Witam
Doradźcie koledzy - mam rexa 2,7 xdi z napędem part time - za dwa tygodnie wybieram się nim na Islandię.
Chciałbym zabrać ze sobą łańcuchy śniegowe - mam jeden komplet i tu pytanie:
Czy w przypadku włączenia napędu 4H - łańcuchy muszę założyć na wszystkie koła - czy da radę jak tylko założę na przednią oś?
Bo nie wiem czy dokupywać drugi komplet.
Chodzi o drogę asfaltową pokonanie stromych wzniesień i zjazdów przez fiordy - w razie gdyby były oblodzone.
Łańcuchy śniegowe a napęd part time
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- rasti86
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 lip 2016, 13:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Keflavik - Islandia
Łańcuchy śniegowe a napęd part time
Postautor: rasti86 » 07 mar 2019, 23:30
Gdy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie!
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Łańcuchy śniegowe a napęd part time
Postautor: automatic » 08 mar 2019, 13:48
Jak sobie wyobrażasz jazdę z łańcuchami z przodu gdy masz ciągły napęd na tył , a przód ciągnie przy uślizgu tyłu ?
będziesz miał typowy drift bokiem .
Jak masz 1 parę to tylko tył (zawsze mocniejsze gumy daje się z tyłu ) to nie jest jakiś g-niany suv albo cross z poprzecznym silnikiem i napędem na przód i tyłem co czasem się dołączy !
Właściwe jest użyć 2 komplety !
będziesz miał typowy drift bokiem .
Jak masz 1 parę to tylko tył (zawsze mocniejsze gumy daje się z tyłu ) to nie jest jakiś g-niany suv albo cross z poprzecznym silnikiem i napędem na przód i tyłem co czasem się dołączy !
Właściwe jest użyć 2 komplety !
- rasti86
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 lip 2016, 13:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Keflavik - Islandia
Re: Łańcuchy śniegowe a napęd part time
Postautor: rasti86 » 08 mar 2019, 15:06
Dzięki za odpowiedź kolego - pytałem żeby dowiedzieć się czy lepiej dokupić drugi komplet czy wystarczy że założę jeden komplet na którąś z osi.
Ale w takim razie dokupię drugi komplet - wolałbym założyć opony z kolcami - ale niestety przez Europę na nich nie przejadę...
Ale w takim razie dokupię drugi komplet - wolałbym założyć opony z kolcami - ale niestety przez Europę na nich nie przejadę...
Gdy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie!
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 29 gru 2018, 1:15
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3199
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Łańcuchy śniegowe a napęd part time
Postautor: Zonk » 08 mar 2019, 16:12
automatic pisze:Jak sobie wyobrażasz jazdę z łańcuchami z przodu gdy masz ciągły napęd na tył , a przód ciągnie przy uślizgu tyłu ?
będziesz miał typowy drift bokiem .
Jak masz 1 parę to tylko tył (zawsze mocniejsze gumy daje się z tyłu ) to nie jest jakiś g-niany suv albo cross z poprzecznym silnikiem i napędem na przód i tyłem co czasem się dołączy !
Właściwe jest użyć 2 komplety !
Kolega pytał o part-time i napęd 4H a wtedy przód jest spięty z tyłem na sztywno i łańcuchy z przodu będą na osi napędzanej i kierowanej. Ale faktem jest że 2 komplety będą zdecydowanie bezpieczniejsze.
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Łańcuchy śniegowe a napęd part time
Postautor: RudebwoyIrl » 08 mar 2019, 18:02
Polecam również zaznajomić się z zasadą działania napędu part time w Rextonie i jak sie bedzie przedni most zachowywał po zapieciu...
Bezpiecznej podróży!
Bezpiecznej podróży!
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Łańcuchy śniegowe a napęd part time
Postautor: automatic » 08 mar 2019, 21:35
Na lodzie przenoszenie całego napędu przez przód w Rextonie p/ t jest mocnym obciążeniem zespołu reduktora (łańcuch) i sprzęgiełka półosi .
Gdyby coś puściło ( tak wiem - nie ma prawa ) zostajesz na lodzie z koniecznością przełożenia łańcuchów na tył.
Łancuchy podczas jazdy nieco buksują wgryzając się w lód - tył powtórzy tego buksa (50:50 p/t)
Podczas gdy przód z łańcuchami będzie się trzymać lodu to tył z gumami będzie ulegać ,,spływaniu'' z bocznej pochyłości - kontra kierownicą niewiele da , ale gdy masz łańcuchy na tyle są szanse kontrować aktywnie przednimi kołami i one nieco będą ciągnąć pod górkę !
Jazda z 1 parą łańcuchów może być trudna w oblodzonym terenie zwłaszcza pochylonym na boki i też dlatego że Rexton nie ma blokady mostów ,a nieliczne tylko LSD.
Gdyby coś puściło ( tak wiem - nie ma prawa ) zostajesz na lodzie z koniecznością przełożenia łańcuchów na tył.
Łancuchy podczas jazdy nieco buksują wgryzając się w lód - tył powtórzy tego buksa (50:50 p/t)
Podczas gdy przód z łańcuchami będzie się trzymać lodu to tył z gumami będzie ulegać ,,spływaniu'' z bocznej pochyłości - kontra kierownicą niewiele da , ale gdy masz łańcuchy na tyle są szanse kontrować aktywnie przednimi kołami i one nieco będą ciągnąć pod górkę !
Jazda z 1 parą łańcuchów może być trudna w oblodzonym terenie zwłaszcza pochylonym na boki i też dlatego że Rexton nie ma blokady mostów ,a nieliczne tylko LSD.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości