Kyron jakie opony i felgi
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kyron jakie opony i felgi
Postautor: alfik » 04 wrz 2016, 10:34
Oczywiście nie miałem takich felg, więc gwarancji nie dam. Po liczbach wyglądają bardzo bezpiecznie. Aż trochę dziwne, że takie et, bo tuareg ma bardziej schowane koła i et raczej ponad 50. Natomiast opony są troszkę małe. Fabryczny rozmiar osiemnastek na kyrona to 255/60r18. Różnica niewielka (12,5 mm na promieniu), ale mniejsze koła mogą wyglądać słabiej, chyba, że wóz nisko siedzi. Kyron ma duże nadkola. Dobry efekt wizualny dało by mniejsze et i większa opona.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 gru 2015, 23:15
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Haslev, DK
Re: Kyron jakie opony i felgi
Postautor: gienek44 » 04 wrz 2016, 10:50
Dzięki za odpowiedź, bardzo obrazowa, przemyśle ten zakup.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 sty 2017, 9:53
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2009
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kyron jakie opony i felgi
Postautor: Kade » 18 sty 2017, 12:07
Poproszę o doradzanie. Zawieszenie standard. Opony całoroczne. Max cena 1600zl za komplet. 80% szosa, 20% jakaś polna droga i nasza polska zima. Moje typy:
- Continental CrossContact LX 255/70/16
- Event wzór BFGoodrich 265/70/16
- Gripmax A/T 245/75/16
- Continental CrossContact LX 255/70/16
- Event wzór BFGoodrich 265/70/16
- Gripmax A/T 245/75/16
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 21 gru 2020, 21:34
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kyron jakie opony i felgi
Postautor: Masmo » 27 sty 2021, 0:50
Wybaczcie że odgrzewam kotleta ale nie chcę zakładać nowego tematu.
Auto jeszcze nie zarejestrowane (Covidowy tryb w urzędzie) a ja już kombinuje co by tu spi...yć Panowie
Kupiłem auto z oponami Ovation 225/75R16 które nie robią zbyt dobrze w zimie, Wracałem autkiem ze Śląska do 3city i na A1 wjeżdżając w śnieg bardzo przestraszyłem moje ESP . Nie chce tak go straszyć bo jeszcze mi zejdzie na zawał więc potrzebuje lepsze oponki. Ale wypadłoby kupić coś docelowego.
Autem jeździć będę bardzo mało, bo mam służbowe. Kyrion' a kupiłem głównie do przyczepy 2T z łódką. Ale .... mimo że sobie ciągle wybijam Off-road ze łba ciągnie wilka do lasu. Jak widzę w Kyronie nisko zwieszoną osłonę zbiornika, most, przedni zawias to nie wytrzymam pewnie długo bez lifta zawieszenia. Koła też większe by pasowały. Ale większe koła i przyczepa to już nie jest dobre połączenie.
Pytanie do tych co mają/mieli większe koła:
1. Jak 2L diesel znosi większe koła? Zamula na autostradzie czy nie odczuwa się tego tak bardzo. Jak miałem Terracana z 2,9 CRDi to silnik bardzo dobrze sobie radził z większymi kołami. Jeździłem nawet na 32" i było całkiem nieźle. W kolei ostanie autko Sportage z 2,0 128KM na LPG już mocno odczuł 31" (przyczepy bym nie pociągnął).
2. Mam manual: Jak sprzęgło znosi większe koła. W terenie czy przy wyciąganiu z wody łajby jest reduktor ale po asfalcie przyczepy na reduktorze nie pociągnę.
Chciałbym też jeden komplet opon na cały rok i wszystkie okazje. Takie 245/75R16 an fabrycznych alusach z jakimś agresywnym AT ze śnieżynką to jest to o czym myślę. N początek seryjne zawieszenie potem pewnie jakiś mały lift zawieszenia (ze 3-4 cm?).
Ale nie wiem jak będzie z ciąganiem przyczepy z takim oponami .
Co do rodzaju opon to waham się miedzy pójściem na totalne oszczędności i kupienie Hifly Vigorous AT601 245/75R16 za niecałe 300 zł lub Yokohamy ATS G015. A serce by chciało Duratraki ale nie ma ich już w UE W ogóle z oponami z sensownym bieżnikiem jest straszny problem na rynku. W USA mają hybrydowe i ten trend najbardziej mnie kusi ale w UE są praktycznie niedostępne wtf
alfik pisze:...
Gdybym terez kupował opony, to kupił bym GoodYear DuraTrac - 245/75R16 na fabryczne 16" na cały rok (to opony wielosezonowe ze śnieżynką). ....
Auto jeszcze nie zarejestrowane (Covidowy tryb w urzędzie) a ja już kombinuje co by tu spi...yć Panowie
Kupiłem auto z oponami Ovation 225/75R16 które nie robią zbyt dobrze w zimie, Wracałem autkiem ze Śląska do 3city i na A1 wjeżdżając w śnieg bardzo przestraszyłem moje ESP . Nie chce tak go straszyć bo jeszcze mi zejdzie na zawał więc potrzebuje lepsze oponki. Ale wypadłoby kupić coś docelowego.
Autem jeździć będę bardzo mało, bo mam służbowe. Kyrion' a kupiłem głównie do przyczepy 2T z łódką. Ale .... mimo że sobie ciągle wybijam Off-road ze łba ciągnie wilka do lasu. Jak widzę w Kyronie nisko zwieszoną osłonę zbiornika, most, przedni zawias to nie wytrzymam pewnie długo bez lifta zawieszenia. Koła też większe by pasowały. Ale większe koła i przyczepa to już nie jest dobre połączenie.
Pytanie do tych co mają/mieli większe koła:
1. Jak 2L diesel znosi większe koła? Zamula na autostradzie czy nie odczuwa się tego tak bardzo. Jak miałem Terracana z 2,9 CRDi to silnik bardzo dobrze sobie radził z większymi kołami. Jeździłem nawet na 32" i było całkiem nieźle. W kolei ostanie autko Sportage z 2,0 128KM na LPG już mocno odczuł 31" (przyczepy bym nie pociągnął).
2. Mam manual: Jak sprzęgło znosi większe koła. W terenie czy przy wyciąganiu z wody łajby jest reduktor ale po asfalcie przyczepy na reduktorze nie pociągnę.
Chciałbym też jeden komplet opon na cały rok i wszystkie okazje. Takie 245/75R16 an fabrycznych alusach z jakimś agresywnym AT ze śnieżynką to jest to o czym myślę. N początek seryjne zawieszenie potem pewnie jakiś mały lift zawieszenia (ze 3-4 cm?).
Ale nie wiem jak będzie z ciąganiem przyczepy z takim oponami .
Co do rodzaju opon to waham się miedzy pójściem na totalne oszczędności i kupienie Hifly Vigorous AT601 245/75R16 za niecałe 300 zł lub Yokohamy ATS G015. A serce by chciało Duratraki ale nie ma ich już w UE W ogóle z oponami z sensownym bieżnikiem jest straszny problem na rynku. W USA mają hybrydowe i ten trend najbardziej mnie kusi ale w UE są praktycznie niedostępne wtf
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości