BODY LIFT
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: BODY LIFT
Postautor: uki » 15 gru 2016, 20:30
Do liftu 5cm który robiłem w drugim Musso ledwie znalazłem śruby o wymiarach M10x1,25x150lub160 które były na styk, tak aby złapać całą nakrętkę. Pamiętaj tylko o tym aby były utwardzane i najlepiej w ocynku.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: BODY LIFT
Postautor: michaldenisiuk » 15 gru 2016, 20:42
W zestawie czlowiek sprzedaje razem ze srubami 160mm tak ze powinno byc dobrze.
Ogladałem dzis zderzaki, przod przykrecony jest głownie na srodku, to mozna latwo przerobic/dorobic z kawalkow grubej blachy tak samo jak i te boczne blaszki. Tył podobnie cos sie wymysli, przewodow rowniez wystarczy (mam male obawy czy przewody hamulcowe przednie wyprostuja sie lekko na tych spiralkach )
uki zostawiałes u siebie te gumowe podkladki i na nie dawales dopiero podwyzszenia/ krazki z ertalonu czy tam z czegos innego czy wywaliles te gumowe otrginalne podkladki?
Ogladałem dzis zderzaki, przod przykrecony jest głownie na srodku, to mozna latwo przerobic/dorobic z kawalkow grubej blachy tak samo jak i te boczne blaszki. Tył podobnie cos sie wymysli, przewodow rowniez wystarczy (mam male obawy czy przewody hamulcowe przednie wyprostuja sie lekko na tych spiralkach )
uki zostawiałes u siebie te gumowe podkladki i na nie dawales dopiero podwyzszenia/ krazki z ertalonu czy tam z czegos innego czy wywaliles te gumowe otrginalne podkladki?
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: BODY LIFT
Postautor: uki » 15 gru 2016, 21:22
Gumowe poduszki zostawiałem bo były w dobrym stanie a na nie ertalon. Przewodów hamulcowych u mnie starczyło a i wlew i przewody tankowania nie marudziły. Mocowania zderzaków przerabiałem oryginalne - wystarczyło dorobić dodatkowe otwory i hula.
Drugie musso, które liftowałem podniosłem więcej na budzie (55mm) niż na zawiasie aby zachować więcej komfortu. Jednak jeszcze nie miałem kiedy go testować.
Drugie musso, które liftowałem podniosłem więcej na budzie (55mm) niż na zawiasie aby zachować więcej komfortu. Jednak jeszcze nie miałem kiedy go testować.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: BODY LIFT
Postautor: michaldenisiuk » 15 gru 2016, 21:30
Móglbys mi dokladniej opisac jak przerabiałes przednie mocowania?
cala belka z przednim zderzakiem jest "wszadzana" przez przedni pas i skrecana do ramy po 2 duze sruby na strone.
Wierciles w tych dwóch elementach ktore wchodza w przedni pas razem z belka? oczywiscie chodzi mi o Musso po lifcie:)
cala belka z przednim zderzakiem jest "wszadzana" przez przedni pas i skrecana do ramy po 2 duze sruby na strone.
Wierciles w tych dwóch elementach ktore wchodza w przedni pas razem z belka? oczywiscie chodzi mi o Musso po lifcie:)
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: BODY LIFT
Postautor: uki » 16 gru 2016, 8:18
Dokładnie zdemontowałem zderzak na mocowaniach z podłużnic (te na dwie śruby) i w nich wykonałem dodatkowe lekko podłużne otwory tak aby była delikatna regulacja i pasuje idealnie
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: BODY LIFT
Postautor: michaldenisiuk » 16 gru 2016, 9:58
Czyli w tym miejscu przedluzyles otwory w dol o 5cm tak?:) jakis frez by sie przydal do wiertarki.
A jak podniosles tylny zderzak?;)
A jak podniosles tylny zderzak?;)
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: BODY LIFT
Postautor: uki » 19 gru 2016, 0:45
Tylny zderzak dokładnie tak samo - przedłużyłem otwory oryginalne. Do wykonania przeróbki potrzebujesz wierteł HSS i flexa z małą tarczą ( najlepiej na wykończeniu - będzie łatwiej docinać detale)
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: BODY LIFT
Postautor: michaldenisiuk » 19 gru 2016, 11:41
super!!
bardzo Ci dziekuje za pomocne informacje!!:)
jak juz zrobie to wrzuce zdjecia jak szlo i jak wyszlo:p
bardzo Ci dziekuje za pomocne informacje!!:)
jak juz zrobie to wrzuce zdjecia jak szlo i jak wyszlo:p
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 28 mar 2018, 1:00
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: BODY LIFT
Postautor: dzidek26 » 20 wrz 2018, 23:19
Witam. Właśnie jestem po podniesieniu budy o 6cm. Dla ciekawych parę podpowiedzi. Zanim zaczniesz potrzebujesz kilku elementów. Tuleje o średnicy 7cm 10 sztuk, dwa prety po 100cm ( dotni po 20cm) m10, 20 nakrętek,20 szerokich podkładek, 10 cm przewodu powietrza fi70 i łącznika (trzeba przedłużyć przewód filtr turbina), przewód paliwowy o długości około 32cm z jednej strony fi55 z drugiej fi45 (połączenie zbiornika z wlewem paliwa mi brakło i musiałem przedłużyć ). Zaczynamy od odłączenia przewodów powietrza od filtra i interculera. Zdejmujemy zderzaki. Odkrecamy nakładki na progi aby podnieść tapicerkę z podłogi. Aby przyspieszyć pracę kontowka odcinamy śruby od mocowań budy ale tylko w 6 miejscach. Po 3 z każdej strony między kołami. Pod zderzakami trzeba odkręcić. Podnosimy najpierw jedna stronę wkładamy tuleje i lekko skręcamy. Dokrecamy jak już podlorzymy pod druga stronę. Wystające śruby odcinamy na pasująca nam długość. Składamy wlew paliwa. Wyjmujemy stalowe rury interculera, wyjmujemy kierownicę wentylatora i lekko odcinamy dolnna krawędź skierowana w stronę silnika. Sprawdzamy czy wentylator nie zaczepia o dolny przewód wody chłodnicy, jeśli tak trzeba go poluzowac przekręcić tak żeby wiatrak nie zaczepial. Wkładamy kierownicę wentylatora. Nie trzeba przerabiać mocowań. Składamy przewody powietrza. Przewody interculera mi wystarczyły ale od filtra fi70 trzeba przedłużyć. Zderzaki przykrecilem dzięki blachom 5mm o długości około 140mm iszerokosci 50mm w kształcie litery H. W środku miejsce na śruby 17mm mocowanie przedniego zderzaka, tylnego 14mm. I to by było na tyle. Zrobiłem to na ulicy przed domem i zajęło mi to około 5 godzin.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości