Blokada układu różnicowego LD - jak działa?
Najnowsza generacja Rextona zadebiutowała w Seulu w 2017 roku. W dalszym ciągu jest to prawdziwa terenówka oparta na ramie.
- Yellow6
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 09 kwie 2023, 23:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2022
- Pojemność silnika: 2200
- Gadu-Gadu: 0
Blokada układu różnicowego LD - jak działa?
Postautor: Yellow6 » 28 sty 2024, 0:34
Czy ktoś z kolegów może mi wyjaśnić na jakiej zasadzie działa w Rextonie G4 układ blokady układu różnicowego? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat.
- Kuniszko
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 wrz 2022, 13:20
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2022
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Blokada układu różnicowego LD - jak działa?
Postautor: Kuniszko » 29 sty 2024, 10:41
Fachowo nie będzie ale organoleptyczie:
Na bardzo śliskiej nawierzchni ze sporymi oporami na przednich kołach (grząsko, śnieg) po załączeniu D i puszczeniu hamulca buksowało jedno koło, po lekkim dodaniu gazu załączyło się drugie koło i już razem buksowały. Wynika z tego, że przy bardzo małej różnicy prędkości obrotowej kół mechanizm nie reaguje (i słusznie, żeby bez sensu się nie załączać przy byle g..). To były testy w śniegu z napędem na dwa koła.
Testy praktyczne w terenie wykazały, że sama blokada przy napędzie 4x4 robi super robotę w trudnych warunkach. Rexton w teren ma niestety mały prześwit ale ta blokada mechanizmu różnicowego powoduje, że Rexton może brzuchem przeczołgać się niemal po każdych ziemnych uskokach (mam metalowe płyty podłogowe od spodu osłaniające silnik, skrzynię, przekładnię kierowniczą). Jednym słowem w praktyce robi wielką robotę. Moment załączenia blokady zazwyczaj jest lekko wyczuwalny. To tak z praktyki użytkowej. Pozdrawiam.
Na bardzo śliskiej nawierzchni ze sporymi oporami na przednich kołach (grząsko, śnieg) po załączeniu D i puszczeniu hamulca buksowało jedno koło, po lekkim dodaniu gazu załączyło się drugie koło i już razem buksowały. Wynika z tego, że przy bardzo małej różnicy prędkości obrotowej kół mechanizm nie reaguje (i słusznie, żeby bez sensu się nie załączać przy byle g..). To były testy w śniegu z napędem na dwa koła.
Testy praktyczne w terenie wykazały, że sama blokada przy napędzie 4x4 robi super robotę w trudnych warunkach. Rexton w teren ma niestety mały prześwit ale ta blokada mechanizmu różnicowego powoduje, że Rexton może brzuchem przeczołgać się niemal po każdych ziemnych uskokach (mam metalowe płyty podłogowe od spodu osłaniające silnik, skrzynię, przekładnię kierowniczą). Jednym słowem w praktyce robi wielką robotę. Moment załączenia blokady zazwyczaj jest lekko wyczuwalny. To tak z praktyki użytkowej. Pozdrawiam.
- Yellow6
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 09 kwie 2023, 23:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2022
- Pojemność silnika: 2200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Blokada układu różnicowego LD - jak działa?
Postautor: Yellow6 » 03 lut 2024, 18:14
A wiesz może w jaki sposób jest ona realizowana? Czy to tzw szpera? Wogóle bardzo mało jest informacji o układzie napedowym tego auta a szkoda.
- Kuniszko
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 wrz 2022, 13:20
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2022
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Blokada układu różnicowego LD - jak działa?
Postautor: Kuniszko » 05 lut 2024, 10:03
Nie mam pojęcia co to za konstrukcja. W instrukcji znalazłem tylko jedną wzmiankę:
"Jeśli jedno z kół ślizga się lub unosi w powietrzu,
blokada mechanizmu różnicowego poprawia
przyczepność pojazdu, przenosząc większość
siły napędowej na koło po przeciwnej stronie.
Włącza się tylko wtedy, gdy różnica prędkości
między dwoma kołami na tej samej osi
gwałtownie rośnie. W pozostałych przypadkach
układ różnicowy pełni te same funkcje, co
w samochodzie bez LD."
A w google po wpisaniu "blokada mechanizmu róźnicowego ld rexton" wyskakuje na pierwszej pozycji właśnie ta nasza konwersacja
"Jeśli jedno z kół ślizga się lub unosi w powietrzu,
blokada mechanizmu różnicowego poprawia
przyczepność pojazdu, przenosząc większość
siły napędowej na koło po przeciwnej stronie.
Włącza się tylko wtedy, gdy różnica prędkości
między dwoma kołami na tej samej osi
gwałtownie rośnie. W pozostałych przypadkach
układ różnicowy pełni te same funkcje, co
w samochodzie bez LD."
A w google po wpisaniu "blokada mechanizmu róźnicowego ld rexton" wyskakuje na pierwszej pozycji właśnie ta nasza konwersacja

-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Wróć do „Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości