Strona 1 z 2

Regulacja wolnych obrotów Musso

: 14 sie 2008, 10:41
autor: brolishin
Witam,
jestem posiadaczem Ssang Yong Musso rocznik 1996 r 2.9 D .Wada w tych autach jest brak możliwości ustawienia wolnych obrotów mechanicznie na pompie wtryskowej. Musiałem dorobić specjalny uchwyt, który mi popycha dźwignie od linki gazu bo naprężanie samej linki jest złym rozwiązaniem bo napięta linka zacina się na różnych obrotach. Gdy dorobiłem ten uchwyt z regulacją to problem zniknął i jest już w miarę dobrze, ale chciałbym te obroty też utrzymać na dźwigni od listowej pompy jaka występuje w tym silniku. Po ściągnięciu obudowy filtra powietrza odsłania się cała pompa, ale niestety żadnej dźwigni z regulacja od tej strony nie ma, są tylko wolne miejsca nagwintowane i wychodzi kawałek wałka od obrotów. Silnik ten występuje w różnych pojazdach, w związku z tym czy ktoś widział taki mechanizm regulacji obrotów w innych modelach samochodów z tego typu silnikiem, mógłbym taki mechanizm kupić. Rozumiem że silnik posiada automatyczny mechanizm Bosch'owski regulacji obrotów ale jest on skomplikowany i drogi i mało skuteczny, więc dlatego przydała by się "ręczna" regulacja, w czasie eksploatacji skuteczność tego mechanizm ulega znacznemu zmniejszeniu, powodując dotkliwe, głośne drgania tłumika oraz nadwozia, co mnie bardzo wk*****wia :D , szczególnie na zimnym silniku, gdy lekko zwiekszy sie wolne obroty wszystko ustepuje, ale to nie o to chodzi, byłbym wdzięczny za fachową radę. Proszę wziąść pod uwagę że to jest stare auto i nie mam zamiaru wydawać na niego większe pieniądze.

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 16 sie 2008, 10:48
autor: MUSSOART
Witam obroty ustawiane są za pomocą podcisnienia z pompy vaco mojego ustawiał diesel servis i juz jest super samemu to podobno nie możliwe bez odpowiedniej aparatury bo z pompy wystają tylko wężyki aby wpiąć się i cisnieniowo ustawić obroty. Taka regulacja to koszt 100zł także może lepiej pokusić się o dobry servis bo mojego wykoańczała klima jak włączałem sprężarkę to przysiadał i sobie pływał po serwisie i ustawieniu pompy wtryskowej rewelacja płynoość silnika lepiej się wkręca na obroty i nie siada pod klimą.
Pozdrawiam

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 16 sie 2008, 22:42
autor: DANIEL
to bardzo dziwne o czym piszecie bo cisnieniowo to pompa podnosi obroty jesli silnik jest zimy przy pomocy wlacznika temperatury w ktury wchodza wezyki pocisnienia jest w bloku kolo pierwszego cylindra patrząc od przodu silnika ,pod kolektorem ssącym a pozniej nie dzaila zadne podcisnieniowe regulowanie obrotów , jest regulacja mechaniczna , dwa razy podnosilem sobie obroty na blokowym parkingu !

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 16 sie 2008, 22:53
autor: DANIEL
a co do utrzymywania obrotów na stałym poziomie tzn podczas obciązenia np: klima ,halogeny itd...
u mnie jest od tego sprzeglo na łańcuchu rozrzadu ktore to napedza pompe mialem to walniete i silnik spadał z obrotów do 500 obr/min stasznie walił na poduszkach i bujał całą buda ,koszt okolo 1000zł z robocizną i wszytsko jest OK !

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 18 sie 2008, 7:48
autor: mussolinii
A ja Wam podpowiem co halasuje na wolnych obrotach silnika. Tez mnie to bardzo wqurzalo.. straszny halas jakby jakas blacha o rame napierdzielala. W pierwszym momencie pomyslalem ze to blacha (oslona silnika) okazalo sie ze sprawa jest prozaiczna... - przewody hamulcowe! Oczywiscie te metalowe. Biegna blisko ramy miedzy kolem. Dojsc tam najlepiej od kanalu. Potrzebne dwie opaski plastikowe. Trzeba jes zalozyc na przowdy i je razem zacisnac. Problem ustepuje jak reka odjal. Powodzenia!

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 18 sie 2008, 13:48
autor: MUSSOART
Obawiam się że w musso 2.9td po lifcie pod blokowe ustawiwnie obrotów jest lekko nie możliwe na pompie boscha mechanicznie się chyba nieda bo jak by to było takie proste to zrobił by to każdy warsztat w moim mieście a oglądali pompe i mówili nie damy rady ustawienie ciśnieniowe.
Pozdrawiam

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 18 sie 2008, 13:59
autor: DANIEL
KITU bym wam nie wciskał ,bo jestem mechanikiem i mam swoja prywatke
grzechotka ,przedłuzka, i nasadka długa chyba 8mm, taki zestaw potrzebowałem na szybko pod blokiem , no chyba ze po lifcie jest inaczej moje musso jest z 96r 2,9TD

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 18 sie 2008, 22:48
autor: MUSSOART
Witam nie kwestjonuje twoich umiejętności kolego to dobrze że jest wsród naszego forum ktoś kto od podszewki grzebie przy musso pomocne rady...
Doczytałem się w servisówce szkoleniowej dla mechaników w musso kupiona na allegro dotyczaca silników om 662 LA 2.9TD i tam jest że obroty biegu jałowego ustawia się na pomie wtryskowej za pomocą imulsatora GZP oraz tester cyfrowy Bosch i w miejsce przewodu z podciśnieniem podlączyć pompę próżniową i wytworzyć podcisnienie ok. 500 mbar obroty silnika wzrosną o 100 obr/min. Tak po krótce??? Mogę to zeskanować i zapodać jak chcecie się z tym bliżej zapoznać.
Pozdrawiam

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 18 sie 2008, 23:11
autor: Roberttt
Mussoart - D A W A J te skany :)

:)

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 19 sie 2008, 7:44
autor: czałczesku
Nic z tego nie rozumiem co piszecie , ale to nieważne . Mam pytanie czy ta regulacja może mieć znaczenie w przypadku gdy silnik nie chce się wyłączyć :?: Po wyjęciu kluczyka czasem silnik ma takie konwusje i dryga po wyjęciu kluczyka . Właczam wtedy jedynkę i hamulec , puszczam sprzęgo i silnik gaśnie :lol:

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 19 sie 2008, 10:46
autor: misiek
panowie przed liftem obroty rególuje sie mechanicznie a po lifcie membrama to znaczy przekrecając główke :wink: podciśnienia i potem ja oczywiście trzeba zakontrować znajduje sie na pompie od strony kabiny

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 19 sie 2008, 15:29
autor: DANIEL
" Po wyjęciu kluczyka czasem silnik ma takie konwusje i dryga po wyjęciu kluczyka . Właczam wtedy jedynkę i hamulec , puszczam sprzęgo i silnik gaśnie "
mialem to samo a pozniej wymienialem to ustrojstwo w du musso to jest na pompie patrzac od gory koloru bialego i podlaczone do podcisnieiowego wezyka wymien to i bedzie ok chyba ze siada vacu pompa i wytwarza odpowiednich warunków podcisnienia

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 19 sie 2008, 15:33
autor: DANIEL
mussoart - zgodze sie z toba moze tak byc , nie mialem u siebie w garazu tego nowego motoru , ale u nie wlasnie tak reguluje sie wysokosc obrotów na tzw ssaniu jak jest zimny na koncu pompy gruszke mozna wkrecic lub wykrecic i podregulowac przy pomocy osprzetu serwisowego

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 19 sie 2008, 21:54
autor: MUSSOART
Witam koledzy nie ma problemu co musso to obyczaj ważne że działa i jest ok.
To tak jak z krzyżakami do musso które teraz wymieniam orginał katalogowy o numerach 41311010000 niby do wszystkich musso a nie pasuje po lifcie a od sprintera przedłużanego super jak by stamtąd był :D :D :D

Re: Regulacja wolnych obrotów Musso

: 20 sie 2008, 20:23
autor: mussolinii
Ja mam pytanie dotyczace obrotow ale z innej beczki...
Rano gdy jest zimno i uruchamiam silnik to obroty wzrastaja mi tak na ok 800-900. Te obroty mam tak wysokie praktycznie caly czas do poki nie zgasze silnika bez wzgledu na to czy jade 5km czy 20km czy 1000km. Czy po nagrzaniu silnika do powiedzmy temperatury stabilizacji te obroty nie powinny zmalec samoczynnie?? Jezeli tak to co jest za to odpowiedzialne? Moze cos sie przycina?
Zauwazylem jeszcze fakt gdy samochod sobie postoi i jest goracy to po przykladowo 30min postoju jak go uruchamiam to obroty sa o wiele nizsze... gdzies w granicach 600-700. To samo bylo po cieplej nocy gdy temperatura jest powyzej 15C to "ssanie" nie uruchamia sie i zimny silnik odpala wskakujac na obroty takie jakby byl nagrzany. Czy u Was jest podobnie? Mam auto po lifcie z jakimis gruchami na pompie.