Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Postautor: uki » 24 lip 2015, 23:50
Niedawno skończyła mi się tarcza sprzęgła. Demontując cały zespół sprzęgła po wcześniejszym odpięciu wałów i wszystkich wiązek okazało się, że w 3,2 z roku 2000 z manualną skrzynią jestem posiadaczem sprzęgła posiadającego koło dwumasowe. Moja radość była ogromna bo w ręku trzymałem gotowy do założenia zestaw tarczy z dociskiem dla jednomasy . Po zdemontowaniu okazało się także że brak okładzin ciernych na tarczy spowodował trochę przypaleń na powierzchniach ciernych docisku i koła zamachowego. Po krótkich poszukiwaniach okazało się że nowa dwumasa z nową tarczą i łożyskiem oporowym to wydatek jedynie około 3Kpln. Szybka decyzja kilka telefonów do znajomych warsztatów i wysyłka całego zespołu do regeneracji. Dziś wrócił cały bałagan pięknie zapakowany w kartoniku jak pizza . Jutro montaż i auto będzie prawie nowe ... jeszcze tylko drobny lift z konserwacją podwozia i nowe lacze a na koniec trochę lakieru w czarnym macie żeby cieszył oko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Postautor: salvatlon » 10 sie 2015, 18:49
uki a ile kosztowała ta regeneracja? w moim mussiaku też by się przydało to zrobić.
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Postautor: uki » 11 sie 2015, 23:52
Całkiem zupełnie nie robiąc reklamy ja robiłem swój zestaw w sprzęgło service z Poznania i kosztowała ta przyjemność 1100. Chłopcy dali rok gwarancji na zestaw. Na chwile obecną dopiero można powiedzieć że Mussolot ciągnie
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Postautor: Ptasiek » 12 sie 2015, 9:34
Do całości jeszcze byś podał namiary na firmę bo jak się wpisze regeneracje dwu-masy w Poznaniu w google to wyskakuję z 10 firm, i czy ktoś ci ja polecił (bo już tam robił i jest zadowolony) czy pojechałeś na chybił trafił. I może spisałeś oryginalne numery części to by ułatwiło szukanie w zamiennikach, a samo sprzęgło z dociskiem luka czy sachsa można skompletować za 600-800 zł tylko nie mam pewności czy to jest to bez numerów (wynika że jest to samo w mercedesie). A co do dwu-masy jeśli została dobrze wytypowana to też mercedes by był za jakieś 1400-1600 zł zależy od producenta, tylko te cholerne numerki.
- xprimo
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Postautor: xprimo » 12 sie 2015, 13:42
1 zdjęcie na częciach ciernych napisane jest LUK
i znaczek mercedesa
i znaczek mercedesa
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Postautor: uki » 12 sie 2015, 16:18
Już Wam pisze co i jak. Nowa dwumasa najtaniej jak znalazłem to 2400-2500 do naszych Musso. Ogólnie wcześniej wziąłem zestaw kompletny Valeo ale niestety do jednomasy i po zdjęciu docisku mina zrzedła . Zacząłem szukać nowego zestawu i udało się namierzyć oddzielnie tarcze po rozmiarze i rozmiarze/ilości frezów piasty, oodzielnie dwumas tylko docisk trzebaby było na macajewa dobierać bo nie znalazłem po numerach jakie na nim były.
Przewertowałem trochę forów i popytałem ludzi którzy sami regenerowali - gdzie co i jak. Najwięcej pozytywnych informacji dostałem o Sprzegło-Service z Poznania, sam też zadzwoniłęm do nich i pogadałem z gościem. Umówiliśmy się, że po otrzymaniu ocenią co trzeba zrobić i ile kasiuty będzie to kosztować. Trwało to 2-3 dni i dostałem zestaw do łapek. Foty widzieliście więc nie musze opowiadać jak wyglądają klamoty po regeneracji. Po założeniu trochę się pokręciłem żeby sprawdzić jak będzie się zachowywać zestaw. W całym zakresie obrotów/obciążenia jest lux
Namiar na firmę która mi klamoty robiła: (adres do wysyłki gość podał mi trochę inny ale wszystko doszło i wróciło)
Sprzęgło Service
ul. Ziębicka 37 60-163 Poznań
Tel. 061 868 46 14
kom. 609 88 88 38, kom. 609 88 88 68
P.S.
Sama tarcza pasująca pod rozmiar i numery wychodziło coś koło ~400plnów więc wolałem zrobić całe sprzęgło.
Przewertowałem trochę forów i popytałem ludzi którzy sami regenerowali - gdzie co i jak. Najwięcej pozytywnych informacji dostałem o Sprzegło-Service z Poznania, sam też zadzwoniłęm do nich i pogadałem z gościem. Umówiliśmy się, że po otrzymaniu ocenią co trzeba zrobić i ile kasiuty będzie to kosztować. Trwało to 2-3 dni i dostałem zestaw do łapek. Foty widzieliście więc nie musze opowiadać jak wyglądają klamoty po regeneracji. Po założeniu trochę się pokręciłem żeby sprawdzić jak będzie się zachowywać zestaw. W całym zakresie obrotów/obciążenia jest lux
Namiar na firmę która mi klamoty robiła: (adres do wysyłki gość podał mi trochę inny ale wszystko doszło i wróciło)
Sprzęgło Service
ul. Ziębicka 37 60-163 Poznań
Tel. 061 868 46 14
kom. 609 88 88 38, kom. 609 88 88 68
P.S.
Sama tarcza pasująca pod rozmiar i numery wychodziło coś koło ~400plnów więc wolałem zrobić całe sprzęgło.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Postautor: Ptasiek » 12 sie 2015, 17:35
A jeśli posiadasz numery części mógłbyś podać bo mam naprawdę bardzo dostęp do nowych części tego typu (w niezłej cenie) w ciemno ciężko jest dobrać a 99% procentach jest to mercedes tylko trzeba to potwierdzić. I nie ma różnicy czy będą to numery SS czy innych zamienników żeby tylko były.
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Postautor: uki » 13 sie 2015, 3:42
Docisk 412 109 803
Tarcza 013 250 81 03
Dwumas 10202 (H)W 44 95
Udanego szukania. Osobiście polecałbym najpierw ściągnąć/odpiąć skrzynię i sprawdzić co tam siedzi bo może być niespodzianka
Tarcza 013 250 81 03
Dwumas 10202 (H)W 44 95
Udanego szukania. Osobiście polecałbym najpierw ściągnąć/odpiąć skrzynię i sprawdzić co tam siedzi bo może być niespodzianka
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Postautor: unimart » 13 sie 2015, 7:28
Sprzęgło dwumasowe w benzynie i w dieslu to zupełnie inne części. Podaję numery oryginałów:
2,9TD: tarcza - 3010005200X, docisk - 3020005200X
3,2GSL: tarcza - 3010005330X, docisk - 3020005330X
Części wspólne to łożysko oporowe 3032005011 i widełki 3034005321
2,9TD: tarcza - 3010005200X, docisk - 3020005200X
3,2GSL: tarcza - 3010005330X, docisk - 3020005330X
Części wspólne to łożysko oporowe 3032005011 i widełki 3034005321
- radarix
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 18 cze 2014, 22:33
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: PSE
Re: Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Postautor: radarix » 13 sie 2015, 8:01
Zdecydowanie odradzam korzystanie z firmy Sprzęgło Service z Poznania. Miałem z tą firmą okazję współpracować i ode mnie żadnego więcej sprzęgła do regeneracji nie dostaną.
Oczywiście każdy robi jak uważa:)
Oczywiście każdy robi jak uważa:)
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Postautor: Consool » 13 sie 2015, 16:26
Ja kiedyś w swoim samochodzie poprzednim oddałem sprzęgło wraz z dwumasą do regeneracji.... niestety byłem zadowolony tylko z samego początku ( działało jak nowe) niestety trwałość była taka że oddałem do reklamacji oczywiście koszty zdjęcia i założenia pokrywamy sami... potem około roku znowu to samo. Skończyło się w końcu tym ze zmuszony byłem pojechać i kupić nowe w końcu ile razy można auto w warsztacie trzymać. Bardzo jestem ciekaw jak będzie w tym przypadku u Kolegi i czy będzie po roku jakaś różnica??
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Postautor: uki » 13 sie 2015, 17:06
Czas pokaże ile przeżyje ten zestaw. Na razie jest lux. Będę relacjonował na bieżąco gdyby coś się działo. Gdyby się coś działo mam plan na przeróbkę owego dwumasu na sztywno plus odchudzenie zamachu aby miał mniejszą bezwładność. Nie zakładajmy od razu najgorszego tym bardziej, że wiele nowych sprzętów wysypuje się na dzień dobry a tu mamy do czynienia z materią sprzed 15lat kiedy to części jeszcze oprócz księgowych projektowali czasami i ludzie z widzą
A tak poza tematem szukam promocji na jakieś ładne oponki AT 31/10,5R15
A tak poza tematem szukam promocji na jakieś ładne oponki AT 31/10,5R15
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- radarix
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 18 cze 2014, 22:33
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: PSE
Re: Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Postautor: radarix » 13 sie 2015, 22:51
Z usług firmy w/w korzystałem 3 razy. I o 3 razy za dużo. Nie podam marek bo nie będę robił reklamy - nie chcę narażać się adminowi:)
W każdym razie nauczyli mnie że nie warto regenerować.
W każdym razie nauczyli mnie że nie warto regenerować.
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Wymiana sprzęgła i dwumasy - 3,2
Postautor: uki » 14 sie 2015, 18:51
Widocznie te od Musso jest na tyle proste że nie umieli zepsuć
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości