Ostatnio mój Korando dziwnie zachował się podczas jazdy tydzień temu na autostradzie (obwodnica Mińska Mazowieckiego).
Wszystko było w porządku, dopóki bez wyraźnego powodu samochód (przy jakichś 100kmh) zaczął się zachowywać dokładnie tak, jakby przy za wysokim biegu nie wcisnąć sprzęgła. Drgawki, "kangur", lekkie przerywanie silnika. Nie pomagało wciskanie sprzęgła, zaznaczam, że samochód był na właściwym biegu. Zjechałem w zatoczkę i odczekałem kilka minut. Po ponownym uruchomieniu wszystko dalej było w porządku.
Po powrocie do domu od razu pojechałem do serwisu. Serwisant w ASO Choiński Auto winę za takie zachowanie znalazł w zatankowanym zanieczyszczonym paliwie i chwilowo przytkanym wtryskiwaczu.
Co prawda już ani razu nie zdarzyło się tak więcej, Konrado lata jak się patrzy, ale po prostu jestem ciekaw , czy komuś z Was tak się zdarzyło i czy macie jakieś inne domysły co to mogło być??
dziwne zachowanie - syf we wtryskiwaczach??
SsangYong Korando C produkowany od 2011 roku mały SUV. Pozwala na oszczędne dynamiczne podróżowanie. Zdobywa zwolenników bezawaryjnością, obszernym wnętrzem i nowoczesną stylistyką. Poznaj opinie o nowym Korando
- Endrju92
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 8:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
dziwne zachowanie - syf we wtryskiwaczach??
Postautor: Endrju92 » 01 maja 2017, 13:56
SsangYong - built like a tank, safe as an airliner and much cooler than a Mercedes.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: dziwne zachowanie - syf we wtryskiwaczach??
Postautor: krisw11 » 01 maja 2017, 20:45
To filter KOlego nie zatrzymał syfu ??? Trochę dziwne,nawet gdybyś zatankował na jakimś DZIKUSIE,to i tak podejrzewam ,że albo filtr by nie przepuścił bo po ,to on jest a poza tym kto dziś na CPN ma aż tak zasyfione paliwo ? A może coś wyłuszcza się w pompie ? Hmm...ciekawe ile w tym prawdy,że wtryskiwacz zapchał się na chwile może coś ściemniają ?
Kris
- Endrju92
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 8:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: dziwne zachowanie - syf we wtryskiwaczach??
Postautor: Endrju92 » 02 maja 2017, 10:05
Zobaczymy na najbliższym przeglądzie. Dziwna sprawa.... I to tłumaczenie serwisanta: "Wie Pan, teraz już będziemy pamiętać o wymianie filtra paliwa". Potwierdziło się po raz kolejny wałkowane nie raz na forum stwierdzenie, ze Ssangi to dobre fury, psute w Polsce przez niekompetentny serwis.
Szczęście, że nie stało sie to podczas wyprzedzania, a z naprzeciwka nie nadjechała ciężarówka Chociaż wolałbym zginąć w Smoku niż w jakimś Passacie TDI.
Szczęście, że nie stało sie to podczas wyprzedzania, a z naprzeciwka nie nadjechała ciężarówka Chociaż wolałbym zginąć w Smoku niż w jakimś Passacie TDI.
SsangYong - built like a tank, safe as an airliner and much cooler than a Mercedes.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: dziwne zachowanie - syf we wtryskiwaczach??
Postautor: Trawas » 15 maja 2017, 3:25
Endriu , moja rada wywal ten filtr bo jest do dupy skoro przepuszcza. I jeszcze jedno, czy te nowe Rexy też mają filtr z trzema końcówkami ? Jeśli tak, to jak chcesz pozbyć się kłopotów, koniecznie kup na np. Allegro metalowy zawór zwrotny i wsadź go za filtrem na przelewie nadmiarowym do zbiornika.
Cały problem polega na tym, że pompa wytwarza podciśnienie i zasysa paliwo do filtra. Paliwo idzie głownie poprzez smok przewodem zasilającym do filtra ale niestety do filtra zasysane jest też paliwo przewodem przelewowym bo ten trzeci króciec też zasysa paliwo - głównie z przelewu wtryskiwaczy ale , jak stamtąd idzie mało to potrafi tą drogą pociągnąć ze zbiornika no i syfy obchodzą system Najczęściej przy uruchamianiu silnika po dłuższym postoju jak z filtra zeszło paliwko lub przy dużych prędkościach obrotowych silnika. Zaworek zwrotny pozwoli na przelewanie nadmiaru do zbiornika ale w drugą stronę , ze zbiornika do filtra już nie pozwoli - i o to chodzi. Wydatek niewielki a spokój raz na zawsze z syfami - a wiadomo co nam sprzedają razem z paliwem. Wlałem 20 l do przezroczystego kanistra i postało sobie prze miesiąc - to, co zebrało się na dnie mogłoby przerazić . Woda , piasek a nawet opiłki z pompy nalewającej. Magnes to zebrał i to sporo. Jak filtr jest mało dokładny to można uszkodzić tym syfem silnik.
Cały problem polega na tym, że pompa wytwarza podciśnienie i zasysa paliwo do filtra. Paliwo idzie głownie poprzez smok przewodem zasilającym do filtra ale niestety do filtra zasysane jest też paliwo przewodem przelewowym bo ten trzeci króciec też zasysa paliwo - głównie z przelewu wtryskiwaczy ale , jak stamtąd idzie mało to potrafi tą drogą pociągnąć ze zbiornika no i syfy obchodzą system Najczęściej przy uruchamianiu silnika po dłuższym postoju jak z filtra zeszło paliwko lub przy dużych prędkościach obrotowych silnika. Zaworek zwrotny pozwoli na przelewanie nadmiaru do zbiornika ale w drugą stronę , ze zbiornika do filtra już nie pozwoli - i o to chodzi. Wydatek niewielki a spokój raz na zawsze z syfami - a wiadomo co nam sprzedają razem z paliwem. Wlałem 20 l do przezroczystego kanistra i postało sobie prze miesiąc - to, co zebrało się na dnie mogłoby przerazić . Woda , piasek a nawet opiłki z pompy nalewającej. Magnes to zebrał i to sporo. Jak filtr jest mało dokładny to można uszkodzić tym syfem silnik.
- Endrju92
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 8:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: dziwne zachowanie - syf we wtryskiwaczach??
Postautor: Endrju92 » 16 maja 2017, 17:32
Co do filtra w Rextonie to nie wiem, bo nie zaglądałem. W Korando podobnie, oglądałem filtr z zewnątrz, nie zdejmowałem go. Zresztą problem w Korando rozwiązał się sam. Jakiś czas temu przywieźli na Orlena w Józefowie zasyfione paliwo. Sami na stacji chyba się skapnęli, ze coś jest nie teges, bo po kilku awariach samochodów z objawami podobnymi jak w moim Korando - jakieś 2 tygodnie temu - zamknęli stację na kilka dni do czyszczenia zbiorników. Od tamtej pory niby jest w porządku, ale ja profilaktycznie jeżdże tankować na BP w Otwocku i - odpukać - nie mam żadnych problemów. Sorry za kryptoreklamę.
SsangYong - built like a tank, safe as an airliner and much cooler than a Mercedes.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 lip 2018, 7:39
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2012
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: manta138
Re: dziwne zachowanie - syf we wtryskiwaczach??
Postautor: mana138 » 13 lip 2018, 7:18
Witam,miałem identyczne obiawy,wersja automat.
Jechałem na rezerwie,po dolaniu paliwa obiawy się nie powtarzają a dzisiaj wymiana filtra paliwa i mam nadzieje że to załatwi sprawę definitywnie
Jechałem na rezerwie,po dolaniu paliwa obiawy się nie powtarzają a dzisiaj wymiana filtra paliwa i mam nadzieje że to załatwi sprawę definitywnie
-
- Stały bywalec
- Posty: 704
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: dziwne zachowanie - syf we wtryskiwaczach??
Postautor: trol48 » 02 sie 2018, 8:24
witaj
miałem identyczne objawy w korando II
jak piszą poprzednicy wymiana filtrów
czasami zatka się smok paliwowy w baku
ja dodatkowo przedmuchałem zwrotnie przewód paliwowy od strony pompy w kierunku baku
po tej operacji wszystko ustąpiło
założyłem miekki przewód paliwowy, jego samoczynne zagniecenie wskazuje na zatkany wlot paliwa
pompka wstepna wytwarza podcisnienie
10 min pracy i diagnoza - brudny bak
miałem identyczne objawy w korando II
jak piszą poprzednicy wymiana filtrów
czasami zatka się smok paliwowy w baku
ja dodatkowo przedmuchałem zwrotnie przewód paliwowy od strony pompy w kierunku baku
po tej operacji wszystko ustąpiło
założyłem miekki przewód paliwowy, jego samoczynne zagniecenie wskazuje na zatkany wlot paliwa
pompka wstepna wytwarza podcisnienie
10 min pracy i diagnoza - brudny bak
Wróć do „Korando typu C (2011-2019)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości