UKI MUSSO 3,2
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: UKI MUSSO 3,2
Postautor: uki » 15 lut 2016, 22:26
Właśnie dlatego mam zapas filcu i pasty polerskiej a przy max kilku wyjazdach w miesiącu nie będzie tak strasznie
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: UKI MUSSO 3,2
Postautor: renegade » 15 lut 2016, 23:14
Ja bym jednak pociągnął bezbarwnym. Na początku będziesz czyścił (ze 2 razy) a później nie będzie Ci się chciało. Przerabiałem to w motocyklu. Samo czyszczenie szmatką później nie wystarczy bo po jakimś czasie zaczną szarzeć, matowieć i znowu potrzebna będzie pasta i polerka.
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: UKI MUSSO 3,2
Postautor: salvatlon » 16 lut 2016, 22:02
uki pisze:Fajnie że myślisz rozwojowo
Jestem na etapie projektowania zderzaka na wzór zderzaków z MetalPasja które osiągają zawrotne ceny w okolicy grubo ponad 2kPLN. Dlatego zasiadam do tego sam a mając pod bokiem firmę wycinającą laserem w jakościowych blachach w szerokim wachlarzu grubości wraz z możliwością gięcia na giętarce krawędziowej. Resztę wymaganych połączeń będzie MIG/TIG . Oczywiście obowiązkowe uchwyty na szekle i ewentualna podstawa pod windę tylko muszę poszukać jak to wygląda z uniwersalnością mocowań pod różne marki wyciągarek. Wycena materiałowo/robocza będzie w momencie zakończenia opracowania materiałowo/CADowego. Chętnie zbiorę jakieś pomysły które chodza Tobie po głowie żeby uwzględnić je przy projektowaniu.
Ogólnie moje priorytety przy projektowaniu:
-lekki/sztywny/odporny na drzewa
-poprawa kątów przy najazdach i zjazdach (w planie odrazu także zderzak tył)
-integracja z płytą osłonową silnika
-możliwe dodatkowe oświetlenie lub mały element z rury do zawieszania podpiętego kinetyka
Fota bazowego zderzaka
Jak dla mnie to co chcesz w nim umieścić jest w zupełności wystarczające. Myślałeś już o grubości blachy? ...wydaje mi się że 3mm będzie wystarczające. Zastanawiam się czy jeszcze swojego nie podnieść na budzie 6cm i to pewnie miało by wpływ na konstrukcję mocowania zderzaka. No i oczywiście dochodzi kwestia ceny....kumpel z którym często jeżdżę do swojego isuzu będzie samemu lepił jakiś zderzak i mieliśmy też coś zaprojektować do mussiołka.
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: UKI MUSSO 3,2
Postautor: uki » 16 lut 2016, 22:14
Potrzebuję prostej konstrukcji bez hiperdupereli ale żeby było oryginalnie i nie z ceownika Blacha na elementy mocujące do ramy z otworami na szekle 10-12 , centralna skrzynia zderzaka 6, boki 3 (w mm oczywiście).
Tak żeby był dość lekki. Cena to koszt materiałów + to co krzykną mi za wycięcie plus spaw. Reszta czyli szlif i malowanie we własnym zakresie. W kwestii podnoszenia budy to będzie istotne o ile tak żeby dopasować mocowanie.
Tak żeby był dość lekki. Cena to koszt materiałów + to co krzykną mi za wycięcie plus spaw. Reszta czyli szlif i malowanie we własnym zakresie. W kwestii podnoszenia budy to będzie istotne o ile tak żeby dopasować mocowanie.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: UKI MUSSO 3,2
Postautor: salvatlon » 17 lut 2016, 22:09
pasuje mi, jak będziesz miał wstępny projekt i kosztorys to daj znać
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: UKI MUSSO 3,2
Postautor: kurpi » 19 lut 2016, 7:53
Zastanawiam się czy jeszcze swojego nie podnieść na budzie 6cm i to pewnie miało by wpływ na konstrukcję mocowania zderzaka
Po co ci taki lift budy?Podnosisz tylko środek ciężkości,co zemści się na trawersach,dodatkowo pewnie trzeba będzie dużo rzeczy przerabiać,no chyba że planujesz jakieś 35" koła?
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: UKI MUSSO 3,2
Postautor: uki » 20 lut 2016, 19:47
Lift na budzie będzie jeśli się okaże że koła wchodzą zbyt mocno w błotniki lub ewentualnie będzie odcinka błotników . Z tym środkiem ciężkości nie przesadzajmy (być może z tym 6 cm przesadziłem) tu sporą rolę in plus odegrają felgi z 8J ET -30 vs. standardowe 7J 22.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: UKI MUSSO 3,2
Postautor: salvatlon » 20 lut 2016, 22:42
te 6cm liftu budy to tak przyszłościowo bo zastanawiam się nad oponkami 33" i właśnie nie chcę żeby mi nic obcierało
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: UKI MUSSO 3,2
Postautor: uki » 20 lut 2016, 22:47
Przy 33" najlepiej ciąć blachę żeby koło miało gdzie pracować tylko nigdzie nie mogę znaleźć poszerzeń nadkoli pasujących do Musso
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: UKI MUSSO 3,2
Postautor: uki » 20 lut 2016, 22:48
Arek pisze:Chętny byłbym na taki zderzak
Jak skończę projekt i wycenę to wrzucę info, jak ktoś będzie chętny to zrobimy dodatkowe
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- artega7
- Stały bywalec
- Posty: 219
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 21:46
- Model: Korando C (2011-)
- Rok produkcji: 2013
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: UKI MUSSO 3,2
Postautor: artega7 » 20 lut 2016, 23:28
Link z musso z metalowym zderzakiem.
https://www.drive2.ru/r/ssangyong/288230376151859940/
Stronka z różnymi modyfikacjami musso
http://www.m1911.org/mussomods.htm
https://www.drive2.ru/r/ssangyong/288230376151859940/
Stronka z różnymi modyfikacjami musso
http://www.m1911.org/mussomods.htm
Korando C, 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.
Opis mojego auta
Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
Opis mojego auta
Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: UKI MUSSO 3,2
Postautor: uki » 05 kwie 2016, 9:38
Na dziś przed liftem budy zrobiony debranding, odświeżenie lakieru na jak to nazwała moja córcia skórę dinozaura. Oczywiście nowe buciki a przy okazji zmiana przednich tarcz hamulcowych i dociągnięcie łożysk w piastach.
Przed nami zmiana amorów z tyłu na trochę bardziej rasowe, lift budy i regulowany panhard.
Przed nami zmiana amorów z tyłu na trochę bardziej rasowe, lift budy i regulowany panhard.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: UKI MUSSO 3,2
Postautor: salvatlon » 06 kwie 2016, 22:24
dobry rabota mojemu też by się coś takiego przydało bo już ma sporo rys od gałęzi w lesie, ile litrów poszło na całego mussiołka?
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości