dodatki do paliwa
Tutaj możemy porozmawiać na wszystkie tematy, niekoniecznie związane z motoryzacją
- Nikka
- Stały bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 30 sty 2012, 13:53
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław, a właściwie bliskie okolice od strony Oleśnicy/Trzebnicy
- Kontaktowanie:
Re: dodatki do paliwa
Postautor: Nikka » 06 lut 2012, 13:50
no i dlatego Ptasiek podparł się instrukcją.
mi tez każdy mówi, że dolać do diesla, stąd pytanie o techniczne poparcie tezy o rozlatującym się silniku.
etylina obniża temperaturę zagęszczania oleju i wytrącania parafiny a do tego podnosi "kaloryczność" tegoż, tak więc pomaga w rozruchu i szybszym rozgrzaniu.
zresztą, głowy sobie nie dam uciąć, ale mechy kiedyś mówili coś o tym, że jak diesla zalejesz paliwem to wystarczy spuścić, zalać olejem, trochę się silnik pobuntuje, ale przepali w końcu i wystarczy trzepnąć blondynkę po uchu i portfelu, nie będzie tragedii, natomiast jak benzyniaka zalejesz On, to po ptakach, silnik trzeba rozłożyć i oczyścić cały razem z układem.
a tu mówimy o małym dodatku 2-4 litry na pełen bak diesla, a nie o pełnym bynajmniej .
to więc w końcu jak? tak z autopsji lub teorii technicznej wie ktoś coś więcej?
mi tez każdy mówi, że dolać do diesla, stąd pytanie o techniczne poparcie tezy o rozlatującym się silniku.
etylina obniża temperaturę zagęszczania oleju i wytrącania parafiny a do tego podnosi "kaloryczność" tegoż, tak więc pomaga w rozruchu i szybszym rozgrzaniu.
zresztą, głowy sobie nie dam uciąć, ale mechy kiedyś mówili coś o tym, że jak diesla zalejesz paliwem to wystarczy spuścić, zalać olejem, trochę się silnik pobuntuje, ale przepali w końcu i wystarczy trzepnąć blondynkę po uchu i portfelu, nie będzie tragedii, natomiast jak benzyniaka zalejesz On, to po ptakach, silnik trzeba rozłożyć i oczyścić cały razem z układem.
a tu mówimy o małym dodatku 2-4 litry na pełen bak diesla, a nie o pełnym bynajmniej .
to więc w końcu jak? tak z autopsji lub teorii technicznej wie ktoś coś więcej?
kobieca strona życia
http://przepis-na-kobiete.pl
http://przepis-na-kobiete.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 10 paź 2009, 11:20
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: dodatki do paliwa
Postautor: king » 06 lut 2012, 14:48
Trzy lata wstecz,będąc pod Tatrami Kyronik odmówił posłuszeństwa (-26*C). Pomoc górali (prostownik z rozruchem) była skuteczna. Nie wiem czyją sugestią się pokierowałem ale zatankowałem 3 l benzyny na zbiornik paliwa. Żadnych różnic nie zauważyłem, na drugi dzień samochód odpalił.Mróz trochę zelżał i nie wiem czy to było powodem lepszego rozruchu czy też zastosowanie domieszki etyliny. Więcej już z benzynką nie eksperymentowałem .
W wielu autach stosuje się podgrzewacz filtra paliwa. Dlatego też jestem ciekaw czy ktoś z posiadaczy Kyronów lud Actyonów nie spotkał się z tym wynalazkiem np.na forach Ssangyong, niekoniecznie europejskich,gdzie podczas zimy temperatura spada znacznie niżej niż w Polsce. Zdaję sobie sprawę, że sam filtr z podgrzewaczem nie rozwiąże problemu bo potrzebna jest wiązka elektryczna itp. ale jeżeli jakiś producent ma w swojej ofercie taki filtr do silników 2.0 Xdi to z podłączeniem można by sobie poradzić.Było by to antidotum na kiepskiej jakości paliwo,które zamarza w filtrze paliwa (wytrąca się parafina).
W wielu autach stosuje się podgrzewacz filtra paliwa. Dlatego też jestem ciekaw czy ktoś z posiadaczy Kyronów lud Actyonów nie spotkał się z tym wynalazkiem np.na forach Ssangyong, niekoniecznie europejskich,gdzie podczas zimy temperatura spada znacznie niżej niż w Polsce. Zdaję sobie sprawę, że sam filtr z podgrzewaczem nie rozwiąże problemu bo potrzebna jest wiązka elektryczna itp. ale jeżeli jakiś producent ma w swojej ofercie taki filtr do silników 2.0 Xdi to z podłączeniem można by sobie poradzić.Było by to antidotum na kiepskiej jakości paliwo,które zamarza w filtrze paliwa (wytrąca się parafina).
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 paź 2011, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: dodatki do paliwa
Postautor: Pawek » 06 lut 2012, 18:07
Moje ropniaki chodzą czasami nawet na oleju rzepakowym z biedronki tyle że to są stare silniki ,a ja uważam że nowe silniki są specjalnie tworzone tak że jak ktoś nie postępuje wg instrukcji obniża sie żywotność silnika tylko po to by zarobić na częściach
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości