Strona 1 z 1

Problem z piastą i napędem

: 28 lip 2017, 17:52
autor: kuchart65
Jestem beztalencie techniczne , więc opiszę to...
Cztery miesiące temu zaczęło się skrzypienie w lewym przednim kole (klekotanie), mechanik wymienił piastę . Żona prawie nie jeździła , gdy wróciłem do domu jakieś 2 tygodnie temu pojechałem trochę dalej i szybciej . Ponownie skrzypi piasta-terkocze jak kołatka. Żeby wrócić do domu samochodem przełączyłem z 2H na 4L ( na 4H - skrzypi jak na 2H , natomiast na 4L jest cichutko).Auto w tym trybie jedzie max. 40 km/h .Kontrolka napędu 4L pali się światłem przerywanym-miga.Po kilku kilometrach jazdy ( zrobiłem przerwę i przepuściłem to co z mojej winy wlokło się za mną- zgasiłem silnik i po jakimś czasie odpaliłem ponownie) i zauważyłem że kontrolka napędu 4L już pali się na stałe.Po powrocie mechanik wymienia piastę - stara ma ścięte zęby ( może uda mi się wkleić zdjęcie).Auto dalej jedzie max. 40 km/h. Nie można przełączyć napędu . Rozmawiam jednocześnie z serwisem, podobno może to być wina ( jest taki mechanizm z silniczkiem - przełącza napędy - jest mniej więcej po środku auta - na jego długości , pod spodem). Diagnosta wymontował część , przełączył ręcznie napęd na 2H - auto jedzie normalnie , niby ok. Wymontowana część jest sprawna, nie dochodzi do niej prąd (brak w kostce którą wpinam w tę część). Umawiam się z elektrykiem , tylko jak do niego jechałem znowu po kolejnej piaście. Przejechałem max. 10 km na nowej piaście i koniec. Co powoduje niszczenie piast i co mam zrobić. Mechanicy nic nie wiedzą , brak jakichkolwiek materiałów i schematów a do serwisu jest prawie 100 km. Czy w piaście jest przełączenie napędów pneumatyczne i elektryczne ? Który bezpiecznik i sterownik odpowiada za te działania ? Może jest jakiś inny element sterujący i jak sprawdzić jego sprawność ?. Masakra , jeśli nie Wy to pozostanie laweta i serwis . Tylko że auto ma wartość z 20000 tyś. , a serwis ....oj pociągnie. Może Wasze info. pomogą mechanikowi dojść '' co z czym i kiedy " . Pozdrawiam .
P1080823.JPG
element sprawny
P1080817.JPG
piasta ze ściętymi zabkami

Re: Problem z piastą i napędem

: 05 lis 2017, 14:12
autor: iMacOSX
Witaj. Masz pewnie rypnięty zaworek od sterowania pod ciśnieniem i nie domyka albo jest zawieszony i robi zwarcie. Ale jeżeli potrafi Ci migać na awarie to przede wszystkim gniazdo do silniczka bym dobrze przeczyścił. Co do zrywania zębów to tak jak pisałem na moje to może być zablokowany zaworek. U mnie świeżo po kupnie urzywanego Actyona sports obydwa załączniki piast miałem totalnie zżarte, w wężykach podciśnienia kupę rdzy a sam zaworek był rdzą tak zafajdany że nie było co czyścić. Wymieniłem załączniki, wężyki przepłukałem izopropanolem ,a zaworek wymieniłem na nowy i wszystko śmiga. Nowe załączniki jeszcze dodatkowo obsmarowałem w koło silikonem do silników bo jest tak głupio montowany że wszelki syf Ci zostaje między obudową piasty a załącznikiem i sobie tam powoli ale skutecznie postępuje.

Re: Problem z piastą i napędem

: 11 sty 2018, 17:08
autor: Robi
A gdzie jest zawór sterowania podciśnieniem.

Re: Problem z piastą i napędem

: 16 mar 2018, 10:11
autor: iMacOSX
Zaworek masz pod akumulatorem. Widać że dochodzą do niego wężyki podciśnienia.