Witam,
Nastąpiła awaria rozrządu. Dekiel pokrywy zaworów został połamany, ale łańcuch wygląda jakby był na swoim miejscu. Mimo to auto nie odpala. Podejżewam, że przeskoczył o pare ząbków. Nie widać jeszcze zniszczeń, gdyż głowica jeszcze nie została zdejmowana.
1. Z jakimi kosztami trzeba się liczyć przy naprawie tego silnika?
2. Czy jest to zamienna jednostka z jednostką Mercedesa?
Awaria rozrządu
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Awaria rozrządu
Postautor: Trawus » 21 sie 2014, 16:51
Jak ruszyło zawory i tłoki to naprawa może się okazać nieopłacalna. Miejmy nadzieję , że poszedł tylko napinacz i łyżwy łańcucha. Pokrywą zaworów trzeba wymienić bo zapewne z przodu ją połamało łańcuchem. Mogło też uszkodzić czujnik położenia wałka rozrządu. To dobrze, że nie odpala bo mogłoby się skończyć rozwaleniem silnika na amen. Nie kręć nim. Rozbierz go z przodu i posprawdzaj ustawienia kół rozrządu. Ustaw prawidłowo, posłuchaj silnika obracając nim, sprawdź ciśnienie w cylindrach - możliwe, że nic się nie stało. Jak układ tłokowo zaworowy nie ruszony to masz do wymiany napęd rozrządu- cały i pokrywę, ewentualnie czujnik . Jak więcej pierdykło to mogiła, wymiana tłoków i kompletnej głowicy to spore koszty.
Awarię zapewne spowodował uszkodzony napinacz łańcucha a luźny łańcuch rozwalił pokrywę i dobrze jeśli nie przeskoczył na kołach - co jest bardzo prawdopodobne bo od samego uszkodzenia napinacza nie przeskoczy - choć pokrywę rozwali luzami przy zmianie prędkości obrotowej wydymając się do góry. Bądź dobrej myśli. Płukanie silnika konieczne bo zapewne sporo tam opiłków i to nie tylko stalowych.
Awarię zapewne spowodował uszkodzony napinacz łańcucha a luźny łańcuch rozwalił pokrywę i dobrze jeśli nie przeskoczył na kołach - co jest bardzo prawdopodobne bo od samego uszkodzenia napinacza nie przeskoczy - choć pokrywę rozwali luzami przy zmianie prędkości obrotowej wydymając się do góry. Bądź dobrej myśli. Płukanie silnika konieczne bo zapewne sporo tam opiłków i to nie tylko stalowych.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości