Pragnę się odwołać do Waszego doświadczenia w naprawach aut.
Nie dotyczy to Musso. Chodzi o starego poloneza 1,6 z lpg. Ostatniej zimy jak było poniżej minus 15 stopni to były problemy (loteria) z odpaleniem na benzynie. Postanowiłem wymienić świece.
Ostania wymiana była około 6 - 7 lat temu, gdzieś około 90 tys km temu. Do ostatniej zimy wszystko było OK, więc oszczędzałem na świecach.
Okazało się, że są mocno przykręcone lub zapieczone. Fabryczny klucz na wyposażeniu uległ zniszczeniu. Muszę kupić długą nasadkę na grzechotkę.
Ale obawiam się, aby nie uszkodzić gwintu w głowicy. Dzisiaj zapuściłem preparatem penetrującym.
Zastanawiam się, czy odkręcać na zimnym czy na gorącym silniku - i tu pragnę się odwołać do Waszego doświadczenia. Czy łatwo jest uszkodzić gwint w głowicy?
A może lepiej nie ruszać, bo pourywam gwinty i głowica będzie do roboty?
Co radzicie?
Jak wykręcić zapieczoną świecę w silniku benzynowym?
Tutaj możemy porozmawiać na wszystkie tematy, niekoniecznie związane z motoryzacją
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Jak wykręcić zapieczoną świecę w silniku benzynowym?
Postautor: Ramzes » 07 kwie 2012, 17:31
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości