Wał przedni Musso Sports
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 paź 2012, 16:22
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Wał przedni Musso Sports
Postautor: kant » 27 paź 2014, 12:37
Witam,
Szukam wału przedniego do Musso Sports z 2006 roku.
Nie mam numeru części, znalazłem na allegro z numerem 33200-07100, jednak w opisie jest napisane, że pasuje do roczników od 2002-2005.
Nie jestem pewny, czy jest ktoś w stanie określić mi czy ten wał będzie odpowiedni dla mojego samochodu?
Szukam wału przedniego do Musso Sports z 2006 roku.
Nie mam numeru części, znalazłem na allegro z numerem 33200-07100, jednak w opisie jest napisane, że pasuje do roczników od 2002-2005.
Nie jestem pewny, czy jest ktoś w stanie określić mi czy ten wał będzie odpowiedni dla mojego samochodu?
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Wał przedni Musso Sports
Postautor: SLAVCO1983 » 27 paź 2014, 19:07
oddaj swój do regeneracji będziesz przynajmniej wiedział co masz
tel 790775788
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 paź 2012, 16:22
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wał przedni Musso Sports
Postautor: kant » 10 gru 2014, 16:23
Dzięki wszystkim za pomoc.
Wał znalazłem 3 tygodnie temu, założyłem, wszystko fajnie ale nadal mam problem.
Przy załączonym napędzie na przód, odkręcone sprzęgiełka (ręczne), coś strzela w po lewej stronie, w okolicach koła.
Po prostu po przejechaniu 100m jeden strzał, jedziemy kolejne 100-200m kolejny strzał.
Co to może być? Mój mechanik uważa, że to reduktor. Ja nawet mu wierzę, ale wydam kolejne 500zł a efektu żadnego.
Proszę o pomoc. Nie chce żeby śnieg mnie zaskoczył bo na tylnym napędzie będzie wesoło
Wał znalazłem 3 tygodnie temu, założyłem, wszystko fajnie ale nadal mam problem.
Przy załączonym napędzie na przód, odkręcone sprzęgiełka (ręczne), coś strzela w po lewej stronie, w okolicach koła.
Po prostu po przejechaniu 100m jeden strzał, jedziemy kolejne 100-200m kolejny strzał.
Co to może być? Mój mechanik uważa, że to reduktor. Ja nawet mu wierzę, ale wydam kolejne 500zł a efektu żadnego.
Proszę o pomoc. Nie chce żeby śnieg mnie zaskoczył bo na tylnym napędzie będzie wesoło
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Wał przedni Musso Sports
Postautor: Trawus » 11 gru 2014, 1:25
Kto jeździ po suchym z napędem na cztery ten chce rozwalić auto albo wylądować w rowie
4x4 jest tylko w teren na luźnie bądź śliskie nawierzchnie ? Przy 4x4 na suchym występują takie naprężenia , że można porwać całą transmisję.
Tam nie ma mechanizmu różnicowego międzyosiowego a podłączenie idzie na sztywno.
A jeśli masz ręczne sprzęgła i strzela ci w kole na wyłączonych to lepiej je wymień bo znaczy, że załapują od czasu do czasu same i walą po zębach - to tyle. ( albo zużyte albo źle założone )
Sprzęgiełka ręczne nie są drogie a wymiana bardzo prosta - lepiej to zrób zanim się coś rozwali.
4x4 jest tylko w teren na luźnie bądź śliskie nawierzchnie ? Przy 4x4 na suchym występują takie naprężenia , że można porwać całą transmisję.
Tam nie ma mechanizmu różnicowego międzyosiowego a podłączenie idzie na sztywno.
A jeśli masz ręczne sprzęgła i strzela ci w kole na wyłączonych to lepiej je wymień bo znaczy, że załapują od czasu do czasu same i walą po zębach - to tyle. ( albo zużyte albo źle założone )
Sprzęgiełka ręczne nie są drogie a wymiana bardzo prosta - lepiej to zrób zanim się coś rozwali.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 paź 2012, 16:22
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wał przedni Musso Sports
Postautor: kant » 11 gru 2014, 9:42
Nie no jasne wiem, chodzi mi o to, że chciałem sprawdzić czy działa napęd przedni.
Strzela w tym lewym kole na załączonym przednim napędzie, więc to nie jest tak, że strzela cały czas
Strzela w tym lewym kole na załączonym przednim napędzie, więc to nie jest tak, że strzela cały czas
-
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 08 gru 2013, 4:04
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa Praga płd
Re: Wał przedni Musso Sports
Postautor: Arek » 11 gru 2014, 10:49
Obstawiam że strzelają Ci zeby sprzęgiełek - jak napisał Trawus.
Zjedź przynajmniej na jakąś piaskową droge i zobacz czy strzelać Ci tak samo będzie.
Obstawiam że przednie koło chce zakręcić się wolniej niż tylne.
No i jak chciałeś sprawdzić napęd na suchym :\ musso nie ma 500 koni
Zjedź przynajmniej na jakąś piaskową droge i zobacz czy strzelać Ci tak samo będzie.
Obstawiam że przednie koło chce zakręcić się wolniej niż tylne.
No i jak chciałeś sprawdzić napęd na suchym :\ musso nie ma 500 koni
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Wał przedni Musso Sports
Postautor: Trawus » 11 gru 2014, 13:46
Kant, łatwo to sprawdzić, czy sprzęgiełka załapują od czasu do czasu i walą po zębach. Włącz 4x4 i zapnij sprzęgiełka. Wówczas nie będzie nic strzelało zapewne. Załapywać będzie właśnie tylko na rozpiętych. To co masz u siebie pojawia się, gdy sprzęgła mają luzy i elementy wewnątrz same się przesuwają. To nie musi terkotać cały czas a właśnie łapie sporadycznie. Lepiej to sprawdź.
Na You Tube masz wiele filmów o sprzęgłach ręcznych - dowiesz się dokładnie tego jak są zbudowane i jak działają oraz jak się je wymienia. Pełen instruktaż .
Na You Tube masz wiele filmów o sprzęgłach ręcznych - dowiesz się dokładnie tego jak są zbudowane i jak działają oraz jak się je wymienia. Pełen instruktaż .
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Wał przedni Musso Sports
Postautor: SLAVCO1983 » 13 gru 2014, 10:35
Ja nie wiem co za problem jeździć na suchym z włączonym 4x4. Nic mi nie strzela, nie wali nie mam żadnych z tym problemów, a jeżdżę tym autem od 6 lat.
tel 790775788
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Wał przedni Musso Sports
Postautor: Trawus » 13 gru 2014, 17:50
SLAVCO1983 pisze:Ja nie wiem co za problem jeździć na suchym z włączonym 4x4. Nic mi nie strzela, nie wali nie mam żadnych z tym problemów, a jeżdżę tym autem od 6 lat.
Nie chcę niczego sugerować ale gdybyś miał porządne opony, które nie dają uślizgów na suchym to byś się przekonał co znaczy zapięty 4x4 na asfalcie. Kierownicę byś ciągnął dwoma łapami a na zakręcie auto traciłoby moc. Skoro nic nie czujesz to znaczy, że kapcie ci się ślizgają albo masz brak załączenia 4x4 i nawet o tym nie wiesz. Przy dobrych oponach i dobrym napędzie 4x4 na zakrętach będziesz zostawiać na asfalcie czarne ślady od co najmniej jednej opony, która nie może nadążyć za resztą. Moja Genia na zakrętach po asfalcie przy 4x4 piszczy oponami jak cholera bo to sztywny napęd 4x4 jest. Ale wówczas auto jest cholernie niestabilne i ma tendencję do prostowania skrętu. Gdybym pojechał szybciej zapewne skończyłoby się to poza asfaltem.
Słowem, 4x4 na asfalcie bywa niebezpieczny i lepiej tego nie robić. Poza tym szkoda transmisji bo przeżywa wtedy katusze. Najgorzej mają przeguby i łatwo je załatwić tym sposobem .
PS - a może ty masz u siebie TOD ? Wówczas 4x4 chodzi po asfalcie do 90 km/h bez problemów - przy wyższej prędkości się rozłącza i pozostaje tylko napęd na tył.
Jak swojemu dam w tyłek przy ruszaniu to on załącza 4x4 i nie ma pisku spod opon - bo na to by zabuksowały wszystkie cztery za mało mam mocy. Trzeba by ze 300 KM by zostawić kreski na asfalcie. Kiedyś mój dawny Mussek 3,2 z kompresorem potrafił zapiszczeć czterema przy starcie - no ale miał coś koło 300 KM . Obecny Rex ma o 100 mniej więc nic z tego.
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Wał przedni Musso Sports
Postautor: SLAVCO1983 » 13 gru 2014, 17:56
nie wiem co mam napisać bo sprzęgi manualne zapięte na 100% reduktor też sprawny na 100% nie zawiódł mnie jeśli chodzi o działanie 4x4 a bez problemu śmigałem 100-110 z włączonymi napędami, a żadnych czarnych śladów nie zostawiał, czy to na starych oponach czy na nowych.
tel 790775788
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wał przedni Musso Sports
Postautor: mussolinii » 13 gru 2014, 18:34
100-110km/h w zakrętach to niezły wynik
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości