Witam.
Dzisiaj sprawdziłem, że nie działa mi przedni napęd, reduktor załącza wał, bo po włączeniu 4h i próbie przekręcenia ręką wału jest opór. Rozkręciłem sprzęgiełka (manualne) no i widać że woda się dostała- kropelki lodu i było dość sucho. Wyczyszczę, wysuszę i nasmarujęi powinno być ok. Zastanawiam się, czy półośki powinny być ruchome w piaście koła? Chowają się kilka centymetrów kiedy naciskam ręką:
po czym mogę je wyciągnąć te kilka cm:
(Widok ze zdjętym i założonym sprzęgiełkiem)
Czy to jest normalne w Musso?
Następne pytanie- na końcu półośki, jakiś 1 cm przed końcem, jest wycięty kanałek, jak na moje powinien tam znajdować się pierścień zabezpieczający,ale go nie było. Jeżeli tak to w jakiej pozycji półośki ten pierscień założyć(półośka schowana, czy wyciągnięta). Pasuje idealnie to wycięcie, żeby założyć zabezpieczenie przy wyciągniętej półośce i założonym sprzęgiełku(jak na ost. zdjęciu). Kolejne pytanie- czy mogę posmarować przęgiełko i końcówke półośki smarem do brzegubów? Bo było tam dość sucho.
Z innej beczki- zdarzyło mi się pare razy, że gdy przekręciłem kluczyk żeby wyłączyć silnik to kontrolki zgasły,ale nie silnik Mogę normalnie wyciągnąć kluczyk, a silnik nadal na chodzie. Pogooglowałem i wywnioskowałem,że to może coś być z pompą wtryskową, ale nie wiem co i jak sie do tego zabrać? Czy może w czymś innym leży wina?
ruchoma półośka i niegasnący silnik
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 gru 2015, 13:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
ruchoma półośka i niegasnący silnik
Postautor: sebastian84 » 30 gru 2015, 22:50
Ostatnio zmieniony 02 sty 2016, 13:38 przez sebastian84, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: ruchoma półośka i niegasnący silnik
Postautor: Ptasiek » 31 gru 2015, 16:07
Masz rację tam gdzie jest kanałek idzie pierścień zabezpieczający zegera a pod niego żeby zlikwidować luz idą różnej grubości podkładki. Jak będziesz miał luz na półosi to dostanie ci się bród na łożysko igiełkowe które podpiera półoś i podczas jazdy z napędem 4x4 możesz mieć wibracje na przedniej półosi. Jeśli ktoś ma sprzęgiełka podciśnieniowe to dodatkowo ten luz może powodować nieszczelność układu i brak zazębienia sprzęgiełka. Części czyli podkładki i pierścień zabezpieczający ma ,, UNIMART" radzę wziąć kilka grubych i kilka cienkich podkładek do regulacji luzu.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 gru 2015, 13:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
Re: ruchoma półośka i niegasnący silnik
Postautor: sebastian84 » 01 sty 2016, 17:29
A czy to jest normalne zjawisko, taki duży luz wzdłużny?jakies 3-4 cm... Czyli podsumowując-zakładam to zabezpieczenie w sytuacji jak na ost. fotce? czyli przy założonej połowie sprzęgiełka i wyciągniętej półośce? czy przesmarować to wszystko smarem do przegubów, czy jakimś innym czy wogóle nie smarować?
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: ruchoma półośka i niegasnący silnik
Postautor: kurpi » 01 sty 2016, 20:17
Fotki nie robią,tylko czarno-biały zakaz wjazdu wyświetla
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 gru 2015, 13:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
Re: ruchoma półośka i niegasnący silnik
Postautor: sebastian84 » 02 sty 2016, 13:45
już poprawiłem, powinny byc widoczne fotki:) a i doczytałem w manualu,że odstęp pomiędzy zabezpieczeniem (podkładka) a tą zębatką w sprzęgiełku ma wynosić 0,2 mm
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: ruchoma półośka i niegasnący silnik
Postautor: Ptasiek » 02 sty 2016, 22:19
Jak nie masz zabezpieczenia to przesuwa się przegub, wypaść nie wypadnie ale jak będzie duża nieszczelność w układzie podciśnienia to silnia nie zgasisz przy załączonym napędzie na przód. Zabezpieczenie plus podkładki ustalają w odpowiednim miejscu przegub zewnętrzny żeby nie latał jak żyd po pustym sklepie i żeby bieżnia przegubu przylegała w odpowiednim miejscu do uszczelniacza i łożysko igiełkowe podpierało w odpowiednim miejscu przegub żeby pracował w osi całej piasty.
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: ruchoma półośka i niegasnący silnik
Postautor: trol48 » 16 lut 2017, 19:43
sprawdz podcisnienia do gaszaka na pompie, brak podcisnienia, stacyjka jest ruchomym zaworem
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości