Strona 1 z 1

EGR - jak zablokować?

: 21 wrz 2016, 19:53
autor: Kikulinek
Hej! Zgodnie z tematem! Jak zablokować EGR żeby komputer nie pokazywał błędów? Może polecacie jakichś speców od tych spraw w okolicach Trójmiasta? Generalnie u mnie pojawia sią coś w rodzaju turbodziury, komputer pokazał błędy - awaria elektrozworu podciśnienia i elektrozworu EGR. Ten pierwszy wymieniłem i błąd puki co się nie pokazuje ale turbodziura wciąż jest i trochę kopci przy dodawaniu gazu.

Re: EGR - jak zablokować?

: 24 wrz 2016, 2:42
autor: Trawas
Nie wiem jak w tym modelu ale w Rexiu można oszukać kompa robiąc trójnik od turbiny i puszczając z niej część powietrza z pominięciem intercoolera wprost do zaworu ERG podłączając się w miejsce , tam gdzie wchodzą spaliny . ERG pracuje tak jak pracował dowalając nadwyżkę powietrza do kolektora poza obiegiem przepustnicy i czujnik daje się oszukać. To głupi układ , który porównuje to ile powietrza przeszło przez przepustnicę a ile faktycznie weszło do kolektora? Wszystko będzie działało , jak poprzednio tylko zamiast spalin dodane będzie powietrze. Tak można zrobić jeżeli ERG jest sterowany podciśnieniem ale nie elektrycznie. Ale jak cię złapią na stacji diagnostycznej z taką przeróbką to będzie dym. Lepiej zrobić to programowo u jakiegoś kumatego informatyka, Zabawne ale po zaślepieniu dopalania spalin na analizatorze nic nie wyjdzie bo te silniki są dość czyste , których skład wydmuchu mieści się w normie bez dopalania .
Poza tym , cały ten ERG to totalna ściema bo i tak dopalane jest ok 15-18 % spalin i to tylko w pewnym zakresie prędkości obrotowej silnika. . Jaki to może mieć wpływ na wynik końcowy ? 1-1,5 % ? Bzdura, i nic więcej.

Re: EGR - jak zablokować?

: 25 wrz 2016, 7:12
autor: sergio1969
EGR-egzemplarz gownianej recylkulacji

Totalne nieporozumienie w naszych silnikach-jebani ekolodzy wspolpracowali z engenierami i pomysleli zeby wkurwiac uzytkownikow -a dlaczego maja miec latwo w zyciu ,troche im to skomplikujemy - no i wsadzili modulator i jebany EGR

Re: EGR - jak zablokować?

: 27 wrz 2016, 18:58
autor: Kikulinek
Wiem, chodzi mi o to czy wystarczy wsadzić zaślepkę/blaszkę na łączeniu tych rurek które idą od egr czy trzeba jeszcze jakoś grzebać w komputerze żeby błędy się nie pojawiały? Bo mi na pokazało błąd "uszkodzony elektrozawór EGR" - nowy kosztuje 1300 zł, widziałem też jakiś za 800 zł i zastanawiam się czy jest sens kupować skoro niektórzy blokują..
Zawór był czyszczony prze ze mnie.

Re: EGR - jak zablokować?

: 28 wrz 2016, 20:46
autor: Trawas
Sprawdź modulator podciśnieniowy , bo ERG wcale nie musi być uszkodzony.
Nie, nie wystarczy zaślepić , w pewnym zakresie obrotów będzie wywalał błąd - bo w kolektorze ssącym jest czujnik napełnienia , który wychwytuje parametry ciśnienia. Jak odetniesz ERG to w pewnym zakresie małego obciążenia silnika będzie wykazywał "za mało"
Więc jedyna rada to, albo ingerencja w oprogramowanie, albo dostarczenie tam dodatkowej porcji czystego powietrza zamiast spalin - przez obejście od turbiny do ERG tam, gdzie wlatują do niego spaliny. Bilans gazów w kolektorze ssącym musi się zgadzać.

Re: EGR - jak zablokować?

: 04 paź 2016, 18:40
autor: Kikulinek
Dziękuję Trawas.

Re: EGR - jak zablokować?

: 04 paź 2016, 20:54
autor: sergio1969
kup vakunometr i posprawdzaj podcisnienie
http://allegro.pl/miernik-tester-cisnie ... 65675.html

,druga rzecza modulator egr pasuje od opla
http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-eg ... 08347.html

do Rextona pasuje i dziala nie wiem jak u ciebie

Re: EGR - jak zablokować?

: 09 paź 2016, 20:13
autor: Consool
Z tym blokowaniem EGR to bym był ostrożny ... wiem że juz w kilku województwach w kraju policja zakupiła mobilne stacje diagnostyczne i bedą np sprawdzały auta łącznie z podłączeniem spalin ... jak wyjdzie coś to zabiorą wam dowód... a potem sypną się koszta ;)