Byczy Mastodont
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
Posty: 141
-
Strona 3 z 10
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- 10
- Następna
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 29 lis 2020, 19:42
Przy demontażu "profesjonalnie" zamontowanej instalacji LPG, miałem problem ze zdjęciem przewodu z króćca nagrzewnicy i zamiast pomyśleć użyłem siły, czego efektem było ukręcenie tego króćca
Jako że mamy okres roku jaki mamy, i ciepło się przydaje trzeba było się zmierzyć z tym piwem które sobie naważyłem
P.S.
Sorry za obrócone foto
Jako że mamy okres roku jaki mamy, i ciepło się przydaje trzeba było się zmierzyć z tym piwem które sobie naważyłem
P.S.
Sorry za obrócone foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2020, 22:55 przez BYCZEK, łącznie zmieniany 1 raz.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 29 lis 2020, 19:47
A o to i efekt mojej bezmyślności.
Króciec odkręcony od nagrzewnicy, wystarczy pospawać i wszystko poskładać
Przy okazji żeby były i jakieś pozytywy tych kilku godzin pracy, to przynajmniej mogę na spokojnie przepłukać nagrzewnicę odkamieniaczem
Króciec odkręcony od nagrzewnicy, wystarczy pospawać i wszystko poskładać
Przy okazji żeby były i jakieś pozytywy tych kilku godzin pracy, to przynajmniej mogę na spokojnie przepłukać nagrzewnicę odkamieniaczem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2020, 22:55 przez BYCZEK, łącznie zmieniany 2 razy.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 29 lis 2020, 22:49
Ale żeby nie było, że tylko psuję to Mastodoncik otrzymał nowego grilla, mniej Lanosowego
Oraz kangura, jak to na prawdziwą terenówkę przystało
Oraz kangura, jak to na prawdziwą terenówkę przystało
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Byczy Mastodont
Postautor: krisw11 » 30 lis 2020, 10:42
No , i coraz ładniej jeszcze jakieś jupitery by sie przydały na rurach albo na dachu )
Kris
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 01 gru 2020, 19:30
Są w planie owszem ale galanteria na koniec, to po prostu zamontowałem, żeby mi się chromy nie walały po podłodze
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 08 gru 2020, 10:52
Króciec pospawany, wnętrze poskładane, wszystko na pierwszy rzut oka działa, śrubek trochę zostało więc wszystko zgodnie ze sztuką
Przy okazji zajrzałem do obudowy parownika klimatyzacji i wyczyściłem zalegający tam susznik tak się właśnie kończy brak filtra kabinowego
Przy okazji zajrzałem do obudowy parownika klimatyzacji i wyczyściłem zalegający tam susznik tak się właśnie kończy brak filtra kabinowego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Byczy Mastodont
Postautor: krisw11 » 08 gru 2020, 12:38
No i pieknie dobrze ,że jakieś zwierzaczki Ci sie tam nie zadomowiły w tym sianku )
Kris
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 09 gru 2020, 11:47
Też się zastanawiałem czy nie będę miał jakiegoś bliskiego spotkania z jakąś formą życia
ale przez zapchany odpływ skroplin w lecie podejrzewam byłby niezły smrodek i jakieś obce formy życia mogłyby się narodzić
ale przez zapchany odpływ skroplin w lecie podejrzewam byłby niezły smrodek i jakieś obce formy życia mogłyby się narodzić
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 09 gru 2020, 14:00
Z racji, że dotknęły mnie skutki pandemii w postaci zdalnego nauczania, ostatnio mam mało czasu na pogrzebanie przy Musso
Jeśli już coś robię to wpadam szybka akcja i wypad, dlatego mam do Was prośbę, jakby ktoś mógłby mi usprawnić pracę byłbym wdzięczny, chciałbym uniknąć ślęczenia nad schematami itp. a mam jeszcze parę spraw do ogarnięcia:
1. Nie działa załączanie reduktora, po przestawieniu na 4L, miga kontrolka 4LOW i nic więcej, próbowałem na wszystkich pozycjach skrzyni biegów od P do 2B. Zauważyłem że włącznik stopu nie zawsze dobrze zwierał, rozebrałem go, oczyściłem i teraz działa dobrze, ale reduktor dalej się nie załącza.
Silniczek od napędów działa, po podaniu prądu bezpośrednio na niego przełącza z jednej pozycji na drugą, gdy przełączę "ręcznie" to kontrolka 4LOW miga gdy przełącznik jest na pozycji 4H, a gdy na pozycji 4L to nic nie miga, nic nie świeci, wtyczki od sterownika pod fotelem kierowcy do silniczka rozłączone, przeczyszczone. Przyznam się, że nie sprawdzałem czy napięcie wychodzi z TCCU, ale do silniczka nie dochodzi na pewno. Gniazda nr 13 nie ma, żeby zrobić diagnostykę
2. Dwa elektryczne wentylatory na przedzie, mógłby ktoś podesłać zdjęcia gdzie są umieszczone włączniki termiczne, czujniki, jakieś kostki od tych wentylatorów, jak są poprowadzone przewody, bo u mnie to tylko wiszące przewody zostały
3. Fabryczny alarm Meta system, po ok 30s. od otwarcia samochodu nie da rady uruchomić silnika, muszę zamknąć i otworzyć jeszcze raz, wyczytałem, że wystarczy podać napięcie na pompę paliwa i cewki żeby ominąć tą "blokadę". Robił ktoś już podobny zabieg, ewentualnie jakiś inny sposób żeby to ominąć?
4. Grzebiąc przy TCCU przy okazji diagnozy napędu, zauważyłem dwa odizolowane przewody które były ze sobą splątane, pomyślałem, że może to one są przyczyną awarii, po rozplątaniu okazało się, że nie reaguje w ogóle rozrusznik, splątałem z powrotem i tak zostawiłem, ale już mnie to gryzie
Z góry dziękuję za wszelką pomoc
Jeśli już coś robię to wpadam szybka akcja i wypad, dlatego mam do Was prośbę, jakby ktoś mógłby mi usprawnić pracę byłbym wdzięczny, chciałbym uniknąć ślęczenia nad schematami itp. a mam jeszcze parę spraw do ogarnięcia:
1. Nie działa załączanie reduktora, po przestawieniu na 4L, miga kontrolka 4LOW i nic więcej, próbowałem na wszystkich pozycjach skrzyni biegów od P do 2B. Zauważyłem że włącznik stopu nie zawsze dobrze zwierał, rozebrałem go, oczyściłem i teraz działa dobrze, ale reduktor dalej się nie załącza.
Silniczek od napędów działa, po podaniu prądu bezpośrednio na niego przełącza z jednej pozycji na drugą, gdy przełączę "ręcznie" to kontrolka 4LOW miga gdy przełącznik jest na pozycji 4H, a gdy na pozycji 4L to nic nie miga, nic nie świeci, wtyczki od sterownika pod fotelem kierowcy do silniczka rozłączone, przeczyszczone. Przyznam się, że nie sprawdzałem czy napięcie wychodzi z TCCU, ale do silniczka nie dochodzi na pewno. Gniazda nr 13 nie ma, żeby zrobić diagnostykę
2. Dwa elektryczne wentylatory na przedzie, mógłby ktoś podesłać zdjęcia gdzie są umieszczone włączniki termiczne, czujniki, jakieś kostki od tych wentylatorów, jak są poprowadzone przewody, bo u mnie to tylko wiszące przewody zostały
3. Fabryczny alarm Meta system, po ok 30s. od otwarcia samochodu nie da rady uruchomić silnika, muszę zamknąć i otworzyć jeszcze raz, wyczytałem, że wystarczy podać napięcie na pompę paliwa i cewki żeby ominąć tą "blokadę". Robił ktoś już podobny zabieg, ewentualnie jakiś inny sposób żeby to ominąć?
4. Grzebiąc przy TCCU przy okazji diagnozy napędu, zauważyłem dwa odizolowane przewody które były ze sobą splątane, pomyślałem, że może to one są przyczyną awarii, po rozplątaniu okazało się, że nie reaguje w ogóle rozrusznik, splątałem z powrotem i tak zostawiłem, ale już mnie to gryzie
Z góry dziękuję za wszelką pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 31 sty 2021, 20:25
Znalazłem ostatnio chwilę czasu więc udało mi się zamontować reduktor lpg oraz podgrzewacz płynu, dzięki czemu mogłem zalać Go już płynem a nie wodą i bezpiecznie wystawić na dwór
Ale reszta problemów dalej nie rozwiązana, czeka na dłuższą chwilę wolnego czasu
Ale reszta problemów dalej nie rozwiązana, czeka na dłuższą chwilę wolnego czasu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: Byczy Mastodont
Postautor: fidodido » 01 lut 2021, 20:07
Hej, mam ten silniczek tylnej wycieraczki jeśli jeszcze potrzebujesz to pw. tel. lub e-mail. Pzdr!
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Byczy Mastodont
Postautor: krisw11 » 01 lut 2021, 22:10
Hmm.....a co wy Wszyscy sie uparliście tak na tą tylną wycieraczke ??? Ja zawsze i w każdym aucie ,to ustrojstwo wywalałem i ,to dosłownie na złom ! Po co mi to i te koszta ??? Sorry 30 ponad lat jeżdże bez tylnej wycieraczki i nigdy nie narzekałem.... atu co chwila widze,,,,,,,PROBLEM TYLNEJ WYCIERACZKI........ Szkoda,że nie zbierałem tego bo dziś byłbym b.bogaty miałbym kolekcje silniczków i mechanizmów tylnych wycieraczek do..........VW, Mercedes, SS, Audi , Opel, Mitsu, Jeep .....itd.......Ot człowiek głupi i wywalał ,TO co Inni by dziś zakupili następnm razem dam ogł. sprzedam za np. Żubrówke tylną wycieraczke do............
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Byczy Mastodont
Postautor: krisw11 » 01 lut 2021, 22:13
BYCZEK pisze:Znalazłem ostatnio chwilę czasu więc udało mi się zamontować reduktor lpg oraz podgrzewacz płynu, dzięki czemu mogłem zalać Go już płynem a nie wodą i bezpiecznie wystawić na dwór
Ale reszta problemów dalej nie rozwiązana, czeka na dłuższą chwilę wolnego czasu
Soorki BYCZKu ale po co Ci podgrzewacz w dodatku elektryczny do LPG ???? Mi PB przełącza po 4min. na LPG bez żadnych podgrzewaczy a w aucie po max. 12min. jest cieplutko.......
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: Byczy Mastodont
Postautor: fidodido » 01 lut 2021, 23:46
krisw11 pisze:Hmm.....a co wy Wszyscy sie uparliście tak na tą tylną wycieraczke ??? Ja zawsze i w każdym aucie ,to ustrojstwo wywalałem i ,to dosłownie na złom ! Po co mi to i te koszta ??? Sorry 30 ponad lat jeżdże bez tylnej wycieraczki i nigdy nie narzekałem.... atu co chwila widze,,,,,,,PROBLEM TYLNEJ WYCIERACZKI........ Szkoda,że nie zbierałem tego bo dziś byłbym b.bogaty miałbym kolekcje silniczków i mechanizmów tylnych wycieraczek do..........VW, Mercedes, SS, Audi , Opel, Mitsu, Jeep .....itd.......Ot człowiek głupi i wywalał ,TO co Inni by dziś zakupili następnm razem dam ogł. sprzedam za np. Żubrówke tylną wycieraczke do............
Widać faktycznie teraz Ci żal, bo tak klepiesz o tym przy każdej okazji już po raz któryś. Jeden chce to usunąć, a drugi chce mieć bo mu to potrzebne np. dla poprawy widoczności i bezpieczeństwa. Nie każdy musi chcieć tak jak Ty.
Posty: 141
-
Strona 3 z 10
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- 10
- Następna
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości