Strona 1 z 8

Ratunku

: 28 sie 2016, 13:52
autor: sergio1969
Jadac wczoraj do pracy zaswiecil mi sie check i dostalem k...wy. Jadac jednostajnie bez tempomatu obroty okolo 2000 zaczely mi falowac obroty do gory i na dol trzymajac gaz w jednej pozycji check zgasl po dobrym dodaniu gazu . po zajechaniu na miejsce i podlaczeniu EasyDiaga wyskoczyly bledy
1534 istnieje pewnie od nowosci
1530 tak samo od nowosci
i nowe
1235
0400
0571
Wszystko P

Re: Ratunku

: 28 sie 2016, 13:54
autor: sergio1969
R A T U N K U :-)

Re: Ratunku

: 28 sie 2016, 15:59
autor: artega7
Tutaj pojawił się problem z błędami 1235 0400
rozwiazane-przygoda-z-bledami-p1235-i-p0400-t3991.html

Re: Ratunku

: 30 sie 2016, 13:13
autor: Trawas
Takie chwilowe załączenie się check najczęściej jest wywoływane przez wadliwie pracujący zawór ERG.
Albo drań się zacina , albo jest źle sterowany bo ma po drodze walnięty modulator, albo z podciśnieniem coś nie tak. Może tu być problem z vaccumpompą albo ze szczelnością wężyków i połączeń.
Najpierw sprawdź wartość podciśnienia - możesz językiem do rurki :() :) przed i za modulatorem.
Spoko, to nie jest jakaś poważna awaria. Dasz radę lewą ręką.

Re: Ratunku

: 01 wrz 2016, 22:17
autor: sergio1969
A jak mi wciagnie jezyk? mama bedzie nie pocieszona ze wzgledow wiadomych . I jeszcze na zalaczonym silniku co rozwod pewny

Re: Ratunku

: 01 wrz 2016, 22:31
autor: sergio1969
bede walczyl w sobote w pracy bo narazie u mnie leje jak z cebra tydzien czasu . koszmar . zaczne bimber pedzic chyba . duzo czasu wolnego jest to moze sprobuje

Re: Ratunku

: 02 wrz 2016, 6:16
autor: pawello123
Mialem podobnie. U mnie pomogla wymiana filtra paliwa.

Re: Ratunku

: 02 wrz 2016, 9:10
autor: sergio1969
Wszystkie filtry mam wymienione dwa miechy temu

Re: Ratunku

: 02 wrz 2016, 23:32
autor: renegade
To nie znaczy że paliwowy już się nie zasyfił

Re: Ratunku

: 03 wrz 2016, 15:30
autor: Trawas
Sergio, jaki masz układ z jednym filtrem, czy z dwoma ?
Z zamiennikami filtrów bywa też taki problem, że wadliwie w nich działa termiczny zaworek odcinający paliwo.
Ma on za zadanie odciąć paliwo do pompy wtryskowej jeśli na jej powrocie pojawi się paliwo o zbyt wysokiej temp. znaczy , kiedy pompa się grzeje. Zaworem , takie bimetaliczne G które czasami odłącza się od bimetalu i lata sobie luzem wycinając drożność układu. Z tym, że jak są kłopoty z zasilaniem to silnik raczej nie faluje ale przerywa. Falować może z wielu powodów i dla tego konieczny jest odczyt błędów.
1530 i 1534 -- #1 heater circuit malfunction: Open.
- Check the wiring harness for open. ECU pin #61 ( pin 62 dla 1534)
- Check the heater relay operations.- If the forced operation is not available, replace the ECU.
- Check the ECU wiring and replace the ECU if required.
P0400 - ERG control Value Fault. ( i tu jest pies pogrzebany z tym falowaniem) sprawdź modulator !
P0571 - to już przerabiałeś - Breake Pedal Switch Fault
Z tych błędów nie wynika, że z zasilaniem paliwem jest coś nie w porządku. Raczej powód falowania jest taki , że ERG głupieje, otwiera się i zamyka bez sensu.

Jednym słowem musisz się zabrać za instalację elektryczną i posprawdzać wszystkie kostki czy ci coś nie pośniedziało, zacznij od złączki ECU, wyczyść bądź wymień modulator jeśli z magistralą podciśnienia jest wszystko OK i zrób coś z tym czujnikiem pod pedałem hamulca bo będziesz gwoździem włączał Drive. Z podciśnieniem jest zapewne OK bo , gdyby nie było to głupiałby także modulator turbiny a nie tylko zaworu ERG . A błedów turbiny ci nie wywala.

Re: Ratunku

: 03 wrz 2016, 17:58
autor: sergio1969
Zobaczymy nie wszystko naraz bede skrupulatnie robil wszystko po kolei. EGR czysty jak nowy reszta pozniej

Re: Ratunku

: 09 wrz 2017, 18:52
autor: sq2gco
Postanowiłem dodać coś do tego tematu może komuś się przyda. Miałem błędy P0400, P1235, P1148, P1124, P1174, check engine czasem palił się non stop podczas jazdy a czasem raz się palił a raz na kilka chwil znikał. Reksio odpalał bez problemu i jechał tylko obcinało mu moc ( odcięcie powyżej 2000 obrotów, czasem trochę wyżej) Wymieniłem filtr paliwa a potem czyściłem styki w łączówkach wszystkich możliwych aż natrafiłem przypadkowo na pęknięty gumowy wężyk od podciśnienia przy trójniku modulatorów sterujących EGR i turbiną. Po wymianie wężyka samochód jak nowy :) są wszystkie konie i wredna kontrolka się nie pali - słowem ok.

Re: Ratunku

: 10 wrz 2017, 9:01
autor: sergio1969
o i prosze zawsze cos na temat do kolekcji mi poznikalo wszystko wiec jest ok. zostaly standartowe dwa 1530 1534 ale ich nie ruszam bo i po co

Re: Ratunku

: 11 wrz 2017, 1:33
autor: Trawas
Modulatory warto od czasu do czasu czyścić bo syfy się w nich zbierają i zacierają pracę rdzenia magnesu i przestaje działać zaworek. Turbina i ERG głupieją no i po mocy. Modulator można prosto przerobić na rozbieralny i jeśli tylko membrana jest cała zaworek można zregenerować.
Problem z fabrycznymi jest taki, że filter modulatora jest z nim połączony a przyznacie, że nie jest to szczęśliwe miejsce umocowania i o kurz tam łatwo. Lepiej wywalić filtr fabryczny, na króciec nałoŻyć wężyk i wyprowadzić filtry w inne miejsce - choćby za akumulator przy burcie. Filtry , jakich użyłem to uniwersalne filtry do paliwa 6mm. Znakomicie się nadają a przez przezroczysty plastik widać czy czas już na wymianę filterka. Modulator mając filtr przez który powietrze ma łatwy przepływ pracuje szybciej i lepiej. Skraca to czas reakcji silnika na nagłe wciśnięcie gazu bo turbina otwiera się natychmiast a ERG szybciutko zamyka - no i silnik gotowy do startu choćby w kosmos :)
Wszystko zrobiłem tak, jak na filmiku i jest super. https://www.youtube.com/watch?v=wtPVyeXoEvc

Re: Ratunku

: 20 wrz 2017, 15:27
autor: sq2gco
Zgodnie z zaleceniami kolegów i filmików z podanego linku, zrobiłem czyszczenie modulatorów i zamontowałem nowe filterki.
Zastosowałem Filtrona FS842, fajnie wchodzą w objemki kablowe PCV do rurek 27mm. Jak się zdejmuje korpus oryginalnego filterka z modulatora (jest ciasno osadzony na plastikowym króćcu) to trzeba bardzo uważać by go nie urwać, schodzi ciężko i lepiej rozciąć cały korpus starego filterka. Dołączam zdjęcia.