Byczy Mastodont
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
Posty: 141
-
Strona 6 z 10
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- …
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- …
- 10
- Następna
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 14 cze 2021, 8:58
Tak jak pisałem całkowicie nie zniknął, ale było tak, że dało się jeździć i nie gasł przy ruszaniu.
Dopiero po podłączeniu sterownika LPG i strojeniu wszystkiego, zauważyłem że na gazie chodzi perfekcyjnie, z ciekawości sprawdziłem jak na PB i było tak samo, nie wiem co gdzie jak dlaczego ale już szukałem kogoś z interfejsem aby się podłączyć i zresetować ustawienia sterownika silnika.
Dopiero po podłączeniu sterownika LPG i strojeniu wszystkiego, zauważyłem że na gazie chodzi perfekcyjnie, z ciekawości sprawdziłem jak na PB i było tak samo, nie wiem co gdzie jak dlaczego ale już szukałem kogoś z interfejsem aby się podłączyć i zresetować ustawienia sterownika silnika.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 14 cze 2021, 9:28
Czujnik prędkości wymieniony, kilometry zaczęły się nabijać normalnie
Dziś dotrze do mnie przedni wał z regeneracji i można uznać, że auto W KOŃCU w 99% sprawne i można się brać za modyfikacje, udoskonalenia, galanterię itp. itd.
Swoją drogą zastanawia mnie jak działa napęd Full time, w którym wg teorii nie ma żadnego zblokowanego mechanizmu różnicowego,
w takim przypadku bez przedniego wału nie powinienem w ogóle móc ruszyć, z kolei gdyby blokada była, to na 4H długo bym nie pojeździł
TOD-a nie posiadam.
Zostało mi jeszcze jedno do ogarnięcia, montaż zbiornika LPG pod podwoziem, zastanawiam się jaki największy się zmieści i jak go zamocować, jakby ktoś miał jakieś informacje, zdjęcia odnośnie tego tematu to byłbym wdzięczny za pomoc.
A tak poza tym, to pierwsza trasa szczęśliwie zaliczona
Dziś dotrze do mnie przedni wał z regeneracji i można uznać, że auto W KOŃCU w 99% sprawne i można się brać za modyfikacje, udoskonalenia, galanterię itp. itd.
Swoją drogą zastanawia mnie jak działa napęd Full time, w którym wg teorii nie ma żadnego zblokowanego mechanizmu różnicowego,
w takim przypadku bez przedniego wału nie powinienem w ogóle móc ruszyć, z kolei gdyby blokada była, to na 4H długo bym nie pojeździł
TOD-a nie posiadam.
Zostało mi jeszcze jedno do ogarnięcia, montaż zbiornika LPG pod podwoziem, zastanawiam się jaki największy się zmieści i jak go zamocować, jakby ktoś miał jakieś informacje, zdjęcia odnośnie tego tematu to byłbym wdzięczny za pomoc.
A tak poza tym, to pierwsza trasa szczęśliwie zaliczona
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 44
- Rejestracja: 28 maja 2012, 17:00
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Byczy Mastodont
Postautor: TloluviN » 15 cze 2021, 12:28
Ja mam zbiornik 103l wchodzi 86l gazu. Godkowskie Zakłady Wyrobów Metalowych S.A. Montaż na 4 szpilkach.
Korando Family 1996 - pożegnaliśmy się
Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania
Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 15 cze 2021, 14:08
O właśnie też w taki celowałem, czyli powinien się zmieścić
I te 4 szpilki do podłogi czy do ramy w jakiś sposób?
I te 4 szpilki do podłogi czy do ramy w jakiś sposób?
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 13 lip 2021, 12:07
Kolega Stanislaw1972 podpowiedział żeby spojrzeć na mechanizm przednich wycieraczek, bo lubią się zapiekać, miałem chwilę w weekend więc postanowiłem zajrzeć...
I faktycznie, chyba skończył się termin przydatności taśmy
I faktycznie, chyba skończył się termin przydatności taśmy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 13 lip 2021, 12:10
Sworzeń od prawej wycieraczki był całkowicie zapieczony, trzeba było palnika żeby go rozruszać.
Mocowanie pospawane, wszystko przesmarowane i wycieraczki od razu lepiej pracują
Mocowanie pospawane, wszystko przesmarowane i wycieraczki od razu lepiej pracują
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 19 lip 2021, 14:48
Zbiornik LPG zamontowany, jednak do podłogi, a nie do ramy, nie miałem pomysłu jak zamontować go do ramy, żeby nisko nie wisiał i żeby to wszystko było stabilne.
Poprzeczka od koła zapasowego wycięta, dwa otwory przechodziły akurat przez wzmocnienie, dwa zaraz obok, dodatkowo żeby rozłożyć siły działające na podłogę dorobiłem taką ramkę z blachy 4mm, nie wiem czy to coś pomoże ale placebo działa
Poprzeczka od koła zapasowego wycięta, dwa otwory przechodziły akurat przez wzmocnienie, dwa zaraz obok, dodatkowo żeby rozłożyć siły działające na podłogę dorobiłem taką ramkę z blachy 4mm, nie wiem czy to coś pomoże ale placebo działa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 21 lip 2021, 13:37
Dłuższy czas myślałem o wyprawowej zabudowie bagażnika, przeglądałem wiele koncepcji, rozwiązań, ale brakło mi cały czas wyobraźni ,żeby sobie wyobrazić, co jak będzie wyglądało, czy będzie mi odpowiadało, czy będzie funkcjonalne tak jakbym chciał, czy może można coś lepszego wymyślić etc. etc. i żeby zrobić to raz a nie przerabiać później 20 razy
A jako że mi się zwolniło w końcu miejsce w bagażniku i udało się, że miałem wolne popołudnie postanowiłem zrobić na szybko zabudowę,
żeby mieć ogólny zarys jak to wszystko będzie wyglądało, jak to rozwiązać i właściwą zrobić już odpowiednią.
Tak więc, kilka kątowników z blachy 2mm, 2,5 wieka od palety euro, 2 zawiasy, parę wkrętów i wyszła powierzchnia spania 120x200 cm
A jako że mi się zwolniło w końcu miejsce w bagażniku i udało się, że miałem wolne popołudnie postanowiłem zrobić na szybko zabudowę,
żeby mieć ogólny zarys jak to wszystko będzie wyglądało, jak to rozwiązać i właściwą zrobić już odpowiednią.
Tak więc, kilka kątowników z blachy 2mm, 2,5 wieka od palety euro, 2 zawiasy, parę wkrętów i wyszła powierzchnia spania 120x200 cm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 21 lip 2021, 13:39
A na koniec, żeby dodać szyku i elegancji, zabudowa została obita materiałem w kolorze czarnego lakieru fortepianowego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Byczy Mastodont
Postautor: RudebwoyIrl » 21 lip 2021, 19:01
Hehe no i jest ważne że robi robotę:) obicie faktycznie warte wspomnienia
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 09 sie 2021, 23:02
Robi robi, trochę ciężkie toporne te dechy, ale jak już się rozłoży to jest okey, i muszę zmienić materac z dmuchanego (22cm) na gąbkowy (8cm) bo zabiera trochę miejsca i jest trumniasto ale tak to leganco tego
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 09 sie 2021, 23:05
Przymierzam się do montażu relingów, sposób mocowania nitonakrętki, jakby ktoś służył jakąś radą wskazówką, chętnie wysłucham, żeby później nie jeździć z parasolem w środku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 07 wrz 2021, 14:51
Relingi zamontowane, rozrzut między przodem a tyłem na szerokości wyszedł tylko 10 mm, więc myślę że nie jest źle
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Byczy Mastodont
Postautor: krisw11 » 07 wrz 2021, 22:29
Hmm.... co tu dodać.... chyba tylko dobry silicon i będzie git...) widać Pan ma pojęcie skoro sam sie wziął za taką robotkę ))
Kris
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 13 wrz 2021, 13:10
Nitonakrętki przed nitowaniem wysmarowałem klejem do szyb, więc powinno chyba być szczelnie
Pojęcia w tym temacie akurat żadnego, ale kiedyś musi być ten pierwszy raz
Z minusów jakie zauważyłem to to, że bagażnik jest przymocowany do wierzchniego poszycia dachu i pod obciążeniem trochę blacha pracuje,
ale myślę że jak się zamontuje bagażnik na całości to nacisk się w miarę równomiernie rozłoży
Pojęcia w tym temacie akurat żadnego, ale kiedyś musi być ten pierwszy raz
Z minusów jakie zauważyłem to to, że bagażnik jest przymocowany do wierzchniego poszycia dachu i pod obciążeniem trochę blacha pracuje,
ale myślę że jak się zamontuje bagażnik na całości to nacisk się w miarę równomiernie rozłoży
Posty: 141
-
Strona 6 z 10
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- …
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- …
- 10
- Następna
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości