mam takie wątpliwości - otóż moj Kyron ma napęd AWD - nie ma natomiast blokady dyfra. jak wjechalem w śnieg i stanąłem- to mialem problem - bo napęd był tylko na jedą oś i woadomo - koło które nie ma przyczepności się kręci - reszta stoi ...
w terenie - po piachu, auto nawet daje radę - byle nie staneło.
pytanie - czy na AWD są jakieś sposoby? może technika jazdy? od czego zależy przełożenie napędu na przednią lub tylną oś?
czy moze to awd to taka ściema do SUWów nic nie warta w terenie?
AWD - czy to wogóle działa w terenie?
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: AWD - czy to wogóle działa w terenie?
Postautor: alfik » 30 mar 2010, 8:38
Ten samochód nie ma blokady centralnego cyfra, bo nie ma centralnego dyfra. Przód jest pędzony jak to się zaczyna ślizgać. Nie jest to optymalne bo jak tył zabuksuje, to już może być mogila ale ma prawo działać. Nie mart wie tym śniegiem. Ja tej zimy wiele razy kopalem i wyciagalem mimo dopinanego 4x4. Kyron jest niski. Pcha śnieg pod siebie a następnie zatrzymuje się na takim cokole i majta bezradnie kołami. Duże koła lift i trochę rozpędu albo pomogą albe zakopią głębiej.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: AWD - czy to wogóle działa w terenie?
Postautor: mussolinii » 30 mar 2010, 19:15
Kyron nie ma reduktora? Jak to w ogole wyglada? Ma rame czy nadwozie jest samonosne? Probuje to zglebic czytajac rozne opinie w internecie ale ludziska bzdury pisza i nie wiem jak to jest w praktyce. Kyron ma zapozyczony z Reksa TOD bez reduktora? TOD jest bez TCS?
I jeszcze jedno dosc istotne pytanie... Ile wazy Kyron?
Czytalem tez gdzies w necie ze sa Kyrony ktore nie maja napedu na przod... Moze nie maja bo cos jest uszkodzone albo producent wypuscil takie wersje?
I jeszcze jedno dosc istotne pytanie... Ile wazy Kyron?
Czytalem tez gdzies w necie ze sa Kyrony ktore nie maja napedu na przod... Moze nie maja bo cos jest uszkodzone albo producent wypuscil takie wersje?
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: AWD - czy to wogóle działa w terenie?
Postautor: alfik » 30 mar 2010, 21:25
mussolinii pisze:Kyron nie ma reduktora? Jak to w ogole wyglada? Ma rame czy nadwozie jest samonosne? Probuje to zglebic czytajac rozne opinie w internecie ale ludziska bzdury pisza i nie wiem jak to jest w praktyce. Kyron ma zapozyczony z Reksa TOD bez reduktora? TOD jest bez TCS?
I jeszcze jedno dosc istotne pytanie... Ile wazy Kyron?
Czytalem tez gdzies w necie ze sa Kyrony ktore nie maja napedu na przod... Moze nie maja bo cos jest uszkodzone albo producent wypuscil takie wersje?
Najnowsze Rextony też reduktora nie mają .
Kyron ma ramę - prawdziwą, odkręcaną od nadwozia.
Z tyłu jest albo sztywny most (jak w moim) albo zawieszenie niezależne (z silnikiem 2.7).
Z przodu wachacze podwójne ze sprężynami śrubowymi, czasem piszą McPherson - ale to nie prawda - po prostu sprężyny zaparte są na dole na amorze, ale nie jest to element prowadzacy koło.
Albo jest skrzynia rozdzielcza z reduktorem i dołączanym przodem jak w Musso (przy silniku 2.0 czyli u mnie) albo TOD bez reduktora. Jak jest TOD to na 99% będzie pełne ESP z kontrolą trakcji, przy dołączanym może być ESP albo tylko ABS a na niektórych rynkach nawet i to nie.
Są na świecie wersje 4x2 - napęd tylko na tył (zamiast reduktora kawał wału), tak samo jak silniki benzynowe 2.3 oraz 3.2 (i TOD z reduktorem jest możliwy) ale nie w Polsce. 4x2 zawsze mają sztywny most.
Skrzynie są 5 biegowe manualne, albo automaty: 4, 5 albo 6 biegów zależnie od silnika i rocznika.
A w Azji montują ławeczkę w bagażniku i auto jest na siedem osób.
Czyli wszystko jest możliwe....
Kyron pusty waży około 2000 plus/minus 100 kg zależnie od wariantu. DMC to 2530kg, a przyczepa - max 2300 (są wersje o niższej masie przyczepy).
Taki jak mój od Musso różni się odwrotnym działaniem sprzęgiełek - podciśnienie je rozłącza, sprężynami z przodu i małym, mocnym dieslem...no i urodą
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: AWD - czy to wogóle działa w terenie?
Postautor: sasek1 » 30 mar 2010, 22:06
alfik pisze:mussolinii pisze:Kyron nie ma reduktora? Jak to w ogole wyglada? Ma rame czy nadwozie jest samonosne? Probuje to zglebic czytajac rozne opinie w internecie ale ludziska bzdury pisza i nie wiem jak to jest w praktyce. Kyron ma zapozyczony z Reksa TOD bez reduktora? TOD jest bez TCS?
I jeszcze jedno dosc istotne pytanie... Ile wazy Kyron?
Czytalem tez gdzies w necie ze sa Kyrony ktore nie maja napedu na przod... Moze nie maja bo cos jest uszkodzone albo producent wypuscil takie wersje?
Najnowsze Rextony też reduktora nie mają .
Kyron ma ramę - prawdziwą, odkręcaną od nadwozia.
Z tyłu jest albo sztywny most (jak w moim) albo zawieszenie niezależne (z silnikiem 2.7).
Z przodu wachacze podwójne ze sprężynami śrubowymi, czasem piszą McPherson - ale to nie prawda - po prostu sprężyny zaparte są na dole na amorze, ale nie jest to element prowadzacy koło.
Albo jest skrzynia rozdzielcza z reduktorem i dołączanym przodem jak w Musso (przy silniku 2.0 czyli u mnie) albo TOD bez reduktora. Jak jest TOD to na 99% będzie pełne ESP z kontrolą trakcji, przy dołączanym może być ESP albo tylko ABS a na niektórych rynkach nawet i to nie.
Są na świecie wersje 4x2 - napęd tylko na tył (zamiast reduktora kawał wału), tak samo jak silniki benzynowe 2.3 oraz 3.2 (i TOD z reduktorem jest możliwy) ale nie w Polsce. 4x2 zawsze mają sztywny most.
Skrzynie są 5 biegowe manualne, albo automaty: 4, 5 albo 6 biegów zależnie od silnika i rocznika.
A w Azji montują ławeczkę w bagażniku i auto jest na siedem osób.
Czyli wszystko jest możliwe....
Kyron pusty waży około 2000 plus/minus 100 kg zależnie od wariantu. DMC to 2530kg, a przyczepa - max 2300 (są wersje o niższej masie przyczepy).
Taki jak mój od Musso różni się odwrotnym działaniem sprzęgiełek - podciśnienie je rozłącza, sprężynami z przodu i małym, mocnym dieslem...no i urodą Z
Zapomniałes dopisac ze cena
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 paź 2009, 15:44
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: AWD - czy to wogóle działa w terenie?
Postautor: elrondo » 19 kwie 2010, 23:46
no ja wlasnie mam 2.7 bez reduktora z asb.
masa wlasna 1968 kg
esp tez jest
co to jest TOD?
szkoda ze nie ma reduktora, ale za to zapi.....dala jak dziki:)
masa wlasna 1968 kg
esp tez jest
co to jest TOD?
szkoda ze nie ma reduktora, ale za to zapi.....dala jak dziki:)
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości