Skrzynia automat.
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- cronos2500
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 gru 2012, 11:28
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Skrzynia automat.
Postautor: cronos2500 » 06 lut 2013, 6:58
Dzieki. Jak przyprowadzilem auto podczas malych testow w blocie zagrzebalem sie do samej ramy. W pozycji 2B wszystkie kola krecily sie jak na blokadzie,a przeciez jej nie ma. Tak twierdzily osoby stojace z boku. To mozliwe?
- cronos2500
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 gru 2012, 11:28
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Skrzynia automat.
Postautor: cronos2500 » 06 lut 2013, 19:22
Mimo,ze kontrolka B sie swieci,automat chodzi na dwoch biegach. Czyli to nie jedynka
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Skrzynia automat.
Postautor: polmussik » 06 lut 2013, 20:50
cytuję z Instrukcji obsługi Musso
B Hamowanie
Położenie to wykorzystywane jest do zjazdu w dół przy maksymalnym pochyleniu lub długiego zjazdu ze wzniesienia.
W tym położeniu skrzynia biegów przełącza się t y l k o nabieg I-szy.
Ustawienie B może być używane tylko wtedy , gdy prędkość pojazdu nie przekracza 29 km\h w przypadku silników Diesla lub 36 km\h w przypadku silników benzynowych.
B Hamowanie
Położenie to wykorzystywane jest do zjazdu w dół przy maksymalnym pochyleniu lub długiego zjazdu ze wzniesienia.
W tym położeniu skrzynia biegów przełącza się t y l k o nabieg I-szy.
Ustawienie B może być używane tylko wtedy , gdy prędkość pojazdu nie przekracza 29 km\h w przypadku silników Diesla lub 36 km\h w przypadku silników benzynowych.
- cronos2500
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 gru 2012, 11:28
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Skrzynia automat.
Postautor: cronos2500 » 10 lut 2013, 19:25
Pewnie masz racje,a ja mam cos nie tak. Jak ustawie lewarek na 2 bieg to i tak automat wbija 3. Dopiero w pozycji B smiga na 2 biegach,gdzie powinna byc jedynka. Na zegarach nawet nie podswietla 2 Jest P R N D 3 B
Re: Skrzynia automat.
Postautor: Korus » 28 cze 2014, 21:17
Witam wszystkich !
Czy wie ktoś jakie są dokładnie róznice między skrzynią 722.379 (ta z Musso 2.9, tzw. "Mercedesowska"), a pozostałymi skrzyniami z rodziny 722.3xx. Wiem, że na pewno są inne miski olejowe, coś poza tym ?
Do czego zmierzam...mój automat już jest na wykończeniu niestety (brak IV-biegu), w związku z tym rozglądam się za następną , a ceny skrzyń dedykowanych do Musso powalają dosłownie...
Czy wie ktoś jakie są dokładnie róznice między skrzynią 722.379 (ta z Musso 2.9, tzw. "Mercedesowska"), a pozostałymi skrzyniami z rodziny 722.3xx. Wiem, że na pewno są inne miski olejowe, coś poza tym ?
Do czego zmierzam...mój automat już jest na wykończeniu niestety (brak IV-biegu), w związku z tym rozglądam się za następną , a ceny skrzyń dedykowanych do Musso powalają dosłownie...
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Skrzynia automat.
Postautor: Trawus » 28 cze 2014, 22:05
Brak biegu wcale nie musi oznaczać trwałego uszkodzenia skrzyni automatycznej - lepiej napisz, czy przy zmianie biegów szarpie ? To bardziej istotne niż to, że nie załącza czwórki. Bo to wskazuje zazwyczaj tylko na uszkodzenie, nie tyle samej skrzyni, co raczej wewnętrznego elementu sterowania jej pracą. Naprawa czegoś takiego nie jest droga a cała skrzynia niestety jest. Samą skrzynię naprawiamy zazwyczaj dopiero , gdy zaczyna niemożebnie szarpać przy zmianach. Automaty Merca wytrzymują spoko przebiegi 500 tyś i lepiej. Czemu sam kombinujesz a nie pojedziesz do specjalisty żeby sprawdził co jest grane ? może to jakiś kabel tylko ? Przecie zakup nowej skrzyni to szaleńczy wydatek a używkę możesz trafić , lepiej nie mówić.
Z tego co wiem , to w czasie produkcji Musso Koreańcy nie robili skrzyń i sprowadzali je jako komponent w całości z Niemiec zatem wszystkie były oryginałami dokładnie takimi jak w Merc modelu G automat. Ostatnio zakupiłem z demobilu G- Wolfa 300TD automat i widzę, że skrzynia w tym aucie niczym nie różni się od tej jaka była w moim dawnym Musso. Musso powstał zanim Szwaby rozpoczęły produkcję modelu ML więc Musso dostał skrzynię taką , jaka była produkowana dla modelu G automat. Pierwsze Rexy też taką miały, później dostały podobną do tej z ML.
Z tego co wiem , to w czasie produkcji Musso Koreańcy nie robili skrzyń i sprowadzali je jako komponent w całości z Niemiec zatem wszystkie były oryginałami dokładnie takimi jak w Merc modelu G automat. Ostatnio zakupiłem z demobilu G- Wolfa 300TD automat i widzę, że skrzynia w tym aucie niczym nie różni się od tej jaka była w moim dawnym Musso. Musso powstał zanim Szwaby rozpoczęły produkcję modelu ML więc Musso dostał skrzynię taką , jaka była produkowana dla modelu G automat. Pierwsze Rexy też taką miały, później dostały podobną do tej z ML.
Re: Skrzynia automat.
Postautor: Korus » 28 cze 2014, 22:17
Wiem, ile wytrzymują automaty MB - posiadam na ogół kilka takich "na stanie".
Niemniej, mając nawet dostęp do serwisówek: EPC\WIS-u Mercedesa - nie mogę znaleźc żadnych informacji na temat skrzyni 722.379 z Musso - po prostu nie ma nic na ten temat.
Wiem tylko tyle, że inna jest miska (większa ~ o połowę). Automaty z MB mają również oznaczenie 722.3xx - np. z W124, W126, a nawet W140 (na ogół z modeli 5\6 cylindrowych), więc taka sama jest obudowa i płyta sterująca.
Poszczególne skrzynie z rodziny 722.3xx różnią się między sobą przełożeniami na danych biegach.
Nie wiem czy nie ma innych różnic - to jest pytanie na które chciałbym uzyskać odpowiedź.
w ML-ach były skrzynie V-biegowe na ogół - inny typ\rodzina i ich akurat bardzo wolałbym unikać.
Gelenda (jakakolwiek) nie ma takiej skrzyni jak w Musso - 722.379 - mają z tej samej rodziny 722.3xx i bywały też egzemplarze z serii 722.4xx.
Niemniej, mając nawet dostęp do serwisówek: EPC\WIS-u Mercedesa - nie mogę znaleźc żadnych informacji na temat skrzyni 722.379 z Musso - po prostu nie ma nic na ten temat.
Wiem tylko tyle, że inna jest miska (większa ~ o połowę). Automaty z MB mają również oznaczenie 722.3xx - np. z W124, W126, a nawet W140 (na ogół z modeli 5\6 cylindrowych), więc taka sama jest obudowa i płyta sterująca.
Poszczególne skrzynie z rodziny 722.3xx różnią się między sobą przełożeniami na danych biegach.
Nie wiem czy nie ma innych różnic - to jest pytanie na które chciałbym uzyskać odpowiedź.
w ML-ach były skrzynie V-biegowe na ogół - inny typ\rodzina i ich akurat bardzo wolałbym unikać.
Gelenda (jakakolwiek) nie ma takiej skrzyni jak w Musso - 722.379 - mają z tej samej rodziny 722.3xx i bywały też egzemplarze z serii 722.4xx.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Skrzynia automat.
Postautor: Trawus » 29 cze 2014, 17:32
Korus , tak na prawdę to nie wiem o jakiej skrzyni piszesz. Ja w Musso a obecnie w G Wolfie mam skrzynkę o dokładnie takim samym wyglądzie zewnętrznym ( identyczne miski olejowe ) I sprawdziłem w starych notatkach numer i zadałem sobie trud by wejść pod Merca i sprawdzić. W obu wypadkach numer się powtarza 722 397 a skoro numer ten sam to nie ma siły, musi być to samo - a i silnik ten sam. Mój G ma silnik taki , jak w Musso czyli 2,9 TD znakomita jednostka. Ty napisałeś, że masz skrzynkę 722 379 ale myślę, że to literówka pomyłka z Twojej strony bo w Musiaku masz 397 a nie 379 . A to jest oznaczenie wersji skrzyni typu 722. Znaczy Musso i G 300 TD mają ten sam typ i wersję skrzyni biegów. I tu bul bo taniej niż za 3500 zł używki takiej raczej nie kupisz a i tak diabli wiedzą jaka będzie ? To drogo, bo ja za całego Wolfa dałem nie całe 10 tysi i to prawie nie jeżdżonego - fakt , zrujnowany optycznie ale mechanicznie prawie nowy ( przebieg poniżej 50 tyś ). Oznaczenie modelu W 463 rok prod. 2001. Blachy bez rdzy ale poobijane ogólnie - zatem lepiej poszukać np. w Danii całego samochodu choćby do rozbiórki ( pierwotnie miałem zamiar tak zrobić ) niż kupować samą skrzynię. W armii liczników nie kręcą zatem przynajmniej wiesz jaki ma toto przebieg. Jak ja przebierałem to nie widziałem auta z przebiegiem wyższym niż 150 tyś km. Ja wziąłem najtańszy bo miał najgorszy wygląd ale moim zdaniem technicznie był najlepszy i był najmłodszy, mimo, że nie odpalał. ( zassali mu olej silnikowy do cylindrów a z silnika spuściłem ponad 12 l oleju - diabli wiedzą po co to zrobili ? ) Teraz odpala od pierwszego i chodzi jak nówka. Tylko turbina się zastała i trzeba robić.
PS - na Allegro widzę, że wielu kupiło auta z demobilu z Niemiec, Danii, Szwajcarii itp. Z tego, co widzę to chcą zyskać trzy, czterokrotne przebicie na cenie. Lepiej szukać samemu.
PS - na Allegro widzę, że wielu kupiło auta z demobilu z Niemiec, Danii, Szwajcarii itp. Z tego, co widzę to chcą zyskać trzy, czterokrotne przebicie na cenie. Lepiej szukać samemu.
Re: Skrzynia automat.
Postautor: Korus » 29 cze 2014, 18:08
Skrzynia 722.379 jest dedykowana do Musso - internet i katalog\serwisówka to potwierdzają.
Za to 722.397 to skrzynia dedykowana do Gelendy, również internet i przede wszystkim EPC\WIS potwierdza.
Więc jest odwrotnie - ja mam skrzynię, taką jak powinienem mieć, a Ty miałeś wsadzoną od Wolfa.
Natomiast nie chodzi mi o to, kto ma jaką skrzynię.
Nadal szukam informacji na temat różnic między skrzynią z Musso, a pozostałymi, bo póki co to stwierdziłem:
- inna miska w Musso (głębsza);
- Musso ma elektroniczny pomiar prędkości, a MB mają linkę zwykłą;
Wizualnie wyglądają dokładnie tak samo.
Za to 722.397 to skrzynia dedykowana do Gelendy, również internet i przede wszystkim EPC\WIS potwierdza.
Więc jest odwrotnie - ja mam skrzynię, taką jak powinienem mieć, a Ty miałeś wsadzoną od Wolfa.
Natomiast nie chodzi mi o to, kto ma jaką skrzynię.
Nadal szukam informacji na temat różnic między skrzynią z Musso, a pozostałymi, bo póki co to stwierdziłem:
- inna miska w Musso (głębsza);
- Musso ma elektroniczny pomiar prędkości, a MB mają linkę zwykłą;
Wizualnie wyglądają dokładnie tak samo.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2014, 18:19 przez Korus, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Skrzynia automat.
Postautor: Trawus » 29 cze 2014, 18:16
Fakt, Muska kupiłem w Niemczech więc może rzeczywiście ktoś w nim skrzynię podmienił ? Ale to oznacza, że można to zrobić bez bólu a sam element pomiaru prędkości też zapewne da się podmienić na Muskowski bo taki miałem w samochodzie. Zatem, nawet jak oni coś takiego zrobili to znaczy, że da się tak zrobić bez specjalnego główkowania bo Niemcy akurat z ty mają problem i jak im coś nie pasuje to raczej dalej nie kombinują.
A tak nawiasem mówiąc to w G 463 z 2001 roku jest elektroniczny pomiar prędkości a nie linka a skrzynia jak wół ta sama. Z serwisówki wynika, że z moim G powinna być skrzynia 398 a nie 397 ale tak nie jest ? Może te robione dla wojska miały inną specyfikację ? Bo moc nie też nie zgadza - normalnie 2,9 TD ma 120 KM a na moim napisali , że ma 180 KM 130 KW a silnik wyraźnie 2,9 jest tak jak wszystkie z wyglądu. Mam go dopiero od tygodnia i tylko co uruchomiłem silnik, za miesiąc będę wiedział wszystko o tym samochodzie. Sporo roboty jeszcze mnie czeka ale go sobie zostawię bo szkoda sprzedać.
A tak nawiasem mówiąc to w G 463 z 2001 roku jest elektroniczny pomiar prędkości a nie linka a skrzynia jak wół ta sama. Z serwisówki wynika, że z moim G powinna być skrzynia 398 a nie 397 ale tak nie jest ? Może te robione dla wojska miały inną specyfikację ? Bo moc nie też nie zgadza - normalnie 2,9 TD ma 120 KM a na moim napisali , że ma 180 KM 130 KW a silnik wyraźnie 2,9 jest tak jak wszystkie z wyglądu. Mam go dopiero od tygodnia i tylko co uruchomiłem silnik, za miesiąc będę wiedział wszystko o tym samochodzie. Sporo roboty jeszcze mnie czeka ale go sobie zostawię bo szkoda sprzedać.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2014, 18:29 przez Trawus, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Skrzynia automat.
Postautor: Korus » 29 cze 2014, 18:20
Żeby nie być gołosłownym, wyciag z serwisówki MB, dotyczący Gelendy:
w Musso jest coś w rodzaju "przystawki", która zamienia ruch linki na impuls elektroniczny i jest to w pełni demontowalne, więc z tym problemu nie powinno być
Tylko problem polega na tym, że ja akurat mam dostęp do skrzyń z Mercedesów osobowych (W124\W201\W126\W140\W210), a tam również były skrzynie 722.3xx, tyle, że właśnie z innymi miskami i z prędkościomierzem "na linkę" (przynajmniej w modelach W124\W201\W126).
Stąd też najważniejsze pytanie - czy są jakieś różnice między skrzynią z Musso, a skrzyniami z Mercedesów osobowych.
Jeżeli już jakąś będę montował to będzie ona z modeli 300D\300TD lub w najgorszym wypadku 250D\250TD (silnik OM602, ten sam, na którego bazie powstał 2.9 z Musso).
w Musso jest coś w rodzaju "przystawki", która zamienia ruch linki na impuls elektroniczny i jest to w pełni demontowalne, więc z tym problemu nie powinno być
Tylko problem polega na tym, że ja akurat mam dostęp do skrzyń z Mercedesów osobowych (W124\W201\W126\W140\W210), a tam również były skrzynie 722.3xx, tyle, że właśnie z innymi miskami i z prędkościomierzem "na linkę" (przynajmniej w modelach W124\W201\W126).
Stąd też najważniejsze pytanie - czy są jakieś różnice między skrzynią z Musso, a skrzyniami z Mercedesów osobowych.
Jeżeli już jakąś będę montował to będzie ona z modeli 300D\300TD lub w najgorszym wypadku 250D\250TD (silnik OM602, ten sam, na którego bazie powstał 2.9 z Musso).
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Skrzynia automat.
Postautor: Trawus » 29 cze 2014, 18:40
Obawiam się, że z osobówki niczego nie dopasujesz bo jednak terenówki mają inne przeznaczenie i inne obciążenia - no i sam korpus skrzyni , reduktor , hamowanie silnikiem, 4x4 itp. To nie to samo.
Lepiej już szukaj od G , najlepiej od W 463. Są wakacje, przejedź się na zachód - będzie taniej.
Lepiej już szukaj od G , najlepiej od W 463. Są wakacje, przejedź się na zachód - będzie taniej.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Skrzynia automat.
Postautor: Trawus » 29 cze 2014, 18:52
Kurde, żebym wiedział 2 tygodnie temu , że masz taki problem to zapewne bym ci taką skrzynię przywiózł za psie pieniądze bo tam na licytacji oprócz aut armia wyprzedawła sporo części zamiennych i zespołów do tych aut. Szczególnie do modelu G 460 bo wychodzą z tego na stanie. Teraz dzwoniłem nawet do kolegi ale ponoć już wszystko rozdrapane . Cholerne Ruski i Litwini biorą wszystko hurtem bez oglądania.
( ukradli mi prawe drzwi z auta na lawecie w czasie, gdy jadłem sobie obiadek - sk....... )
Co do skrzyń biegów na Allegro to jak widać niewiele się pomyliłem w szacowaniu ceny - ponoć z małym przebiegiem ale cena , jak widać.
http://allegro.pl/rexton-2-9td-2-9-td-r ... 90861.html
( ukradli mi prawe drzwi z auta na lawecie w czasie, gdy jadłem sobie obiadek - sk....... )
Co do skrzyń biegów na Allegro to jak widać niewiele się pomyliłem w szacowaniu ceny - ponoć z małym przebiegiem ale cena , jak widać.
http://allegro.pl/rexton-2-9td-2-9-td-r ... 90861.html
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości