Jazda z przyczepą MUSSO 2.9td
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 17:59
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Gadu-Gadu: 0
Jazda z przyczepą MUSSO 2.9td
Postautor: grabik3 » 25 kwie 2009, 20:38
Mam pytanko czy ktos jezdzil mussiakiem z przyczepą i jak on sie zachowuje pod obciążeniem.
Chodzi mi o to czy daje sobie rade pociągnąc 2800kg.
Za opinie z góry dziękuje
Chodzi mi o to czy daje sobie rade pociągnąc 2800kg.
Za opinie z góry dziękuje
Re: Jazda z przyczepą MUSSO 2.9td
Postautor: franjo3 » 27 kwie 2009, 23:10
Pociągnie na Pewno. Problem zaczyna się przy hamowaniu gdy przyczepa pcha jak szalona a z hamulców dymek leci. Jak masz górki to odradzam bo już przy 2200 kg jest bardzo ciężko zahamować. Do prowadzenia bez zastrzeżeń podobnie jak busem.
Ja mam płaski teren i z lasu czasem dwie tony ciągnę (bez problemu). Rekord około 4 ton na dwójce pojedzie.
Ja mam płaski teren i z lasu czasem dwie tony ciągnę (bez problemu). Rekord około 4 ton na dwójce pojedzie.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 17:59
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jazda z przyczepą MUSSO 2.9td
Postautor: grabik3 » 28 kwie 2009, 8:36
Dzieki za odpowiedz kolego.Jechalem ostatnio przyczepą z dwoma końmi[ok.2t] i tak;co do hamowania nie jesst zle,myślę że to jest kwestia dobrego hamulca najazdowego przyczepy.Martwi mnie natomiast inna żecz,przy jezdzie na 5 biegu autko wogule nie przyspiesza a nawet delikatie zwalnia.jezdzilem fordem galaxy 90KM z tą samą przyczepą i końmi i zachowywal się troszkę lepiej jak musso.Moje pytanie czy te120KM MUSSIAKA tak ma czy należy odwiedzi mechanika,bo wydaje mi się że te 2,8t to na 5 bigu nie da rady.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 05 cze 2008, 13:00
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2894
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jazda z przyczepą MUSSO 2.9td
Postautor: ursus1977 » 28 kwie 2009, 10:51
Jezdze musso po samochody do niemiec laweta 600 kg + np samochod 1600 kg razem 2200 kg i spokojnie na 5 idzie i przyspiesza.Pod gorke czasami na 4 trzeba zredukowac ,wazne jest zeby trzymac obroty na biegu w zakresie 3 tys/min bo jak spoadnie ponizej 2,5 tys/min to wiadomo ze jak ciagnie 2t to juz przyspieszac nie bedzie pod gorke.Spalanie ok 11,5 l na 100 km w jedna strone z pusta laweta spowrotem juz zaladowany.Co do hamowania to zgodze sie ze wszystko zalezy jak jest hamulec najazdowy wyregulowany w lawecie/przyczepie ale hamowanie ogolnie dobre.Jeszcze jedna wazna rzecz zeby moc ciagnac tak jak piszecie to musiscie miec kat B+E bo na samo B nie mozna jak wiadomo przekroczyc 3500 kg masy calkowitej z jednym wyjatkiem ale to juz przepisy i napewno je znacie
- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: Jazda z przyczepą MUSSO 2.9td
Postautor: ponton26 » 29 kwie 2009, 8:49
Ja nie jestem taki biegły w przepisach.
zdradz ten "myk"
zdradz ten "myk"
Powodzenia w nierównej walce z Koreańską myślą techniczną.
Re: Jazda z przyczepą MUSSO 2.9td
Postautor: franjo3 » 29 kwie 2009, 21:58
Moja przyczepa jest "sam" i nie ma hamulca. To pewnie dlatego mam wspomniany dymek. Kategorii E nie posiadam liczę na to że mnie Policja nie ścignie. Mój Musso pod 2800 kg na 5 biegu nie jedzie, tylko 4. Dzisiaj wiozłem cegły na budowę, pożyczyłem budę od kolegi (z hamulcem) i niestety na 5 nie jedzie. Turbina gwizda ale obroty spadają gdy osiągnie wspomniane 2.5 tyś to "staje". Co do zużycia to jest większe o jakieś 25% niż normalnie (u mnie).
Jeśli chodzi o przepisy to z tego co mnie uczyli to można maksymalne ciągnąć 750 kg (jeśli więcej to E). Całość nie może przekraczać 3500 kg (powyżej kategoria C).
Pozdrawiam.
Jeśli chodzi o przepisy to z tego co mnie uczyli to można maksymalne ciągnąć 750 kg (jeśli więcej to E). Całość nie może przekraczać 3500 kg (powyżej kategoria C).
Pozdrawiam.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jazda z przyczepą MUSSO 2.9td
Postautor: alfik » 29 kwie 2009, 22:50
Kolega uczył się jeździć dość dawno. Ja też (23 lata temu) ale staram się być na bieżąco.
Ograniczenia masy przyczepy są następujące i WSZYSTKIE! trzeba spełnić jednocześnie (dla osóbówki i prawka B).
Zapisana w papierach dopuszczalna masa całkowita przyczepy musi być mniejsza niż:
Masa własna samochodu.
Masa przyczepy w homologacji auta i dowodzie.
Masa przyczepy dla zamontowanego haka wpisanego w dowód
Różnica 3500-DMC samochodu (czyli zestaw mniej niż 3,5t)
Dodatkowo przyczepa pow 750 kg DMC musi mieć hamulec.
Przyklad dla Kyrona - DMC 2530,Masa własna 2020, max masa przyczepu w homologacji 2300 (ale to w Korei, bo w Polsce 2020) - z kat B mogę ciągąć przyczepę o dmc 970 kg i liczy się co w dowodzie - przyczepy o DMC np 2t nie wolno m ciągnąć nawet jak jest pusta i waży 400 kg
Ograniczenia masy przyczepy są następujące i WSZYSTKIE! trzeba spełnić jednocześnie (dla osóbówki i prawka B).
Zapisana w papierach dopuszczalna masa całkowita przyczepy musi być mniejsza niż:
Masa własna samochodu.
Masa przyczepy w homologacji auta i dowodzie.
Masa przyczepy dla zamontowanego haka wpisanego w dowód
Różnica 3500-DMC samochodu (czyli zestaw mniej niż 3,5t)
Dodatkowo przyczepa pow 750 kg DMC musi mieć hamulec.
Przyklad dla Kyrona - DMC 2530,Masa własna 2020, max masa przyczepu w homologacji 2300 (ale to w Korei, bo w Polsce 2020) - z kat B mogę ciągąć przyczepę o dmc 970 kg i liczy się co w dowodzie - przyczepy o DMC np 2t nie wolno m ciągnąć nawet jak jest pusta i waży 400 kg
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 05 cze 2008, 13:00
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2894
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jazda z przyczepą MUSSO 2.9td
Postautor: ursus1977 » 30 kwie 2009, 15:04
Jest dokladnie tak jak kolega ALFIK napisal ja musialem robic b+e,mozna jeszcze dodac ze wyjatkiem jest gdy samochod ma DMC 3500 to wtedy moze ciagnac przyczepe 750 kg choc laczny skalad wynosi 4250 kg DMC zastawu.Na kat b+e mozesz praktycznie ciagnac jak masz w samochodzie DMC 3500 kg to praktycznie mozesz ciagnac drugie tyle czyli 7000 kg DMC calego zestawu.Oczywicie musi na to pozwalac hak,ja w moim musso mam kola 17/275 zmieniane sprezyny ale juz go tak kupilem z niemiec filtr stozkowy,strumienica.DMC u mnie to juz bylo wbite w niemieckim dowodzie 2830 kg a na haku 3020 kg.Z tego co sie co wiem to na samo C nie mozna ciagnac takiego zestawu.Kat c+e owszem bo to jest nadrzedna b+e, ale moze sie myle
Re: Jazda z przyczepą MUSSO 2.9td
Postautor: franjo3 » 01 maja 2009, 0:51
Dziękuję za pouczenie
"człowiek całe życie się uczy..."
"człowiek całe życie się uczy..."
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 17:59
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jazda z przyczepą MUSSO 2.9td
Postautor: grabik3 » 08 maja 2009, 22:15
Koledzy mam jeszcze jedno pytanie czy ktoś jezdził może VW T4 2.5 to jest 103KM.z przyczepą?T4 ma na haku 2000KG.a MUSSO 2800KG i po mojemu to T4 śmiga lepiej z przyczepą niż MUSSO.Czy może się ktoś wypowiedzie na ten temat
- joogi
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 kwie 2009, 18:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 48815655
- Skype: daro-lubin
- Lokalizacja: LUBIN
Re: Jazda z przyczepą MUSSO 2.9td
Postautor: joogi » 08 maja 2009, 22:44
Mam t4 ale 2,4 silnik wolnosący daje rade na haku 2500 MUSIAKIEM lepiej mi się ciągnie przyczepe na autostradzie A4 z przyczepą do przewozu koni ze zwierzyną przy obrotach 2500 3000 (5 bieg)nawet nie jęknoł a t4 by musiała się troche napocić (ale silnik mówi sam za siebie ) co innego 2,5TD
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 17:59
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jazda z przyczepą MUSSO 2.9td
Postautor: grabik3 » 09 maja 2009, 9:34
Dzięki kolego"JOOGI" za odpowiedz no ale ja wlasnie jezdzilemT4 TD i wydaje mi sie że lepiej się sprawuje T4.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość