Cześć,
mój korek stracił trochę na wigorze.
mianowicie obroty są jakieś 25% wyższe przy tej samej prędkości.
rozpędza się wolniej zauważalnie.
odgłosy w stylu wooooooooo.
problemów z przełączaniem biegów nie ma, ale zastanawiam się czy to nie sprzęgło padło kilometraż 185k
2.9TD brak mocy - sprzęgło?
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2251
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?
Postautor: krisw11 » 10 maja 2024, 14:20
Cześć, faktycznie wygląda na ,to że tarcza sprzęgła sie już kończy. Bynajmniej z tego co opisałeś.
Kris
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?
Postautor: xprimo » 28 maja 2024, 21:35
co w takim razie trzeba będzie wymienić - kompletne sprzęgło z dwumasą.
chyba jeszcze jakieś łożysko chyba oporowe. czy coś jeszcze?
chyba jeszcze jakieś łożysko chyba oporowe. czy coś jeszcze?
-
- Stały bywalec
- Posty: 2251
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?
Postautor: krisw11 » 29 maja 2024, 22:38
Najlepiej wymienić cały komplet,żeby nie robić sobie później dodatkowej roboty i kosztów. Łożysko też od razu zmień, ja bym przy okazji przyjrzał sie uszczelniaczowi wałka i skrzyni biegów czy nie zacieka ,to i tak jedna robota.
Kris
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?
Postautor: xprimo » 11 cze 2024, 1:00
czy koniecznie trzeba wymienić koło zamachowe - dwumase?
http://www.ssangyong.pro/catalog/korando/3/0/10/
produkcja samochodu 14.02.2005 (wypisany z fabryki po VIN na ssangyong.pro) silnik 662LA diesel
więc tarcza 3010008551 - tyle że pokazuje ze to nie pasuje - https://www.autodoc.pl/blue-print/28830 ... a-sprzegla
a znów do tej wersji wskazuje mi na model z silnikiem E32
http://www.ssangyong.pro/catalog/korando/3/0/10/
produkcja samochodu 14.02.2005 (wypisany z fabryki po VIN na ssangyong.pro) silnik 662LA diesel
więc tarcza 3010008551 - tyle że pokazuje ze to nie pasuje - https://www.autodoc.pl/blue-print/28830 ... a-sprzegla
a znów do tej wersji wskazuje mi na model z silnikiem E32
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?
Postautor: xprimo » 11 cze 2024, 9:39
kontaktowałem się z serwisem dwumasa 1800, sprzęgło 600, robota 1000, w piątek jestem umówiony.
w sprzęgle jest tez łożysko, jeżeli uszczelniacze będą potrzebowały wymiany też zrobią.
w sumie połowa wartości samochodu względem cenników PZU
w sprzęgle jest tez łożysko, jeżeli uszczelniacze będą potrzebowały wymiany też zrobią.
w sumie połowa wartości samochodu względem cenników PZU

-
- Stały bywalec
- Posty: 2251
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?
Postautor: krisw11 » 12 cze 2024, 20:27
Najlepiej wymienic raz i wszystko. Wtedy masz pewność ,że za chwile coś n ie padnie i nie trzeba bedzie rozbierać od nowa. Druga sprawa ceny : Teraz już chyba nie ma dużego znaczenia czy auto z 2000 r czy z 2020 ceny są bardzo podobne części oczywiście bo ceny aut niestety czasami przepaść.....
to TY decydujesz czy warto ładować w staruszka czy nie.....i ile chcesz żeby Ci służył.

Kris
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?
Postautor: xprimo » 14 cze 2024, 8:40
no jest już u mechanika. mechanik zamówił 3 sprzęgła bo po nr VIN każde mogło pasować. 

- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?
Postautor: xprimo » 17 cze 2024, 9:52
no i lipa żadne sprzęgło nie pasowało.
czy jest ktoś z Was w stanie pomóc z nr części do tego modelu?
to tarcza bez sprężyn. potrzebuje zestaw cały.
czy jest ktoś z Was w stanie pomóc z nr części do tego modelu?
to tarcza bez sprężyn. potrzebuje zestaw cały.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2251
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?
Postautor: krisw11 » 18 cze 2024, 22:11
A dzwoniłeś do UNIMARTU ??? Oni Mają niemal wszystko i mają nr.części oryginalnych. Zadzwoń zapytaj..... 

Kris
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?
Postautor: xprimo » 20 cze 2024, 8:20
Tak dzwoniłem do unimartu - kolega jak zwykle bardzo pomocny (do rany przyłóż) jeszcze raz serdecznie mu dziękuje. sprawdził dał namiar na zestaw sprzęgła z współpracującej firmy.
Niestety czas gonił i skończyło się na regeneracji tarczy i docisku. docisk pięknie wyszlifowany, wyczyszczona i nabite nowe okładziny LUK. wyglądała jak z fabryki - koszt 550zł.
jak by ktoś szukał do modelu z 2005r 2.9TD ze skrzynią koreańską (manualną) WIA to "blu print" części takie:
tarcza:
30100-08551 - ADG031106
docisk:
30200-08550 - AGD03285N
aktualnie nie były dostępne ale były dostępne w innym zestawie:
ADG030162C ze sprzęgiełkiem centralnym które tu nie pasuje akurat.
koło zamachowe SACH 2294 000 293 - moje było zblokowane
łożysko oporowe AISB O-003
no i przeciekał uszczelniacz wału EL914932
tarcza ma średnice 240mm i 22 ząbki, a podawana średnica docisku 280mm tyczy się nie samego docisku tylko całkowitej średnicy obudowy
Niestety czas gonił i skończyło się na regeneracji tarczy i docisku. docisk pięknie wyszlifowany, wyczyszczona i nabite nowe okładziny LUK. wyglądała jak z fabryki - koszt 550zł.
jak by ktoś szukał do modelu z 2005r 2.9TD ze skrzynią koreańską (manualną) WIA to "blu print" części takie:
tarcza:
30100-08551 - ADG031106
docisk:
30200-08550 - AGD03285N
aktualnie nie były dostępne ale były dostępne w innym zestawie:
ADG030162C ze sprzęgiełkiem centralnym które tu nie pasuje akurat.
koło zamachowe SACH 2294 000 293 - moje było zblokowane
łożysko oporowe AISB O-003
no i przeciekał uszczelniacz wału EL914932
tarcza ma średnice 240mm i 22 ząbki, a podawana średnica docisku 280mm tyczy się nie samego docisku tylko całkowitej średnicy obudowy
Ostatnio zmieniony 20 cze 2024, 8:49 przez xprimo, łącznie zmieniany 1 raz.
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?
Postautor: xprimo » 20 cze 2024, 8:25
inna śmieszna sprawa - przyjechałem z warsztatu do garażu wyłączam auto wyciągam kluczyk a samochód dalej działał. po jakiś 10s zaczynał sie dusić i się wyłączał.
ponowna próba efekt ten sam.
winowajca:
wężyk od podciśnienia się wypiął (ten z górnej strony) podczas wymiany filtra.
efektem czego było też dziwne działanie hamulca strasznie duży skok na pedale.
mechanik od razu wiedział co sie stało i na trytytke zabezpieczył - i wszystko śmiga.
końcowy efekt.
nie wiedziałem że zmiana biegów może być taka płynna po naprawie sprzęgła - musze się przyzwyczaić
ponowna próba efekt ten sam.
winowajca:
wężyk od podciśnienia się wypiął (ten z górnej strony) podczas wymiany filtra.
efektem czego było też dziwne działanie hamulca strasznie duży skok na pedale.
mechanik od razu wiedział co sie stało i na trytytke zabezpieczył - i wszystko śmiga.
końcowy efekt.
nie wiedziałem że zmiana biegów może być taka płynna po naprawie sprzęgła - musze się przyzwyczaić

Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości