Problem z mocą Musso 3.2
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 paź 2015, 12:04
- Gadu-Gadu: 0
Problem z mocą Musso 3.2
Postautor: sofijet » 29 paź 2017, 21:28
Witam,
Może ktoś z Was wpadnie na jakiś pomysł. Daewoo Musso 3.2 manual, wymienione cewki, świece, kable, przepływomierz, macher na komputerze twierdzi że nie wywala żadnych błędów, silnik pracuje równiutko i na gazie i na benzynie, ale i na jednym i na drugim do 2500 obrotów zachowuje się jakby miał o 100KM mniej - stał się strasznym mułem. Oleju nie bierze, płyn chłodniczy czysty, temperatur też nie przekracza. Nie mam już pomysłów a nie znam żadnego specjalisty w okolicy Nowego Sącza. Będę wdzięczny za każde pomysły.
Pozdrawiam
Może ktoś z Was wpadnie na jakiś pomysł. Daewoo Musso 3.2 manual, wymienione cewki, świece, kable, przepływomierz, macher na komputerze twierdzi że nie wywala żadnych błędów, silnik pracuje równiutko i na gazie i na benzynie, ale i na jednym i na drugim do 2500 obrotów zachowuje się jakby miał o 100KM mniej - stał się strasznym mułem. Oleju nie bierze, płyn chłodniczy czysty, temperatur też nie przekracza. Nie mam już pomysłów a nie znam żadnego specjalisty w okolicy Nowego Sącza. Będę wdzięczny za każde pomysły.
Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Problem z mocą Musso 3.2
Postautor: trol48 » 30 paź 2017, 6:49
witaj
co mi przychodzi na mysl to czujniki
1- przepływomierz ok. ale sprawdź czy jest od 3.2 i zobacz jak chodzi odpiety
2-i ew. wariator rozrządu (zdjecie pon.) czy pojawia sie napiecie pow. 1200 obrotów
czujniki tem. masz dobre i powietrza i silnika
co mi przychodzi na mysl to czujniki
1- przepływomierz ok. ale sprawdź czy jest od 3.2 i zobacz jak chodzi odpiety
2-i ew. wariator rozrządu (zdjecie pon.) czy pojawia sie napiecie pow. 1200 obrotów
czujniki tem. masz dobre i powietrza i silnika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Problem z mocą Musso 3.2
Postautor: trol48 » 31 paź 2017, 6:51
ew. sprawdź korektor oktanowy - powinien być ustawiony na 1, przyspieszenie zapłonu
katalizatora nie wycinaj , nowe zasady przeglądów
katalizatora nie wycinaj , nowe zasady przeglądów
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Problem z mocą Musso 3.2
Postautor: uki » 31 paź 2017, 7:36
Katalizatory w naszych autach wytrzymują na prawdę długo w bardzo dobrej kondycji. Jego wycięcie osłabi Tobie auto w " dolnym " zakresie oraz zmieni dźwięk szczególnie powyżej 3 tys. obr.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 paź 2015, 12:04
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem z mocą Musso 3.2
Postautor: sofijet » 02 lis 2017, 19:45
Ałłł - jak ma osłabić jeszcze bardziej to chyba go rowerem zacznę ciągać bo będzie szybciej Szukanie i tak zacznę (a dokładniej kolejny mechanik dopiero od poniedziałku)
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Problem z mocą Musso 3.2
Postautor: uki » 02 lis 2017, 19:50
Gdybyś miał w okolicy kogoś kto ogarnia klasyki mercedesa z minionej epoki to by to z zamkniętymi oczami zdiagnozował. Wszak nasza jednostka to motor z S klasy żywcem wyjęty i bardzo prosty w swej budowie.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Problem z mocą Musso 3.2
Postautor: trol48 » 03 lis 2017, 16:05
przy szukaniu w ciemno to moze regulator cisnienia na listwie i ew. pompa i filtr paliwa ale na gazie to samo
gaz ma sczytywane mapy z benzyny i odpada uklad zasilania PB , uklad zapłonowy dziala ew. przyspieszyc wariatorem oktanowym,
pozostaje przeplywomierz i jego proponuje sprawdzic czy jest do 3.2
gaz ma sczytywane mapy z benzyny i odpada uklad zasilania PB , uklad zapłonowy dziala ew. przyspieszyc wariatorem oktanowym,
pozostaje przeplywomierz i jego proponuje sprawdzic czy jest do 3.2
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 paź 2015, 12:04
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem z mocą Musso 3.2
Postautor: sofijet » 03 lis 2017, 20:50
przepływomierz jest na pewno OK - najpierw brałem na szybko zamiennik, ale żeby być pewnym wziąłem ze złomu Boscha - na pewno od 3.2 i w innym 3.2 chodzi idealnie - a u mnie d...a. Najwęikszy ból, że w Sączu od niedawna mieszkam i niestety żadnych mechaników nie znam (... ludzi nie znam a co dopiero mechaników
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Problem z mocą Musso 3.2
Postautor: trol48 » 04 lis 2017, 19:15
witaj
w KRAKOWIE jest kolega forum SSmoków i specjalizacja Musso zadzwon 502 660 635
ma warsztat
w KRAKOWIE jest kolega forum SSmoków i specjalizacja Musso zadzwon 502 660 635
ma warsztat
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Problem z mocą Musso 3.2
Postautor: trol48 » 08 lis 2017, 16:26
jeszcze przychodzi mi na mysl wariator zaworów ssacych, a konkretnie olej i jego stan jakosciowy\lepkosciowy, wariator jest sterowany olejem
-
- Stały bywalec
- Posty: 174
- Rejestracja: 01 lut 2009, 20:35
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wasilków
Re: Problem z mocą Musso 3.2
Postautor: regaciarz » 08 lis 2017, 21:55
Odłącz akumulator na noc i kilka dni nie włączaj gazu, może to przez niedokładną regulację gazu korekty się źle ustawiły i na benzynie potrzebuje kilku dni aby zrobić adaptację na nowo
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Problem z mocą Musso 3.2
Postautor: trol48 » 23 lis 2017, 9:52
wariator faz rozrzadu sprawdz polaczajac plus i minus , powinien byc stuk elektromagnesu, sprawdz czy na plusie pow. 1500 obr. pojawie sie napiecie i czy jest minus, zmien olej na wlasciwy (stary olej ma inna lepkosc) sterowanie hydrauliczne
u mnie winny był olej silnikowy, po wymianie jak reka odjal
nic nie wycinaj
u mnie winny był olej silnikowy, po wymianie jak reka odjal
nic nie wycinaj
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem z mocą Musso 3.2
Postautor: Ramzes » 29 lis 2017, 8:53
Mój mussiak też na niskich obrotach jest mułem, pazurki pokazuje powyżej 3 tysięcy a powyżej 3,7 tys to potwór. Tylko, że myślałem, że to norma, że silnik M104 lubi wysokie obroty. Koreańcy wsadzili wysokoobrotowy silnik do terenówki . Przy wyprzedzaniu trzeba redukować biegi. W zakresie 1500 - 2500 obrotów to wg mnie mussiak ma dynamikę poloneza.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Problem z mocą Musso 3.2
Postautor: uki » 29 lis 2017, 9:45
Zdecydowanie dynamikę i elastyczność M104 ma od samego dołu a od 2000rpm jest rakieta. Teraz pytanie czy wszystko jest jak należy od kompresji po skład mieszanki Musso które miałem na MT 31/10,5R15 na pierwszym i drugim biegu jest szybsze do 70-80km/h od BMW E46 ze zdrowym silnikiem 2,8 .
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości