Dyferencjał
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 08 gru 2013, 4:04
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa Praga płd
Dyferencjał
Postautor: Arek » 18 maja 2014, 12:53
Ktoś wie jaka firma dostarczyła dyferencjały do Musso? Wikipedia mówi że DANA i są to te same mosty co w jeepach. Nie sądze żeby tak było.
Jednak ciekawi mnie z czego mozna dopasować tylny dyferencjał. Chciałbym mieć u siebie LSD. Dlatego też ciekawi mnie jakie są przełożenia dyferencjałów.
Pozdrawiam
Jednak ciekawi mnie z czego mozna dopasować tylny dyferencjał. Chciałbym mieć u siebie LSD. Dlatego też ciekawi mnie jakie są przełożenia dyferencjałów.
Pozdrawiam
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dyferencjał
Postautor: mussolinii » 18 maja 2014, 17:32
Poczytaj... bylo juz nie raz pisane tu o tym na forum. W musso sa rozne mosty zaleznosci od zainstalowanych silnikow. Sa mosty z LSD i zwykle z elektronicznym TCS.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 08 gru 2013, 4:04
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa Praga płd
Re: Dyferencjał
Postautor: Arek » 18 maja 2014, 18:36
Szukałem i czytałem i nie ma żadnej informacji na forum kto jest dostawcą dyferencjału
I wiem jakie są mosty w musso, pytam od czego można dopasować.
I wiem jakie są mosty w musso, pytam od czego można dopasować.
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: Dyferencjał
Postautor: dragsterdh » 18 maja 2014, 20:10
Jak zamienisz oba, to możesz nawet od Unimoga założyć. Tylko po co, skoro Musso to nie terenówka, tylko taki toporniejszy SUV. A dostawcą mostów jest Dana, ale to wcale nie znaczy, że są od Jeepa.
"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: Dyferencjał
Postautor: dragsterdh » 19 maja 2014, 16:25
A to przepraszam Wszędzie piszą Dana, a tu proszę. Człowiek uczy się całe życie
"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 426
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Dyferencjał
Postautor: matee » 19 maja 2014, 19:06
Ale np. blokada do Dany 44 i 30 pasuje do Musso również
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: Dyferencjał
Postautor: dragsterdh » 20 maja 2014, 3:05
Przy takim rozstawie osi jak w Musso możesz jeszcze spróbować spaw-locka
"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
Re: Dyferencjał
Postautor: Korus » 26 cze 2014, 0:36
Jest ktoś w stanie mi powiedzieć czy mosty z 2.9 i 3.2 są zamienne (oczywiście poza przełożeniami) - chodzi mi tylko o rozmiar\rozstaw śrub flanszy wału ?
Oczywiście wiem, że jest (zapewne dość spora) różnica w przełożeniach.
Oczywiście wiem, że jest (zapewne dość spora) różnica w przełożeniach.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Dyferencjał
Postautor: Trawus » 26 cze 2014, 12:48
Miałem Muska 3,2 - wszystko to samo poza przełożeniami.
Tylko nie rozumiem , po co ci te blokady ? Przecie to SUV a gdzie masz zamiar tym jeździć ?
Jak się lubisz bawić błotku to trzeba było kupić G-Wolfa lub co najmniej Korando - stare, nie nowe.
Do normalnej jazdy, nawet w terenie, to taki Musek , jak masz, powinien wystarczyć w zupełności, nie zły jest w terenie ale ciężki.
Mam co prawda blokady w Rexie ale wiesz ile razy ich użyłem ? Jeden raz, tylko jeden i to na wyrost.
Przy tak ciężkim aucie blokady można użyć tylko na chwilkę w błocie , czy sypkim piachu ale i wówczas zamiast blokować mosty używam lekkiego hamulca i gazu - no i wszystkie koła "kręcą"
Korus, potrenuj trochę technikę jazdy terenowej zanim zepsujesz samochód .
Tylko nie rozumiem , po co ci te blokady ? Przecie to SUV a gdzie masz zamiar tym jeździć ?
Jak się lubisz bawić błotku to trzeba było kupić G-Wolfa lub co najmniej Korando - stare, nie nowe.
Do normalnej jazdy, nawet w terenie, to taki Musek , jak masz, powinien wystarczyć w zupełności, nie zły jest w terenie ale ciężki.
Mam co prawda blokady w Rexie ale wiesz ile razy ich użyłem ? Jeden raz, tylko jeden i to na wyrost.
Przy tak ciężkim aucie blokady można użyć tylko na chwilkę w błocie , czy sypkim piachu ale i wówczas zamiast blokować mosty używam lekkiego hamulca i gazu - no i wszystkie koła "kręcą"
Korus, potrenuj trochę technikę jazdy terenowej zanim zepsujesz samochód .
Re: Dyferencjał
Postautor: Korus » 28 cze 2014, 21:16
Nie mam ochoty, ani potrzeby ćwiczyć jazdy terenowej, mam po prostu możliwość montażu dyfra z 3.2 (sprawdzony i cichy) w miejsce moejgo dyfra w 2.9 (wyjący strasznie).
EDIT:
Według manuala nawet przełożenia są te same benzyna\diesel. Różnica występuje manual\automat.
EDIT:
Według manuala nawet przełożenia są te same benzyna\diesel. Różnica występuje manual\automat.
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Dyferencjał
Postautor: Ptasiek » 29 cze 2014, 11:18
Jeśli masz dwa mosty wystarczy zdjąć dekiel i policzyć zęby na kole. Lepiej żebyś miał te same przełożenie bo po załączeniu napędu przedniego będą działy cuda czyli albo koła przednie będą hamowały lub ciągnęły (przy rozłączonym jeszcze pojedziesz). Przy stałym napędzie nawet bym nie zalecał prób ruszania bo może się wszystko posypać.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dyferencjał
Postautor: mussolinii » 29 cze 2014, 11:38
Na mostach masz tabliczki z wytloczonym przelozeniem. Jezeli chcesz zalozyc cichy z innym przelozeniem to musisz wymienic rowniez ten przedni gdyz wykrzaczysz reduktor albo skrzynie. Mosty musza miec te same przelozenia. Poza tym sa "plug&play".
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości