Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 paź 2016, 18:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Opolskie/Śląskie
Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: Czerwony88 » 30 lis 2016, 23:40
Witam! Szukałem coś na temat zbieżności ale niestety nie znalazłem, wiec założyłem nowy temat. Mam pewien problem mianowicie, jestem posiadaczem rextona I z 2004 r silnik 2,7 sprzegiełka manualne, auto mamy w domu od nowości i wiem co i jak było robione, ale coś jest nie tak z przednim prawym kołem czyli od pasażera, gdy skręcę kierownica max w lewo to prawe przednie kolo widać jak kolo stoi na rancie zewnętrznym opony. Myślałem ze to normalne ale kolo z lewej strony zachowuje się normalnie w każda stronę i nie zdziera opony, a prawe zdziera oponę z zewnętrznej strony gdy skręcam w lewo, bylem na zbieżności i geometrii wszystko ponoć jest ok , luzów brak jakichkolwiek sprawdzałem na stacji także dla ciężarowych i 3 innych plus u mechaników wszystko ok wiec nie wiem czego mam szukać;/ jedynie co wymieniałem wahacz górny bo ma sworzeń nie wymienny ale już wcześniej tez brało mi tą oponę;/ macie możne jakieś pomysły? albo znacie właściwości ustawienia kąty pochylenia , wyprzedzenia koła przód bądź jakieś parametry? może robią złe pomiary? na wprost jest ok nie dzieje się nic tylko jak skręcam kołami w lewo to prawe koło stoi pod kątem;/ Poratujcie jakimiś poradami, gdzie można ustawić takie coś? czy jest możliwość regulacji? Łożyska w kołach też nie mają luzów itd Szkoda mi opon:(
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: Trawas » 01 gru 2016, 7:48
W zasadzie w Rexie nie reguluje się kątów pochylenia i wyprzedzenia zwrotnicy - Reguluje się tylko zbieżność. Za zdzieranie boków najczęściej odpowiada złe ustawiony kąt wyprzedzenia bo to on wykłada koło na boki przy skręcie. Jeżeli zdziera ci oponę i nie jest to spowodowane podwyższonym oporem toczenia to nic innego ci nie pozostaje jak wymiana wahaczy. Pewnie w coś uderzyłeś kołem trochę za bardzo. Bo , jak mniemam, nie miałeś wypadku drogowego ani nie pokrzywiłeś ramy - .
Wheel alignment : Toe-in 2 ± 2 mm
Camber - 0° ± 30° (the difference between both ends is should be below 30°)
Caster - 3° ± 30° (the difference between both ends is should be below 30°)
To wszystko co podają na temat kół.
Wheel alignment : Toe-in 2 ± 2 mm
Camber - 0° ± 30° (the difference between both ends is should be below 30°)
Caster - 3° ± 30° (the difference between both ends is should be below 30°)
To wszystko co podają na temat kół.
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: automatic » 01 gru 2016, 8:08
Wyprzedzenia się rzeczywiście nie reguluje ,ale pochylenie tak : na dolnym wahaczu śruby mocujące są na podkładkach mimośrodowych i obracając nimi zmieniasz kąt pochylenia zwrotnicy .
Ale najczęściej to nadmierne luzy na łożyskach piast powodują wycinanie krawędzi przednich opon .
Bez odkręcenia piast raczej luzu nie znajdziesz - dociągając piastę nakrętką regulujesz go.
Ja pierw skasowałem luzy , potem ustawiłem pochylenie zwrotnic na 0* i skorygowałem zbieżność -przestało ciąć boki .
Na geometrię pojedź raczej tam gdzie mają przyrządy do tego+ pojęcie o tym.
Zmieniałeś wahacz - nie ma cudów trzeba to od nowa ustawić .
Ja też tak miałem na początku że lewe koło było widocznie pochylone - to wyregulowałem na tych śrubach wahacza.
Ale najczęściej to nadmierne luzy na łożyskach piast powodują wycinanie krawędzi przednich opon .
Bez odkręcenia piast raczej luzu nie znajdziesz - dociągając piastę nakrętką regulujesz go.
Ja pierw skasowałem luzy , potem ustawiłem pochylenie zwrotnic na 0* i skorygowałem zbieżność -przestało ciąć boki .
Na geometrię pojedź raczej tam gdzie mają przyrządy do tego+ pojęcie o tym.
Zmieniałeś wahacz - nie ma cudów trzeba to od nowa ustawić .
Ja też tak miałem na początku że lewe koło było widocznie pochylone - to wyregulowałem na tych śrubach wahacza.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: Trawas » 01 gru 2016, 13:44
Hahahah Automatic, tyle lat jeżdżę Rexami a taka robota mi się nie trafiła więc nie wiedziałem, że to można regulować. Nawet przejrzałem manual i ani słowa o regulacji zwrotnic. - łajzy nic nie napisały. Dzięki za info - warto wiedzieć
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 paź 2016, 18:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Opolskie/Śląskie
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: Czerwony88 » 03 gru 2016, 11:05
Witam! skorygować mówisz luz na lozysku pisty czyli dokrecic łozysko tak? było dokrecane, Raczej nie wjechalem nigdzie w dziure a tym bardziej nie mialem wypadku, Pamietam ze od poczatku bylo cos nie tak i scinalo bok opony a na serwisie twoerdzili ze wszystko jest ok. mialem podobny przypadek tez w aucie z salonu gdzie cielo opone serwis byl bezradny mowil ze ok ok, rozwiercilerm otwory na wahaczu dokrecilem sruba i juz 5 lat nic. Mowicie ze na dolnym wahaczu te sruby co jest wahacz przykrecony tak? je musze obrócić i dokrecic?
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: Trawas » 03 gru 2016, 12:25
Nie działaj na ślepo, najpierw jedź na stację, pomierz budę i zawieszenie laserem. Wszytko wyjdzie w praniu.
Kolega Rufus nie dawno był w takim przybytku i dowiedział się że ma budę przesuniętą na poduszkach o 0,8 cm.
Przy dokładnym pomiarze powód cięcia opony wyjdzie na pewno. Luzów na łożysku skasować się nie da , jak by co to wymiana - ale to nie jest droga zabawa, coś około 200 zł .
Kolega Rufus nie dawno był w takim przybytku i dowiedział się że ma budę przesuniętą na poduszkach o 0,8 cm.
Przy dokładnym pomiarze powód cięcia opony wyjdzie na pewno. Luzów na łożysku skasować się nie da , jak by co to wymiana - ale to nie jest droga zabawa, coś około 200 zł .
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 paź 2016, 18:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Opolskie/Śląskie
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: Czerwony88 » 03 gru 2016, 14:52
Rozumiem ale jesli tnie mi tylko jak skrecam w lewo to wyjdzie to?
bo normalnie jej nie tnie nie zdziera sie ani nic, tylko najbardziej dostaje w tykek jak sie zakreca, zrobie zdjecia i pokaze jak to wyglada na prosto a jak na skreconych kołach w lewo
bo normalnie jej nie tnie nie zdziera sie ani nic, tylko najbardziej dostaje w tykek jak sie zakreca, zrobie zdjecia i pokaze jak to wyglada na prosto a jak na skreconych kołach w lewo
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 paź 2016, 18:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Opolskie/Śląskie
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: Czerwony88 » 16 gru 2016, 23:31
WhatsApp Image 2016-12-16 at 23.25.22.jpeg
]Witam! Po chwili przerwy wracam aby zapytac i poradzic sie was czy takie wartosci sa dla Rextona ok, oto wydruk z ustawienia i pomiaru, wupowiedzcie sie prosze, dzis mi to ustawiliNie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: Trawas » 17 gru 2016, 0:40
Co chcesz, dobrze ci ustawili , mieści się w dolnym zakresie tolerancji a było poza skalą - już nie powinien drzeć opon.
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: automatic » 17 gru 2016, 10:48
zbieżność ok !
ale pochylenie nie jest wyregulowane do końca :
Różnica pomiędzy kołami jest nadal poza zakresem wzorcowo wino być 30' było 45' po regulacji 40' czyli 10' za dużo.
wynika to z tego że zmieniając zbieżność zmienia się kąt pochylenia kół (stąd ta korekta z 45' na 40)
Moim zdaniem nie ruszyli pochylenia ,lecz skręcili drążki (lub tylko jeden z nich) i to cała ich robota.
powinni regulować aby zbieżność połówkowa była taka sama
regulacja pochylenia i zbieżności jest upierdliwa nieco bo po każdym ruszeniu pochylenia kół znów regulujesz zbieżność bo rozjechały się nieco-
a po regulacji zbieżności sprawdzasz znów pochylenie... Komu by się chciało... raz ciach i wydruk jest prawie ok kasujemy forsę i następny proszę !
ale pochylenie nie jest wyregulowane do końca :
Różnica pomiędzy kołami jest nadal poza zakresem wzorcowo wino być 30' było 45' po regulacji 40' czyli 10' za dużo.
wynika to z tego że zmieniając zbieżność zmienia się kąt pochylenia kół (stąd ta korekta z 45' na 40)
Moim zdaniem nie ruszyli pochylenia ,lecz skręcili drążki (lub tylko jeden z nich) i to cała ich robota.
powinni regulować aby zbieżność połówkowa była taka sama
regulacja pochylenia i zbieżności jest upierdliwa nieco bo po każdym ruszeniu pochylenia kół znów regulujesz zbieżność bo rozjechały się nieco-
a po regulacji zbieżności sprawdzasz znów pochylenie... Komu by się chciało... raz ciach i wydruk jest prawie ok kasujemy forsę i następny proszę !
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: bettar » 31 sty 2017, 14:01
WItam, dołączę się do tematu zbieżności. Dzisiaj wymianiałem stare opony (jeszcze fabryczne) i o ile przednie są równomiernie zużyte to tylne : lewa ścięta bardziej od zewnątrz a prawa od wewnątrz. Jako że tył jest sztywny i nie reguluje się pochylenia kół - jest to dla mnie zagadka. Czy są jakiekolwiek regulacje tylnego zawieszenia? Może inne sugestie?
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: Consool » 31 sty 2017, 14:31
Fabryczne opony tu bym się 3X zastanowił auto z 2005 r. Po 8 latach guma w oponach to masakra a po prawie 12 to już druciarstwo poprzednik chyba nie dbał zbytnio ?:(
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: bettar » 31 sty 2017, 14:34
kuhmo 4 jednakowe dot05, faktycznie spękane na obwodach przy feldze.... ale bieżnik jeszcze był Pierwsza rzecz wymieniona po zakupie (czyli 3 dni temu). Ale wracając ... jakiś pomysł? Złożoność zawieszenia nieco inna niz w dotychczasowych autach, więc liczę na Was.
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: automatic » 31 sty 2017, 15:07
Zagadka ? raczej przekładka opon między kołami tylnymi a przednimi , przez poprzedniego właściciela
2 opony nie drą się z tej samej strony ! albo 2 wewnątrz (rozbieżność) , albo 2 z zewnątrz (nadmiar zbieżności)
2 opony nie drą się z tej samej strony ! albo 2 wewnątrz (rozbieżność) , albo 2 z zewnątrz (nadmiar zbieżności)
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
Postautor: Jurgen » 31 sty 2017, 17:57
Tył jak już zauważyłeś jest "sztywny" więc tutaj nie poszalejesz ,ale tak jak kolega napisał na pewno była zamiana miedzy osiami przód<>tył. Dlatego skup się na geometrii przedniej osi i będzie ok, chociaż wpierw się upewnij , że "zawiecha" z przodu nie ma luzów bo szkoda robić póżniej i płacić jeszcze raz za to samo.
Jurgen
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości