Dach nie był z powodu liftu ... zblokowało tylny most, po sekcji zwłok okazało się, że nie było oleju, albo puścił uszczelniacz osi i wywaliło go przez niego, albo po prostu były właściciel zapomniał go zalać po rewizji mostu ...
Co do podnoszenia - można spokojnie targać te 3" bez problemu, tylko pytanie co chcemy przez to osiągnąć
Lift zawieszenia
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 lut 2021, 19:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Gadu-Gadu: 0
Re: Lift zawieszenia
Postautor: Wrum » 21 lut 2021, 20:46
3 całe liftu na samej budzie dalej nic nie dają. Ewentualnie większe koło. Bez uszczerbku na kondycji max 32 całe co względem fabryki daje różnicy ok 4 cm przy założeniu że zawieszenie czyli skok sprężyny jest fabryczny. A na bank tak nie jest. Zawias bez ingerencji w podzespoły choć i to nie do końca max 2 całe. Bo przy tym panhard da przesunie osi o około 3 mm. Nie wspomnę o wale i kącie pomiędzy piasta a mostem z przodu. Także reasumując nic nie jest tak proste jak się wydaje jeżeli chcemy zachować neutralne zachowanie pojazdu na drodze i względnie długa użyteczność w terenie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Lift zawieszenia
Postautor: krisw11 » 21 lut 2021, 21:05
Ale MONSTER TRUCK ) ! Nie wyrywało Ci nadkoli w terenie ??? Ja średnio podnosze terenówki o 7cm bez żadnych większych przeróbek, tzn. na sprężynach i drążkach skrętnych. Amory zawsze pozostają ori.
Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 gru 2017, 22:58
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: "Mars"
Re: Lift zawieszenia
Postautor: Hellsin » 22 lut 2021, 21:30
Wrum pisze:3 całe liftu na samej budzie dalej nic nie dają. Ewentualnie większe koło. Bez uszczerbku na kondycji max 32 całe co względem fabryki daje różnicy ok 4 cm przy założeniu że zawieszenie czyli skok sprężyny jest fabryczny. A na bank tak nie jest.
nie wiem u mnie na serii w Rexiu wpakowałem 31x10,5x15 przy dobrym ET felg ... zero liftu, fakt optimum na skręty na wykrżyże było by 30x9,5x15, to też sprawdziłem Patrząc na konstrukcję Musso poprzednika Rextona, śmiem twierdzić, że Musso bardziej nadaje się do "uterenowiania" niż Rexton, niestety.
Wrum pisze:Zawias bez ingerencji w podzespoły choć i to nie do końca max 2 całe. Bo przy tym panhard da przesunie osi o około 3 mm. Nie wspomnę o wale i kącie pomiędzy piasta a mostem z przodu. Także reasumując nic nie jest tak proste jak się wydaje jeżeli chcemy zachować neutralne zachowanie pojazdu na drodze i względnie długa użyteczność w terenie.
to chyba każdy zdaje sobie z tego sprawę, szczególnie jak dźwiga się na zawieszeniu, to też lepiej dźwigać budą
krisw11 pisze:Ale MONSTER TRUCK ) ! Nie wyrywało Ci nadkoli w terenie ??? Ja średnio podnosze terenówki o 7cm bez żadnych większych przeróbek, tzn. na sprężynach i drążkach skrętnych. Amory zawsze pozostają ori.
mowa o tym z mojego zdjęcia ? Tam były bodaj 33" lub nawet 35", moim zdaniem i tak za dużo jak na 2.9 Td, wiem bo mam Musso z tym silnikiem.
Tu jeden z przejazdów przez "rzekę", tylko dlatego tu się podnosi tak wysoko auta, no chyba że ktoś wjeżdża na lodowce, to wtedy zabawa zaczyna się od 38", mi nie udało się upchać niestety 37" od Toyo, a miałem takowe do tego auta niestety most przedni za długo by wtedy nie pożył, obecnie jest na 33" i jest to optymalne rozwiązanie
https://www.youtube.com/watch?v=wNc4t6RnDtg
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Lift zawieszenia
Postautor: krisw11 » 22 lut 2021, 21:51
Tak, tak mowa o Twoim aucie Kolego ,właśnie miałem zapytać jak motor sobie z tym radzi, bo podejrzewam ,że na reduktorze problemu nie ma ale na samym 4x4....... może być słabiutko. Ale koła są po prostu PIĘKNE ! Okolice też
Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 gru 2017, 22:58
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: "Mars"
Re: Lift zawieszenia
Postautor: Hellsin » 22 lut 2021, 23:05
krisw11 pisze:Tak, tak mowa o Twoim aucie Kolego ,właśnie miałem zapytać jak motor sobie z tym radzi, bo podejrzewam ,że na reduktorze problemu nie ma ale na samym 4x4....... może być słabiutko. Ale koła są po prostu PIĘKNE ! Okolice też
ten ze zdjęcia nie mój, ja mam zwyklaka, przerobione mam Musso, film wrzuciłem jak sobie to mniej więcej radzi i jak wygląda do szczęścia brakuje przeróbki przedniego mostu, no i blokad niestety.
Z innych ciekawych aut to takie jest też na miejscu, facet chce wsadzać 2.7 z nowszego Rexa, a ma zastąpić właśnie 2.9 Td
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 lut 2021, 19:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Gadu-Gadu: 0
Re: Lift zawieszenia
Postautor: Wrum » 27 lut 2021, 17:09
Właśnie skończyłem lift Dobinsons +2, opona 33 cale MT-ek. Dziś testowałem w terenie i jest ok nawet bez reduktora jedzie. Długi podjazd po błocku dopiero zmusił na drugie podejście na reduktorze. Na drodze lekko zmylony ale też bez przesady. Więc uznaje że jest ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Lift zawieszenia
Postautor: RudebwoyIrl » 02 mar 2021, 20:32
Fajnie:) Jakaś szansa na zdjęcie od przodu z dołu jak wygląda półoś...?
- Hakama4x4
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 mar 2021, 12:37
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Lift zawieszenia
Postautor: Hakama4x4 » 26 mar 2021, 0:43
Koledzy, a jak wygląda kwestia liftu Rextona W? Przymierzam się ale jeżdzę głównie w górach więc chcę podnieść ale i usztywnić - czyli sprężyny. Mam Ironmany chyba +150 kg czy jakoś tak w Nissanie Pathfinderze zamiast oryginałów i jest to pełnia szczęścia ale na allegro ani stronie Ironmann nie widzę. W ogóle jest dużo sprężyn do Rextona I i II ale do W? Ja tam nie mam sztywnego mostu (niestety) więc do tyłu pewnie wszystko inaczej? a do przodu? czy to kopia z poprzedniego modelu?
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości