TESTY W TERENIE NA CO UWAŻAĆ .DOŚWIADCZENIA
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
TESTY W TERENIE NA CO UWAŻAĆ .DOŚWIADCZENIA
Postautor: czałczesku » 19 wrz 2008, 20:38
Pogoda sprzyja próbą terenowym , nie trzeba daleko szukać .Zrobiłem parę wycieczek po polnych dróżkach .Jak dla mnie samochód spełnił moje oczekiwania .Na fabrycznych letnich oponkach dojechałem do miejsc dostępnych dla traktora.W szczere pole się nie zapuszczałem , ale też pewnie bym dał radę .Dzika radocha , za oknem deszcz , zimno , a w kabinie ogrzewanie + klima czyli zero zaparowanych szyb , zawieszenie nie za twarde nie za miękkie takie w sam raz jak na niedzielnego offroadowca . Fabryczne audio też duży plus / CD X 10 płyt /. Wg mnie dla Musso zdradliwe moga być głębokie koleiny .Pod spodem jest dużo rzeczy o które można się zaczepić . Na YOU TUBE oglądałem porównania w terenie Musso i innych . Wypadło nie najlepiej ale pewnie UAZ by ich pokonał , ale cos za cos albo komfort , albo teren albo i to i to za kilkaset tysięcy złotych .
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TESTY W TERENIE NA CO UWAŻAĆ .DOŚWIADCZENIA
Postautor: alfik » 22 wrz 2008, 15:36
Uważać trzeba na prywarnych właścicieli dróg i pól, pracowników Lasów Państwowych oraz Policję (w momencie powrotu na asfalt ubłoconym autem z urwaną rejestracją)- tu nawet mocna lina nie pomoże się wyciągnąć
Dobrze mieć kolegę w drugim ciepłym samochodzie i linę/taśmę, nie taką holowniczą ze stacji benzynowej oraz solidne szekle. Przydać się może też łopata i numer do rolnika z traktorem.
Wiem, że w Kyronie trzeba uważać na tylny zderzak (i przedni), natomiast to co podspodem nie bardzo się urywa od błota, ale od pieńków i kamieni to już tak. Ciekaw jestem co producent obiecuje w Musso w zakresie jazdy przez wodę, ale w Kyronie nie obiecuje dużo (po wylot rury wydechowej). Szczegółowa obserwacja auta wskazuje, że do dolnej krawędzi drzwi jest spoko, byle nie walić z rospędu, bo wlot powietrza jest z przodu pod maską. W starszym aucie można sprawdzić, czy nadal są wężyki odpowietrzeń.
Do Musso można kupić dobre osłony podwozia (Asfir) i zawieszenie troszkę podwyższone (30mm Dobinsons).
Dobrej zabawy!
Dobrze mieć kolegę w drugim ciepłym samochodzie i linę/taśmę, nie taką holowniczą ze stacji benzynowej oraz solidne szekle. Przydać się może też łopata i numer do rolnika z traktorem.
Wiem, że w Kyronie trzeba uważać na tylny zderzak (i przedni), natomiast to co podspodem nie bardzo się urywa od błota, ale od pieńków i kamieni to już tak. Ciekaw jestem co producent obiecuje w Musso w zakresie jazdy przez wodę, ale w Kyronie nie obiecuje dużo (po wylot rury wydechowej). Szczegółowa obserwacja auta wskazuje, że do dolnej krawędzi drzwi jest spoko, byle nie walić z rospędu, bo wlot powietrza jest z przodu pod maską. W starszym aucie można sprawdzić, czy nadal są wężyki odpowietrzeń.
Do Musso można kupić dobre osłony podwozia (Asfir) i zawieszenie troszkę podwyższone (30mm Dobinsons).
Dobrej zabawy!
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: TESTY W TERENIE NA CO UWAŻAĆ .DOŚWIADCZENIA
Postautor: czałczesku » 22 wrz 2008, 16:12
No właśnie ile uciągu powinna mieć taka linka 750 kg ? , tona?, 1,5 tony ? ...więcej..? Kupiłem taką ręczną wyciągarkę coś koło 750 kg ze = stalową linką . Kiedyś czymś podobnym wyciągałem Fiata z kałuży .Wystarczyło pociągnać 1 metr i samochód zyskał grunt pod nogami / kołami/
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TESTY W TERENIE NA CO UWAŻAĆ .DOŚWIADCZENIA
Postautor: alfik » 22 wrz 2008, 23:05
Co do liny - polecam zawiesia dźwigowe. Nominalne, atestowane wytrzymałości 2-3 tony oznaczają siłę zrywającą 7-8 razy większą. Długość - czym więcej, tym lepiej - by wyciągający nie stał w tym samym błocie co wyciągany - ja mam 5 metrów i to mało. Do tego atestowane szekle - 3-4 tony. Z dostępnych testów wynika, że linki holownicze 3,5 tony mogą holować takie auto po płaskiej szosie, a pękają przy 300-500 kg. Większą siłę to musso na reduktorze daje bez szarpania - statycznie.
Zaawasowani używają lin/taśm eleastycznych (kinetyków) sam nie stosowałem, ale widziałem jak działa - magia - wyciągajce auto rusza, lina się napina i powoli wyciąga drugi samochód - jest ryzyko - siły są znaczne, może się coś urwać i wtedy mamy mega procę Ja zwykłą liną urwałem wujowi wzmocnienie czołowe z podłużnicami w Citroenie i to bez szarpaia - okazało się rdzawy był lekko.
Ręczna wyciągarka do terenówki musi być na 1,5 tony i więcej. Te blaszane nadają się do siatki w płocie. Problem w tym, że w porównaniu z osobówką jak już 4x4 stanie, to na prawdę jest mocno władowane. W myśl zasady - im lepsze auto, tym dalej się zakopie i trudniej wyciągnąć.
Ja mam na pokładzie takie zawiesie, łopatę i to wszystko Planuję kupić taśmę elastyczną 8 metrów.
Zaawasowani używają lin/taśm eleastycznych (kinetyków) sam nie stosowałem, ale widziałem jak działa - magia - wyciągajce auto rusza, lina się napina i powoli wyciąga drugi samochód - jest ryzyko - siły są znaczne, może się coś urwać i wtedy mamy mega procę Ja zwykłą liną urwałem wujowi wzmocnienie czołowe z podłużnicami w Citroenie i to bez szarpaia - okazało się rdzawy był lekko.
Ręczna wyciągarka do terenówki musi być na 1,5 tony i więcej. Te blaszane nadają się do siatki w płocie. Problem w tym, że w porównaniu z osobówką jak już 4x4 stanie, to na prawdę jest mocno władowane. W myśl zasady - im lepsze auto, tym dalej się zakopie i trudniej wyciągnąć.
Ja mam na pokładzie takie zawiesie, łopatę i to wszystko Planuję kupić taśmę elastyczną 8 metrów.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości