Brak ręcznego
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Brak ręcznego
Postautor: krzychu » 24 kwie 2013, 20:18
Hydrauliczny był w planie, ale brak czasu na zajęcie się tematem.
Gdyby w ogólnodostępnej dokumentacji ręcznego były jakieś dane techniczne to pewnie hydraulika byłaby już na pokładzie.
Mówię tu o danych z jakiego motocykla było to zaadaptowane.
A szukać i dopasowywać to ja nie mam czasu - niestety.
Zestaw obważanków, samoregulatorów i linek trafił się w naprawdę dobrych pieniądzach więc będzie seria.
W wakacje szykuje się wyjazd na Ukrainę, więc ręczny może się przydać.
Muszę tylko jeszcze numery na ramie poprawić, bo graniczni sprawdzają.
Jak będe składał ręczny to i zdjęcia porobię coby dla potomnych było.
Choć jak wyjmiesz graty i założysz od razu nowe to i problemu nie będziesz miał.
Co innego wkładać wszystko na nowo.
Jak na montowni.
Gdyby w ogólnodostępnej dokumentacji ręcznego były jakieś dane techniczne to pewnie hydraulika byłaby już na pokładzie.
Mówię tu o danych z jakiego motocykla było to zaadaptowane.
A szukać i dopasowywać to ja nie mam czasu - niestety.
Zestaw obważanków, samoregulatorów i linek trafił się w naprawdę dobrych pieniądzach więc będzie seria.
W wakacje szykuje się wyjazd na Ukrainę, więc ręczny może się przydać.
Muszę tylko jeszcze numery na ramie poprawić, bo graniczni sprawdzają.
Jak będe składał ręczny to i zdjęcia porobię coby dla potomnych było.
Choć jak wyjmiesz graty i założysz od razu nowe to i problemu nie będziesz miał.
Co innego wkładać wszystko na nowo.
Jak na montowni.
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: Brak ręcznego
Postautor: sasek94 » 24 kwie 2013, 20:29
Może w piątek porobie foto jak bd zmieniał kółka z tyłu:)
Co do hydraulicznego ręcznego, to bodajże ktoś montował tarcze z chińskiego crossa/quada( tak mi to wyglądało) na przystawke wału tylnego przy reduktorze( jeżeli ktoś chętny mogę znaleźć foto). Do tego standart czyli zacisk( tam chyba z etz150 tak na oko był) i pompa hamulcowa motocyklowa tylnia( chyba także z quada, ale nie jestem pewien). Największy problem stanowi zamocowanie zacisku( trzeba do reduktora).
Co do hydraulicznego ręcznego, to bodajże ktoś montował tarcze z chińskiego crossa/quada( tak mi to wyglądało) na przystawke wału tylnego przy reduktorze( jeżeli ktoś chętny mogę znaleźć foto). Do tego standart czyli zacisk( tam chyba z etz150 tak na oko był) i pompa hamulcowa motocyklowa tylnia( chyba także z quada, ale nie jestem pewien). Największy problem stanowi zamocowanie zacisku( trzeba do reduktora).
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Brak ręcznego
Postautor: mussolinii » 24 kwie 2013, 20:44
Ten system jest prosty i sklada sie z kilku czesci.
Metoda dedukcji dojdziesz co i jak.
mam w garazu poloske z tarcza kotwiczna i tym ustrojstwem... jakby co to moge zrobic fotki ino musialbym sie zmobilizowac..
Metoda dedukcji dojdziesz co i jak.
mam w garazu poloske z tarcza kotwiczna i tym ustrojstwem... jakby co to moge zrobic fotki ino musialbym sie zmobilizowac..
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Brak ręcznego
Postautor: krzychu » 24 kwie 2013, 21:54
mussolinii pisze:mam w garazu poloske z tarcza kotwiczna i tym ustrojstwem... jakby co to moge zrobic fotki ino musialbym sie zmobilizowac..
Zmobilizuj się, proszę
Powiedzmy, tak do niedzieli.
Później zaczyna mi się dłuuuugi tydzień majowy i mam zamiar to ogarnąć.
Przy następnej wizycie w Szczecinie uregulujemy Twoją mobilizację.
A puki co, będę Cię wychwalał do końca miesiąca
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Brak ręcznego
Postautor: mussolinii » 24 kwie 2013, 21:58
Ciezko bedzie bo:
1. jutro po pracy siedze sam z dzieciakami,
2. w piatek nie wiem jak pracuje (rano po poludniu etc..)
3. we wewkend mam planowany wyjazd
4. a wekend majowy bede siedzial w pracy.
ot i tak to wyglada - czyli jak zawsze - miodzio.
ale.. damy rade
1. jutro po pracy siedze sam z dzieciakami,
2. w piatek nie wiem jak pracuje (rano po poludniu etc..)
3. we wewkend mam planowany wyjazd
4. a wekend majowy bede siedzial w pracy.
ot i tak to wyglada - czyli jak zawsze - miodzio.
ale.. damy rade
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 341
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Brak ręcznego
Postautor: kawa62 » 09 lip 2019, 19:07
Witam !
A czy ktoś próbował zamienić tradycyjny mechaniczny hamulec na elektryczny ?
Jeżeli tak to proszę o jakieś szczegóły o takiej przeróbce.
A czy ktoś próbował zamienić tradycyjny mechaniczny hamulec na elektryczny ?
Jeżeli tak to proszę o jakieś szczegóły o takiej przeróbce.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Brak ręcznego
Postautor: krisw11 » 09 lip 2019, 19:59
Kombinujesz..i.......szukasz chyba kłopotów )) ! To już może lepiej hydrauliczny jak np. w rajdówkach ? Chociaż ,te ręczne ,to zazwyczaj aut..... bo szkoda nerwów,czasu,kasy itp. Ale....skoro masz chęci i koncepcje ,to czemu nie P.S. Ci ,których znam i mają ręczny el. w nowych autach klną na to ustrojstwo, bo byle co a nie ma jak ruszyć autem ciągle problemy jak np. z EGR, DPF, i inne tego typu wynalazki. Ale.....Kto Bogatemu zabroni..)))) Pozdrówki
Kris
- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 341
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Brak ręcznego
Postautor: kawa62 » 09 lip 2019, 21:29
No, bogaty nie jestem, ale mam już dość ciągłych napraw tego ręcznego. Praktycznie co kilka miesięcy zacina mi się i nie działa. Ja się już przyzwyczaiłem do jazdy bez ręcznego, ale żona, zwłaszcza przy ruszaniu pod górkę
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Brak ręcznego
Postautor: krisw11 » 09 lip 2019, 21:37
Niech kołek sobie podstawia )) żart.......,awtomata jej kup i po problemie. Tak na poważnie ,to gra warta świeczki tak myśle ,bo z ręcznymi problem ma 90 % aut ! Po naprawie albo regeneracji problem pojawia sie znów po dosłownie paru miesiącach......., jedyne auta,które znam i mają zawsze super ręczny to tj. Passat B5, serio ! Tam żadnych tarczo bębnów ,elektroniki itp. typowy rękaw na tarcze ! Jak tarcze są OK. to rękaw przy stówce zakładasz i koła w miejscu stają !!!
Kris
- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 341
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Brak ręcznego
Postautor: kawa62 » 09 lip 2019, 22:27
Ja nie myślałem o drogim i skomplikowanym typowym systemie elektrycznego hamulca postojowego, tylko o czymś prostym i tanim, żeby tylko wyeliminować dźwignię w kabinie i linkę, przez zastosowanie np. elektromagnesu, silniczka lub siłownika który ciągnąłby za linkę przy samym bębnie hamulcowym.
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Brak ręcznego
Postautor: trol48 » 09 lip 2019, 22:41
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 sty 2020, 17:44
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Brak ręcznego
Postautor: agencjamb » 20 sty 2020, 17:58
witam: czy ktoś póbował z was poprawiać napięcie hamulca ręczngo w ten sposób ? (wspawanie tulei poprawiajacej naciąg linki hamulca ręcznego) https://www.youtube.com/watch?v=wTL64WOedco&t=584s
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości