CHIP TUNING BOX SSANG YONG KYRON REXTON RODIUS XDI
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 124
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 9:58
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
CHIP TUNING BOX SSANG YONG KYRON REXTON RODIUS XDI
Postautor: valdi10 » 19 maja 2013, 22:46
http://allegro.pl/chip-tuning-box-ssang ... 77373.html
Ma ktoś doświadczenie z takim cudem, coś to daje, są jakieś zagrożenia.
Ma ktoś doświadczenie z takim cudem, coś to daje, są jakieś zagrożenia.
No i mnie dopadł kryzys!!! Chodzę w dziurawych spodniach, jem spleśniały ser i jeżdzę samochodem bez dachu !!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: CHIP TUNING BOX SSANG YONG KYRON REXTON RODIUS XDI
Postautor: Trawus » 20 maja 2013, 2:07
Nie dotykaj się do takich "wynalazków" to jest zwyczajne oszustwo i nic nie daje tylko naciąga łatwowiernych. Było to już tu omawiane - poszukaj
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: CHIP TUNING BOX SSANG YONG KYRON REXTON RODIUS XDI
Postautor: Trawus » 04 lip 2013, 19:33
Co da więcej w dieslu niż chip ? Zaślepienie zaworu ERG daje 4-6 KM więcej - ale ja tego nie powiedziałem - choć jak wykazują badania nawet po zaślepieniu spaliny mieszczą się w zasadzie w granicach normy - po jaką cholerę to wpakowali ? ( zaślepić trzeba przed zaworem żeby komputer się nie skapował bo będzie wyświetlać check )
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: CHIP TUNING BOX SSANG YONG KYRON REXTON RODIUS XDI
Postautor: Trawus » 09 wrz 2013, 0:39
Najprościej ślepą uszczelką pomiędzy kolektorem a zaworem. Zawór będzie pracował jak dawniej więc dając info do komputera, że układ pracuje prawidłowo nie będzie się pojawiała kontrolka check a spaliny nie będą przechodziły do układu wlotowego. Jak zaślepisz przed zaworem od strony dolotu spalin to w czasie spokojnej jazdy będzie zapalała się kontrolka Check silnika, więc to odpada. . Jednak to rozwiązanie ma pewną wadę bo zawór ERG musi być czały czas sprawny w razie uszkodzenia go będzie to sygnalizowane to kontrolką check i komputer będzie nieco głupiał . Ale jeżeli zawór jest sprawny wszystko będzie dobrze . Drugim , bardziej skomplikowanym sposobem jest udanie się do specjalistycznego zakładu ( ogłaszają się w sieci) i dokonanie modyfikacji oprogramowania przez usunięcie układu sterującego ERG. Wówczas dolot zwrotny spalin można zaślepić przy kolektorze wydechowym. Ma to tą zaletę, że samochód szybciej reaguje na pedał gazu bo zlikwidowano zwłokę oczekiwania na zamknięcie zaworu ERG. Zawór ten otwiera przelot spalin tylko podczas spokojnej równomiernej pracy silnika a w chwili przyspieszania, gdy potrzebna jest większa moc jest zamykany. Przed zwiększeniem mocy zawór ten musi się zamknąć.
Rexy mają z tego powodu paskudną zwłokę reakcji na gaz a po wywaleniu ERG z oprogramowania zwłoka ta znacznie się skraca.
Jednak już samo zaślepienie zaworu przy kolektorze daje znaczne korzyści bo spaliny nie zatruwają dolotu, kolektor ssący pozostaje bardziej czysty a zawory wlotowe nie pokrywają się nagarem od wewnętrznej strony. Co do ustawiania składu mieszanki - to przepływomierz i tak dobierze dawkę powietrza zgodnie z ciśnieniem w kolektorze ssącym zatem silnik będzie pracował na czystym powietrzu w odpowiedniej dawce bez spalin. To wydłuży żywotność silnika bo choć dopalanie dotyczy tylko 30% spalin to i tak samo odłączenie ich dolotu spowolni powstawanie nagaru wewnątrz cylindra , na tłoku i głowicy co wydłuża jego żywotność. Silnik 270 jest silnikiem czystym w pracy i ładnie dopala paliwo - co widać po tym, że jest oszczędniejszy od swojego nimieckiego brata o tej samej mocy o całe 1,5 l/100 km . Na analizatorze spalin wychodzi, że spaliny mieszczą się w zakresie normy UE nawet wówczas, gdy dopalanie spalin zostanie odcięte. Trudno zgadnąć czemu w tych silnikach zastosowano ten układ ? Po to, by skrócić ich żywotność ? Ki diabeł ?
Rexy mają z tego powodu paskudną zwłokę reakcji na gaz a po wywaleniu ERG z oprogramowania zwłoka ta znacznie się skraca.
Jednak już samo zaślepienie zaworu przy kolektorze daje znaczne korzyści bo spaliny nie zatruwają dolotu, kolektor ssący pozostaje bardziej czysty a zawory wlotowe nie pokrywają się nagarem od wewnętrznej strony. Co do ustawiania składu mieszanki - to przepływomierz i tak dobierze dawkę powietrza zgodnie z ciśnieniem w kolektorze ssącym zatem silnik będzie pracował na czystym powietrzu w odpowiedniej dawce bez spalin. To wydłuży żywotność silnika bo choć dopalanie dotyczy tylko 30% spalin to i tak samo odłączenie ich dolotu spowolni powstawanie nagaru wewnątrz cylindra , na tłoku i głowicy co wydłuża jego żywotność. Silnik 270 jest silnikiem czystym w pracy i ładnie dopala paliwo - co widać po tym, że jest oszczędniejszy od swojego nimieckiego brata o tej samej mocy o całe 1,5 l/100 km . Na analizatorze spalin wychodzi, że spaliny mieszczą się w zakresie normy UE nawet wówczas, gdy dopalanie spalin zostanie odcięte. Trudno zgadnąć czemu w tych silnikach zastosowano ten układ ? Po to, by skrócić ich żywotność ? Ki diabeł ?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 cze 2013, 22:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: CHIP TUNING BOX SSANG YONG KYRON REXTON RODIUS XDI
Postautor: BXB » 09 wrz 2013, 22:09
dzięki stary za wyczerpującą odpowiedź w tygodniu podłubie, ale jeszcze jedno pytanie mnie nuruje czy spotkaliście się z
zaworem odpowietrzającym nadmiar ciśnienia blow off w tym silniku tj 2,7?
zaworem odpowietrzającym nadmiar ciśnienia blow off w tym silniku tj 2,7?
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2013, 21:07 przez BXB, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 cze 2013, 22:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: CHIP TUNING BOX SSANG YONG KYRON REXTON RODIUS XDI
Postautor: BXB » 13 wrz 2013, 12:36
EGR ZAŚLEPIONY CHECK ZAPALA SIĘ NA SEKUNDĘ I GAŚNIE, REAKCJA NA GAZ LEPSZA,
PRZYROST MOCY RACZEJ NIE ODCZUWALNY.
PRZYROST MOCY RACZEJ NIE ODCZUWALNY.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: CHIP TUNING BOX SSANG YONG KYRON REXTON RODIUS XDI
Postautor: Trawus » 13 wrz 2013, 15:19
Kurcze, nie powinien zapalać się check. Uszczelkę wstawiłeś pomiędzy zawór a kolektor ssący pozostawiając dolot spalin do zaworu otwarty - bo tak trzeba pozostawić żeby zawór mógł pracować tak jak było wcześniej? Na pewno zaślepiałeś na zimnym silniku z zamkniętym zaworem ? Może był nie domknięty ? Może trzeba drania przeczyścić z nalotów by lekko pracował ?
Sprawdź to , bo check nie powinien się zapalać co oznacza, że komputer jest informowany o nieprawidłowościach pracy układu a później dokonuje korekty. Powinien myśleć, że wszystko jest OK, trzeba go oszukać.
Sprawdź to , bo check nie powinien się zapalać co oznacza, że komputer jest informowany o nieprawidłowościach pracy układu a później dokonuje korekty. Powinien myśleć, że wszystko jest OK, trzeba go oszukać.
- Geyzer
- Rusza z kopyta
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 sty 2013, 20:48
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: CHIP TUNING BOX SSANG YONG KYRON REXTON RODIUS XDI
Postautor: Geyzer » 13 wrz 2013, 21:48
Miałem chip boxa, zwiększa ciśnienie w listwie common rail - daje odczuwalnego kopa, zmniejsza spalanie(u mnie ok 0,6 l/100) sprzyja wypalaniu się gniazd zaworowych, ale jak nie przeginasz i nie dokręcasz śruby na maxa( fabrycznie jest ustawiony na 60% ) to niby nie powinien zaszkodzić silnikowi.
Trawus zaraz powie, że od tego mi się wtryski tak wyrżnęły
Też zaślepię ten zaworek bo chcę te 4-6 koni zobaczyć
Trawus zaraz powie, że od tego mi się wtryski tak wyrżnęły
Też zaślepię ten zaworek bo chcę te 4-6 koni zobaczyć
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: CHIP TUNING BOX SSANG YONG KYRON REXTON RODIUS XDI
Postautor: Trawus » 14 wrz 2013, 14:52
Zaślepienie zaworu nie da ci nic w przyroście mocy bo on zamyka się w chwili wciśnięcia gazu , czyli, jest tak jakby był odcięty. Zawór otwiera się i smrodzi tylko w kolektor ssący w czasie równomiernej jazdy. Nagar, który odkłada się wówczas po wewnętrznej stronie zaworów ssących utrudnia odprowadzanie ciepła i powietrze przezeń przelatujące go nie chłodzi jak należy. Zawory łatwiej przegrzać. Cały ten układ dopalania spalin jest do dupy.
BXB - zaślepiając zawór nie możesz pozwolić by zapalał się check bo w tym czasie rozłączy ci np. tempomat. I jest tu dość niebezpieczny efekt, tempomat choć rozłączony pamięta zadaną prędkość i będzie chciał do niej powrócić w chwili wyłączenia się check. Wiesz co to znaczy ? Chcesz jechać w danej chwili powoli a tu check gaśnie i tempomat cię zaskakuje bez twojej reakcji wciska ci gaz do dechy. Pamiętaj, jak zaślepiłeś zawór i czasowo włącza ci się check to albo nie używaj tempomatu ! albo popraw sposób zaślepienia. Masz założyć ślepą uszczelką na zimnym silniku sprawdzając , czy zawór jest na pewno zamknięty . Powodzenia
BXB - zaślepiając zawór nie możesz pozwolić by zapalał się check bo w tym czasie rozłączy ci np. tempomat. I jest tu dość niebezpieczny efekt, tempomat choć rozłączony pamięta zadaną prędkość i będzie chciał do niej powrócić w chwili wyłączenia się check. Wiesz co to znaczy ? Chcesz jechać w danej chwili powoli a tu check gaśnie i tempomat cię zaskakuje bez twojej reakcji wciska ci gaz do dechy. Pamiętaj, jak zaślepiłeś zawór i czasowo włącza ci się check to albo nie używaj tempomatu ! albo popraw sposób zaślepienia. Masz założyć ślepą uszczelką na zimnym silniku sprawdzając , czy zawór jest na pewno zamknięty . Powodzenia
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: CHIP TUNING BOX SSANG YONG KYRON REXTON RODIUS XDI
Postautor: Trawus » 14 wrz 2013, 15:05
Geyzer ! tego chip boxa zamień na cip bossa i zamontuj sobie do ptaszka . Nie rozwalaj silnika głupotami. Ja mam silnik 200KM ale nie przez podniesienie ciśnienia na listwie tylko przez niewielkie podniesienie stopnia sprężania, bardziej wydajną turbo i wydajniejszy intercooler - i zrobili to fabrycznie - sam bym nie grzebał bez komputera w zasilaniu bo tylko nieszczęście możesz sobie zrobić. Wszelkie te chip boxy o kant tyłka można potłuc, niszczą tylko silniki o ile w ogóle działają.
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: CHIP TUNING BOX SSANG YONG KYRON REXTON RODIUS XDI
Postautor: leon81 » 16 wrz 2013, 13:47
Już kiedyś pisałem - trzeba zmienić mapy, podnieść nieznacznie ciśnienie na turbo, zrobić korektę dawek paliwa i przyrost mocy gwarantowany bez uszczerbku zdrowia dla motoru. Oczywiście sonda szerokopasmowa, hamownia i sprzęt do programowania, a nie rezystorek w pudełku.
Trawus - Ty właśnie masz zmienione mapy a nie wydajniejsze turbo i IC. Jak porównasz z oryginałem te swoje "zmienione "graty to okaże się że mają takei same numery. Co do egr-a to przy operacji podnoszenia mocy i programowani map najlepiej jest w tym momencie wyprogramować egr-a na zawsze. Nie jest to w niektórych autach prosta sprawa. Jego działania jest powiązane z róznymi procedurami i prawidłowe obliczeni sum kontrolnych jest czasochłonne.
Pozdrawiam
Trawus - Ty właśnie masz zmienione mapy a nie wydajniejsze turbo i IC. Jak porównasz z oryginałem te swoje "zmienione "graty to okaże się że mają takei same numery. Co do egr-a to przy operacji podnoszenia mocy i programowani map najlepiej jest w tym momencie wyprogramować egr-a na zawsze. Nie jest to w niektórych autach prosta sprawa. Jego działania jest powiązane z róznymi procedurami i prawidłowe obliczeni sum kontrolnych jest czasochłonne.
Pozdrawiam
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: CHIP TUNING BOX SSANG YONG KYRON REXTON RODIUS XDI
Postautor: Trawus » 19 wrz 2013, 4:58
No, nie do końca , nr katalogowy mojego IC to 164 500 00 00 - zatem inny , a wiem z tego, że w terenie udało mi się toto rozwalić patykiem . który przebił mi zderzak i zgniótł od spodu rurę wejścia do chłodnicy powietrza. Zapłaciłem jak Cygan za matkę, niestety - ale dobrze, że tylko na tym się skończyło.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości