SsangYong Klub Polska - Forum

SsangYongKlub.Pl
Teraz jest 26 paź 2014, o 02:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 lis 2009, o 22:27 
Offline
Nowy użytkownik

Dołączył(a): 30 lip 2009, o 08:04
Posty: 1
Model: Musso
Rok produkcji: 1996
Pojemność silnika: 2900
Gadu-Gadu: 0
Skype: jrzemyk
wie ktoś jak to zrobić??


Góra
 Zobacz profil  
 

PostNapisane: 15 lis 2009, o 08:55 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2008, o 14:46
Posty: 269
Lokalizacja: Jaktorów
Model: Musso
Rok produkcji: 1996
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 3282521
Skype: mpn120
MIESZKA czy MANŻETY :?:

Tak czy tak to musisz zdemontować pół oś i zbić przegub bo inaczej nie da rady tylko ostrożnie z przegubem żebyś zamiast manżety i przegubu nie wymieniał.
Najlepiej to złap pół oś w imadle i delikatnie zbij przegub z ośki i wtedy wymienisz manżetę.

Pozdrawiam

_________________
http://www.musso4x4.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2009, o 21:13 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, o 23:09
Posty: 228
Lokalizacja: Wrocław
Model: Musso
Rok produkcji: 1998
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
Jak zdemontujesz półoś, to wkręć w imadło jak kolega podpowiadał przegubem od mostu do góry, zdejmij obejme osłony, zsuń osłone wyciągnij górną część(tą z mocowaniem do mostu) na pólosi jest zabezpieczenie, zdejmij je i drugą część przegubu i jesteś w "domu" :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2009, o 09:38 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:09
Posty: 95
Lokalizacja: Wrocław
Model: Musso
Rok produkcji: 1998
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
Półoś da się wyjąć bez wybijania sworznia na wahaczu, który lubi się przy tym uszkodzić, podpierając podnośnikiem wahacz w odpowiednim miejscu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2011, o 23:13 
Offline
Stały bywalec

Dołączył(a): 31 sie 2008, o 12:29
Posty: 335
Model: Musso
Rok produkcji: 2000
Pojemność silnika: 3200
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
Czeka mnie wymiana osłony przegubu zewnętrznego lewego.


Czy jak odkręcę 6 śrub półosi od strony mostu, to czy półoś wyjdzie mi z przegubu od strony koła?

Czy muszę rozbierać piastę, zdejmować tarczę hamulcową, demontować zwrotnicę?

Jak wyciągnąć półoś z piasty?
Jak rozebrać przegub?

Mam stały napęd 4x4 benzyna 3,2

Dla mnie to jest nowość, nawet nie wiem jak wygląda przegub, do tej pory jeździłem autami tylnionapędowymi z sztywnym mostem (polonez)

_________________
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2011, o 17:48 
Offline
Stały bywalec

Dołączył(a): 31 sie 2008, o 12:29
Posty: 335
Model: Musso
Rok produkcji: 2000
Pojemność silnika: 3200
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
Dzisiaj próbowałem wymienić osłonę i nici.

Odkręciłem półoś od mostu. Nie mogłem odkręcić łącznika stabilizatora. Nie wiem czym przytrzymać łącznik (aby nie urwać mocowania od góry, stabilizatora), klucz 12 mi przeskakuje, klucz 11 za mały, kleszczy samozaciskowych nie mam. Od dołu od strony wahacza dolnego mam długą nasadkę 16, która pasuje na nakrętkę.

Za Chiny nie wiem jak, którędy wyciągnąć półoś, tak aby nie trzeba było odkręcać sworzni od zwrotnicy. Dla mnie jest za mało miejsca. Ja mam do roboty lewą stronę.

Chyba dam zarobić mechanikowi.

_________________
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2011, o 17:57 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2010, o 16:07
Posty: 253
Lokalizacja: Podlasie :)
Model: Musso
Rok produkcji: 2000
Pojemność silnika: 3200
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
Ja to zrobilem tak ze po odkreceniu koncowki drazka kierowniczego piaste mozna obrocic pod takim katem (dosc mocno zgiety wiec trzeba robic to ostroznie) ze wieloklin pieknie wychodzi z piasty. Fakt ze mialem rozpiety lacznik stabilizatora.

_________________
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą MUSSO


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2011, o 21:22 
Offline
Stały bywalec

Dołączył(a): 31 sie 2008, o 12:29
Posty: 335
Model: Musso
Rok produkcji: 2000
Pojemność silnika: 3200
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
Mam trochę dziwne pytanie.

Czy po wyjęciu obu półosiek z przodu można Mussiakiem jeździć, jak typowym autem tylnionapędowym.

Chodzi mi o budowę piasty, czy może ona normalnie pracować bez półośki.

Przedni wał i tak mam w tej chwili odkręcony - czeka na wymianę krzyżaka.

Jakby dało się wytargać półośki to spokojnie do zimy bym sobie wszystko zrobił i późną jesienią złożył.

A przez lato Musso mniej by palił LPG.

Ostatnio mam krucho z kasą.

PS. Ja swojego nosorożca nie ujeżdżam w terenie (szkoda mi go), do tego celu mam quada

_________________
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2011, o 21:57 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2010, o 16:07
Posty: 253
Lokalizacja: Podlasie :)
Model: Musso
Rok produkcji: 2000
Pojemność silnika: 3200
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
Na pewno trzeba by zabezpieczyć miejsce po przegubie przed syfem. Kolejna sprawa to skąd czyta czujnik ABS czy przypadkiem nie z koronki na przegubie?

_________________
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą MUSSO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO