Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: sasek1 » 23 lut 2010, 17:59
chyba kabel o kia pasuje a soft to nie wiem
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: Ramzes » 23 lut 2010, 18:00
Wg mnie MUSSO nie ma standardu OBD2
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: uki » 23 lut 2010, 19:41
No wlasnie sam sie zdziwilem poniewaz przegladajac daewoo_musso_manual_eng.pdf udostepniony tu na forum znalazlem zakladke dot. musso z motorem 3,2 opisana jako OBD2 na stronie 190
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- msch00
- Stały bywalec
- Posty: 230
- Rejestracja: 26 lut 2008, 19:16
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 129365
- Lokalizacja: Grudziądz/Elbląg
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: msch00 » 24 lut 2010, 7:43
Witam
Po krótkiej rozmowie z Uki poszukałem wczoraj w necie i w Ssangyong jest gniazdo std. MB 14pin. Interfejs ODB2 być może występuje już w Daewoo Musso (po liftingu). W każdym bądź razie są dostępne przejściówki ze std MB 14pin na std OBD2, umożliwiające podłączenie testera ze złączem ODB2 lub komputera za pomocą interfejsu ODB2 -> USB. Ceny przystępne. Pozostaje kwestia oprogramowania no i czy taki interfejs "zagada" z naszymi autkami. Kupując swoje Musso podłączaliśmy w warsztacie do komputera i "zagadał" tylko sterownik ABS, reszta nie.
Pzdr
Marek
Po krótkiej rozmowie z Uki poszukałem wczoraj w necie i w Ssangyong jest gniazdo std. MB 14pin. Interfejs ODB2 być może występuje już w Daewoo Musso (po liftingu). W każdym bądź razie są dostępne przejściówki ze std MB 14pin na std OBD2, umożliwiające podłączenie testera ze złączem ODB2 lub komputera za pomocą interfejsu ODB2 -> USB. Ceny przystępne. Pozostaje kwestia oprogramowania no i czy taki interfejs "zagada" z naszymi autkami. Kupując swoje Musso podłączaliśmy w warsztacie do komputera i "zagadał" tylko sterownik ABS, reszta nie.
Pzdr
Marek
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: uki » 24 lut 2010, 19:52
Dzis zajrzalem do znajomego ktory posiada diagnostycznego "Laczka" niestety po podpieciu sie do gniazda tak jak mowi Marek zagadal tylko ABS i pokazalo troche drobnych bledow ktorych nie potrafil usunac ale w piatek ma sie udac podlaczyc u kolejnego znajomego ktory wie o co chodzi i potwierdzil ze bez problemu zczyta wszystkie info ze sterownika silnika.Tak wiec w piatek kolejna dawka nowych informacji.Aha w daewoo rocznik 2000 posiada zlacze 20pin KIA.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 21:14
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: Aristoteles » 05 kwie 2010, 15:23
witam koledzy
może ktoś ma pomysł jak sprswdzić błądy za pomocą spinacza gdy w złączu nie ma pinu nr 6. Mam złącze prostokątne 20 pinowe.
może ktoś ma pomysł jak sprswdzić błądy za pomocą spinacza gdy w złączu nie ma pinu nr 6. Mam złącze prostokątne 20 pinowe.
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 19:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 3771363
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: gmarek » 04 maja 2012, 22:50
Aristoteles pisze:witam koledzy
może ktoś ma pomysł jak sprswdzić błądy za pomocą spinacza gdy w złączu nie ma pinu nr 6. Mam złącze prostokątne 20 pinowe.
zainwestowałem w spinacz i dziarsko ruszyłem do musso a tu ---- zonk!
to samo - czy ktoś coś znalazł bo przekopuje neta ale nigdzie takiego gniazda nie znalazłem
gm
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lip 2012, 12:58
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: ojanusz » 21 gru 2012, 9:34
Witam ,chciałem zrobić diagnostykie napędu ale w mojej okrągłej wtyczce nie ma pinów 3 4 5 6 7.Czy jest możliwość podłączyć 2 z innym pinem aby zrobić test.
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: YelonkoskY » 02 sty 2013, 14:24
Panowie z mojej obserwacji migania lampki wynika, że wyskakuje mi błąd nr 7, czy ktoś może mi przetłumaczyć na chłopski rozum co ten błąd oznacza?
Metodologię odczytu błędów opanowałem ale teraz przede mną drugi poziom wtajemniczenia - kasowanie błędów... jak to się robi?
Metodologię odczytu błędów opanowałem ale teraz przede mną drugi poziom wtajemniczenia - kasowanie błędów... jak to się robi?
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: krzychu » 02 sty 2013, 14:59
Jeżeli rzeczywiście masz błąd numer 7 to walnięty masz czujnik pozycji silnika - motor position sensor.
Mogą być tylko blaszki stykowe zaśniedziałe - ufajdane smarem.
Da się go delikatnie rozebrać i naprawić chałupniczo.
Rafał był zbyt brutalny i musiał wymieniać cały silniczek reduktora.
Sam czujnik nie występuje jako część zamienna - ciężko trafić.
widok czujnika i jego wnętrza
Żeby odczytać błąd, zwierałeś 2-6 i kluczyk w pozycję zapłonu ON
Aby skasować, zwierasz 1-6 i kluczyk w pozycję zapłonu ON powyżej 5sek.
podaj meila
Mogą być tylko blaszki stykowe zaśniedziałe - ufajdane smarem.
Da się go delikatnie rozebrać i naprawić chałupniczo.
Rafał był zbyt brutalny i musiał wymieniać cały silniczek reduktora.
Sam czujnik nie występuje jako część zamienna - ciężko trafić.
widok czujnika i jego wnętrza
Żeby odczytać błąd, zwierałeś 2-6 i kluczyk w pozycję zapłonu ON
Aby skasować, zwierasz 1-6 i kluczyk w pozycję zapłonu ON powyżej 5sek.
podaj meila
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: YelonkoskY » 02 sty 2013, 15:18
Silniczek został rozebrany, była pęknięta taka mała sprężynka jak od długopisu która dociskała szczotkę (o ile dobrze zrozumiałem kolegę), kolega wstawił nową sprężynkę, zamontował silniczek pod autem i... nic, nadal się nie przełącza. Mechanicznie przestawił mi napęd na sam tył bo napęd uszkodził się w pozycji na włączonym reduktorze, to znaczy sam się tak załączył i tak już pozostało.
W takim razie wydrukuje to co podesłałeś w linku i dam koledze żeby się z tym zapoznał, dzięki za pomoc.
W takim razie wydrukuje to co podesłałeś w linku i dam koledze żeby się z tym zapoznał, dzięki za pomoc.
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: YelonkoskY » 15 sty 2013, 22:20
Mam w końcu sprawne napędy Do wymiany była cała wiązka - była za blisko wydechu i się zjarała. Ale co dziś poszalałem w kopnym śniegu to moje
-
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 08 gru 2013, 4:04
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa Praga płd
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: Arek » 05 cze 2014, 1:55
A diagnostyke silnika przez zwarcie pinów można zrobić?
Przypuszczam uszkodzony czujnik położenia wału/wałka rozrządu. Cewka i pompa paliwa nie dostają zasilania
Przypuszczam uszkodzony czujnik położenia wału/wałka rozrządu. Cewka i pompa paliwa nie dostają zasilania
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 21:39
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 2880841
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: pagus1 » 18 cze 2014, 9:36
Witam
Co do prostokątnej wtyczki i zczytywania błędów silnika w musso to polecam szukać kogoś z urządzeniem DIAGUN.
O ile w moim musiaku nie udało się połączyć ze skrzynią biegów abs-em i innymi dostępnymi funkcjami to sam silnik Diagun czyta elegancko
w załączniku foto z wyświetlonych usterek.
O ile sonda lambda i czujnik spalania stukowego siedzi tylko nie wiem który stukowiec bo są 2 to ostatnio wyskoczył mi nowy błąd ten pośrodku i musso kicha przy odpalaniu w kolektory i nie wiem co to może być.
Cewki świece, przewody do świec, filtry oleje wymienione pare tysi temu
Co do prostokątnej wtyczki i zczytywania błędów silnika w musso to polecam szukać kogoś z urządzeniem DIAGUN.
O ile w moim musiaku nie udało się połączyć ze skrzynią biegów abs-em i innymi dostępnymi funkcjami to sam silnik Diagun czyta elegancko
w załączniku foto z wyświetlonych usterek.
O ile sonda lambda i czujnik spalania stukowego siedzi tylko nie wiem który stukowiec bo są 2 to ostatnio wyskoczył mi nowy błąd ten pośrodku i musso kicha przy odpalaniu w kolektory i nie wiem co to może być.
Cewki świece, przewody do świec, filtry oleje wymienione pare tysi temu
DSC_0054.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości