Strona 2 z 2

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 21 sie 2008, 7:15
autor: czałczesku
U mnie na zimno jest jakieś 600-700 a po 2-3 minutach spada na 400-500. 400 jak pracuje klima .
Jestem laikiem , ale zadam pytanie jak zachowuje sie temperatura silnika? Jakie wskazania ? . Może silnik za bardzo się chłodzi przy 1000 km/h :lol:

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 21 sie 2008, 7:28
autor: czałczesku
Na twoim miejscu na poczatek zrobiłbym mały eksperyment . Samochód na postoju przez 10 minut . Przy obrotach 700/min powinien szybko osiągnąć temperature max przy której włącza się wentylator chłodnicy . Bedzie to znaczyć ze termostat prawidłowo bada temperature jak nie to znaczy ze jest walnięty . Jak nie to masz uszkodzenie lub rozregulowanie tego dziadostwa opisywanego w poprzednich postach. U mnie nie chciał gasnąć silnik przez kilka dni ale sam ,,wyzdrowiał ,,i teraz jest OK ! Zanim zaczniesz grzebać poczekaj kilka dni może sinik sam się opamięta :lol:

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 21 sie 2008, 15:53
autor: mussolinii
Termostat jest wporzo i nie ma z podwyzszonymi obrotami rano nic wspolnego. Temperatura zawsze jest w polowie wskazan wskaznika. Wentylator tez dziala jak trza i tu nie ma sie co czepiac.
U mnie czy jest zalaczona klima czy inne cuda ktore obciazaja pasek wielorowkowy to obroty silnika sa stale i nie ma jakis wiekszych wahniec... mniemam wiec ze jest wszystko OK procz podwyzszonych obrotow na zimnym silniku ktore utrzymuja sie tak dlugo dopoki nie wylaczy sie silnika i nie odczeka jakiegos czasu.

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 23 sie 2008, 14:36
autor: MUSSOART
Witam sprawdzie podcisnienia od pompy vacom czy rurki nie są zapchane i czy do pompy dochodzi powietrze a obroty ja mam ustawine na ssaniu 600 potem jak jest ciepły spada do 500 a na klima delikatnie usiądzie max 450/460.
Pozdrawiam

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 25 sie 2008, 11:55
autor: czałczesku
DANIEL pisze:" Po wyjęciu kluczyka czasem silnik ma takie konwusje i dryga po wyjęciu kluczyka . Właczam wtedy jedynkę i hamulec , puszczam sprzęgo i silnik gaśnie "
mialem to samo a pozniej wymienialem to ustrojstwo w du musso to jest na pompie patrzac od gory koloru bialego i podlaczone do podcisnieiowego wezyka wymien to i bedzie ok chyba ze siada vacu pompa i wytwarza odpowiednich warunków podcisnienia


Czy mógbyś dokładniej opisać tą część - o co pytać w sklepie lub na szrocie?

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 17 wrz 2008, 23:18
autor: czałczesku
DANIEL pisze:" Po wyjęciu kluczyka czasem silnik ma takie konwusje i dryga po wyjęciu kluczyka . Włączam wtedy jedynkę i hamulec , puszczam sprzęgo i silnik gaśnie "
miałem to samo a póżniej wymieniałem to ustrojstwo w du musso to jest na pompie patrzac od gory koloru bialego i podlaczone do podcisnieiowego wezyka wymien to i bedzie ok chyba ze siada vacu pompa i wytwarza odpowiednich warunków podcisnienia


Czy ktoś wie jak się to coś nazywa to białe i podłączone do wężyka ? :shock: A co to jest pompa vacu i do czego służy ? :|
Na razie gaszę silnik puszczając sprzęgło na jedynce plus hamulec - skuteczne ale nie wiem czy sprzęgło i silnik długo wytrzyma takie operacje . Co prawda też gaśnie sam po przekręceniu kluczyka ale po minucie..... za to wcześniej strasznie szarpie budą a potem następne odpalenie udaje się za trzecim razem :(

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 18 wrz 2008, 7:24
autor: mussolinii
Bo wylaczeniem kluczyka zamykasz prawdopodbnie zawor gdzies na przewodzie paliwowym. Silnik sciaga paliwo z przewodu i potem nie mozna go odpalic za pierwszym razem.

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 18 wrz 2008, 10:20
autor: misiek
a może spadł wężyk i dlatego nie gaśnie u mnie tak było pod osłona na pompie jest taki gumowy trójnik i tak czasem spada z tej gruszki :wink:

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 22 wrz 2008, 12:13
autor: czałczesku
misiek pisze:a może spadł wężyk i dlatego nie gaśnie u mnie tak było pod osłona na pompie jest taki gumowy trójnik i tak czasem spada z tej gruszki :wink:



Strzał w 10 . Wykruszony wężyk gumowy ,, trójnik,, . Zakleiłem i samochód gaśnie po przekręceniu kluczyka.

Wielkie dzięki Misiek za poradę ! :P

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 28 wrz 2008, 13:05
autor: misiek
cała przyjemność po mojej stronie ziomal :wink:

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 31 mar 2011, 1:00
autor: Gonzo
jakie macie obroty jałowe (która kreska od dołu)?

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 31 mar 2011, 8:10
autor: joogi
CZWARTA

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 01 kwie 2011, 23:42
autor: Gonzo
czyli 600 obr, a jak u innych?