bettar pisze:Trawas, chyba się nie zgodzę. Po pierwsze PU, tak jak i PTFE (i jeszcze kilka innych) jest wredny do klejenia. Po drugie smarować trzeba - lepsze firmy dodają do zestawów specjalny smar. Ta "specjalność" polega na tym, że nie jest wypłukiwany przez wodę, tym samym powinien zabezpieczać / uszczelniać połączenie - ale to taka teoria. W praktyce trzeba by smarować raz na sezon, ale komu się chce.
Locktite to nie do końca klej ale substancja zwiększająca współczynnik tarcia - m/in na śruby żeby się same nie odkręcały - i daje się ją w miejsce włożenia tulei właśnie po to by ta się nie obracała. A jeśli się smaruje w tulei polimerowej to tylko tunel śruby , nie zewnętrzną ale wewnętrzną stronę tulejki. Co do dodawania smaru i niedokładnej informacji ze strony producenta - ja mu się nie dziwię. On chce produkować i sprzedawać I gdyby puszczał na rynek czysty polimer to szybko zapchałby sobie rynek i sprzedaż by spadła. Zatem i to , jak wszystko inne zaczynają knocić wypełniaczem i " doradzają " jak psuć produkt. Ja ci podałem info z czasów kiedy mówiono jeszcze prawdę. Polimerów się nie smaruje smarami i to jest zasada. Posmarowany smarem nie dość, że się obraca zamiast skręcać to jeszcze przy tym skrzypi niemiłosiernie i niestety od tłuszczu z czasem polimer twardnieje na powierzchni - no i w podwoziu zaczyna grać cała orkiestra. Zrobisz, jak zechcesz , twoja sprawa - ale pamiętaj, ja cię uprzedzałem.