Baaaardzo ciekawy link - polecam
Tutaj możemy porozmawiać na wszystkie tematy, niekoniecznie związane z motoryzacją
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Baaaardzo ciekawy link - polecam
Postautor: Trawus » 02 lip 2013, 23:33
Co do wagi serwisu w skali sprzedaży to dokładnie widać to w porównaniu ilości sprzedanych aut w Polsce firm KIA , Ssamg Yong i Hyundai - chodzi o modele Sportage , Korando i IX 35. KIA idzie jak burza do przodu, Hyundai bardzo dobrze sobie radzi a Ssang leży na łopatkach choć Korando nie ustępuje w niczym konkurencji. Nic dodać , nic ująć - widać to na ulicach - a raczej nie widać Korando i widać nie będzie przy takich warunkach obsługi klienta - nie jesteśmy durniami.
- nologo
- Stały bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 26 sty 2008, 11:04
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Baaaardzo ciekawy link - polecam
Postautor: nologo » 03 lip 2013, 10:58
Witam kolegę Trawusa. Widzę ,że naprawdę zasób wiedzy kolegi jest ogromny. Tylko cały czas jakoś mnie to nie przekonuje. Prosty przykład. Jak kupowałem swojego Actyona a było to już 6lat temu (jest na sprzedaż jakby ktoś chciał) to SsangYong w Polsce był można powiedzieć oddziałem Hiszpańskim. Wielu dealerów później na tym straciło gdyż podpisali umowy z Hiszpanami a nie z Koreańczykami. Do czego zmierzam ano do tego ,że ASO i oddział Ss w Polsce był tylko dealerem Hiszpanów a i tak wszystko fajnie funkcjonowało. Co do cen części w ASO wszystkie ASO wszystkich marek są drogie. Jak ktoś chce zobaczyć ile naprawdę dana część do naszych aut kosztuje polecam stronę http://www.koraps.com. Druga rzecz te 6 lat temu SsangYong był wykupiony przez chińczyków i jakoś spadku jakości nie odczułem. Mnie jako klienta nie interesuje czy dane auto zrobił chińczyk czy Koreańczyk czy hindus. Auto ma jeździć. Spadek wartość każdego nowego auta jest ogromny. I tu zaskoczę wielu. Przykład w 2007 roku opel zafira kosztował w granicach 100 tyś zł. Ja swojego Actyona w 2007 roku również kupiłem już z leasingiem za 99 tyś zł (powiedzmy 100). Teraz dzisiaj średnia cena na oto moto ww. Aut to Zafira 26-28 tyś zł a SsangYonga 28-30 tyś. Hmm w sumie podobnie. I tu też nie ma różnicy gdzie samochód został złożony czy w fabryce w Polsce czy w Niemczech czy bóg wie gdzie indziej. Auto ma jeździć. Poza tym jak ktoś nie chce tracić na wartości Auta to nie kupuje go do jeżdżenia tylko do garażu i to najczęściej jest auto pamiętające I lub II wojnę światową. Trzecia rzecz ,że Kia czy Hiunday wybili się bo zainwestowali w fabryki na Słowacji. Nie trzeba dużo liczyć ile zaoszczędzają na transporcie z Korei do Europy. Czwarta rzecz to jak ktoś chce sprawdzić gdzie został złożony dany samochód no to ma przecież nr VIN. Jak się będzie zaczynał od literki K to na pewno w Korei jak od M no to już u hindusów. Generalnie proponuję część postów przenieść do nowego tematu np. Kto gdzie produkuje lub coś w tym stylu może co z nowym Rextonem W? - tu inwencję zostawię moderatorowi forum. Kolego Trawus nie piszę ,że kolega nie ma racji ale jężeli komuś się auto podoba i stać go na nowe to niech sobie nawet kupi Tata Xneon. Niezły pic-up i już. Ma gwarancję i jest nowe więc wiemy przynajmniej ,że na pewno nie było palone, ma oryginalny przebieg i nić nie będzie do powiedzmy 20 tyś skrzypieć. Mnie się nowy Rexton W podoba. Muszę go oczywiście zobaczyć na żywo. A właśnie po piąte niech mi ktoś wytłumaczy jak to się stało że auta do demonstracji do salonów w Polsce oraz egzemplarze dla magazynów motoryzacyjnych tak szybko się sprzedały ? Zastanawiające. Pewnie była to jedyna partia zrobiona w Korei prze z koreańczyków reszta pójdzie od Hindusów
Ps. We flocie miałem swego czasu 3 VW transportery w każdym przy 130 tyś padała turbina - to się nazywa Niemiecka precyzja
a np. Subaru w Polsce pobiło jak dla mnie wszystkie wykręty ASO - założenie szkoły jazdy Subaru żeby ukryć wadę konstrukcyjną za słabego sprzęgła w stosunku do silnika Boxtera - niezłe. Pozdrawiam wszystkich miłośników Aut wszystkich marek na świecie - nawet tych hinduskich 
Ps.2
Widzę po postach ,że kolega Trawus po prostu się przejechał na kupnie Reksie i to Reksia R. A tak zachwalał - tak jak pisałem wcześniej jak się auto nie podoba - zmienić auto - jak się serwis nie podoba zmienić serwis albo dalej naprawiać samemu.
PS3.
Co do drogich części zamiennych - trzeba pamiętać o podstawowej zasadzie w chandlu kup tanio sprzedaj drogo. Narzut 1000% mnie już nie zdziwi. Np. Czujnik egr w serwisie koszt 650 zł na allegro 150. Ten sam. Nie zdziwi mnie jak w hrcie kosztuje powiedzmy 15/20 zł. Wiedza kosztuje.Pozdrawiam

Ps. We flocie miałem swego czasu 3 VW transportery w każdym przy 130 tyś padała turbina - to się nazywa Niemiecka precyzja


Ps.2
Widzę po postach ,że kolega Trawus po prostu się przejechał na kupnie Reksie i to Reksia R. A tak zachwalał - tak jak pisałem wcześniej jak się auto nie podoba - zmienić auto - jak się serwis nie podoba zmienić serwis albo dalej naprawiać samemu.
PS3.
Co do drogich części zamiennych - trzeba pamiętać o podstawowej zasadzie w chandlu kup tanio sprzedaj drogo. Narzut 1000% mnie już nie zdziwi. Np. Czujnik egr w serwisie koszt 650 zł na allegro 150. Ten sam. Nie zdziwi mnie jak w hrcie kosztuje powiedzmy 15/20 zł. Wiedza kosztuje.Pozdrawiam
Actyon Comfort przejechane ponad 250 tyś km i oddany w dobre ręce.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Baaaardzo ciekawy link - polecam
Postautor: Trawus » 03 lip 2013, 15:04
Wiedza kosztuje ale pazerność zabija - i to nie klienta ale tego kto chce sprzedawać samochody. Drogie części zamienne ? To dla klientów sygnał - trzymać się z dala od tego produktu. Owszem , wszystkie części produkowane poza UE są droższe bo są obciążone cłem. ALE ! Bardzo wiele z tych części jest produkowane w UE - przykład ? pompa vaccum do Rexa produkowana jest przez Brytyjczyków w Europie - a zanim dotrze do klienta nabija się jej cenę 4 krotnie - i nie ma to żadnego uzasadnienia poza pazernością sieci sprzedaży . Jak jest ta nakładka spekulacyjna widać po porównaniu cen części do Ssangów na rynku rosyjskim i Polskim. Polska to tak duża spekulacja, że opłaci się kupić część w Rosji od sprzedawcy internetowego i zapłacić cło na granicy za import. Efekt końcowy takiej polityki jest widoczny - w Rosji i na Ukrainie Ssangi się sprzedają a w Polsce nie. W Polsce prowadzi się wyjątkowo głupią polityką sprzedaży tych samochodów bo nie uwzględnia się głównego prawa - że zarabia się na wielkości obrotu a nie na zysku z pojedynczej sprzedaży. Ta nieodpowiedzialność skutecznie odstrasza nabywcę. To jak błędną politykę sprzedaży prowadzi Ssang w porówniau do innych koreańskich marek widać na ulicach. A samochody nie sprzedane gniją od nowości na placach fabrycznych.
No i powtórzę to co już napisałem wcześniej - Chińczycy wykupili część akcji Ssanga to fakt - ale nie widzę tu żadnego powodu do obniżenia jakości aut produkowanych w Korei - chińskie dolary obracające produkcją są tak samo dobre jak koreańskie, czy inne. Pieniądz to pieniądz i tyle.
A Rexton został sprzedany wraz z przeniesieniem produkcji i technologii - to zupełnie co innego. Poza tym Rexton był od samego początku porażką rynkową Ssanga - nie dla tego , że był zły, bo to dobre i przyzwoicie wykonane auto. Był porażką ze względu na wynik finansowy produkcji. Był za drogi w produkcji w stosunku do realnej ceny sprzedaży na rynku < Ssang traktował Rexa jako swój sztandarowy produkt pokazujący możliwości produkcyjne tej firmy w wyższym segmencie SUV ale Ssang musiał do niego dokładać z zysków osiąganych w produkcji innych modeli . Sprzedał Rextona Mandrivie a sam ogranicza produkcję Rextona II i podaż kieruje tylko na rynek amerykański aż do całkowitego zaniku i wejścia na rynek amerykański z nowymi modelami Ssangów. Korando jest dla Amerykanów za mały bo oni lubią większe SUVy. Ssang szykuje następcę Rextona, czyli SUVa mocnej klasy - co zostało już zapowiedziane a nawet pokazane jako prototypy na salonach samochodowych - auto nieźle wygląda. Teraz Ssan stawia na wynik efektywności , który miały poprawić nowe modele z niższego segmentu i słusznie - tylko, że wysiłek konstruktorów to jedno a polityka sprzedaży to drugie - i Ssang wyraźnie odstaje w skuteczności od innych koreańskich firm. Im potrzeba zwyczajnie innych menagerów i skutecznej polityki - aż dziwne , że zarząd tej firmy tego nie dostrzega. Może poprawią ale ja już Ssangiem jeździć nie będę, co nie znaczy, że nie będę kupować samochodów koreańskich. Podoba mi się KIA Sorento i jak dorwę taką w konfiguracji sprzedawanej na rynku amerykańskim - z lepszym zawieszeniem, mocniejszym silnikiem i bogatszym wnętrzem to Rexa natychmiast sprzedam - bo Mandriva jest jednak inna i mogą się pokazać problemy z częściami zamiennymi do II .
No i powtórzę to co już napisałem wcześniej - Chińczycy wykupili część akcji Ssanga to fakt - ale nie widzę tu żadnego powodu do obniżenia jakości aut produkowanych w Korei - chińskie dolary obracające produkcją są tak samo dobre jak koreańskie, czy inne. Pieniądz to pieniądz i tyle.
A Rexton został sprzedany wraz z przeniesieniem produkcji i technologii - to zupełnie co innego. Poza tym Rexton był od samego początku porażką rynkową Ssanga - nie dla tego , że był zły, bo to dobre i przyzwoicie wykonane auto. Był porażką ze względu na wynik finansowy produkcji. Był za drogi w produkcji w stosunku do realnej ceny sprzedaży na rynku < Ssang traktował Rexa jako swój sztandarowy produkt pokazujący możliwości produkcyjne tej firmy w wyższym segmencie SUV ale Ssang musiał do niego dokładać z zysków osiąganych w produkcji innych modeli . Sprzedał Rextona Mandrivie a sam ogranicza produkcję Rextona II i podaż kieruje tylko na rynek amerykański aż do całkowitego zaniku i wejścia na rynek amerykański z nowymi modelami Ssangów. Korando jest dla Amerykanów za mały bo oni lubią większe SUVy. Ssang szykuje następcę Rextona, czyli SUVa mocnej klasy - co zostało już zapowiedziane a nawet pokazane jako prototypy na salonach samochodowych - auto nieźle wygląda. Teraz Ssan stawia na wynik efektywności , który miały poprawić nowe modele z niższego segmentu i słusznie - tylko, że wysiłek konstruktorów to jedno a polityka sprzedaży to drugie - i Ssang wyraźnie odstaje w skuteczności od innych koreańskich firm. Im potrzeba zwyczajnie innych menagerów i skutecznej polityki - aż dziwne , że zarząd tej firmy tego nie dostrzega. Może poprawią ale ja już Ssangiem jeździć nie będę, co nie znaczy, że nie będę kupować samochodów koreańskich. Podoba mi się KIA Sorento i jak dorwę taką w konfiguracji sprzedawanej na rynku amerykańskim - z lepszym zawieszeniem, mocniejszym silnikiem i bogatszym wnętrzem to Rexa natychmiast sprzedam - bo Mandriva jest jednak inna i mogą się pokazać problemy z częściami zamiennymi do II .
- nologo
- Stały bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 26 sty 2008, 11:04
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Baaaardzo ciekawy link - polecam
Postautor: nologo » 03 lip 2013, 16:01
I taka odpowiedz mis się podoba prosta i zrozumiała, bez emocji bo po to jest forum ,żeby rozmawiać - stąd mam pytanie. Jeżeli faktycznie SsangYong sprzedał Rexa i produkują go hindusi to raczej w nr. VIN będzie to ujęte? I drugie pytanko jeżeli sprzedał tylko Rexa to czemu na stronie :
http://www.mahindra.com/What-We-do/Automotive/Products
są wszystkie modele SsangYonga?
Z tego co pisze kolega Trawus wynika że SsangYong sprzedał Rexa tak samo jak sprzedał kiedyś Musso firmie Deawoo? Czy mam racje?
http://www.mahindra.com/What-We-do/Automotive/Products
są wszystkie modele SsangYonga?
Z tego co pisze kolega Trawus wynika że SsangYong sprzedał Rexa tak samo jak sprzedał kiedyś Musso firmie Deawoo? Czy mam racje?
Actyon Comfort przejechane ponad 250 tyś km i oddany w dobre ręce.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Baaaardzo ciekawy link - polecam
Postautor: Trawus » 05 lip 2013, 23:10
Totalnie nie masz racji kolego. Zbyt upraszczasz problem i wysuwasz błędne wnioski.Po pierwsze , co już pisałem , na jakość produktu, w tym samochodów, mają wpływ takie czynniki jak , projekt, poziom kultury technicznej środowiska, jakość technologi oraz źródła pozyskiwania materiałów do produkcji. Tym samym sam kapitał finansowania produkcji nie ma tu żadnego wpływu. Bez znaczenia dla jakości produktów Volvo ma to, czy ten kapitał jest szwedzki , czy chiński skoro warunki i miejsce produkcji nie uległy zmianie . Po drugie pisząc o firmie Ssang yong bardzo ograniczasz rynek zbytu bo jak widadomo głównym nabywcą samochodów typu SUV nadal są rynki USA , Kanada i Australia. Samochody te projektowane są głównie w oparciu o oczekiwania tamtych rynków. W Europie i Azjii auta SUV się przyjęły ale nadal stanowią niewielki udział w transporcie indywidualnym. Ssang yong utrzymuje produkcję Rextona tylko z tego powodu, że nie chce wypaść z pozycji jaką już zdobył za oceanem. Europie oferuje inne mniejsze modele jak Korando czy Kyron a na rynku USA chce przetrwać do czasu rozpoczęcia produkcji nowych modeli SUV z wyższej półki - modele te o bardzo nowoczesnych sylwetkach już były pokazywane na salonach samochodowych ale jeszcze trzeba na nie poczekać. Ssang Yong nie może proponować na rynku ameryklańskim samochodów produkowanych w Indiach bo straciłby zajęte pozycje zatem utrzymuje produkcję Rextona II z myślą tylko o tamtych rynkach a szukanie go w ofertach europejskich jest bezcelowe. Teraz żeby kupić Rextona II trzeba jechać do Stanów albo Australii .
Trzy, co do numerów VIN i powinowactwa w nazwie. Rexton W jest reklamowany jako koreańska myśl techniczna i produkt pośrednio wywodzący się z Ssang Yong i nic bardziej mylnego - bo to jest taki sam produkt Koreański jak niegdyś niemieckim produktem był Musso sprzedawany w pierwszych trzech latach produkcji jako Mercedes Musso. Zatem przez analogię można rzec , że Obecnie Rexton W ma tyle samo wspólnego z Ssang Yongiem jak niegdyś miał Musso z Mercedesem .
Umowy pomiędzy firmami mogą przybierać dowolne formy. Rexton W w chwili obecnej jest składakiem z części produkowanych przez Mandrivę i importowanych części z Korei bowiem jak zawsze na początku Mandriva nie zdołała uruchomić produkcji wszystkiego. Ma na to trzy lata zatem przez trzy lata będzie istniał pozór uzasadnienia nazywania Rextona W produktem koreańskiej myśli technicznej. Ale laikowi nie przyjdzie do głowy to, że koreańska myśl techniczna to nie to samo co koreańska produkcja i na tym polega ściema reklamowa Mandrivy pchającej się na rynki europejskie. Co do numeracji VIN to może ona , w zależności od rynku sprzedaży być sygnowana literakmi przypisanymi Korei lub Indii. Ani jedno z tych państw nie ma umów międzynarodowych na numerowanie swoich produktów w trybie znormalizowanym i jeśli to robią to robią to grzecznościowo a nie tak, jak sygnotariusze tychże umów obowiązkowo. Ani Korea ani Indie nie zobowiązały się do koordynowania wielkości produkcji i podaży na stare rynki - mają za to podwyższone cło do UE np. wyższe niż Japończycy, którzy uzgadniają pakiety dostaw i zobowiązali się do stosowania zunifikowanej numeracji samochodów.
Ciekawi mnie tylko, czy zostało zawarte porozumienie licencyjne pomiędzy Mandrivą a Mercedesem skąd pochodziły skrzynie biegów do samochodów Rexton ? Przy[pomnę, że Ssang Yong nie produkuje automatycznych skrzyń biegów ale kupuje je zgodnie z umową w Mercedesie. Koeańczycy nie mogą tego sprzedać Mandrivie bo to nie jest ich produkt - wzór należy do Mecedesa. Prawdopodobnie po trzech latach, czyli od chwili uruchomienia samodzielnej produkcji Rextona Mandriva będzie musiała montować w Rextonach skrzynie biegów własnej konstrukcji albo zdecydować się na zakup drogiej licencji niemieckiej. Rexton W to Mandriva ! a nie Ssang yong - a z linii produkcyjnych fabryk Ssanga nigdy nie wyjechał ani jeden samochód w takiej konfiguracji i o takim wyglądzie. To jest liftowana jedynka z zewnątrz a mosty te same co w Tata Safari
. Madriva Rexton W jest samochodem indyjskim od początku do końca , czyli od deski kreślarskiej do lokalizacji produkcji. Zaprojektowano go w takim samym trybie jak niegdyś Fiata 125p dla Polski. Poza zbliżonym wyglądem zewnętrznym FSO - Fiat 125p miał niewiele wspólnego z Fiatem 125 produkowanym przez Fiata we Włoszech.
Czy teraz wszystko jasne ?
Zobacz jakie są opinie o Tata Safari a w przybliżeniu będziesz mógł sobie wyobrazić to , czym jest Mandriva Reton. Tańszy od Ssang yong Rextona o pięćdziesiąt tyś zł - ale ja bym z zamkniętymi oczami dorzucił te pieniądze by dostać koreański samochód a nie indyjską atrapę samochodu SUV
Trzy, co do numerów VIN i powinowactwa w nazwie. Rexton W jest reklamowany jako koreańska myśl techniczna i produkt pośrednio wywodzący się z Ssang Yong i nic bardziej mylnego - bo to jest taki sam produkt Koreański jak niegdyś niemieckim produktem był Musso sprzedawany w pierwszych trzech latach produkcji jako Mercedes Musso. Zatem przez analogię można rzec , że Obecnie Rexton W ma tyle samo wspólnego z Ssang Yongiem jak niegdyś miał Musso z Mercedesem .

Ciekawi mnie tylko, czy zostało zawarte porozumienie licencyjne pomiędzy Mandrivą a Mercedesem skąd pochodziły skrzynie biegów do samochodów Rexton ? Przy[pomnę, że Ssang Yong nie produkuje automatycznych skrzyń biegów ale kupuje je zgodnie z umową w Mercedesie. Koeańczycy nie mogą tego sprzedać Mandrivie bo to nie jest ich produkt - wzór należy do Mecedesa. Prawdopodobnie po trzech latach, czyli od chwili uruchomienia samodzielnej produkcji Rextona Mandriva będzie musiała montować w Rextonach skrzynie biegów własnej konstrukcji albo zdecydować się na zakup drogiej licencji niemieckiej. Rexton W to Mandriva ! a nie Ssang yong - a z linii produkcyjnych fabryk Ssanga nigdy nie wyjechał ani jeden samochód w takiej konfiguracji i o takim wyglądzie. To jest liftowana jedynka z zewnątrz a mosty te same co w Tata Safari

Czy teraz wszystko jasne ?
Zobacz jakie są opinie o Tata Safari a w przybliżeniu będziesz mógł sobie wyobrazić to , czym jest Mandriva Reton. Tańszy od Ssang yong Rextona o pięćdziesiąt tyś zł - ale ja bym z zamkniętymi oczami dorzucił te pieniądze by dostać koreański samochód a nie indyjską atrapę samochodu SUV
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Baaaardzo ciekawy link - polecam
Postautor: Trawus » 05 lip 2013, 23:55
Ale nade wszystko pragnę zwrócić uwagę kolegi na niezaprzeczalny fakt.
TO JEST FORUM SSANG YONG POLSKA czyli posiadaczy przyzwoitych aut z kapustą w logo
Tu się dzielimy wiedzą o naszych autach z Korei wskazując ich zalety i wady.
Mandriva jak chce, to, niech sobie założy swoje własne forum i tam chwali się swoimi samochodami.
My jesteśmy Koreańczykolubni i z indyjskimi autami nie chcemy mieć nic wspólnego - bo jeszcze nam się samochody rozchorują na indyjską chorobę i zaczną nam klamki odpadać.
Rozumiemy się ?
Jesteśmy kierowcami spod znaku Koreańskiej Kapusty
TO JEST FORUM SSANG YONG POLSKA czyli posiadaczy przyzwoitych aut z kapustą w logo

Tu się dzielimy wiedzą o naszych autach z Korei wskazując ich zalety i wady.
Mandriva jak chce, to, niech sobie założy swoje własne forum i tam chwali się swoimi samochodami.
My jesteśmy Koreańczykolubni i z indyjskimi autami nie chcemy mieć nic wspólnego - bo jeszcze nam się samochody rozchorują na indyjską chorobę i zaczną nam klamki odpadać.
Rozumiemy się ?
Jesteśmy kierowcami spod znaku Koreańskiej Kapusty

- nologo
- Stały bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 26 sty 2008, 11:04
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Baaaardzo ciekawy link - polecam
Postautor: nologo » 07 lip 2013, 22:29
Witam, niech kolega Trawus się tak nie unosi i nie krzyczy. Jeżeli jesteśmy tu od tego aby marka SsangYong coś w Polsce zaczęła być bardziej znana. Jeżeli ktoś odwiedzi nasze forum to po to aby zasięgnąć języka o tych samochodach. Ja obecnie zastanawiam się nad zakupem nowego REXTONA W, ale puki co nie ma go w mojej okolicy do oglądnięcia. Zastanawia mnie jedna rzecz - nigdzie ale to nigdzie nie mogę znaleźć aby SsangYong obecnie coś sprzedawał na rynki Amerykański (USA). Ma to dopiero w planach:
http://www.autoguide.com/auto-news/2011 ... -2016.html
Kolega trawus jak i niektórzy sprzedawcy twierdzą właśnie że SsangYong sprzedaje w stanach swoje auta - gdzie???? Nawet na e-bayu (tym amerykańskim) nie ma żadnej sztuki ??? Więc coś jest nie tak. Ktoś próbuje wcisnąc kit że trzeba czekać na auta bo obecnie wszystkie idą na stany i dalej. Ale się pytam kto to dystrybuuję. Może to się nie nazywa już rexton? Generalnie aby nie przeciągać. Puki nie zobaczę nowego rextona i się nie przejadę to nic nie będę mógł powiedzieć. Pozdrawiam.
http://www.autoguide.com/auto-news/2011 ... -2016.html
Kolega trawus jak i niektórzy sprzedawcy twierdzą właśnie że SsangYong sprzedaje w stanach swoje auta - gdzie???? Nawet na e-bayu (tym amerykańskim) nie ma żadnej sztuki ??? Więc coś jest nie tak. Ktoś próbuje wcisnąc kit że trzeba czekać na auta bo obecnie wszystkie idą na stany i dalej. Ale się pytam kto to dystrybuuję. Może to się nie nazywa już rexton? Generalnie aby nie przeciągać. Puki nie zobaczę nowego rextona i się nie przejadę to nic nie będę mógł powiedzieć. Pozdrawiam.
Actyon Comfort przejechane ponad 250 tyś km i oddany w dobre ręce.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Baaaardzo ciekawy link - polecam
Postautor: Trawus » 08 lip 2013, 0:56
Kolego, chcesz sobie kupić Rextona W ? No to wszystkiego najlepszego - ale najpierw popatrz co się dzieje z samochodami firmy Tata - bo, to taka sama jakość będzie.
Jak już chcesz Ssanga to kup raczej Korando - fajne auto ( choć ja z moją córką wybraliśmy dla niej IX35 z uwagi na serwis ) Ale jak ty chcesz Rextona W to ja przecie nie mam nic do tego - kupuj .
Tylko, nie płacz później . Mówisz , że Rexton W nie jest wyposażony gorzej niż Ssang ? A jakież to znowu miał wyposażenie ma ten samochód w wersji podstawowej ? Dokładnie jak Tata
Safari też wygląda nieźle - i co z tego skoro instalację elektryczną należałoby wymienić już zaraz po zakupie bo pęka izolacja na przewodach - i wszystko inne, co się da zamienić na pasówki z innych samochodów. Posłuchaj co mówią ludzie o jakości indyjskich produktów - ci, co kupili nie mogą się tego pozbyć nawet za grosze. A Mandriva ? Myślisz, że Indusi do tego tylko samochodu będą importować choćby przewody elektryczne i złączki ? O nie ! Będą kupować u swoich producentów - ostatecznie muszą wygubić gdzieś tą znaczną różnicę w cenie .
Pamiętaj, że mój Rexio kosztował 218 tyś zł a ty myślisz , że za 150 tyś dostaniesz taki sam samochód ? Obym się mylił
Ale ta różnica w cenie stanowi ponad 60 tyś zł a za to można kupić jeszcze dodatkowo drugi, nowy samochód .
Ja uważam, że nie przepłaciłem bo dostałem za swoje pieniądze przyzwoity samochód a może i lepszy od droższych marek -( gdyby nie jakość serwisu uważałbym Rexa za super wybór ). Dla tego nie potrafię sobie wyobrazić , że można zrobić takie same auto taniej o 60 tyś zł ! Gdzieś ta różnica ceny musi się kompensować - i na pewno nie w kosztach siły roboczej bo byłoby tego za mało nawet na 10 % obniżkę ceny. Mandriva musi wybierać zdecydowanie tańsze materiały do produkcji - sławetna indyjska stal, marnej jakości plastik i wszystko jak najtańsze - cudów nie ma .
Popatrz na rynek rosyjski
to niezły wskaźnik. Rexton II sprzedawał się całkiem nieźle choć był relatywnie drogi - a od chwili zmiany oferty na Mahindrę Rexton W wielkość sprzedaży spadła o 60 % ! Kumasz - o 60% w tym roku. Jest się czym chwalić ? Rosjanie wyczuli pismo nosem i Rextona W nie chcą - kupują teraz mniejsze Korando i bardzo interesują się nowym Musso . Może jak ty byś tam robił reklamę to z Rextonem byłoby nieco lepiej ? Rexton W - nawet gdyby był świetnej jakości to myślisz, że 2 tonowe auto będzie jeździło dobrze z 2 litrowym dieslem 150 KM silnikiem ? Nawet stare Musso będą lepiej przyspieszały bo w obrotach mają niżej max moment obrotowy - a ile pożyje w tym aucie tak przeciążony pracą 2 litrowy silnik ? Nawet lżejsze o pół tony Korando ma lepszą jednostkę napędową. Rexton W to będzie zdychający wół z przyspieszeniem do setki 19 sek.
A w Stanach ? W Stanach króluje KIA i Sorento jest bardzo popularna i dobrze notowana Hyundai ma się gorzej a Ssang był niszowy - ale teraz Ssang szykuje się do ataku na rynek amerykański . Owszem , sprzedawano coś tam z Rextonów przez sieć Chryslera jako, że w czasach produkcji Jeepa'ów 270 CRD wiele części , w tym silniki i napędy były produkowane w kooperacji z Ssangiem.
Jak teraz jest , tego nie wiem a jak będzie, to się okaże.
Ssang przygotowuje całkiem nowe samochody - modele 1/ X-IV , 2/ STU-1 Kyron, 3/ MiE V , 4/ Rodiusa II , 5/następcę Korando, czyli KeV 200 Action, 6/ oraz nowego Rextona, którego pokazano w Genevie jako koncept oznaczony S-IV, 7/ a także nowy model Chairmana opartego na podzespołach mercedesa klasy S i tu największe zaskoczenie bo, to od nowa zaprojektowane nadwozie ładniejsze od Mercedesa i w niczym do niego nie nawiązujące jak to było w poprzednich modelach . Tym chce Ssang zawojować Amerykę . Mandrivę i Rextona W całkiem sobie odpuszczają po wyprzedaży dla Indusów dalszych modeli , czyli obecnego Kyrona i Korando II .
Jak już chcesz Ssanga to kup raczej Korando - fajne auto ( choć ja z moją córką wybraliśmy dla niej IX35 z uwagi na serwis ) Ale jak ty chcesz Rextona W to ja przecie nie mam nic do tego - kupuj .
Tylko, nie płacz później . Mówisz , że Rexton W nie jest wyposażony gorzej niż Ssang ? A jakież to znowu miał wyposażenie ma ten samochód w wersji podstawowej ? Dokładnie jak Tata

Safari też wygląda nieźle - i co z tego skoro instalację elektryczną należałoby wymienić już zaraz po zakupie bo pęka izolacja na przewodach - i wszystko inne, co się da zamienić na pasówki z innych samochodów. Posłuchaj co mówią ludzie o jakości indyjskich produktów - ci, co kupili nie mogą się tego pozbyć nawet za grosze. A Mandriva ? Myślisz, że Indusi do tego tylko samochodu będą importować choćby przewody elektryczne i złączki ? O nie ! Będą kupować u swoich producentów - ostatecznie muszą wygubić gdzieś tą znaczną różnicę w cenie .
Pamiętaj, że mój Rexio kosztował 218 tyś zł a ty myślisz , że za 150 tyś dostaniesz taki sam samochód ? Obym się mylił

Ja uważam, że nie przepłaciłem bo dostałem za swoje pieniądze przyzwoity samochód a może i lepszy od droższych marek -( gdyby nie jakość serwisu uważałbym Rexa za super wybór ). Dla tego nie potrafię sobie wyobrazić , że można zrobić takie same auto taniej o 60 tyś zł ! Gdzieś ta różnica ceny musi się kompensować - i na pewno nie w kosztach siły roboczej bo byłoby tego za mało nawet na 10 % obniżkę ceny. Mandriva musi wybierać zdecydowanie tańsze materiały do produkcji - sławetna indyjska stal, marnej jakości plastik i wszystko jak najtańsze - cudów nie ma .
Popatrz na rynek rosyjski

A w Stanach ? W Stanach króluje KIA i Sorento jest bardzo popularna i dobrze notowana Hyundai ma się gorzej a Ssang był niszowy - ale teraz Ssang szykuje się do ataku na rynek amerykański . Owszem , sprzedawano coś tam z Rextonów przez sieć Chryslera jako, że w czasach produkcji Jeepa'ów 270 CRD wiele części , w tym silniki i napędy były produkowane w kooperacji z Ssangiem.
Jak teraz jest , tego nie wiem a jak będzie, to się okaże.
Ssang przygotowuje całkiem nowe samochody - modele 1/ X-IV , 2/ STU-1 Kyron, 3/ MiE V , 4/ Rodiusa II , 5/następcę Korando, czyli KeV 200 Action, 6/ oraz nowego Rextona, którego pokazano w Genevie jako koncept oznaczony S-IV, 7/ a także nowy model Chairmana opartego na podzespołach mercedesa klasy S i tu największe zaskoczenie bo, to od nowa zaprojektowane nadwozie ładniejsze od Mercedesa i w niczym do niego nie nawiązujące jak to było w poprzednich modelach . Tym chce Ssang zawojować Amerykę . Mandrivę i Rextona W całkiem sobie odpuszczają po wyprzedaży dla Indusów dalszych modeli , czyli obecnego Kyrona i Korando II .
- nologo
- Stały bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 26 sty 2008, 11:04
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Baaaardzo ciekawy link - polecam
Postautor: nologo » 08 lip 2013, 17:13
Witam, widzę ,że kolega Trawus dalej nie rozumie mojej intencji i chęci rozmowy. Ciągle stara się coś udowodnić. Nie o to chodzi na forum. Nie jestem miłośnikiem Rextona W, po prostu jak będzie w moich okolicach chętnie go obejrzę i poddam go mojej własnej ocenie. To że kolega Trawus zapłacił aż 200 tyś za swojego Rexia, no cóż jeżeli ktoś pracuje w handlu i się orientuje jakie faktycznie są ceny no to kolego wydaje mi się że zapłaciłeś trochę dużo ale może się powtórzę w handlu jest jeszcze jedna zasada ,że za dany produkt klient jest w stanie zapłacić tyle ile uważa że jest ten produkt wart a nie tyle ile de facto kosztuje. Reasumując temat uważam za zamknięty choć bardzo mnie ciekawi jak to dalej będzie. A jeżeli jest tak jak pisze kolega Trawus no to nie wróże SsangYongowi dobrych lat. Ja ze swojego Actyona jestem bardzo zadowolony i będzie mi trudno się z nim rozstać bo mnie nigdy nie zawiódł. A czy kupię nowego Rextona obiecuję ,że aktywny kolega Trawus pierwszy się o tym dowie. Pozdrawiam wszystkich.
Actyon Comfort przejechane ponad 250 tyś km i oddany w dobre ręce.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Baaaardzo ciekawy link - polecam
Postautor: Trawus » 09 lip 2013, 13:11
Wcale nie przepłaciłem - musiałbyś go zobaczyć
W Polsce są tylko dwa takie diesle 200KM w specyfikacji R i to fabrycznej. Ma wszystko co tylko fabryka mogła dać - stąd ta dopłata.
Ale i tak Rexio II kosztował ponad 180 tysiaków
A jak masz rekinka to go szanuj bo to świetne auto i Rex W nawet do pięt mu nie dorasta.
Co do tzw. swojej oceny to nie prześwietlisz okiem zasiarczonej stali , dziadowskiego plastiku itp.

Ale i tak Rexio II kosztował ponad 180 tysiaków

A jak masz rekinka to go szanuj bo to świetne auto i Rex W nawet do pięt mu nie dorasta.
Co do tzw. swojej oceny to nie prześwietlisz okiem zasiarczonej stali , dziadowskiego plastiku itp.
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 10 paź 2009, 11:20
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Baaaardzo ciekawy link - polecam
Postautor: king » 25 sty 2014, 12:19
...a może miał ktoś już okazję jeździć nowym Rextonem W? ciekaw jestem opinii. Rozumowanie Trawusa jest logiczne ale czy zgodne z prawdą? Osobiście biorę pod uwagę Rextona W przy zmianie auta. Myślę, że jazda próbna i oględziny wiele wyjaśnią. Co do ceny to różnica jest wynikiem raczej akcyzy a nie oszczędności na aucie. Ja śmigam Kyronem z 2 litrowym silnikiem (napęd tylko na tył-może lepsza dynamika niż w 4X4) ale porównując go np. z volvo xc90, który ostatnio testowałem o mocy 200km to wcale nie zauważyłem lepszego przyspieszania pomimo 60 km więcej.Myślę, że 2 l też da radę w rextonie. Odnośnie jeszcze volvo to niestety rachunek ekonomiczny Chińczyków przy produkcji nowego xc60 da się zauważyć. W aucie tak popularnym i drogim jak xc60 wystarczy otworzyć i zamknąć drzwi i porównać to jak działa w prawdziwym volvo xc90. SSangyong dając 5 lat gwarancji na Rextona W przy wypuszczeniu "badziewia" (wg. Trawusa) skazałby się na koniec egzystencji.
Pozdrawiam właścicieli Ssangyongów, rozmnażajmy się (mamy dobre geny)
Pozdrawiam właścicieli Ssangyongów, rozmnażajmy się (mamy dobre geny)
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Baaaardzo ciekawy link - polecam
Postautor: unimart » 26 sty 2014, 12:39
Bez obaw kolego king, jesienią będąc na Poleczki przeprowadziłem oględziny i krótką przejażdżkę.
Nie stwierdziłem oszczędności na materiałach. Nie miałem co prawda przy sobie spektrometru, ale jakość plastików wygląda na równie wysoką co w poprzednim wcieleniu Rextona.
Kolego Trawus - te wywody nie do końca odpowiadają prawdzie.
Nie stwierdziłem oszczędności na materiałach. Nie miałem co prawda przy sobie spektrometru, ale jakość plastików wygląda na równie wysoką co w poprzednim wcieleniu Rextona.
Kolego Trawus - te wywody nie do końca odpowiadają prawdzie.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości