Separator wody w Rextonie
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 sie 2017, 10:29
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Separator wody w Rextonie
Postautor: Jaayzik » 22 sie 2017, 10:19
Czołem,
Rextona posiadam ledwo tydzień i po raz pierwszy spróbowałem coś zrobić na własną rękę, a mianowicie spuścić wodę z separatora. Postępowałem zgodnie z instrukcją, odpiąłem wtyczkę, spuściłem wodę, podpiąłem i zacząłem pompować gruszką. No i tutaj jest problem, nie wiem czy nie jest to mój idiotyczny błąd, ale z separatora leci ciągle ropa. Ile wpompuję, tyle wylatuje (kranikiem obok wtyczki). Pytanie, czy tam nie powinno być jakiegoś przewodu?
Pozdrawiam!
Rextona posiadam ledwo tydzień i po raz pierwszy spróbowałem coś zrobić na własną rękę, a mianowicie spuścić wodę z separatora. Postępowałem zgodnie z instrukcją, odpiąłem wtyczkę, spuściłem wodę, podpiąłem i zacząłem pompować gruszką. No i tutaj jest problem, nie wiem czy nie jest to mój idiotyczny błąd, ale z separatora leci ciągle ropa. Ile wpompuję, tyle wylatuje (kranikiem obok wtyczki). Pytanie, czy tam nie powinno być jakiegoś przewodu?
Pozdrawiam!
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Separator wody w Rextonie
Postautor: Trawas » 22 sie 2017, 20:40
No widzisz , tylko niewielka część Rexów ma separator a one w przeciwieństwie do innych mają czujnik wody nie na filtrze ale właśnie na separatorze. Czujnik jest tak zrobiony , że w swoim cokole ma kranik zatem przekręcenie czujnika o 180' otwiera go a po spuszczeniu wody należy czujnikiem powrócić do dawnej pozycji by zamknąć kranik. Wszystko to jednak jest wykonane z ponurego plastiku zatem niewielka robota , lepiej rozpiąć separator od przewodów , odkręcić od auta ( 2 śrubki na klucz 10) i wylać wodę wierzchem przez rurki nie ruszając czujnika żeby się nie spiepszył i nie rozszczelnił.
Słowem,teraz tak pokręć czujnikiem wody by kranik się zamknął i tyle. Cała robota.
Cały ten pomysł z separatorem o kant zadka potłuc bo Rex na konstrukcyjną wadę budowy układu paliwowego ( chyba po to by się psuł i dał zarobić serwisowi?) Otóż pompa paliwowa jest dwu sekcyjna a pierwsza sekcja zasysa paliwo ze zbiornika poprzez filtry wytwarzają podciśnienie. W układzie nie ma pompki podającej. I w ten sposób w filtrze panuje podciśnienie zasysając paliwo dwiema drogami - 1/ poprzez filtry 2/ z przelewu . W tym sęk bo to oznacza, że pompa zasysa filtrowane paliwo z filtrów ale niestety też przy starcie a i przy wysokich obrotach silnika zasysa je "powrotem" zatem bez filtrowania. Tą drogą spokojnie wszystkie syfy ze zbiornika mogą dostawać się bezpośrednio do pompy CR i robi się nieciekawie - w krytycznym przypadku mogą zatkać wtryskiwacze co przytrafiło się mojemu koledze.
Rada na to jest tylko jedna - wstawienie zaworka zwrotnego na linii powrotnej ( za tym cieńszym króćcem wychodzącym z filtra paliwa) tak by paliwo mogło przelewać się do zbiornika ale w drugą stronę płynąć nie mogło. I wówczas jest spokój, pompa nie zassie paliwa drogą linii powrotnej. Linia powrotna jest nioebezpieczna , bo paliwo tamtędy idzie bez oporów, jakie napotyka na filtrach drogą zasilającą zatem pompa CR zasysa tamtędy więcej niż poprzez filtry i to jest ta wada konstrukcyjna. W filtrze panuje podciśnienie wytwarzane przez pompę CR a nikt nie wytłumaczył filtrowi by przepuszczał paliwo ze zbiornika tylko drogą zasilania. zasysa stamtąd skąd lżej leci - bez oporów.
Kup na Allegro metalowy zaworek zwrotny 6 mm i go zamontuj . 10 min roboty i będzie spokój i pewność, że woda się nie przedostanie do wtrysków omijając filtry.
Słowem,teraz tak pokręć czujnikiem wody by kranik się zamknął i tyle. Cała robota.
Cały ten pomysł z separatorem o kant zadka potłuc bo Rex na konstrukcyjną wadę budowy układu paliwowego ( chyba po to by się psuł i dał zarobić serwisowi?) Otóż pompa paliwowa jest dwu sekcyjna a pierwsza sekcja zasysa paliwo ze zbiornika poprzez filtry wytwarzają podciśnienie. W układzie nie ma pompki podającej. I w ten sposób w filtrze panuje podciśnienie zasysając paliwo dwiema drogami - 1/ poprzez filtry 2/ z przelewu . W tym sęk bo to oznacza, że pompa zasysa filtrowane paliwo z filtrów ale niestety też przy starcie a i przy wysokich obrotach silnika zasysa je "powrotem" zatem bez filtrowania. Tą drogą spokojnie wszystkie syfy ze zbiornika mogą dostawać się bezpośrednio do pompy CR i robi się nieciekawie - w krytycznym przypadku mogą zatkać wtryskiwacze co przytrafiło się mojemu koledze.
Rada na to jest tylko jedna - wstawienie zaworka zwrotnego na linii powrotnej ( za tym cieńszym króćcem wychodzącym z filtra paliwa) tak by paliwo mogło przelewać się do zbiornika ale w drugą stronę płynąć nie mogło. I wówczas jest spokój, pompa nie zassie paliwa drogą linii powrotnej. Linia powrotna jest nioebezpieczna , bo paliwo tamtędy idzie bez oporów, jakie napotyka na filtrach drogą zasilającą zatem pompa CR zasysa tamtędy więcej niż poprzez filtry i to jest ta wada konstrukcyjna. W filtrze panuje podciśnienie wytwarzane przez pompę CR a nikt nie wytłumaczył filtrowi by przepuszczał paliwo ze zbiornika tylko drogą zasilania. zasysa stamtąd skąd lżej leci - bez oporów.
Kup na Allegro metalowy zaworek zwrotny 6 mm i go zamontuj . 10 min roboty i będzie spokój i pewność, że woda się nie przedostanie do wtrysków omijając filtry.
- maro2
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 22 maja 2017, 5:38
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Separator wody w Rextonie
Postautor: maro2 » 20 gru 2018, 11:22
Właśnie wylałem ropę z filtra , bo czujnik się zapalił . Nawet kropelki wody nie było. O kant dupy rozbić taką technikę.
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Separator wody w Rextonie
Postautor: charlie » 20 gru 2018, 11:46
Może kości przegrzane, wilgoć w powietrzu i zglupialy.
- maro2
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 22 maja 2017, 5:38
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Separator wody w Rextonie
Postautor: maro2 » 21 gru 2018, 8:54
We filtrze mam zamontowany. Też podejrzewam jakieś zawilgocenie we wtyczce , no bo skąd sygnał do sterownika. Na razie nie piszczy i nie świeci.
- neovo
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 13 sty 2014, 14:42
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Separator wody w Rextonie
Postautor: neovo » 19 kwie 2019, 12:32
ja wymieniłem na ten z allegro nowy za ok 100 zł i działa super, dodam że mocy auto przybyło i skrzynia automatyczna zaczeła lepiej chodzić
-
- Stały bywalec
- Posty: 805
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Separator wody w Rextonie
Postautor: RudebwoyIrl » 19 kwie 2019, 22:31
Znaczy co za 100zl separator? Nie widzę lub nie rozumiem w jako sposób miało by to wpłynąć na moc silnika lub tym bardziej działanie skrzyni? Zakładając ze nie lało wody wcześniej oczywiście...
-
- Stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Separator wody w Rextonie
Postautor: MacGyver » 19 kwie 2019, 23:13
Za 100 zł na alle to można kupić jedynie czujnik wody do separatora. Też się zastanawiam czy to może wpływać na moc...? Zamowię i sprawdzę. W moim we wtyczkę od separatora mam wpięta zworkę bo czujnik fiksował.
Było Musso 2.9TD, teraz Rexton 2.7 xdi
-
- Stały bywalec
- Posty: 805
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Separator wody w Rextonie
Postautor: RudebwoyIrl » 20 kwie 2019, 0:27
U mnie tez zwarte bo sie wtyczka wyrobila.. nie mam osobno separatora, filtry zmieniam co 10k a profilaktycznie w połowie tego odkrece na chwilę ale jeszcze mnie się nie zdarzyło żebym co innego niż ropę tam widział...
Żaden ze mnie mechanik ale do silnika paliwo podają wtryski a nie filtr czy separator więc z tego co tu było o tych wtryskach to jestem pewien że jakbyś miał lipe na wyjściu z filtra to by Ci te wtryski dały raczej na 100 znać.
Jak pracę skrzynię powiązać z paliwem to już wogole nie ogarniam
Żaden ze mnie mechanik ale do silnika paliwo podają wtryski a nie filtr czy separator więc z tego co tu było o tych wtryskach to jestem pewien że jakbyś miał lipe na wyjściu z filtra to by Ci te wtryski dały raczej na 100 znać.
Jak pracę skrzynię powiązać z paliwem to już wogole nie ogarniam
-
- Stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Separator wody w Rextonie
Postautor: MacGyver » 27 kwie 2019, 20:33
Czujnik wody wymieniony. Na ten z allegro. Żadnych różnic w pracy silnika nie odnotowałem. Ale efekt został osiągnięty bo kontrolka się nie włącza bez potrzeby.
Było Musso 2.9TD, teraz Rexton 2.7 xdi
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 20:17
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2696
- Gadu-Gadu: 1
Re: Separator wody w Rextonie
Postautor: Jak » 25 kwie 2020, 7:41
Witam!!! Ktoś może powiedzieć jak lepiej zrobić . Poprzedni właściciel zamontował zamiast separatora jeszcze jeden filtr paliwa a czujnik w kostce leży obok, raz na jakiś czas pali się kontrolka i auto odpali i zgaśnie czasem pomaga to że przy odpaleniu dodam gazu i działa. Co mam robić , pomocy!
-
- Stały bywalec
- Posty: 805
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Separator wody w Rextonie
Postautor: RudebwoyIrl » 25 kwie 2020, 12:59
Czy wtyczka leży poprostu czy jest gdzieś zwarta ?
Na 100 drugi filtr one wyglądają bardzo podobnie..
Wyrzuć drugi filtr i włóż separator spowrotem jaki problem?
Na 100 drugi filtr one wyglądają bardzo podobnie..
Wyrzuć drugi filtr i włóż separator spowrotem jaki problem?
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 20:17
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2696
- Gadu-Gadu: 1
Re: Separator wody w Rextonie
Postautor: Jak » 26 kwie 2020, 8:45
Jest zwarta i czujnik podłączony. I jeszcze taki problem, po długim postoju nocnym i przejechaniu parę km ponownie nie chce odpalić za pierwszym razem
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 20:17
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2696
- Gadu-Gadu: 1
Re: Separator wody w Rextonie
Postautor: Jak » 26 kwie 2020, 8:50
Tak na 100 drugi filtr wygląda identycznie jak i pierwszy też ma trzy wejścia a separator ma dwa. To może powodować ze auto gaśnie?
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości