Koniec marki Ssangyong?
Tutaj możemy porozmawiać na wszystkie tematy, niekoniecznie związane z motoryzacją
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 39
- Rejestracja: 04 mar 2020, 19:07
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2019
- Pojemność silnika: 1497
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koniec marki Ssangyong?
Postautor: Synk » 17 mar 2021, 11:17
HAAH chce, aby Bank Korea dołożył podobną wartość gotówki jak oni w wykup SSangyonga w jednym terminie. Bank Korei natomiast chce, aby HAAH wpłacił swoją część, wówczas oni się dołożą. Wygląda na to że HAAH nie ufa bankowi. Chodzi o kwoty po około 200mln $. Rząd Korei naciska na Bank aby doszło do porozumienia ze względu na utrzymanie miejsc pracy. To w skrócie co znalazłem w jednym artykule.
Tu zarzuty Banku odnośnie sposobu prowadzenia rozmów przez Ssangyong:
„Żałuję, że SsangYong i jego związek zawodowy najwyraźniej nie chcieli współpracować w sprawie zawarcia umowy” - powiedział Lee. „Aby SsangYong mógł utrzymać się na powierzchni, wszystkie zainteresowane strony muszą dzielić swój ból”.
http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20210315001091
Tu zarzuty Banku odnośnie sposobu prowadzenia rozmów przez Ssangyong:
„Żałuję, że SsangYong i jego związek zawodowy najwyraźniej nie chcieli współpracować w sprawie zawarcia umowy” - powiedział Lee. „Aby SsangYong mógł utrzymać się na powierzchni, wszystkie zainteresowane strony muszą dzielić swój ból”.
http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20210315001091
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 02 lut 2020, 11:34
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2016
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koniec marki Ssangyong?
Postautor: Stevehar » 17 mar 2021, 12:09
W ktoryms artykule czytałem, że narynku koreański ludzie narzekają na zarządzanie Ssangiem.
Podnosili m.in takie argumenty jak to, że pracownicy Ssangyonga mają podobne zarobki do pracowników Hyundaia. Tylko wielkość produkcji i sprzedaż inna. Generalnie obawiam się powtórki z 2011, bo hash wydaje mi się, że jest słupem tej akcji
Podnosili m.in takie argumenty jak to, że pracownicy Ssangyonga mają podobne zarobki do pracowników Hyundaia. Tylko wielkość produkcji i sprzedaż inna. Generalnie obawiam się powtórki z 2011, bo hash wydaje mi się, że jest słupem tej akcji
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 39
- Rejestracja: 04 mar 2020, 19:07
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2019
- Pojemność silnika: 1497
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koniec marki Ssangyong?
Postautor: Synk » 08 maja 2021, 15:18
ruszyła (na razie częściowo) strona Ssangyong.
http://ssangyong-auto.pl/dealerzy/
Hindusi zamierzają doinwestować Ssangyong w technologię dotyczącą pojazdów elektrycznych - więc wygląda na to że dostaną kolejną szansę
http://ssangyong-auto.pl/dealerzy/
Hindusi zamierzają doinwestować Ssangyong w technologię dotyczącą pojazdów elektrycznych - więc wygląda na to że dostaną kolejną szansę
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 lut 2021, 22:02
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2019
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koniec marki Ssangyong?
Postautor: Piotr45 » 08 sie 2021, 15:11
W przetargu na SSY wpłynęło aż 9 ofert. Największe szanse daje się wspomnianemu HAAH oraz konsorcjum producentów elektryków i autobusów el. Edison Motors.
Zmiana właściciela ma się zamknąć w listopadzie.
Zmiana właściciela ma się zamknąć w listopadzie.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 02 lut 2020, 11:34
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2016
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koniec marki Ssangyong?
Postautor: Stevehar » 08 mar 2022, 15:51
Drugi miesiąc z rzędu Ssang sprzedaje w Polsce ponad 100 szt miesięcznie,wyprzedzając takie marki jak DS, LandRover (co nie dziwi), najbardziej zadziwiające jest wyprzedzenie Mitsubishi
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 424
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koniec marki Ssangyong?
Postautor: Piasek1980 » 08 mar 2022, 16:01
Bo to jedyna firma gdzie możesz dostać w ogóle, fizycznie, samochód praktycznie od ręki. Na dodatek za normalne pieniądze dostajesz normalny samochód podczas kiedy u popularnych w europie nie ma nic, na wszystko zapisy po 8-18 miesięcy (rekordziści potrafią przyjmować zapisy i zaliczki na 2024r i nie dlatego ze tyle mają zamówień a dlatego że pojęcia nie mają kiedy będą w stanie je produkować) a wszystko co chcesz kupić będzie mieć albo 2 cylindry albo 3 i bateryjkę sprawiającą że dzisiaj mając 80 tys PLN`ów możesz dostać Yarisa... z terminem odbioru na kwiecień... 2023r i bez gwarancji zarówno terminu odbioru jak i ceny czy specyfikacji.
Trzeba być szaleńcem aby się godzić na takie warunki sprzedaży.
Trzeba być szaleńcem aby się godzić na takie warunki sprzedaży.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 02 lut 2020, 11:34
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2016
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koniec marki Ssangyong?
Postautor: Stevehar » 08 mar 2022, 16:43
Zgadzam się w 100%, ale nie sądzisz, że wynik jest dość dobry jak na tak niszowa markę, importer jednak ”cos" robi w porównaniu do BAH, dla 90 % ludzi, brak części poza serwisem to problem i wcale tym ludziom sie nie dziwię, bo to jednak problem (czekanie na części 14-21 dni) tym bardziej zaskoczenie w sprzedaży, co do cen znajomy wziął karoqa, wyposażenie to brak podejscia do korando (plastik,cena,jakość), ale w necie jedyne co usłyszysz o korando tu twardo,tu twardo, nie twierdzę, że wszystko w tym aucie jest idealne, ale porównywanie go do Daci (co się często zdarza, może taka moda) to motoryzacyjna impotencja.
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 424
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koniec marki Ssangyong?
Postautor: Piasek1980 » 09 mar 2022, 9:07
Wczoraj chyba na autoblogu napisali że SY w polsce sprzedaje 100 samochodów miesięcznie (od zmiany generalnego importera) co jest wynikiem wręcz szalonym jak na tak niszową markę. Z Dacią po mariażu z Renault też były problemy bo ludzie nie mogli się wyzbyć z głów mitu komunistycznej Dacii czy Podobnie Skoda po przejeciu jej przez VW. Zaczeło się od firm i flot - dzisiaj obie firmy są w pierwszej 5tce najchętniej kupowanych samochodów i to chyba już nawet w Europie. Z SY będzie podobnie.
Co do zarzutów że brak części zamiennych na rynku AM: ale tak jest z każdym nowym modelem dowolnego producenta. Spróbuj znaleźć jakieś elementy zawieszenia czy silnika do najnowszych modeli VW/Audi czy Merca. Też nie ma. Poza jakimiś podstawowymi filtrami czy klockami, może paskiem nie znajdziesz nic bo takie są warunki współpracy z dostawcami. Jeżeli Bosch/Conti/TRW/Dayco czy inny wygrywa przetarg na zostanie dostawcą części OE na pierwszy montaż, umowa taka zawiera od razu klauzulę zakazu wypuszczania "zamienników" na rynek wtórny pod nazwą własną. Kiedyś było to 5 lat, dzisiaj chyba zmniejszone do 3 czy nawet 2 bo tak krótkie jest życie modelu nim już coś zmienią. To jest normalne w całym świecie że producent się zabezpiecza aby miał zbyt i wyłączność na własne produkty i chcąc cokolwiek poza "płynem do spryskiwaczy" w zasadzie skazany jesteś na ASO marki. Nie dotyczy to np filtrów, inne graty mają jakiś limit czasowy (jak pisałem rok, dwa, trzy lata) a takie jak sterowniki - dożywotnio. Sterownik silnika czy kabiny nie występuje nigdy i nigdzie jako produkt fabrycznie nowy na rynku AM. Skazany jesteś zawsze albo na używkę albo fabrycznie nowy dostępny jedynie w ASO.
Pociesza jedynie fakt że ceny OE gratów w ASO SY nie miażdżą jeszcze tak jak u w/w którzy też maja jedynie podstawy serwisowe na magazynie, wszystko ponad program musi przyjechać z magazynu głównego. Ratuje ich logistyka bo to wszystko Europa i najdalej 48h i jest przywiezione podczas kiedy do naszych jak nie ma na magazynie głównym w Belgii - to musi przypłynąć z Korei - stąd taki czas ale ja ściągałem kilka gratów do swojego i nigdy nie było to dłużej jak 14 dni.
Co do zarzutów że brak części zamiennych na rynku AM: ale tak jest z każdym nowym modelem dowolnego producenta. Spróbuj znaleźć jakieś elementy zawieszenia czy silnika do najnowszych modeli VW/Audi czy Merca. Też nie ma. Poza jakimiś podstawowymi filtrami czy klockami, może paskiem nie znajdziesz nic bo takie są warunki współpracy z dostawcami. Jeżeli Bosch/Conti/TRW/Dayco czy inny wygrywa przetarg na zostanie dostawcą części OE na pierwszy montaż, umowa taka zawiera od razu klauzulę zakazu wypuszczania "zamienników" na rynek wtórny pod nazwą własną. Kiedyś było to 5 lat, dzisiaj chyba zmniejszone do 3 czy nawet 2 bo tak krótkie jest życie modelu nim już coś zmienią. To jest normalne w całym świecie że producent się zabezpiecza aby miał zbyt i wyłączność na własne produkty i chcąc cokolwiek poza "płynem do spryskiwaczy" w zasadzie skazany jesteś na ASO marki. Nie dotyczy to np filtrów, inne graty mają jakiś limit czasowy (jak pisałem rok, dwa, trzy lata) a takie jak sterowniki - dożywotnio. Sterownik silnika czy kabiny nie występuje nigdy i nigdzie jako produkt fabrycznie nowy na rynku AM. Skazany jesteś zawsze albo na używkę albo fabrycznie nowy dostępny jedynie w ASO.
Pociesza jedynie fakt że ceny OE gratów w ASO SY nie miażdżą jeszcze tak jak u w/w którzy też maja jedynie podstawy serwisowe na magazynie, wszystko ponad program musi przyjechać z magazynu głównego. Ratuje ich logistyka bo to wszystko Europa i najdalej 48h i jest przywiezione podczas kiedy do naszych jak nie ma na magazynie głównym w Belgii - to musi przypłynąć z Korei - stąd taki czas ale ja ściągałem kilka gratów do swojego i nigdy nie było to dłużej jak 14 dni.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 02 lut 2020, 11:34
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2016
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koniec marki Ssangyong?
Postautor: Stevehar » 09 mar 2022, 10:24
Ponownie napisze-zgadzam się w 100 %. Kiedyś odbyłem miła pogawędkę z gościem, który specjalizuje się w sprowadzaniu części do aut azjatyckich. Powiedział, że zwyczajnie mu się nie opłaca ściągać części do Ssanga, ponieważ na ówczesny czas sprzedaż wynosiła 600 szt rocznie. Myślę że to kwestia czasu i utrzymania sprzedaży,kiedy pojawi się więcej części,do korando nie, bo dopiero pierwsze egzemplarze tracą gwarancję w 20224, ale do xlv,tivoli.
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 424
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koniec marki Ssangyong?
Postautor: Piasek1980 » 09 mar 2022, 10:52
BMW, modele X5, X7 oraz chyba wszystkie elektryczne produkowane są wyłącznie w USA. Na forach tej marki sporo jest tematów że samochody z jakimiś skomplikowanymi problemami albo do napraw powypadkowych stoją po 6 tyg. u dealerów w oczekiwaniu na części które muszą przyjść z USA. Europejscy producenci strzelili sobie sami w kolano outsource`ując niemal wszystko poza swoje granice (w DE zlokalizowane są tylko centrale, siedziby główne firm, centra logistyczno dystrybucyjne i jakieś pokazowe montownie elektryków o możliwościach wytwórczych kilku samochodów na dobę) - pod warunkiem że baterie przyjadą z chin - i teraz zbiera tego srogie żniwo: najpierw problemy z covidem bo ogrom części produkowane w chinach z których nie było dostaw, teraz już ze wszystkim bo się nagle obudzili że huty z których brali stal są w rosji zaś fabryki i montownie podzespołów (silniki, wiązki, el. zawieszeń) w Ukrainie. Efekt: wszystkie montownie VW stają, Antoninek już od tygodnia - z braku komponentów do budowy pojazdów.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Koniec marki Ssangyong?
Postautor: krisw11 » 09 mar 2022, 21:10
Czyli co...... Koledzy, dobry wybór zrobiłem jeżdżąc starym prawie 20 letnim Mercem ? Części mam na półkach np. w Inter Carsie ,do tego za grosze ! A jakby tego było mało ,to wymieniam tylko olej, klocki, i jakieś tam filtry raz na pół roku ,a jeżdżę sporo i w terenie i po....szarym czyli asfalcie.... na pewno nie szukam żadnych NOWINEK w motoryzacji... jestem starej daty i TO SZANUJE bo sie sprawdza mi od lat....zresztą nie tylko mi..... SS było zaje.....e ! Ale niestety do czasu........ Pewne rzeczy w starych autach da sie naprawić samemu i nawet za free..... Trzymam kciuki za wszystkich forumowiczów ,użytkowników i nie tylko.....!!!!
Kris
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 424
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koniec marki Ssangyong?
Postautor: Piasek1980 » 10 mar 2022, 8:42
Offtopujemy ale 20-letni mercedes to ten z ery największych zgnilców jakie firmowali swoim logo. Mechanicznie nie ma im co zarzucić ale też się nie zgodzę że części kosztują grosze. Jakiś chłam made in china po internetach może i tak ale popatrz sobie na graty Lamfordera czy TRW (bo najczęściej już tylko to zostało na hurtowniach w ofercie) do zawieszenia to jakiś grubszy jego serwis potrafi szarpnąć równowartość pojazdu.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 02 lut 2020, 11:34
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2016
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koniec marki Ssangyong?
Postautor: Stevehar » 10 mar 2022, 12:22
Dla jednych będzie to minus, dla drugich plus, ale generalnie do 2019 Ssangowe silniki były proste jak budowa cepa np. 1.6 wolnossący na łańcuchu. Ropniaki były robione na licencji MB, dopiero od wejścia Korando i wstawienia silników 1.5 tgdi do xlv i tivoli pojawiła się ”nowoczesnosc" i tutaj jak to w życiu mamy podziały na tych bardziej radykalnych i tych nowoczesnych. Jeżdżę obydwoma silnikami 1,6 i 1,5 tgdi i jest pomiędzy nimi przepaść mocy,kultury pracy, jednak jak ich utruturbione silniki będą się zachowywać zobaczymy dopiero z czasem. Myślę że nie będzie tak jak w vagu, że od zmiany do zmiany oleju co chwilę dolewki. Wiadomo wolnossący mniej spali,trudniej do zepsuć, ale coś za coś
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości