jak sie jezdzi automatem??
jaki bieg do czego jak właczac?? Jutro rano jade po actyona i nie wiem jakk wroce
automat actyon
SsangYong Actyon Sports to pickup, którym przewieziesz niezbędny ładunek. Wygrywa z rozwiązaniami konkurencyjnych marek komfortem jazdy zbliżonym do samochodów typu SUV i lepszymi właściwościami jezdnymi
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: automat actyon
Postautor: alfik » 03 maja 2010, 8:42
W zwykłym Actyonie powinien być automat 5 biegów a w sport albo 4 albo 6. Wspólne są poniższe zasady: wszystkie zmiany ustawienia dźwigni biegów robisz na postoju z z wcisnietym hamulcem ( i przy przekreconym kluczyku). Rozruch na P. Jazda na D. Cofanie na R. N właściwie do niczego nie służy. Jak skrzynia ma tryb ręczny - nie używać bez przeczytania instukcji - nie potrzeba. Jak nagle wciśniesz gaz do dechy to skrzynia zredukuje bieg. Jak masz wrażenie ślizgającego się sprzęgła to normalne. Lewą nogę przywiązać do fotela by nią nie zahamować ( jak w odruchu wysprzeglania wcisniesz lewą hamulec to wylecisz przez przednią szybę ). Wciskasz tylko gaz i jedziesz - kocham to. Uwaga - silnik gasić po włączeniu na P. Nie holować wozu z automatem ( Max 25 km z prędkością 5 km/h i N). Guzik S W przełącza w tryb zimowy W gdzie skrzynia rusza z dwójki i łagodniej zmienia ( w pieciobiegowym). Wóz powinien jechać tak łagodnie, że praktycznie nie czuć kiedy zmieniają się biegi. Na postoju na D i R wóz pełznie - trzeba go hamować by stał. Na światłach czekasz na D. Powodzenia.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: automat actyon
Postautor: alfik » 03 maja 2010, 8:48
Dodam że w pięciobiegowej ręczna zmiana przydaje się tylko w terenie - dzwignia w bok i możesz ustawiac bieg ale w razie przekroczenia obrotów skrzynia sama zmieni. W czwórce pozycje z cyferkami nie pozwalają wejść na dalsze biegi. Do użycia w terenie albo z przyczepą. Szóstki nie widziałem.
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 10 paź 2009, 11:20
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: automat actyon
Postautor: king » 07 maja 2010, 9:29
Mam automat 5-biegowy w Kyronie -dla mnie bajka. Nie wyobrażam sobie teraz auta bez skrzyni automatycznej. Zmieniam w niej olej co 60 tys. Mechanik stwierdził,że to jest skrzynia od MB Ml i Jeepa. Nie musiałem zamawiać filtra do skrzyni bo miał taki co może być tego potwierdzeniem. Już niedługo czeka mnie druga wymiana oleju po 120 kkm. Co do obsługi automatu to Alfik dokładnie wszystko wyjaśnił, ja tylko dodam,że przy dużych mrozach nie należy od razu po uruchomieniu silnika włączać tryb D. Raz miałem taką sytuację, kiedy przy -20 *C od razu chciałem jechać, auto nie ruszyło. Już myślałem że to awaria ale po chwili wszystko było OK. Dlatego też lepiej dać kilkanaście sekund skrzyni aby olej zaczął pracować, nawet latem.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 21 paź 2009, 11:24
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
Re: automat actyon
Postautor: papaj » 16 maja 2010, 17:00
a jak jest z postojem, wiadomo że na światłach wciskamy hamulec i czekamy (nie dajemy na N czy P) ale jak np. wyjeżdżam z garażu to muszę wysiąść z auta i zamknąć drzwi a więc wtedy lepiej zostawic auto na N czy P (mam równy teren i nie stoczy się auto jak zostawie na N), słyszałem też że ma znaczenie kolejność wciskania P i zaciągania hamulca ręcznego? że lepiej na włączonym silniku wpierw zaciągnąć ręczny a potem dajemy P ale nie wiem czy to prawda?
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: automat actyon
Postautor: alfik » 17 maja 2010, 10:08
Na krótki postój włączam na P, na dłuższy niz minuta - wyłączam silnik... Rez wyszedłem z wozu zakopanego w śniegu przy skrzyni na D - zdziwiłem się widząc, jak koła się kręcą (w miejscu).
Co do ręcznego - przy zatrzymywaniu na pochyłości lepiej wpierw zaciągnąć ręczny, by P nie był "naprężony" - P blokuje napęd kółkiem z zapadkami i jak będzie bardzo napięty, to może być trudno go zwolnić. Ale to powinno być w kolejności - ręczny na max, zwolnic nozny na chwilę, by samochód "zawisł" na ręcznym, i potem na chwilę nożny i P - wtedy mechanizm w skrzyni nie będzie napięty.
Co do ręcznego - przy zatrzymywaniu na pochyłości lepiej wpierw zaciągnąć ręczny, by P nie był "naprężony" - P blokuje napęd kółkiem z zapadkami i jak będzie bardzo napięty, to może być trudno go zwolnić. Ale to powinno być w kolejności - ręczny na max, zwolnic nozny na chwilę, by samochód "zawisł" na ręcznym, i potem na chwilę nożny i P - wtedy mechanizm w skrzyni nie będzie napięty.
Wróć do „Actyon/Actyon Sports”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości