przepływomierz
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 0:53
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Maciej.papuga1
Re: przepływomierz
Postautor: Maciej1977 » 18 maja 2017, 12:50
Witam.Znalazłem też dane pomiarowe na angielskim forum odnosnie napieć na wtyczce przepływomierza w actyonie z 2007 i wygląda to tak.pin nr1i -(minus) z akumlatora 12v pin2 i minus z akumlatora 0v,pin3 i minus z akumlatora 5v pin nr.4 i minus z akumlatora 5v ,pin nr5 i minus z akumlatora 5 v.Taki same wartości zmierzyłem u siebie , czyli wydaje mi się że nie będzie działał przepływomierz o nr.0280218130.Pozdrawiam.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: przepływomierz
Postautor: Trawas » 18 maja 2017, 13:48
Słuchaj załamałem się , powinieneś jechać jednak do jakiegoś specjalisty żeby ci to podłączył. Przede wszystkim nie robi się żadnych pomiarów na rozpiętej wtyczce i to jest zasada. Chcesz zniszczyć sobie ECU ? Kilka tysiączków pójdzie w plecy. A poza tym, co niby to miało by ci dać ? jeśli na angolskim forum wypisują dane pomiarowe z wtyczki rozpiętego przepływomierza to znaczy , że Angole to IDIOCI (co pokrywa się z ich średnią rozwoju umysłowego) . W manualu to podkreślili grubym drukiem w ramce - poza tym w autach z taką automatyką nie uruchamia się układów elektronicznych z rozpiętymi połączeniami ! Teraz masz do pamięci kompa wpisaną dużą ilość błędów a sam komp mógł się ustawić w tryb awaryjny ( czyli całkowicie wyłączyć funkcję przepływomierza) i figę z pomiarów w takim stanie się dowiesz bo silnik z rozłączoną kostką i ze złączoną będzie pracował tak samo bo w trybie awaryjnym a na szafie będziesz miał kontrolkę check . Zanim weźmiesz się za robotę i sprawdzisz pracę nowego przepływomierza należałoby skasować te błędy.
A to, że te przepływomierze mają identyczne parametry wynika z prostej zależności. Auta , w których zamontowano te różne przepływomierze mają dokładnie ten sam ECU i identyczne oprogramowanie - a łączenie idzie tylko przez ECU zatem i wartości prądów sygnałowych muszą być identyczne. Opisałeś tylko jeden fakt i tylko jedno z tego wynika - to, że na obydwu przepływomierzach jest różna kolejność podłączenia przewodów. W innych miejscach są podłączenia sygnałowe a w innych zasilenia a jeszcze w innym termometr.
ALE !
Sygnały i podłączenia pomiarowe są identyczne tylko w innym układzie kolejności na wtyku !
No i co za znaczenie ma wartość oporu grzałki > Ona nie nie ma nic wspólnego z wartością sygnałów pomiarowych, człowieku !
Grzałka przygotowuje tylko miernik do pracy w odpowiednim środowisku, bierze prąd bezpośrednio z aku poza pomiarem - więc co to ma za znacznie , że ma większy, czy mniejszy opór ? Podobnie pracują sondy lambda. Mają grzałki o różnych oporach a pracują identycznie bo nie opór ma tu znaczenie ale temp, którą wytwarzają. Tylko to ma znaczenie. GRZAŁKI O RÓŻNYCH OPORACH MOGĄ DAWAĆ TAKĄ SAMĄ TEMPERATURĘ bo to zależy od ich sprawności - tylko. Grzałki ECU nie mierzy ( może tylko sprawdzić to, czy nie jest przepalona) zatem co Angolom do łba strzela ? Lepiej trzymaj się polskiego lub ruskiego forum, ludzie są bardziej rozgarnięci.
Na koniec jeszcze raz, to co już napisałem. Podłączenia obu przepływomierzy mają różną kolejność ustawienia przewodów funkcyjnych. Trzeba ustalić u ciebie, który idzie skąd ? I podłączyć nowy zgodnie z taką kolejnością , jaka do pracy z nim powinna być. Wszystko.
A to, że te przepływomierze mają identyczne parametry wynika z prostej zależności. Auta , w których zamontowano te różne przepływomierze mają dokładnie ten sam ECU i identyczne oprogramowanie - a łączenie idzie tylko przez ECU zatem i wartości prądów sygnałowych muszą być identyczne. Opisałeś tylko jeden fakt i tylko jedno z tego wynika - to, że na obydwu przepływomierzach jest różna kolejność podłączenia przewodów. W innych miejscach są podłączenia sygnałowe a w innych zasilenia a jeszcze w innym termometr.
ALE !
Sygnały i podłączenia pomiarowe są identyczne tylko w innym układzie kolejności na wtyku !
No i co za znaczenie ma wartość oporu grzałki > Ona nie nie ma nic wspólnego z wartością sygnałów pomiarowych, człowieku !
Grzałka przygotowuje tylko miernik do pracy w odpowiednim środowisku, bierze prąd bezpośrednio z aku poza pomiarem - więc co to ma za znacznie , że ma większy, czy mniejszy opór ? Podobnie pracują sondy lambda. Mają grzałki o różnych oporach a pracują identycznie bo nie opór ma tu znaczenie ale temp, którą wytwarzają. Tylko to ma znaczenie. GRZAŁKI O RÓŻNYCH OPORACH MOGĄ DAWAĆ TAKĄ SAMĄ TEMPERATURĘ bo to zależy od ich sprawności - tylko. Grzałki ECU nie mierzy ( może tylko sprawdzić to, czy nie jest przepalona) zatem co Angolom do łba strzela ? Lepiej trzymaj się polskiego lub ruskiego forum, ludzie są bardziej rozgarnięci.
Na koniec jeszcze raz, to co już napisałem. Podłączenia obu przepływomierzy mają różną kolejność ustawienia przewodów funkcyjnych. Trzeba ustalić u ciebie, który idzie skąd ? I podłączyć nowy zgodnie z taką kolejnością , jaka do pracy z nim powinna być. Wszystko.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 0:53
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Maciej.papuga1
Re: przepływomierz
Postautor: Maciej1977 » 18 maja 2017, 15:34
Witam .Ok.Chyba zrozumiałem .Dotarłem do ecu tylko problem jest tego typu że nie mogę znaleść opisu ecu na tych manualach ,może mógłbyś mi podpowiedzieć jak mam to znaleść ,bo tam jest ok.800 str.Dziekuję pozdrawiam.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości