Check Engine
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- lanmar
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 maja 2010, 14:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Check Engine
Postautor: lanmar » 17 cze 2010, 17:53
Nooooiiiii.....ciekawa sprawa.
Czy ktoś może mi powiedzieć, czy do 2,7 xdi są różne pompy wtrysków?
Po wymianie starej popsutej na nową komputer pokazuje za duże ciśnienie na pompie, którą fachowcy obejrzeli dokładnie zanim założyli i teraz są w kropce.
Gdzieś mi rzuciło się w oczy tutaj, że to jest kwestia ustawień i "nauczenia" komputera albo "przyuczenia" go do nowości. Nie wiem, czy nasi mistrzowie naprawy wtrysków sobie z tym poradzą.
Może ktoś wie jak na to zaradzić i gdzie szukać informacji ewentualnie.
Pzdr.
Czy ktoś może mi powiedzieć, czy do 2,7 xdi są różne pompy wtrysków?
Po wymianie starej popsutej na nową komputer pokazuje za duże ciśnienie na pompie, którą fachowcy obejrzeli dokładnie zanim założyli i teraz są w kropce.
Gdzieś mi rzuciło się w oczy tutaj, że to jest kwestia ustawień i "nauczenia" komputera albo "przyuczenia" go do nowości. Nie wiem, czy nasi mistrzowie naprawy wtrysków sobie z tym poradzą.
Może ktoś wie jak na to zaradzić i gdzie szukać informacji ewentualnie.
Pzdr.
Motocykle są wśród nas...albo wśród nich
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
- lanmar
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 maja 2010, 14:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Check Engine
Postautor: lanmar » 25 cze 2010, 22:01
...ponoć jeszcze tylko wymiana padniętego czujnika wałka rozrządu i ma być dobrze ?!
Dobrze dla auta,ale chyba nie za bardzo dla nas !!! Chcecie wiedzieć ile zapłacimy za naprawę (wymianę) tej pompy,wtrysków,świec,tego czujnika i zgrania tego w działającą całość ?? Czy ze względu na czynniki zdrowotne,wolicie pozostać w błogiej niewiedzy ?
Dobrze dla auta,ale chyba nie za bardzo dla nas !!! Chcecie wiedzieć ile zapłacimy za naprawę (wymianę) tej pompy,wtrysków,świec,tego czujnika i zgrania tego w działającą całość ?? Czy ze względu na czynniki zdrowotne,wolicie pozostać w błogiej niewiedzy ?
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Check Engine
Postautor: sasek1 » 25 cze 2010, 22:57
wiem ze wtryski do actyona komplet w granicach 8 k zł kosztuje
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 31 sie 2009, 12:29
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: andrzej92803
Re: Check Engine
Postautor: Andrzej1 » 26 cze 2010, 11:57
Witam użytkowników Rextona 2.7 xdi automat,2005 rok.Czytam bardzo często opinie na temat REXTONA,kiedyś nawet pokusiłem się o podpowiedż,ale zostałem zgromiony przez"mechaników"bo niby się nie znam.Mojego Rexa mam od ponad 4 lat,a kupiłem go jak miał tylko 1500 mil na zegarze i posiada wszystko,co możliwe w tym aucie i w tej opcjii.
Ponieważ jestem mechanikiem(nie samochodowym)i pracuję w Anglii,korzystam z zakupionej Workshop Manual i Serwis Manual odnośnie wszystkich wersjii Rextona.Jest także angielskojęzyczny portal http://www.ssangyongclub.co.uk,w którym najbardziej zaawansowani właściciele i mechanicy dzielą się swoją wiedzą na tematy napraw,eksploatacjii.Ja korzystam z tych rad,a przedewszystkim mamy dostęp do tańszych części do Rexa.
Tutaj w Anglii,w Holandii Rexton jest znany i dobrzy mechanicy mogą wiele pomóc.Oczywiście wielu mechaników spotyka się po raz pierwszy z tym autem,nie mają przyrządów diagnostycznych i wymyślają niestworzone rzeczy aby naciągnąć klienta na kasę.
Od takich należy się wystrzegać jak ognia.
Dlatego pierwszym wyznacznikiem dobrego mechanika,znającego się na Rextonie powinien być specjalny przyrząd diagnostyczny,skalibrowany do Rextona,,który zdiagnozuje najpierw usterki,wprowadzi zmiany osprzętu(WYMIANA CZĘŚCI)i skasuje niepotrzebne błędne sygnały na tablicy.
Wszyscy klubowicze Ssangyongclub zgodnie twierdzą,że w silnikach disla,a zwłaszcza Xdi(common Rail) najważniejszym chyba elementem jest FILTR PALIWA.Powinno go się wymienić po pierwszych 30 000 mil (ok 50 000 km)
Niestety,kosztuje on ok 60 funtów,ale często ratuje silnik przed bardzo kosztowną wymianą układu zasilania paliwa.
Paliwo w Anglii nie jest złe,ale z kilu podróży do Polski zawsze były kłopoty ze złym paliwem zatankowanym w kraju.Ponadto szykuję się do wymiany oleju w skrzyni automatycznej Tiptronic.
Czytam ponadto,że części do Rexa w Polsce są horrendalnie drogie;zresztą nie ma się co dziwić,są sprowadzane plus marża.
Dlatego też,pomimo częstej krytyki ze strony rodzimych mechaników,chciałbym jakoś pomóc kolegom posiadaczom i jestem gotów udostępniać(w miarę możliwości z tłumaczeniem),moje warsztatówki.
Mogę także pomóc w znalezieniu tańszych części,które przyjdą pocztą pod adres domowy.
Chętnie podzielę się także z moja wiedzą i spostrzeżeniami na temat Rextona.
Pozdrawiam wszystkich.
Andrzej,Derby
Ponieważ jestem mechanikiem(nie samochodowym)i pracuję w Anglii,korzystam z zakupionej Workshop Manual i Serwis Manual odnośnie wszystkich wersjii Rextona.Jest także angielskojęzyczny portal http://www.ssangyongclub.co.uk,w którym najbardziej zaawansowani właściciele i mechanicy dzielą się swoją wiedzą na tematy napraw,eksploatacjii.Ja korzystam z tych rad,a przedewszystkim mamy dostęp do tańszych części do Rexa.
Tutaj w Anglii,w Holandii Rexton jest znany i dobrzy mechanicy mogą wiele pomóc.Oczywiście wielu mechaników spotyka się po raz pierwszy z tym autem,nie mają przyrządów diagnostycznych i wymyślają niestworzone rzeczy aby naciągnąć klienta na kasę.
Od takich należy się wystrzegać jak ognia.
Dlatego pierwszym wyznacznikiem dobrego mechanika,znającego się na Rextonie powinien być specjalny przyrząd diagnostyczny,skalibrowany do Rextona,,który zdiagnozuje najpierw usterki,wprowadzi zmiany osprzętu(WYMIANA CZĘŚCI)i skasuje niepotrzebne błędne sygnały na tablicy.
Wszyscy klubowicze Ssangyongclub zgodnie twierdzą,że w silnikach disla,a zwłaszcza Xdi(common Rail) najważniejszym chyba elementem jest FILTR PALIWA.Powinno go się wymienić po pierwszych 30 000 mil (ok 50 000 km)
Niestety,kosztuje on ok 60 funtów,ale często ratuje silnik przed bardzo kosztowną wymianą układu zasilania paliwa.
Paliwo w Anglii nie jest złe,ale z kilu podróży do Polski zawsze były kłopoty ze złym paliwem zatankowanym w kraju.Ponadto szykuję się do wymiany oleju w skrzyni automatycznej Tiptronic.
Czytam ponadto,że części do Rexa w Polsce są horrendalnie drogie;zresztą nie ma się co dziwić,są sprowadzane plus marża.
Dlatego też,pomimo częstej krytyki ze strony rodzimych mechaników,chciałbym jakoś pomóc kolegom posiadaczom i jestem gotów udostępniać(w miarę możliwości z tłumaczeniem),moje warsztatówki.
Mogę także pomóc w znalezieniu tańszych części,które przyjdą pocztą pod adres domowy.
Chętnie podzielę się także z moja wiedzą i spostrzeżeniami na temat Rextona.
Pozdrawiam wszystkich.
Andrzej,Derby
- lanmar
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 maja 2010, 14:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Check Engine
Postautor: lanmar » 29 cze 2010, 14:06
Dzięki Andrzeju 1 za otwartość i chęć pomocy . Dobrze wiedzieć,że gdzieś "tam " jest człowiek życzliwy i chętny do pomocy.
Jak tak dalej pójdzie z naszym Rextonem,to niewykluczone,że będziemy musieli skorzystać z Twojej rady lub możliwości częściowych. Na razie samochód stoi prawie miesiąc w warsztacie i mechanicy mówią,że już go prawie naprawili
Pozdrawiamy i dzięki !
Jak tak dalej pójdzie z naszym Rextonem,to niewykluczone,że będziemy musieli skorzystać z Twojej rady lub możliwości częściowych. Na razie samochód stoi prawie miesiąc w warsztacie i mechanicy mówią,że już go prawie naprawili
Pozdrawiamy i dzięki !
Motocykle są wśród nas...albo wśród nich
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 cze 2009, 13:37
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Artur » 05 lip 2010, 22:59
A mi się check zapala zawsze jak go trochę pogonię. I na tym koniec, żadnych innych objawów i tak już zrobiłem 60 tys w ciągu ostatniego roku.
- Apage2005
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 20:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Apage2005 » 05 lip 2010, 23:09
Arturze....czy jak dobrze rozumiem zapala się przy dużych prędkościach....a ty nic z tym nie robisz od 60.000 tys/km ?
czy lampka gaśnie jak zgasisz silnik i chwilowo jest spokój ?
czy lampka gaśnie jak zgasisz silnik i chwilowo jest spokój ?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 cze 2009, 13:37
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Artur » 17 lip 2010, 15:08
dokładnie tak, nie zgaśnie zawsze zaraz po wyłączeniu silnika. nieraz się pali przez dzień, dwa ale zawsze dłuższa jazda w lekkich butach pomaga. 14 lipca minął rok jak go kupiłem z palącym się checkiem.
- lanmar
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 maja 2010, 14:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Check Engine
Postautor: lanmar » 18 lip 2010, 18:42
U mnie ,już po tym całym remoncie jest to samo,tzn.gdy jeżdżę "lekką nogą",to check się nie włącza,ale jak tylko mu depnę ,to zaraz się pojawia. Wystarczy się zatrzymać i wyłączyć auto i po ponownym odpaleniu znika.Myślę,że to jest jakiś problem z którymś z czujników ? Panowie,którzy pracowali przy aucie ,też za bardzo nie wiedzą,co to za cholerstwo,ale zalecili abyśmy pojeździli ze dwa tygodnie ,a następnie podpięli go do komputera i zobaczymy co on nam powie ?! I tak zrobimy,ale jestem dość sceptyczny czy to coś nam wykaże....
Motocykle są wśród nas...albo wśród nich
- lanmar
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 maja 2010, 14:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Check Engine
Postautor: lanmar » 19 lip 2010, 21:21
Zaczynam mieć w doopie ,ten cholerny check i chyba go po prostu zakleję jakąś mało wnerwiającą naklejką !!!
Motocykle są wśród nas...albo wśród nich
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
- lanmar
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 maja 2010, 14:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Check Engine
Postautor: lanmar » 19 lip 2010, 23:04
sasek1 pisze:wyjmij żarówke z zegara
Widzę,że mój mąż wpadł w czarnohumorzasty nastrój i na dodatek trafił na podatny grunt towarzyski
No...tak, wygląda to jak u tego kolegi co przejeździł te 60 000 z zapalonym check'iem. Ktoś z kim ostatnio się w tej sprawie konsultowałam stwierdził ( a jest to osoba godna zaufania jak mniemam), że to cholerstwo może się świecić z tysiąca powodów.
Osobiście najbardziej podoba mi się ta "choinka" ze wszystkimi lampkami ( chodzi mi o tego Kyron'a co zwariował w Bułgarii).
Zaczynam mieć ochotę poodłączać wszystkie kable i oczyścić styki.
Może się okazać, że to jedyny powód takiego zachowania się tych aut.
Doprawdy ciężko doradzać koledze od "choinki", ale jeśli samochód odpala i pracuje normalnie a obroty "nie pływają", nie kopci jak z komina czyszczonego przez kominiarza przy dodawaniu gazu to chyba może zaryzykować powrót do kraju i oddanie się rozpaczy na miejscu???
Jak myślicie?
Motocykle są wśród nas...albo wśród nich
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Check Engine
Postautor: sasek1 » 20 lip 2010, 9:13
ja jestem zdania ze wszystko jest dobre dopóki jedzie
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:00
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: mjakubczyk » 02 wrz 2010, 23:11
Witam
Nie posiadam rextona, ale się nad nim bardzo zastanawiam
czytając Wasze posty na temat pompy, wtrysków, filtrów i paliwa, mogę powiedzieć iż jestem nieco obyty z technologią "świetnej i niezawodnej" firmy delphi.
Pompy lubią się łuszczyć a dokładnie łożysko w niej, co powoduje uszkodzenie wtryskiwaczy - wtryski można łatwo sprawdzić robiąc prostą próbę przelewową nawet ich nie wykręcając, jeśli jest jakiś uszkodzony to powoduje on zmiany ciśnienia na szynie CR co sprawia zapalenie się checka....
wtryski można regenerować, bądź wymienić zepsute części w nich- zaworki piezolelektryczne i ewentualnie dyszę rozpylacza
nie wiem czy wtryski te trzeba kodować do sterownika- w niektórych autach z delphi trzeba, jeśli się je wykręci inie wkręci tak jak były to jest kupa....
Nie posiadam rextona, ale się nad nim bardzo zastanawiam
czytając Wasze posty na temat pompy, wtrysków, filtrów i paliwa, mogę powiedzieć iż jestem nieco obyty z technologią "świetnej i niezawodnej" firmy delphi.
Pompy lubią się łuszczyć a dokładnie łożysko w niej, co powoduje uszkodzenie wtryskiwaczy - wtryski można łatwo sprawdzić robiąc prostą próbę przelewową nawet ich nie wykręcając, jeśli jest jakiś uszkodzony to powoduje on zmiany ciśnienia na szynie CR co sprawia zapalenie się checka....
wtryski można regenerować, bądź wymienić zepsute części w nich- zaworki piezolelektryczne i ewentualnie dyszę rozpylacza
nie wiem czy wtryski te trzeba kodować do sterownika- w niektórych autach z delphi trzeba, jeśli się je wykręci inie wkręci tak jak były to jest kupa....
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości