Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Poradniki i instrukcje - "Sam naprawiam/ulepszam swojego Ssangyong'a". Nie dodajemy tutaj zapytań o to jak coś naprawić.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: Trawas » 06 lut 2017, 1:31
Właśnie skończyłem, wymieniłem sobie całą instalację paliwową - wszystkie rurki, wężyki, gruchę i oringi w szybko złączkach. Cała robota koszt 120 zł. Miałem już dość pompowania gruchą po dziennym postoju auta i tego, że grucha miała wyrobione zaworki zwrotne.
Zakup 1 m wężyka 6 mm, 1 m wężyka 8 mm, zaworek zwrotny 6 mm , zaworek zwrotny 8 mm , dwa trójniki z tworzywa 8 mm, grucha z dwustronnym wyjściem kątowym. Oringi silikonowe 8 i 6 mm ( kupiłem za grosze w GG Trading) no i oczywiście opaski zaciskowe 10 sztuk.
Wężyki paliwowe, markowe gumowe za zbrojeniem - dość mam tych sztywnych plastików od Ssanga.
Teraz jest "sztywno" w układzie jak cholera, nic z filtrów nie ubywa, nic się nie zapowietrza. Podpatrzyłem na filmikach u Ruskich, że wrzucają do układu dodatkowy zaworek zwrotny na przelewowym powrocie paliwa do filtra. ( u nich zimno więc sobie usprawniają rozruch)
Zrobiłem to samo - metalowy zaworek 6 mm kupiony na Allegro za 21 zł - i wiecie co - działa super. Rex pali od pierwszego krótkiego strzału nawet w mróz. Nie cofa się nawet 1 cm paliwka. A żeby pompie było łatwiej ssać zrobiłem obejście gruchy dwoma trójnikami. Teraz paliwo nie idzie przez gruchę i jej zaworki ale tylko przez jeden zaworek zwrotny o lekkim przepływie a sama grucha jest podłączona równolegle - przed zaworkiem zwrotnym jest jeden trójnik a za zaworkiem drugi, do trójników podłączona jest grucha z boku zaworka. Jak by co, to zasysa paliwo przed zaworkiem zwrotnym i pompuje za nim omijając go - ale, gdy pompa zasysa paliwo to omija ono gruchę i idzie na wprost przez zaworek zwrotny - mniejszy opór i pompa szybciej zasysa paliwo na starcie. Poza tym, teraz grucha jest w wygodniejszym miejscu. Może to trochę bardziej skomplikowane ale działa super, Paliwo stoi w układzie i czeka na rozruch - nie trzeba kręcić silnikiem żeby pompa zassała tyle ile trzeba i podała do rozruchu. Rex wcześniej dobrze palił ale teraz to poezja. Dosłownie dwa obroty silnikiem i hula.
Tyle samoróbek w układzie paliwowym.
Zakup 1 m wężyka 6 mm, 1 m wężyka 8 mm, zaworek zwrotny 6 mm , zaworek zwrotny 8 mm , dwa trójniki z tworzywa 8 mm, grucha z dwustronnym wyjściem kątowym. Oringi silikonowe 8 i 6 mm ( kupiłem za grosze w GG Trading) no i oczywiście opaski zaciskowe 10 sztuk.
Wężyki paliwowe, markowe gumowe za zbrojeniem - dość mam tych sztywnych plastików od Ssanga.
Teraz jest "sztywno" w układzie jak cholera, nic z filtrów nie ubywa, nic się nie zapowietrza. Podpatrzyłem na filmikach u Ruskich, że wrzucają do układu dodatkowy zaworek zwrotny na przelewowym powrocie paliwa do filtra. ( u nich zimno więc sobie usprawniają rozruch)
Zrobiłem to samo - metalowy zaworek 6 mm kupiony na Allegro za 21 zł - i wiecie co - działa super. Rex pali od pierwszego krótkiego strzału nawet w mróz. Nie cofa się nawet 1 cm paliwka. A żeby pompie było łatwiej ssać zrobiłem obejście gruchy dwoma trójnikami. Teraz paliwo nie idzie przez gruchę i jej zaworki ale tylko przez jeden zaworek zwrotny o lekkim przepływie a sama grucha jest podłączona równolegle - przed zaworkiem zwrotnym jest jeden trójnik a za zaworkiem drugi, do trójników podłączona jest grucha z boku zaworka. Jak by co, to zasysa paliwo przed zaworkiem zwrotnym i pompuje za nim omijając go - ale, gdy pompa zasysa paliwo to omija ono gruchę i idzie na wprost przez zaworek zwrotny - mniejszy opór i pompa szybciej zasysa paliwo na starcie. Poza tym, teraz grucha jest w wygodniejszym miejscu. Może to trochę bardziej skomplikowane ale działa super, Paliwo stoi w układzie i czeka na rozruch - nie trzeba kręcić silnikiem żeby pompa zassała tyle ile trzeba i podała do rozruchu. Rex wcześniej dobrze palił ale teraz to poezja. Dosłownie dwa obroty silnikiem i hula.
Tyle samoróbek w układzie paliwowym.
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: charlie » 06 lut 2017, 8:24
Taka refleksja: nie Trawas, ale czarodziej...☺
Re: Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: rufus3008 » 06 lut 2017, 9:02
Witaj Trawas
Jakąś fotkę byś wstawił tego obejścia z gruchą ? no i powiedz mi poco ci oringi skoro wstawiałeś gumowe wężyki zbrojone ?
Pozdrawiam
Jakąś fotkę byś wstawił tego obejścia z gruchą ? no i powiedz mi poco ci oringi skoro wstawiałeś gumowe wężyki zbrojone ?
Pozdrawiam
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: Trawas » 06 lut 2017, 22:32
Rufus, oringi były potrzebne bo wymieniłem je w szybko złączkach ( robota dla cierpliwych i wiele brzydkich kdziewczynek przy tym poleciało) fakt, na początku chciałem wywalić złączki i naciągnąć węże na bezpośrednio ale raz, że złączki wygodniejsze, dwa, że trudno było aż tak wygiąć wężyki, więc zostały ale z nowymi oringami - ciasno wchodzą. ( stare wężyki trzeba było ostrożnie naciąć wzdłuż bo za cholerę nie chciały zejść tak stwardniały. Przelew dałem 6 mm a w oryginale jest 4 mm z przejściem na 6 mm tuż przed pompą i niestety ta przejściówka najczęściej się w Rexach rozszczelnia i puszcza powietrze. Teraz mam pełen wężyk bez redukcji. W wężyk 6 mm wsadziłem kawałek wężyka 4 mm - ( z trudem wlazł na mydlany poślizg więc i średnica się zredukowała z 6 na 4 a dla pewności zacisnąłem cybantem sprężynowym )
Co do fotek, słowo , próbowałem ale albo zdjęcie było za ciemne a po włączeniu ledy wychodziło tak blado rozświetlone , że nic prawie nie widać. Tak to jest z robieniem fotek komórką z bliskiej odległości z użyciem ledy. Więc lepiej narysuję wam schemacik bo wszytko będzie jasne. Mój Rex ma dwa filtry bo jeden to osadnik wody i umieszczony jest powyżej filtra właściwego, więc gruchę mam teraz wysoko i wygodnie.
Jak narysuję to wlepię
OK ? .
Acha, wszystko kupiłem łącznie z nową gruchą u tych gości bo wszystko mają u siebie i dostawa wszystkiego idzie za jedną opłatą - patrz na dole stronki są linki do wszystkiego co mają. ( kurier drań dostarczał mi zawór IMV przez tydzień a poczta paczkę z całym badziwiem paliwowym dostarczyła na drugi dzień po zamówieniu - i taniej )
http://allegro.pl/pompka-paliwa-reczna- ... 59459.html
Co do fotek, słowo , próbowałem ale albo zdjęcie było za ciemne a po włączeniu ledy wychodziło tak blado rozświetlone , że nic prawie nie widać. Tak to jest z robieniem fotek komórką z bliskiej odległości z użyciem ledy. Więc lepiej narysuję wam schemacik bo wszytko będzie jasne. Mój Rex ma dwa filtry bo jeden to osadnik wody i umieszczony jest powyżej filtra właściwego, więc gruchę mam teraz wysoko i wygodnie.
Jak narysuję to wlepię

Acha, wszystko kupiłem łącznie z nową gruchą u tych gości bo wszystko mają u siebie i dostawa wszystkiego idzie za jedną opłatą - patrz na dole stronki są linki do wszystkiego co mają. ( kurier drań dostarczał mi zawór IMV przez tydzień a poczta paczkę z całym badziwiem paliwowym dostarczyła na drugi dzień po zamówieniu - i taniej )
http://allegro.pl/pompka-paliwa-reczna- ... 59459.html
Ostatnio zmieniony 29 mar 2017, 10:32 przez Trawas, łącznie zmieniany 4 razy.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: Trawas » 06 lut 2017, 23:20
Sorry za paskudztwo w rysunku ale schematycznie tak to wygląda
Zaworek zwrotny metalowy a trójniki z tworzywa białe ale jak ktoś chce może dać metalowe.
Acha, te wężyki paliwowe chocia z gumy NBR dają się pięknie profilować na dowolny kształt. Trzeba je spokojnie powoli nagrzać opalarką aż lekko zaczną dymić, wygiąć i wsadzić pod zimną wodę . Tylko nagrzewać trzeba rzeczywiście powoli by temperatura dotarła do całej ścianki a nie tylko po wierzchu. Pierwszy spartoliłem bo za szybko grzałem , po wierzchu się zwęglił a w środku był zimny zatem podgrzewać trzeba na raty by ciepło dobrze się rozeszło do wnętrza bo guma źle je przewodzi i trzeba czekać. W sumie wygiąłem wężyki 8 mm podłączenia pompy na taki kształt , jak fabryczny bez problemu według starych rurek. Gruchę do trójników można oczywiście podłączyć dłuższymi wężykami tak by umieścić ją w wygodnym dla siebie miejscu, w takiej kombinacji wcale nie musi siedzieć głęboko gdzie się człowiek brudzi. Ja umieściłem ją nad serwo hamulców by wygodnie było ją capnąć łapą.
pompka paliwa.jpg
Zaworek zwrotny metalowy a trójniki z tworzywa białe ale jak ktoś chce może dać metalowe.
Acha, te wężyki paliwowe chocia z gumy NBR dają się pięknie profilować na dowolny kształt. Trzeba je spokojnie powoli nagrzać opalarką aż lekko zaczną dymić, wygiąć i wsadzić pod zimną wodę . Tylko nagrzewać trzeba rzeczywiście powoli by temperatura dotarła do całej ścianki a nie tylko po wierzchu. Pierwszy spartoliłem bo za szybko grzałem , po wierzchu się zwęglił a w środku był zimny zatem podgrzewać trzeba na raty by ciepło dobrze się rozeszło do wnętrza bo guma źle je przewodzi i trzeba czekać. W sumie wygiąłem wężyki 8 mm podłączenia pompy na taki kształt , jak fabryczny bez problemu według starych rurek. Gruchę do trójników można oczywiście podłączyć dłuższymi wężykami tak by umieścić ją w wygodnym dla siebie miejscu, w takiej kombinacji wcale nie musi siedzieć głęboko gdzie się człowiek brudzi. Ja umieściłem ją nad serwo hamulców by wygodnie było ją capnąć łapą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2017, 10:33 przez Trawas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: Trawas » 07 lut 2017, 13:17
Dziś rano była pierwsza próba odpalenia Rexa przy nieco silniejszym mrozie ( -9'C ) Jedno grzanie świecami i rozruch -ze trzy obroty silnika i zaskoczył - kurde , zupełnie jak w lato
Ten ruski sposobik na zatrzymanie paliwa po stronie instalacji wysokiego ciśnienia jest super. Mają mrozy i wyraźnie mają na to swoje sposoby. Wreszcie pozbyłem się upierdliwych działań by napompować i odpalić Rexia z rana. Wymiana zaworu IMV też ma tu swój udział - drań od czasu do czasu mi się zacinał i mogłem se kręcić do usr śmierci - trzeba było rozłączyć i załączyć aku by prąd elektromagnesem nim szarpnął. Było- minęło
( dobrze, że kumpel ma dużą halę warsztatową bo by mi d zmarzła przy robocie )
Jedno jest pewne, Rexy zajebiście odpalają i żaden mróz ich nie zniechęca jeśli tylko wtryski są OK. Zaś jeżeli jednak trzeba trochę pokręcić silnikiem z rana to nie wina silnika ale stanu instalacji paliwowej, która lubi się zapowietrzać BO FABRYCZNE WĘŻYKI PALIWOWE TO GÓWNO, które sztywnieje z czasem i puszcza powietrze na połączeniach no i paliwo spływa w dół do filtrów a z nich się cofa do zbiornika.
Sprawdzałem tylko punkt jednego osadzenia węża na złączce, wężyk można było okręcić choć za cholerę nie schodził - niestety, jednak bardzo powolutku ale jednak podciśnienie spadało, czyli powietrza sobie wchodziło pod osadzeniem węża - co u Rexa dawało powolne cofanie się paliwa w układzie i przez noc spiepszało mi z całego filtra - osadnika, Pompa pewnie w środku też była sucha ?
A pompa na sucho stać nie może bo łapie ją korozja na bieżni i rolkach.

Ten ruski sposobik na zatrzymanie paliwa po stronie instalacji wysokiego ciśnienia jest super. Mają mrozy i wyraźnie mają na to swoje sposoby. Wreszcie pozbyłem się upierdliwych działań by napompować i odpalić Rexia z rana. Wymiana zaworu IMV też ma tu swój udział - drań od czasu do czasu mi się zacinał i mogłem se kręcić do usr śmierci - trzeba było rozłączyć i załączyć aku by prąd elektromagnesem nim szarpnął. Było- minęło

Jedno jest pewne, Rexy zajebiście odpalają i żaden mróz ich nie zniechęca jeśli tylko wtryski są OK. Zaś jeżeli jednak trzeba trochę pokręcić silnikiem z rana to nie wina silnika ale stanu instalacji paliwowej, która lubi się zapowietrzać BO FABRYCZNE WĘŻYKI PALIWOWE TO GÓWNO, które sztywnieje z czasem i puszcza powietrze na połączeniach no i paliwo spływa w dół do filtrów a z nich się cofa do zbiornika.
Sprawdzałem tylko punkt jednego osadzenia węża na złączce, wężyk można było okręcić choć za cholerę nie schodził - niestety, jednak bardzo powolutku ale jednak podciśnienie spadało, czyli powietrza sobie wchodziło pod osadzeniem węża - co u Rexa dawało powolne cofanie się paliwa w układzie i przez noc spiepszało mi z całego filtra - osadnika, Pompa pewnie w środku też była sucha ?
A pompa na sucho stać nie może bo łapie ją korozja na bieżni i rolkach.
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: trol48 » 09 lut 2017, 10:24
witam
w swoim KORANDO II 2.9 D oprócz zaworka zwrotnego dałem pompke elektryczna do silnika gaznikowego ( male cisnienie) , obieg paliwa nastepuje w momencie wlaczenia zaplonu koszt ok 60 pln
w swoim KORANDO II 2.9 D oprócz zaworka zwrotnego dałem pompke elektryczna do silnika gaznikowego ( male cisnienie) , obieg paliwa nastepuje w momencie wlaczenia zaplonu koszt ok 60 pln
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: Trawas » 09 lut 2017, 11:49
No właśnie
świetny pomysł Trolu
, też o tym myślałem ale bałem się magistrali canbus , że zdurnieje po włączeniu zapłonu, jak wyczuje jeszcze jeden odbiornik prądu - a nie jestem elektronikiem więc bym sobie z tym nie poradził
Ale mam innego pomysła dla Rexa - pompka elektryczna zamiast gruchy ale niestety w tym przypadku podłączona bezpośrednio do akumulatora i odpalana okresowo włącznikiem w kabinie.
Tak jak w Rudym z "Czerech pancernych i psa" Przed rozruchem silnika włączenie pompy i napełnienie instalacji.
W ogóle to silnik 2,9 jest lepszy od 2,7 bo jest wieczny i mniej z nim kłopotów i wydatków.



Tak jak w Rudym z "Czerech pancernych i psa" Przed rozruchem silnika włączenie pompy i napełnienie instalacji.

W ogóle to silnik 2,9 jest lepszy od 2,7 bo jest wieczny i mniej z nim kłopotów i wydatków.
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: michaldenisiuk » 28 lut 2017, 21:47
Trawas dobra robota!!! ja u siebie ominalem wogole stare spruchniale przewody metalowe paliwa i polozylem wszystko w gume z oplotem. Pompa nie miala cisnienia, przelutowalem przewody, pouszczelnialem i zamontowalem aluminiowy zaworek kupiony za 20zl 10 cm od krocca pompy w zbiorniku. wczesniej cofalo mi sie paliwo po nocy i musialem krecic swoje 3.2 kilka razy, przy niskim stanie paliwa bywalo ze tylko zalapywal i nie chcial odpalac. po zalozeniu zaworka "pali na dotyk" i paliwko sie nie cofa:)
jeszcze raz gratuluje usprawnienia ukladu!!:)
jeszcze raz gratuluje usprawnienia ukladu!!:)
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: krisw11 » 28 lut 2017, 22:16
Polak potrafi
))) i fajnie ,to mi sie podoba,szkoda ,że nasi szanowni mechanicy tak nie potrafią ! Są tylko zwykłymi wymieniaczami i naciągaczami.....,bo jak inaczej nazwać ich prace skoro tylko potrafią wymieniać ,naliczać a zwykły człowiek zrobi dużo lepszą robote i ,to za 80 % taniej ???? Wystarczy pomyśleć troszke,troszke inteligencji i efekty mamy na każdym niemal forum
trzymajmy tak dalej koledzy
))



Kris
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: Trawas » 06 mar 2017, 3:00
Rexy mają jeszcze jeden słaby punkt. To powrót paliwa do zbiornika z przelewu wtrysku. Filtr paliwa ma trzy końcówki - jedną zasysa się do pompy , drugą idzie paliwo zasysane ze zbiornika a trzecią z trójnikiem na złączce, paliwo powraca bądź do zbiornika bądź na powrót do pompy wtrysku. W filtrze paliwa panuje cały czas podciśnienie wytworzone przez pompę główną wtrysku - jej sekcję niskiego ciśnienia. No i , jak w filtrze nie ma paliwka, to jest tak, że filtr zasysa ze zbiornika dwoma drogami , przewodem zasilającym i niestety przewodem linii powrotu. Rurka powrotu w zbiorniku jest ustawiona wyżej niż smok co prawda ale też może zassać syfy ze zbiornika. No i jeszcze jedna skucha, jak w zbiorniku jest mało paliwa i jego poziom jest poniżej końca rurki powrotu to filtr nigdy się nie napełni porządnie bo pompa powrotem zasysać będzie powietrze ze zbiornika. No i można sobie kręcić i kręcić i dupa. Gruchą napełnisz i dalej kicha bo pompa natychmiast wyssie z filtra paliwo i znowu będzie zasysać powietrze, czyli po rozruchu aż do ustabilizowania się obrotów trzebaby dalej pompować gruchą pracujący silnik aż da nadciśnienie przy końcówce powrotu z listwy na trójniku przy filtrze. To jest totalnie do bani bo co, jak co, ale powietrze w filtrze jest bardzo nie mile widziane. I to jest ten powód, że często filtry innych firm , nawet Delphi ale nie dedykowane specjalnie dla Rexa dają dupy w naszych autach i się nie nadają . Bo cały układ jest głupio zaprojektowany a nie, że filtry mają nieprawidłową budowę. Ja wsadziłem zaworek zwrotny także w wężyk powrotu tuż za filtrem. Paliwo tą drogą może przelatywać tylko w kierunku zbiornika ale cofnąć się nie da rady i linią powrotu paliwo ze zbiornika do filtra dostać się nie ma szans - powietrze też nie da rady. Paliwo z przelewu oczywiście może powrócić do pompy bez przeszkód. Jak pompa ssie to tylko drogą przez filtr i tylko rurkami zasilania. Powrót jest z tego procederu wyłączony raz na zawsze. Powietrze się nie przedostaje, syfy ze zbiornika nie idą poza filtrem i osadnikiem a podciśnienie pompy ma spokojną robotę tak, że nawet pusty filtr napełnia się szybko nawet bez pompowania gruchą.
To warto zrobić w każdym Rexie dieslu.
To warto zrobić w każdym Rexie dieslu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: MacGyver » 21 sty 2019, 12:09
Odgrzeje temat. kolega Trawas napisał: "Podpatrzyłem na filmikach u Ruskich, że wrzucają do układu dodatkowy zaworek zwrotny na przelewowym powrocie paliwa do filtra. ( u nich zimno więc sobie usprawniają rozruch)
Zrobiłem to samo - metalowy zaworek 6 mm kupiony na Allegro za 21 zł - i wiecie co - działa super."
Dalej w postach kolegi jest mowa o zaworku pomiędzy filtrem a zbiornikiem na powrocie paliwa.
Jeśli to możliwe to proszę o sprecyzowanie gdzie najlepiej go zamontować? pozdrowienia
Zrobiłem to samo - metalowy zaworek 6 mm kupiony na Allegro za 21 zł - i wiecie co - działa super."
Dalej w postach kolegi jest mowa o zaworku pomiędzy filtrem a zbiornikiem na powrocie paliwa.
Jeśli to możliwe to proszę o sprecyzowanie gdzie najlepiej go zamontować? pozdrowienia
Było Musso 2.9TD później Rexton 2.7 xdi teraz Rexton W 2.0 eXDI
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: krisw11 » 21 sty 2019, 14:18
A ja jeżdże już tylko benzin
,diesle kaput , nie musze kombinować z zaworkami,filtrami wtryskami i całym tym dieslowskim ustrojstwem
czysto,cicho i tanio 



Kris
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: Jurgen » 10 lut 2019, 16:15
krisw11 pisze:A ja jeżdże już tylko benzin,diesle kaput , nie musze kombinować z zaworkami,filtrami wtryskami i całym tym dieslowskim ustrojstwem
czysto,cicho i tanio
Po Twoim opisie bynajmniej tego nie widać

pozdrówka
ps. napisz coś więcej o tej "benzin"

Jurgen
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Dodatkowy zaworek zwrotny w układzie paliwowym
Postautor: krisw11 » 10 lut 2019, 19:55
Po opisie może i nie widać
ale....na forum jestem z Sentymentu do Kolegów i SS, ogólnie jeżdże ML 3.2 benzin +podtlenek gazolotu
, Jeep 4.0 też benzin i BMW 7 ,benzin +LPG . Poza świecami i co jakiś tam czas cewkami nie dotykam motru
kiedyś uwielbiałem dieselki ale nie przy dzisiejszych cenach gnojowicy
po prostu sie nie kalkuluje.




Kris
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości