Że miałem okazję robić to pierwszy raz w tym aucie/silniku no to się podzielę zdobytą wiedzą
1. Odpinamy klemę minusową z akumulatora (bo potem rozpinamy cewki i lepiej żeby tam nigdzie prądu nie było coby jakiego błędu nie wyłapał)
2. Pokrywkę osłonową cewek przesuwamy (dość opornie) w prawo po czym podnosimy do góry
i ukazują się cewki oraz sporo piachu i syfu zatem bez odkurzacza się nie obędzie coby nam się przypadkiem nie nasypało w otwory świec.
Jakby kto potrzebował nr oryginału to ten długi od samej góry zaczynający się od A...
Do tanich nie należą - zamiennik z Meat&Doria kosztuje ponad 300zł sztuka. Oryginał ? Obstawiam minimum 2x tyle
Ja dla siebie zaznaczyłem cewki aby potem każda na swoje miejsce wróciła.
Następnie odpinamy wtyczki z każdej
I nasadową 10tką odkręcamy każdą. Wyjmujemy energicznym ruchem do góry (siedzą dość mocno). Warto zajrzeć najpierw do każdego otworu czy tam czasem syfu nie nasypane (choć nie powinno nic być) albo olejem nie zatankowane
Dalej będziemy potrzebować długiej nasadki M-16 do świec i długiej przedłużki bo świece głęboko siedzą. Jeżeli nie mamy specjalnej nasadki do świec w tym rozmiarze (z gumką lub magnesem) zawczasu zaopatrzmy się w długą pęsetę, szczypce itp bo za chiny nie wydobędziemy wykręconej świecy. No i kręcimy, kręcimy, kręcimy. Świece mają długi gwint także sporo schodzi. U mnie wydobyte świece wyglądały tak:
i siedziały tam od fabryki. Irydowe NGK SILZKR7B 11 przejechały w silniku 70 tys km w tym 60 na LPG. Jak widać jakoś mocno zniszczone nie były ale jednak widać na nich już ząb czasu. Gdyby (chciało mi się) zajrzeć tam wcześniej - zmieniłbym je już 10 tys km temu.
W ich miejsce wleciały produkty Boscha Duble Iridium 0 242 135 548
No i składamy wszystko w odwrotnej kolejności do demontażu. W moim przypadku nowe świece bez problemu dawały się wkręcić za pomocą samej przedłużki operowanej palcami aż do oporu, potem pokrętło i wystarczyło ok 45* obrotu dociągnąć aby było git. Po złożeniu wszystkiego przypomniało mi się że na szafie w garażu leży klucz dynamometryczny
Podpinamy klemę na aku, zapłon, odczekać z 10 sek żeby się wczytały wszystkie mapy w sterownikach itp i start. Tadam...
Następna wymiana mam nadzieję za 60 tys km.
1.6e-XGI - wymiana świec zapłonowych
Poradniki i instrukcje - "Sam naprawiam/ulepszam swojego Ssangyong'a". Nie dodajemy tutaj zapytań o to jak coś naprawić.
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 424
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
1.6e-XGI - wymiana świec zapłonowych
Postautor: Piasek1980 » 25 lis 2022, 20:11
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości