kontrolka świec żarowych
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- martincore
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 maja 2010, 12:18
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8812886
- Skype: marcin3826
kontrolka świec żarowych
Postautor: martincore » 24 lip 2010, 21:35
Witam. posiadam Musso 2,9 tdi z 2000roku, zrobiony przez Daewoo.
Mam problem z kontrolką święc żarowych, a co za tym idzie - z odpaleniem auta. często przy przekręcaniu kluczyka nie zapala mi się wogóle ta kontrolka. oczywiście auto wtedy nie odpala. po przekręcaniu m/w 10razy, kontrolka się zapala i tradycyjnie po jej zgaśnięciu mogę odpalić auto i normalnie jechać.
jednak zdarza się to coraz częściej. co może być przyczyną? świece żarowe są nowe. wygląda tak, jakby coś nie stykało, tylko co?
ktoś polecił mi jakiś spray, żeby nim spryskać... no właśnie: też nie bardzo wiem co należy spryskać. czy mieliście podobny problem? prosiłbym o pomoc.
pzdr
Mam problem z kontrolką święc żarowych, a co za tym idzie - z odpaleniem auta. często przy przekręcaniu kluczyka nie zapala mi się wogóle ta kontrolka. oczywiście auto wtedy nie odpala. po przekręcaniu m/w 10razy, kontrolka się zapala i tradycyjnie po jej zgaśnięciu mogę odpalić auto i normalnie jechać.
jednak zdarza się to coraz częściej. co może być przyczyną? świece żarowe są nowe. wygląda tak, jakby coś nie stykało, tylko co?
ktoś polecił mi jakiś spray, żeby nim spryskać... no właśnie: też nie bardzo wiem co należy spryskać. czy mieliście podobny problem? prosiłbym o pomoc.
pzdr
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 05 cze 2008, 13:00
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2894
- Gadu-Gadu: 0
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: ursus1977 » 25 lip 2010, 9:48
mam tak samo,ale jak wlacze zapalniczke i wycieraczki a czasami jeszcze nadmuch to mi sie oswieca zaraz,jak robie wiekszy pobor pradu.Zastanawia mnie czy musso ma jakis czujnik teperatury ktory daje sygnal jak dlugo maja swiecic swiece zarowe,wydaje mi sie ze jest,jak jest to prosze podajcie gdzie???
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: uki » 25 lip 2010, 10:24
A mi to wyglada na walniety przekaznik lub stacyjke. Warto by spojrzec do serwsowki polskiej w ktorej sa schematy elektryczne. A tak na marginesie czy ktos moze ma polska serwisowke w pdf?
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: sasek1 » 25 lip 2010, 10:31
w pdf napewno nikt nie ma
słuszałem o jakiejś w formie papierowej
słuszałem o jakiejś w formie papierowej
- martincore
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 maja 2010, 12:18
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8812886
- Skype: marcin3826
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: martincore » 26 lip 2010, 19:31
popryskałem świece sprayem do elektryki (nie pamiętam nazwy oficjalnej), ale nic to nie dało. nadal kontrolka zapala się kiedy chce. wiem już, że jedna świeca jest spalona, ale zostanie jeszcze sprawdzone, czy to ma wpływ na powyższy problem. i do sprawdzenia jest jeszcze przekaźnik. jedna z tych dwóch rzeczy jest winna całej sytuacji.
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: simon » 27 lip 2010, 9:48
No to chłopie masz problem, bo w musso jeszcze kilka innych kontrolek jest
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- martincore
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 maja 2010, 12:18
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8812886
- Skype: marcin3826
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: martincore » 27 lip 2010, 22:32
najbardzije mi się podoba kontrolka zawartości alkoholu we krwi... tylko jeszcze nigdy sie nie zaświeciła
simon pisze:No to chłopie masz problem, bo w musso jeszcze kilka innych kontrolek jest
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 09 maja 2010, 21:13
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Oświęcim
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: marcinz1 » 28 lip 2010, 16:45
Jeśli Ci się nie zapala kontrolka to między innymi powód jest taki iż jedna lub więcej świec jest spalonych. Ale z koleii powinna się ona zapalać podczas jazdy. Jeśli świece są nowe to przekaźnik do du.y oki
"Ropnioka" lubię za to że NIBY ciężko pali :):)
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 maja 2009, 19:02
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 5934090
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: MAZS » 28 lip 2010, 20:48
Witam, po opisie objawów wynika że na 99% to przekaźnik świec żarowych. Miałem przed miesiącem ten sam problem. Rozwiązaniem jest zakup nowego cena około 300 do 400 zeta lub używka za około 50-250 zeta. Ja zdecydowałem się na nowy, pasuje od MB 124 2,5 litra numer katalogowy po którym ja szukałem to 0075459932. Pasuje idealnie. Pozdrawiam.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: mussolinii » 23 paź 2010, 19:48
Mam drobne pytanie. Czy u Was po uruchomieniu silnika (jak jest zimny) od razu jest ladowanie (14,4V) czy tez pojawia sie za jakis czas? U mnie jest taki numer ze jak uruchamiam motor (akumulator ok. 12.5V) to po odpaleniu napiecie jest nadal w granicach 12.5V. Jak sie lekko doda gazu napiecie rosnie do 14.4V, jak sie odpusci gaz to spowrotem spada na wartosc akumulatora. Widac to bardzo ladnie po lampce w suficie. Dalej... motor sie nagrzewa by po jakis 60sek. cos zrobilo pod maska "pyk", lampka sie rozjasnia i bez dodawania gazu alternator laduje normalnie 14.4V. O co chodzi?? Czy po uruchomieniu silnika swiece nadal grzeja motor czy cos jest z alternatorem?? Ma ktos podobne spostrzezenia czy u mnie jest cos nie teges??
PS: A moze jakies ustrojstwo elektryczne dogrzewa silnik przez minute?
PS: A moze jakies ustrojstwo elektryczne dogrzewa silnik przez minute?
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: krzychu » 23 paź 2010, 23:21
U mnie na pewno wzrasta napięcie bo wykrywa to sterownik świateł dziennych.
A co do świec to cytat z instrukcji szkoleniowych dla Musso i Korando
Ot tyle teorii
A co do świec to cytat z instrukcji szkoleniowych dla Musso i Korando
Gdy pracuje system podgrzewania, we wszystkich świecach żarowych płynie prąd około 30 A i temperatura spiral grzejnych bardzo szybko wzrasta.
Wraz ze wzrostem temperatury rośnie oporność spirali regulacyjnej, co ustala wielkość prądu na 8 ~ 15 A w celu zabezpieczenia świec żarowych przed przegrzaniem.
Temperatura świec żarowych osiąga wartość 900*C po ok. 9 sekundach i wzrasta do 1050*C po 30 sekundach,
Podgrzewanie kontynuowane jest również po starcie przez max. 60 sekund
Ot tyle teorii
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: mussolinii » 24 paź 2010, 8:59
Najprosciej to zmierzyc chyba prad jaki idzie z alternatora po uruchomieniu przez te 60sek. I tak trzeba bedzie zrobic by rozwiazc watpliwosci.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 426
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: matee » 24 paź 2010, 10:08
Ja miałem ostatnio problem ze świecami i przekaźnikiem ... jak się okazało do wymiany był przewód lecący od aku do przekaźnika.
Stawiał tak duży opór, że po załączeniu przekaźnika napięcie na nim spadało do ... 0V.
Przekaźnik robił pyk-pyk i od razu rozłączał świece.
Po wymianie kabla problem zniknął.
Powoli trzeba pomyśleć o wymianie pozostałych głównych przewodów
Dziwi mnie to, że końcówki kabli nie są zalutowane, a jedynie pozaciskane.
Stawiał tak duży opór, że po załączeniu przekaźnika napięcie na nim spadało do ... 0V.
Przekaźnik robił pyk-pyk i od razu rozłączał świece.
Po wymianie kabla problem zniknął.
Powoli trzeba pomyśleć o wymianie pozostałych głównych przewodów
Dziwi mnie to, że końcówki kabli nie są zalutowane, a jedynie pozaciskane.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: traky » 24 paź 2010, 10:27
W samochodach praktycznie nie lutuje się przewodów, wszystko się zaciska lub zaprasowuje a to ze względu na wytrzymałość mechaniczną,jak końcówki by były lutowane to często by się urywały, po prostu lut w końcówce by usztywniał przewód co w wyniku drgań by powodowało łamanie przewodu tuż za lutem a tak przewód "swobodnie przecuje".
Ufff.... ale wymyśliłem...
Ufff.... ale wymyśliłem...
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: mussolinii » 24 paź 2010, 10:32
traky pisze:W samochodach praktycznie nie lutuje się przewodów, wszystko się zaciska lub zaprasowuje a to ze względu na wytrzymałość mechaniczną....
Masz racje ale taki zabieg robi sie rowniez ze wzgledow ekonomicznych.. My mozemy poprawic fabryke i zacisniete koncowki mozna dodatkowo polutowac (dobierajac oczywiscie konkretna lutownice do tego zabiegu.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 48 gości