Strona 1 z 3

Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 25 wrz 2015, 12:24
autor: artega7
W tym wątku będę opisywał wrażenia i historie dotyczące mojego auta.

Chciałem zaprezentować mojego Ssangyonga Korando wyprodukowanego 24 października 2013r.
Pierwsza rejestracja auta 7 kwiecień 2014r. przez salon Auto Wache w Poznaniu. Korando służyło jako auto demonstracyjne dla klientów.
Auto kupiłem na początku stycznia 2015r. z przebiegiem około 9200km. Jest to wersja Quartz, druga po najbogatszej Sapphire. Wyposażona w silnik 2.0 150KM diesel z napędem 4x4, kolor Space Black. Myślałem również, nad wersją benzynową, ale jest mniej popularna. W zasadzie spotkałem tylko najniższe wersje wyposażenia z tym silnikiem dostępne od ręki. Jest to wersja praktycznie kompletnie wyposażona. W porównaniu do droższej wersji Sapphire brakuje mu tylko elektrycznie składanych lusterek, podgrzewanej tylnej kanapy, skórzanej tapicerki, przyciemnianych szyb, felg 18 cali i kilku chromowanych dodatków we wnętrzu. Mi osobiście brakuje tylko elektrycznie składanych lusterek ponieważ mam wąski garaż i bardzo ułatwiłoby mi wjazd do niego.
Szukałem auta 2- 3 letniego, najlepiej właśnie z jazdy testowej. Takie auta mają małe przebiegi, są dużo pewniejsze niż najlepsze samochody sprowadzane i kupowane w komisie. Ich cena jest też atrakcyjniejsza niż nowego auta z salonu. Na pewno nie traci się tyle na wartości co w przypadku nowego auta. Samochód objęty jest 5 letnią gwarancją producenta. Warunki gwarancji są uczciwe i nie ma tylu wyłączeń różnych elementów auta po krótszym czasie, jak to miało miejsce w przypadku szumnie reklamowanych Hyundaiów i Kia.
Samochód wybrałem ze względu na jego niezawodność oraz dobrą cenę w stosunku do wyposażenia. Na naszym rynku niestety Ssangyongi są mało popularne. Głównie przez małą sieć dilerską, która dynamicznie się rozwija oraz słabą reklamę w mediach.
Na pewno Ssangyong Korando zwraca uwagę na ulicy lub parkingu. Każdy przygląda się egzotycznemu znaczkowi i nazwie. U mnie w mieście, jestem chyba jedynym posiadaczem nowego Korando.
http://www.ssangyong.pl/auta-nowe/korando

BEZPIECZEŃSTWO:
Immobiliser
Zdalnie sterowany zamek centralny z alarmem i funkcją "Panic"
ABS - system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania
EBD - system elektronicznego rozdziału siły hamowania
ESP - system elektronicznej kontroli toru jazdy
Aktywne zagłówki przednie
Blokada drzwi tylnych
Przednie poduszki powietrzne
Boczne poduszki powietrzne
Boczne kurtyny powietrzne przednie i tylne
Szyba boczna kierowcy z funkcją zapobiegania zakleszczeniu
System kontroli trakcji
Wspomaganie nagłego hamowania
System zapobiegający dachowaniu pojazdu
Asystent ruszania na podjeździe
Wyłącznik poduszki pasażera
Mocowanie ISOFIX
Włączenie tylnych świateł (pulsacyjnie) przy hamowaniu awaryjnym
Regulacja wysokości przednich świateł
Trzecie światło stop LED

ZEWNĘTRZE:
Aluminiowe obręcze kół 17cali 225/60R
Klamki w kolorze nadwozia
Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia z kierunkowskazami LED
Podwójne, chromowane końcówki wydechu
Spojler
Relingi dachowe

WNĘTRZE:
Tapicerka ciemna materiałowa Matte woodgrain (wykończenie matowe drewnopodobne)
Przedni podłokietnik ze schowkiem
Skórzana kierownica
Skórzana gałka zmiany biegów
Podłokietnik tylny
Srebrne klamki wewnętrzne
Ozdobne nakładki progowe
Roleta przestrzeni bagażowej

WENTYLACJA I WIDOCZNOŚĆ:
Odmrażacz przednich wycieraczek
Klimatyzacja automatyczna
Lampy przeciwmgielne

SIEDZENIA:
Regulowane zagłówki przednie i tylne
Tapicerka materiałowa
Fotel kierowcy z regulowaną wysokością położenia
Fotel kierowcy z regulowanym wsparciem lędźwiowym
Ogrzewane fotele przednie
Tylna kanapa składana, dzielona 60/40 - płaska podłoga
Regulowane oparcie tylnej kanapy

KOMFORT:
Światła do jazdy dziennej w technologii LED
Gniazdka 12V (przód i bagażnik)
Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami
Lusterka zewnętrzne ogrzewane, regulowane elektrycznie
Lusterko zewnętrzne z oświetleniem
Szyby sterowane elektrycznie przednie i tylne
Uchwyty na kubki przednie i tylne
Schowki w podłodze bagażnika
Schowek na okulary
Lampki do czytania dla kierowcy i pasażera
Koło zapasowe
Schowek z oświetleniem
Regulowana kolumna kierownicy
Szyba kierowcy z funkcją automatycznego opuszczania i podnoszenia
Elektryczne wspomaganie kierownicy
Fotochromatyczne lusterko wewnętrzne

TECHNOLOGIA I ROZRYWKA:
Radio CD z funkcjami RDS/MP3
Sterowanie audio w kierownicy
6 Głośników
System Stereo Bluetooth sterowany z kierownicy
Wejście USB & iPod
Tempomat z funkcją Eco
Czujniki parkowania z tyłu
Komputer pokładowy

Re: Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 25 wrz 2015, 23:00
autor: krisw11
Fajniutkie :)) tylko już nie nadaje sie w teren tak jak stare poczciwe Korandzio :) no może za lat kilka jak już nie będzie żal porysować,powgniatać itp. :)))

Re: Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 26 wrz 2015, 7:26
autor: kurpi
Bardzo fajną facjatę ma to autko.Szkoda tylko,że nie ma do niego ksenonów,bo ładnie by wyglądały z ledami.

Re: Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 07 paź 2015, 18:53
autor: artega7
Pierwsza historia po zakupie.

Przy zakupie nowego auta nie mogło się obyć bez jakiś problemów. Na jeździe testowej przed zakupem nie spodobało mi się, że na komputerze pokładowym nie wyświetla się temperatura zewnętrzna. Dodatkowo ogrzewanie za mocno grzało przy zadeklarowanej temperaturze.

Chcieliśmy by auto zobaczył elektryk, ale okazało się, że go nie ma dzisiaj. Ale, że auto jest na gwarancji, można było podjechać w innym terminie do najbliższego serwisu. Do Poznania miałem bardzo daleko, więc nie mogłem też poczekać by elektryk na miejscu obejrzał auto przed zakupem w innym terminie. Przy zakupie auta, okazało się, że w salonie nie mają karty pojazdu potrzebnej do rejestracji auta, choć auto było zarejestrowane na salon. Była u importera razem z instrukcją obsługi, której też nie mieli lub zgubili. Powiedzieli nam, że to standard w przypadku aut z jazd próbnych. Tu sprzedający się nie postarał, bo wystawiając auto do sprzedaży chyba mógł kartę pojazdu ściągnąć od importera.

W czasie powrotu do domu okazało się, że rzeczywiście coś jest nie tak z ogrzewaniem, bo albo może grzać na maksa, albo maksymalnie chłodzić. Nie reagowała na regulację temperatury.

Dodatkowo gość z salonu był nierozgarnięty i nie ściągał tej karty pojazdu. Męczyłem się z nim ze 3 tygodnie. Musiałem wreszcie sam interweniować u importera. Tutaj duży plus za dobry kontakt mailowy i telefoniczny z importerem. Po kontakcie na drugi dzień miałem wszystkie brakujące dokumenty.
W sprawie drugiego problemu, podjechałem na wolnym czasie do serwisu w Łodzi i okazało się, że w ogóle nie ma czujnika temperatury zewnętrznej umieszczonego przed chłodnicą. Nie wiem jak mógł zginąć, czy akurat Koreańczyk był skacowany po weekendzie i niechlujnie go zamontował. Okazało się, też, że nie mogą mi go wymienić, ponieważ nie ma starego i teoretycznie powinienem go sam zasponsorować. Cena w salonie za takie maleństwo to 450zł i dodatkowo nie ma go na magazynie w Polsce i Holandii. Trzeba go ściągać z Korei. Może to trwać 1-2 miesiące.

Na szczęście sprzedawca w salonie zachował się honorowo i przysłał go za darmo. Sam też zaproponował, ze względu na długi czas oczekiwania, wyjmie tą część ze swojej nowej testówki i dośle mi go. Cała historia dobrze się skończyła. Potem okazało się, że tydzień po tym jak otrzymałem nowy czujnik temperatury, przyszła do niego zamówiona część. Sam nie wiedział, czemu tak szybko.

Zapomniałem jeszcze dopisać, że na czas braku oryginalnego czujnika temperatury dorobiłem własny. Koszt oryginalnego to 450zł co jest ceną z kosmosu. Czujnik w zasadzie składa się z termistora, gniazda do wtyczki i obudowy.
Z Internetu pobrałem instrukcje serwisowe Korando, gdzie były opisane parametry termistora. Koszt takiego termistora w sklepie elektronicznym to 1zł plus trochę kleju i taśmy to jego zabezpieczenia. Działał identycznie jak oryginał.

Re: Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 21 paź 2015, 16:19
autor: artega7
Przegląd po 1 roku.

Nadszedł czas na pierwszy przegląd techniczny. Został wykonany 1.04.2015 przy przebiegu 11 162km w najbliższym dla mnie ASO Yorgo Ssangyong Radom. Jest to dawny salon Seata, ale w związku z problemami z nowym importerem Seata, zostali dilerem Ssangyonga.

Jeśli chodzi o obsługę to jestem prawie zadowolony. Po przyjeździe w wyznaczonym terminie do salonu okazało się, że nie przyszły filtry. Na szczęście miałem ze sobą swoje materiały eksploatacyjne. Dziwię się, że kierownik serwisu wiedząc, że nie ma części nie zadzwonił do mnie i nie przełożył wizyty. Przegląd wykonany bez problemu, dostałem nawet wydruk z komputera, który nie wykazał żadnych błędów. Mechanik wykonujący przegląd podczas rozmowy ze mną wyglądał na bardzo kompetentnego. Wydaje mi się, że był to ich pierwszy przegląd Ssangyonga, ponieważ zostali dilerem tej marki w grudniu. Dużym plusem dla ASO, jest to, że sami oddali mi wszystkie zużyte filtry i resztkę oleju, która została. Sam salon widać, że ma swoje lata. Większość aut w salonie stanowią jeszcze Seaty, ale mają również do oglądania Ssangyongi. W czasie przeglądu, który trwał prawie dwie godziny, przychodziły osoby do salonu zainteresowane nowym Korando. Więc może na ulicach będzie więcej tych aut.

Jeśli chodzi o ceny samego przeglądu to nie są bardzo wysokie. Wszystkie materiały eksploatacyjne kupiłem we własnym zakresie. Niestety w salonie, wszystko kosztuje dwa razy drożej. Obecnie mało jest zamienników i nie są też tanie, choć kupowałem w tanim sklepie, ale rozmawiałem ze sprzedawcą, że sytuacja powinna się poprawiać, ponieważ producenci nowych aut mają 5 letnią wyłączność na dystrybucję części zamiennych.

Jeszcze apropo napraw auta, to dużym plusem dla Ssangyonga jest przejrzyście napisana instrukcja obsługi. Na samym początku jest tabelka, gdzie wymieniono wszystkie materiały eksploatacyjne wykorzystywane w samochodzie oraz ich potrzebną ilość. Na końcu instrukcji jest też tabela, w której wymieniono wszystkie żarówki oraz przedstawiono proste schematy jak ją wymienić.

Materiały eksploatacyjne kupione we własnym zakresie.
- olej Mobil 1 ESP Formuła 5W/30 – 2x 2l +4l= 191,91zł (olej zgodny z zaleceniami producenta, potrzeba 6l, a w rzeczywistości weszło około 5,6l, co stanowi ponad połowę na bagnecie)
- filtr oleju – 50,22zł
- filtr powietrza – 42,03zł
- filtr klimatyzacji (kabinowy) – 80,55zł
Suma: 364,71zł

Zalecana jest wymiana filtrów powietrza i klimatyzacji, co roku.

Czynności serwisowe:
- diagnostyka komputerowa – 120zł
- wymiana filtra powietrza – 20zł
- wymiana filtra klimatyzacji – 20zł
- wymiana filtra oleju – 20zł
- wymiana oleju – 30zł
- obsługa techniczna – 60zł
Suma: 270zł

Całkowity koszt przeglądu: 634,71zł

Re: Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 29 paź 2015, 12:09
autor: artega7
Nowe dywaniki

Dokupiłem sobie komplet dedykowanych dywaników gumowych. Oryginalnie do auta dodawano dywaniki materiałowe. Ale według mnie dużo praktyczniejsze w utrzymaniu są gumowe. Sporo czasu na nie czekałem, ponieważ nie były dostępne. Zamienniki nie podobały mi się, bo z tyłu miały dwa oddzielne dywaniki gumowe lub ewentualnie trzeci mały na środek.
Dywaniki są Rosyjskiej firmy NL Novline. Są dość ciekawe, bo nie są do końca wykonane z gumy. Są w miarę sztywne i lekkie. Na ulotce napisano, że są wyprodukowane z innowacyjnych polimerowych materiałów. Nie są niestety tanie, ale dobrze dopasowane, fajnie wykonane i wyglądają solidnie.
Wcześniej też dokupiłem dywanik do bagażnika, ale już nie oryginalny.

Komplet dywaników gumowych Novline - 265zł + 20zł przesyłka
Dywanik do bagażnika - 100zł z przesyłką

Mam jeszcze małą historię. Na początku ze względu na wysoką cenę oryginalnych dywaników zamówiłem w internecie komplet dywaników nieoryginalnych, rzekomo dedykowanych do tego modelu. Potem się okazało, że kiedyś w tym sklepie klient dobrał sobie dywaniki najbardziej pasujące z dostępnych na sklepie, a potem sklep zaczął je sprzedawać jako dedykowane. Niestety musiałem je odesłać. Dodatkowo były kiepsko wykonane, nawet jak na 100zł.
Co ciekawe również, w salonie w którym później pytałem o dywaniki również mieli te same nieoryginalne dywaniki tylko, że po 200zł. Więc zarabiali na nich drugie tyle.

Re: Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 08 gru 2015, 15:21
autor: artega7
Siatka do bagażnika

Dokupiłem do auta siatkę mocującą graty w bagażniku.
Oryginalna siatka ma symbol 7687034001 u Uni-Marta kosztuje 123 zł. Nie jest tania, ale solidnie wykonana. Czas oczekiwania około 7 dni.
Można ją zawiesić w dwojaki sposób, rozłożoną klasycznie lub w formie kołyski. Wycieraczka w bagażniku miała specjalne miejsca do wycięcia, by uchwyty montażowe nie były zasłaniane. Co ciekawe, oryginalna wycieraczka nie ma wycięć na uchwyty.

Link do zdjęć z katalogu producenta.
http://sykor.ru/virt.html?page=shop.pro ... duct_id=56

Re: Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 12 sty 2016, 10:49
autor: areczekmaniak
artega7 - bardzo fajnie się prezentuje!!!

Re: Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 22 sty 2016, 15:20
autor: muertes
A jak się spisuje DPF? Dużo jeździsz? Miasto/trasy?

Z góry dzięki za odpowiedź :)

Re: Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 23 sty 2016, 18:29
autor: artega7
Z filtrem DPF nie miałem kompletnie żadnych problemów. Jeżdżę głównie w mieście na krótkich dystansach, ale i czasami wyjadę w trasę.

Re: Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 24 sty 2016, 20:59
autor: muertes
Watsonem nie jestem ale obliczyłem sobie, że jeździsz jakieś dwa lata :) może to za krótki czas by filtr dał o sobie znać? Mam podobny tryb funkcjonowania jak Twój, a wszyscy straszą tym ustrojstwem. Jutro jadę oglądać jeden używany egzemplarz i przyznam, że jeśli uda mi się porozumieć finansowo z dealerem to Twoja opinia będzie bardzo pomocną, także dziękuję za szybką odpowiedź!

Re: Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 24 sty 2016, 22:33
autor: artega7
muertes pisze:Watsonem nie jestem ale obliczyłem sobie, że jeździsz jakieś dwa lata :) może to za krótki czas by filtr dał o sobie znać? Mam podobny tryb funkcjonowania jak Twój, a wszyscy straszą tym ustrojstwem. Jutro jadę oglądać jeden używany egzemplarz i przyznam, że jeśli uda mi się porozumieć finansowo z dealerem to Twoja opinia będzie bardzo pomocną, także dziękuję za szybką odpowiedź!


Ja jeżdżę autem właściwie rok, ponieważ kupiłem go z jazdy testowej. Możesz, również napisać do użytkownika sebmagda, kontakt w linku member3282.html. Ma on jeszcze Korando przed liftingowe chyba z 2011r i również pisałem do niego na temat eksploatacji. Wtedy nic nie wspominał o filtrze.

Re: Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 27 sty 2016, 13:43
autor: artega7
Konkurs Facebookowy

Pochwalę się nagrodami z dwóch konkursów Facebookowych, które wygrałem jakiś czas temu. Nagrodami były pendrivy, niestety tylko 4GB. Są bardzo praktyczne, bo można je schować do portfela czy piórnika. Sam z takiego od dawna korzystam, tylko jest gadżetem od innej firmy.

Warto polubić i śledzić oficjalny profil Ssangyong Polska, może pojawią się jeszcze ciekawe konkursy. :D https://www.facebook.com/SsangYongPolska/?fref=ts

Re: Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 04 kwie 2016, 19:56
autor: artega7
Przegląd po 2 roku. :D

Nadszedł czas na II przegląd techniczny. Został wykonany 4.04.2016 przy przebiegu 16 703km w ASO Yorgo Ssangyong Radom, tak samo jak w tamtym roku. Przez rok auto przejechało 5541km.

Jeśli chodzi o obsługę to jestem nadal zadowolony. Dużym plusem dla ASO, jest to, że po wymianie wszystkich elementów zaprosili mnie na warsztat i pokazali zużyte filtry i wymienione materiały. Mogłem również zabrać zużyte filtry. Resztkę oleju oraz płynu hamulcowego oczywiście mi oddali. Dostałem również listę co zostało sprawdzone, wydruk z diagnostyki komputerowej. Na komputerze wyszły dwa błędy, błąd pamięci RAM, który mógł wystąpić przy jakimś skoku napięcia oraz błąd o założeniu koła zapasowego, który mógł się pojawić przy zmianie kół i niskim ciśnieniu w którejś oponie. Po skasowaniu błędów ponownie się nie pojawiły, więc jest wszystko dobrze.

Jeśli chodzi o ceny samego przeglądu to minimalnie podrożały w stosunku do tamtego roku. Wszystkie materiały eksploatacyjne kupiłem we własnym zakresie. Niestety w salonie, wszystko kosztuje dwa razy drożej. Jeśli chodzi o filtry, to znalazłem niedrogi sklep z oryginalnymi częściami do Ssangyongów z Przemyśla. Ceny mają dużo bardziej atrakcyjne niż w ASO. Jeśli chodzi o cenę w porównaniu do zamienników to filtry powietrza i kabinowy kosztuje podobnie, a filtr oleju może być o 10-20zł tańszy w zależności od zamiennika. Ceny porównywałem ze sklepem internetowym iParts.pl gdzie jest spory wybór materiałów eksploatacyjnych. http://www.iparts.pl/ W serwisie spędziłem trochę ponad 1 godzinę. W tym czasie pooglądałem nowe i używane auta na placu. Oczywiście po przeglądzie auto zostało umyte.

Materiały eksploatacyjne kupione we własnym zakresie.
- olej Mobil Super 3000 XE 5W/30 – 5l +1l = 145zł
- płyn hamulcowy Bosch DOT 4 1litr – 20,80zł
- filtr oleju oryginał Ssangyong– 51,6zł
- filtr powietrza oryginał Ssangyong – 51,6zł
- filtr klimatyzacji (kabinowy) oryginał Ssangyong – 51,6zł
Suma: 320,6zł

Czynności serwisowe:
- diagnostyka komputerowa – 60zł
- wymiana filtra powietrza – 25zł
- wymiana filtra klimatyzacji – 25zł
- wymiana filtra oleju – 25zł
- wymiana oleju – 35zł
- wymiana płynu hamulcowego - 40zł
- obsługa techniczna – 120zł
Suma: 330zł

Całkowity koszt przeglądu: 650,6zł

Re: Ssangyong KORANDO 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.

: 04 kwie 2016, 21:04
autor: malek
mało jeździsz ;)