instalacja dwu akumulatorowa
Tutaj możemy porozmawiać na wszystkie tematy, niekoniecznie związane z motoryzacją
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
instalacja dwu akumulatorowa
Postautor: Gonzo » 03 lut 2011, 16:37
Witam kolegów i zachęcam do aktywnej dyskusji i tworzenia
W wiosennym planie mam kilka idei do zrealizowania, między innymi instalację dwu akumulatorową. Często w związku z wykorzystaniem naszego Mussona rodzinno - piknikowo - wędkarsko - myśliwsko - plenerowym (ale wyszedł słowo twór). pojawiają się potrzeby podłączania różnego rodzaju odbiorników elektrycznych różnej maści, począwszy od roboczego oświetlenia pojazdu, jakieś oświetlenie przyczepy kampingowej, radio FM, CB radio, lodówka przewoźna a dla wymagających telewizor, laptop i inne... co tylko wyobraźnia podpowie. Choć jestem zdania by wypoczywać w terenie bez elektroniki i niepotrzebnych zabawek, ale niestety zdarza się że rodzina, lub znajomi bez wygód nie dają się przekonać na dalszy wyjazd pod chmurkę i... trzeba zapewnić wygody.
na początek pomyślałem wykonaniu o instalacji dwu akumulatorowej by bez obaw można było zasilić
- robocze oświetlenie pojazdu (2x55W tył + 2x55W przód +2x55W po jednym na boki = 330W)
- radio FM
- CB radio
- lodówka samochodowa
nie obciążeniem ciągłym oczywiście, ale bez obawy o odpalenie auta. Wiem , że tego typu instalacje stosuję się na jachtach w kamperach, innych pojazdach zasilających np przyczepy kempingowe. Trochę szukałem,ale nie znalazłem prostych rozwiązań, które mozna by przenieść do naszych aut. Znalazłem ciekawe rozwiązania stosowane w kamperach, gdzie są 2 akumulatory ładowane z prądnicy, ale jeden z nich służy jedynie do odpalenia auta, pompy paliwa i niezbędnych odbiorników potrzebnych do uruchomienia pojadu, natomiast drugi aku służy do zasilania całej gamy odbiorników - tv, lodówka, radio, oświetlenie itd. Niestety koszta takiego rozwiązania sięgają ok 2500zł. Zastanawiam się więc może nad jakimś prostszym rozwiązaniem, które można by zastosować u nas. Wcześniej zabierałem ze sobą drugi naładowany akumulator, rano odpalałem na nim auto, a później wsadzałem ten rozładowany i w drodze powrotnej się ładował - ale nie jest to rozwiązanie które mnie satysfakcjonuje, tym bardzie że zamierzam montować oświetlenie robocze na aucie.
Co radzicie
W wiosennym planie mam kilka idei do zrealizowania, między innymi instalację dwu akumulatorową. Często w związku z wykorzystaniem naszego Mussona rodzinno - piknikowo - wędkarsko - myśliwsko - plenerowym (ale wyszedł słowo twór). pojawiają się potrzeby podłączania różnego rodzaju odbiorników elektrycznych różnej maści, począwszy od roboczego oświetlenia pojazdu, jakieś oświetlenie przyczepy kampingowej, radio FM, CB radio, lodówka przewoźna a dla wymagających telewizor, laptop i inne... co tylko wyobraźnia podpowie. Choć jestem zdania by wypoczywać w terenie bez elektroniki i niepotrzebnych zabawek, ale niestety zdarza się że rodzina, lub znajomi bez wygód nie dają się przekonać na dalszy wyjazd pod chmurkę i... trzeba zapewnić wygody.
na początek pomyślałem wykonaniu o instalacji dwu akumulatorowej by bez obaw można było zasilić
- robocze oświetlenie pojazdu (2x55W tył + 2x55W przód +2x55W po jednym na boki = 330W)
- radio FM
- CB radio
- lodówka samochodowa
nie obciążeniem ciągłym oczywiście, ale bez obawy o odpalenie auta. Wiem , że tego typu instalacje stosuję się na jachtach w kamperach, innych pojazdach zasilających np przyczepy kempingowe. Trochę szukałem,ale nie znalazłem prostych rozwiązań, które mozna by przenieść do naszych aut. Znalazłem ciekawe rozwiązania stosowane w kamperach, gdzie są 2 akumulatory ładowane z prądnicy, ale jeden z nich służy jedynie do odpalenia auta, pompy paliwa i niezbędnych odbiorników potrzebnych do uruchomienia pojadu, natomiast drugi aku służy do zasilania całej gamy odbiorników - tv, lodówka, radio, oświetlenie itd. Niestety koszta takiego rozwiązania sięgają ok 2500zł. Zastanawiam się więc może nad jakimś prostszym rozwiązaniem, które można by zastosować u nas. Wcześniej zabierałem ze sobą drugi naładowany akumulator, rano odpalałem na nim auto, a później wsadzałem ten rozładowany i w drodze powrotnej się ładował - ale nie jest to rozwiązanie które mnie satysfakcjonuje, tym bardzie że zamierzam montować oświetlenie robocze na aucie.
Co radzicie
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: instalacja dwu akumulatorowa
Postautor: krzychu » 03 lut 2011, 18:06
Dwa identyczne (marka, model, parametry) akumulatory spięte razem równolegle w instalację woza, np. po ok. 95-100Ah.
Alternator powinien dać radę.
Proste, tanie i skuteczne.
Ewentualnie poszukać dodatkowo wydajniejszego altka, który by podpasował.
Alternator powinien dać radę.
Proste, tanie i skuteczne.
Ewentualnie poszukać dodatkowo wydajniejszego altka, który by podpasował.
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: instalacja dwu akumulatorowa
Postautor: Gonzo » 03 lut 2011, 18:22
ale taki układ nie do końca mnie satysfakcjonuje, bo co prawda oba jednocześnie się ładują, ale też jednocześnie się rozładowują... i to może być problem. Po włączeniu odbiorników elektrycznych okaże się że oba aku zostaną na tyle rozładowane że nie starczy na rozruch.
...Chyba ze jakiś czujnik odłączający odbiorniki poniżej jakiegoś progu naładowania aku, by pozostawić niezbędną rezerwę na rozruch - tak jest w przetwornicach prądu z 12V DC na 230V AC.
A instalacje dwu akumulatorowe są powszechnie montowane przecież w radiowozach, karetkach, wozach straży pożarnej w terenówkach do wyciągarek i niektórych seryjnych Isuzu Trooper/Opel Monterey, VW T4 Multiwan, Caravele i wielu innych kamperach. Nie wiem jednak jak taki układ jest zbudowany, czy należało by zamontować jakiś przekaźnik czy raczej układ na diodach?
http://img73.imageshack.us/img73/4774/vwporady44zi2.jpg
...Chyba ze jakiś czujnik odłączający odbiorniki poniżej jakiegoś progu naładowania aku, by pozostawić niezbędną rezerwę na rozruch - tak jest w przetwornicach prądu z 12V DC na 230V AC.
A instalacje dwu akumulatorowe są powszechnie montowane przecież w radiowozach, karetkach, wozach straży pożarnej w terenówkach do wyciągarek i niektórych seryjnych Isuzu Trooper/Opel Monterey, VW T4 Multiwan, Caravele i wielu innych kamperach. Nie wiem jednak jak taki układ jest zbudowany, czy należało by zamontować jakiś przekaźnik czy raczej układ na diodach?
http://img73.imageshack.us/img73/4774/vwporady44zi2.jpg
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: instalacja dwu akumulatorowa
Postautor: mussolinii » 03 lut 2011, 19:20
Musso jest "za male" na rozwijanie skrzydel o ktorych piszesz... chyba ze zamontujesz maly akumulator w bagazniku.
Instalacje na dwa akumulaotry sa po to by wlasnie jeden z nich sluzyl tylko do uruchamiania pojazdu natomiast drugi (zazwyczaj wiekszy) sluzy do obslugi dodatkowych sprzetow/urzadzen. Niekiedy akumulator taki pracuje wraz z przetwornica i masz do dyspozycji jeszcze 230V. Spotyka sie takie rozwiazania rowniez w camperach. Niestety przetwornice o wiekszej wydajnosci sa bardzo drogie, do tego potrzebny porzadny akumulator ktory rowniez nie jest tani. Taka "dodatkowa elektrownia" zlozona na porzadnych podzespolach to niezly wydatek. Ladowanie takiego zestawu zalatwia alternator o zwiekszonej wydajnosci oraz ladowarka zamontowana na stale wewnatrz pojazdu. Po skonczojen pracy, pojazd odstawia sie do garazu i wtyka kablem do 230V. To czesto spotykane rozwiazanie w karetkach czy ostatnio w nowych pojazdach policji (np tych do likwidacji wypadkow).
Mam schemat gdzies znaleziony w sieci jak mozna to zrobic samemu bez kupowania drogich sprzetow, przelacznikow roznicoo-pradowych i innych wyanalazkow.
Kup jeden porzadny akumulator i problem bedziesz mial z glowy. DO tego porzadna ladowarke (prostownik), ktorym bedziesz mogl doladowac elektrownie raz na pol roku.
Instalacje na dwa akumulaotry sa po to by wlasnie jeden z nich sluzyl tylko do uruchamiania pojazdu natomiast drugi (zazwyczaj wiekszy) sluzy do obslugi dodatkowych sprzetow/urzadzen. Niekiedy akumulator taki pracuje wraz z przetwornica i masz do dyspozycji jeszcze 230V. Spotyka sie takie rozwiazania rowniez w camperach. Niestety przetwornice o wiekszej wydajnosci sa bardzo drogie, do tego potrzebny porzadny akumulator ktory rowniez nie jest tani. Taka "dodatkowa elektrownia" zlozona na porzadnych podzespolach to niezly wydatek. Ladowanie takiego zestawu zalatwia alternator o zwiekszonej wydajnosci oraz ladowarka zamontowana na stale wewnatrz pojazdu. Po skonczojen pracy, pojazd odstawia sie do garazu i wtyka kablem do 230V. To czesto spotykane rozwiazanie w karetkach czy ostatnio w nowych pojazdach policji (np tych do likwidacji wypadkow).
Mam schemat gdzies znaleziony w sieci jak mozna to zrobic samemu bez kupowania drogich sprzetow, przelacznikow roznicoo-pradowych i innych wyanalazkow.
Kup jeden porzadny akumulator i problem bedziesz mial z glowy. DO tego porzadna ladowarke (prostownik), ktorym bedziesz mogl doladowac elektrownie raz na pol roku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: instalacja dwu akumulatorowa
Postautor: Gonzo » 03 lut 2011, 19:45
mam nowy akumulator, nabyłem na zimę nową baterię 95Ah 800A Bosch S4, ale nie wiem czy wytrzyma np cb radio na nasłuchu, radio fm (cichutko) i oświetlenie zewnętrzne (jarzeniówka 12V 8W) przez całą noc i kilka razu zapalany szperacz 55W, by rano można było spokojnie odpalić auto? A gdzie lodówka, która czasem jest konieczna?
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: instalacja dwu akumulatorowa
Postautor: mussolinii » 03 lut 2011, 21:04
Spokojnie wytrzyma. Zarowka 55W to prad ok.5A. Aku masz 95Ah wiec mozesz ja palic non stop przez ok.19h. Reszta to znikome pobory pradow.. np. CB pobiera ok.300mA i nie ma sie tym co przejmowac. Ja mam podlaczony lokalizator pojazdu wraz z GPS i jest to uruchomione w trybie oszczedniosciowym. Pobor pradu jest w granicach 100mA, do tego alarm. Czasami nie podchodze do samochodu przez kilka dni (wolne/L4). Nic zlego sie nie dzieje... wsiadam i odpalam a jest zima. Jezeli akumulator jest sprawny, dbasz o niego, ladujesz go sezonowo malym pradem to nie ma co sie martwic.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: instalacja dwu akumulatorowa
Postautor: Gonzo » 03 lut 2011, 22:02
Czyli 19h mogę świecić szperaczem 55W - no to jest jasne, wynika z wzorów - ale w jakim stanie jest akumulator po 19h? Czy jego napięcie spadnie poniżej granicznego, po którym następuje jego rozładowanie (uszkodzenie) czy będzie jednak jeszcze możliwe odpalenie auta?
po części znalazłem odpowiedź na powyższe pytanie:
"akumulatory jakie używamy uzyskują napięcie krytyczne 10,5 V przy rozładowaniu połowicznym, tj, 50%."
Jak podczas obciążenia akumulatora (prócz miernika) podczas wyjazdu monitorować ewentualnie jego stan, by nie zjechać poniżej poziomu umożliwiającego odpalenie - gdzieś o takim słyszałem..
...a idąc dalej w wyliczeniach - używając lampki jarzeniowej 8W plus radio fm to da nam jakieś 1A poboru prądu, przy aku 95Ah wyliczając wyjdzie , że mogę taki zestaw mieć włączony 95h
po części znalazłem odpowiedź na powyższe pytanie:
"akumulatory jakie używamy uzyskują napięcie krytyczne 10,5 V przy rozładowaniu połowicznym, tj, 50%."
Jak podczas obciążenia akumulatora (prócz miernika) podczas wyjazdu monitorować ewentualnie jego stan, by nie zjechać poniżej poziomu umożliwiającego odpalenie - gdzieś o takim słyszałem..
...a idąc dalej w wyliczeniach - używając lampki jarzeniowej 8W plus radio fm to da nam jakieś 1A poboru prądu, przy aku 95Ah wyliczając wyjdzie , że mogę taki zestaw mieć włączony 95h
Ostatnio zmieniony 04 lut 2011, 21:37 przez Gonzo, łącznie zmieniany 1 raz.
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: instalacja dwu akumulatorowa
Postautor: mussolinii » 03 lut 2011, 22:42
Gonzo pisze:Czyli 19h mogę świecić szperaczem 55W - no to jest jasne, wynika z wzorów - ale w jakim stanie jest akumulator po 19h? Czy jego napięcie spadnie poniżej granicznego, po którym następuje jego rozładowanie (uszkodzenie) czy będzie jednak jeszcze możliwe odpalenie auta?
Jak podczas obciążenia akumulatora (prócz miernika) podczas wyjazdu monitorować ewentualnie jego stan, by nie zjechać poniżej poziomu umożliwiającego odpalenie - gdzieś o takim słyszałem..
...a idąc dalej w wyliczeniach - używając lampki jarzeniowej 8W plus radio fm to da nam jakieś 1A poboru prądu, przy aku 95Ah wyliczając wyjdzie , że mogę taki zestaw mieć włączony 95dni
Po 19h akumulator bedzie wyczerpany ale... noc zdaje sie trwa krocej niz 19h Po calej nocy swiecenia konieczne bedzie doladowanie akumulatora czy to przez alterantor, ladowarke lub solar by nastepnej nocy moc korzystac ze swiecenia ponownie.
Po 19h nonstop swiecenia raczej moga byc problemy zeby auto odpalilo.
Monitorowac mozna przez jakis woltomierz.
1A poboru jest rowny 95h swiecenia nonstop wiec to nie jest 95dni tylko 95h. Trzeba to podzielic przez 24h i wychodzi nam niecale 4dni.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: instalacja dwu akumulatorowa
Postautor: Gonzo » 03 lut 2011, 23:30
tak tak, miałem na myśli 95h oczywiście (już późna pora)
... więc biorąc że latem noc krótka, to można by założyć, że obciążając ok 5h dziennie aku radiem fm i jarzeniówką 8w przy akumulatorze 95Ah da nam jakieś ... 19dni cirka abaut... czyli jadąc na 14 dniowy wypad w głuszę, biorąc ze sobą do bagażnika dodatkowy w pełni naładowany akumulator 95Ah powinien wystarczyć, bez doładowywania na nocne oświetlenie i cicha muzyczkę, a ten w samochodzie (pod maską) pozostał by nie obciążany... Dobrze rozumuję? To by wykluczyło potrzebę instalacji dwu akumulatorowej.
Ale w przypadku potrzeby posiadania lodówki która średnio ciągnie 50w już taka instalacja była by potrzebna, bo na jednym akumulatorze, chodziła by tylko jak piszesz około 19h - oczywiście teoretycznie. O ile dobrze pamiętam, to podczas jakiegoś wypadu na akumulatorze 95Ah jenox (ok 2lata) lodówka chodziła w trakcie dojazdu 1,5h i ze 3h na postoju (plus radio fm i CB w nasłuchu), gdy zaczęło wyłączać sie radio fm, a auto odpaliło już tylko na kable... Chciał bym uniknąć takiej niespodzianki będąc jednym pojazdem w terenie (brak możliwości pożyczenia prądu).
... więc biorąc że latem noc krótka, to można by założyć, że obciążając ok 5h dziennie aku radiem fm i jarzeniówką 8w przy akumulatorze 95Ah da nam jakieś ... 19dni cirka abaut... czyli jadąc na 14 dniowy wypad w głuszę, biorąc ze sobą do bagażnika dodatkowy w pełni naładowany akumulator 95Ah powinien wystarczyć, bez doładowywania na nocne oświetlenie i cicha muzyczkę, a ten w samochodzie (pod maską) pozostał by nie obciążany... Dobrze rozumuję? To by wykluczyło potrzebę instalacji dwu akumulatorowej.
Ale w przypadku potrzeby posiadania lodówki która średnio ciągnie 50w już taka instalacja była by potrzebna, bo na jednym akumulatorze, chodziła by tylko jak piszesz około 19h - oczywiście teoretycznie. O ile dobrze pamiętam, to podczas jakiegoś wypadu na akumulatorze 95Ah jenox (ok 2lata) lodówka chodziła w trakcie dojazdu 1,5h i ze 3h na postoju (plus radio fm i CB w nasłuchu), gdy zaczęło wyłączać sie radio fm, a auto odpaliło już tylko na kable... Chciał bym uniknąć takiej niespodzianki będąc jednym pojazdem w terenie (brak możliwości pożyczenia prądu).
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: instalacja dwu akumulatorowa
Postautor: polmussik » 04 lut 2011, 10:53
a może lepiej zakupic mały agregat prądotwórczy 400-1000 zl i nie kombinować?
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: instalacja dwu akumulatorowa
Postautor: mussolinii » 04 lut 2011, 12:41
polmussik pisze:a może lepiej zakupic mały agregat prądotwórczy 400-1000 zl i nie kombinować?
Agregat halasuje i trzeba go jeszcze "karmic".
Wszystko zalezy od potrzeb i... finansow. Ja kupilbym sobie taki akumulator 60Ah i do tego panel na solara, taki zeby w sloneczny dzien doladowywal mi ten akumulator. Koszt panela to kolo 500-800zl. Na parodniowy wypad w dziki las/jezioro w zupelnosci wystarczy.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: instalacja dwu akumulatorowa
Postautor: Gonzo » 04 lut 2011, 15:52
nie no musi być tańsze rozwiązanie - bo przecież jest powszechnie stosowane w kamperach - jest aku pokładowy, z którego są zasilane prawie wszystkie odbiorniki z strefy mieszkalnej (tv, lodówka, vebasto, nadmuchy, oświetlenie) i aku rozruchowy, zabezpieczony przed rozładowaniem na postoju. Po odpaleniu silnika ładowany jest aku pokładowy a następnie ten rozruchowy, poprzez urządzenie separujące oba akumulatory i rozdzielające prąd do ładowania - Energoblok. Taki układ można by uprościć i stwożyć na jakimś prostym przekaźniku. A akumulator dodatkowy (pokładowy) 95Ah już mam i świetnie mieści się pod maskę.
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: instalacja dwu akumulatorowa
Postautor: Gonzo » 08 lut 2011, 20:50
I po długim googlaniu i szukaniu po wielu forach natrafiłem na długą ale pouczającą dyskusję na temat między innymi instalacji dwu akumulatorowej oraz na temat innych elektrycznych rozwiązań w kamperach. dla zainteresowanych wklejam link
http://www.camperteam.pl/forum/viewtopi ... 580b27d2eb
i tam właśnie też znalazłem gotowe rozwiązanie mojego założenia, dla zainteresowanych również link:
http://www.c-system.com.pl/ladowanie_do ... atora.html
http://www.camperteam.pl/forum/viewtopi ... 580b27d2eb
i tam właśnie też znalazłem gotowe rozwiązanie mojego założenia, dla zainteresowanych również link:
http://www.c-system.com.pl/ladowanie_do ... atora.html
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości