kopcenie z rur
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
kopcenie z rur
Postautor: sergio1969 » 10 sie 2013, 21:44
Czy w kazdym Reksiu jadac 80/h po naglym dodaniu gazu na przyklad do oporu ida kopty z rur wydechowych? Bo nie wiem czy mam sie martwic czy nie ma czym i pozostawic ta sprawe w spokoju .Jak nie to co trzeba bylo by zrobic a jezdza na paliwie tylko Shell Vpower? Doradzicie mi cos? dzieki z gorki
Sergio
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: kopcenie z rur
Postautor: leon81 » 12 sie 2013, 8:44
W każdym dieslu po nagłym dodaniu gazu musi dymić - jeden mniej drugi więcej.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: kopcenie z rur
Postautor: sergio1969 » 12 sie 2013, 9:19
Czyli jednym slowem nie musze sie martwic tymi dymiacymi rurami przy dodawaniu gazu zwlaszcza ze oleju mi nie bierze wogole po przejechaniu 7 tysiecy km poziom jest identyczny jak przy zalaniu? dzieki
Sergio
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 cze 2013, 13:44
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: kopcenie z rur
Postautor: SykSie » 12 sie 2013, 10:31
Podokrecaj rury, m.in. z silnika do turbiny i inne. Sprawdz czy nie masz ich poluzowanych.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: kopcenie z rur
Postautor: Trawus » 12 sie 2013, 13:07
Bo to jest w Rexie tak, jedziesz sobie spokojnie zatem zawór ERG jest otwarty a silniczek sobie mruczy na małym obciążeniu aż tu nagle dajesz mu kopa. No i jak wszystko w Rexie działa ze zwłoką tak i ten zawór zamyka się też mn. po dwóch, trzech sekundach od naciśnięcia gazu - aż zrównają się ciśnienia do zamknięcia . W tym czasie idzie od wtrysku duża dawka paliwa bo kompuś ustawia silnik w trybie power. No i oprócz zwiększonej dawki mamy nieco za mało powietrza do spalenia bo w kolektorze są jeszcze spaliny z ERG, ( Jak się zaślepi ERG to nieco mniej dymi po kopie ) Po kilku sekundach wszystko się wyrównuje i silnik na obciążeniu już tak bardzo nie dymi. I jeszcze jedno, niektórzy koledzy narzekają, że szczególnie w zimie Rexy dymią na biało po rozruchu przez kilka minut. Nie przejmować się , tak musi być. Rex ma układ chwilowego dogrzewania silnika i wówczas, gdy on pracuje dymi z rury jak jasna cholera. Zatem stawianie zasłony dymnej przy rozruchu w zimie to normalne zjawisko, choć sąsiadów to raczej nie zachwyca.
PS - i jeszcze jedno - nie wiem po jaką cholerę w Rexie wstawili ten idiotyczny zawór ERG ? Zasmradza tylko kolektor ssący i spody zaworów nagarem, oraz podgrzewa zasysane powietrze za intercoolerem HGW po co ?. Tymczasem w tym silniku to zupełnie nie potrzebne. Sprawdzaliśmy na stanowisku pomiarowym i wyszło, że po zaślepieniu układu dopalania spalin ich skład na wydechu nie wykracza poza normę europejską - czyli to wszystko jest niepotrzebne. Silnik 2,7 CDI pracuje czysto i nie truje więcej niż jest to dopuszczone przepisami unijnymi. Sprawdziliśmy też to, co wynika z zaślepienia tego zaworu. Samochód zyskuje nieco na dynamice zatem przy spokojnej jeździe powinien być o gram oszczędniejszy ale z całą pewnością zyskuje większą trwałość bo nic nie zasmradza mu układu dolotowego. I jeszcze jedno, spaliny idą przez ERG też mają swoje istotne ciśnienie co przekłada się na warunki panujące po drugiej stronie turbiny od strony wirnika sprężarki powietrza. Po zaślepieniu ERG w chwili wciśnięcia gazu w układzie ssącym panuje nieco niższe ciśnienie zatem turbina szybciej wkręca się w obroty i szybciej następuje doładowanie silnika. Słowem , jak bada się skład spalin z pracującym zaworem ERG i później bez niego to okazuje się , że ten układ z zasadzie w praktyce nic nie daje dla czystości środowiska naturalnego a zdecydowanie zatruwa silnik spalinami na dolocie. Czyli jedna , wielka ściema i jeszcze jeden element do ewentualnych napraw. Jest tylko dla tego, że Unia tak nakazała i tyle.
PS - i jeszcze jedno - nie wiem po jaką cholerę w Rexie wstawili ten idiotyczny zawór ERG ? Zasmradza tylko kolektor ssący i spody zaworów nagarem, oraz podgrzewa zasysane powietrze za intercoolerem HGW po co ?. Tymczasem w tym silniku to zupełnie nie potrzebne. Sprawdzaliśmy na stanowisku pomiarowym i wyszło, że po zaślepieniu układu dopalania spalin ich skład na wydechu nie wykracza poza normę europejską - czyli to wszystko jest niepotrzebne. Silnik 2,7 CDI pracuje czysto i nie truje więcej niż jest to dopuszczone przepisami unijnymi. Sprawdziliśmy też to, co wynika z zaślepienia tego zaworu. Samochód zyskuje nieco na dynamice zatem przy spokojnej jeździe powinien być o gram oszczędniejszy ale z całą pewnością zyskuje większą trwałość bo nic nie zasmradza mu układu dolotowego. I jeszcze jedno, spaliny idą przez ERG też mają swoje istotne ciśnienie co przekłada się na warunki panujące po drugiej stronie turbiny od strony wirnika sprężarki powietrza. Po zaślepieniu ERG w chwili wciśnięcia gazu w układzie ssącym panuje nieco niższe ciśnienie zatem turbina szybciej wkręca się w obroty i szybciej następuje doładowanie silnika. Słowem , jak bada się skład spalin z pracującym zaworem ERG i później bez niego to okazuje się , że ten układ z zasadzie w praktyce nic nie daje dla czystości środowiska naturalnego a zdecydowanie zatruwa silnik spalinami na dolocie. Czyli jedna , wielka ściema i jeszcze jeden element do ewentualnych napraw. Jest tylko dla tego, że Unia tak nakazała i tyle.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: kopcenie z rur
Postautor: sergio1969 » 13 sie 2013, 11:08
I to jest wyczerpujaca odpowiedz -dziekuje bardzo
Sergio
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości