W niedzielę po lekkim męczeniu auta w terenie jeden z przewodów paliwowych zaczął przeciekać. Dziś po jego wymianie, razem z łącznikami, śrubami i podkładkami zauważyłem, że jedno z gniazd wtryskiwaczy jest mokre i pojawiają się w nim bąbelki podczas pracy silnika.
Po 15 minutach szperania w internecie wychodzi, że to najprawdopodobniej podkładka pod wtryskiem, jak nie to pewnie będzie trzeba wyciągać komorę wstępną. Czy z samą wymianą podkładki wiąże się jakieś duże ryzyko, gdybym miał się za to sam zabrać?
Przy okazji, w okolicach ujścia Rawki do Bzury jest trochę fajnych miejsc do jazdy.
Mój Rexton 2.9 w automacie, lift 2 cale
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 30
- Rejestracja: 29 paź 2020, 9:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mój Rexton 2.9 w automacie, lift 2 cale
Postautor: abc » 08 lut 2022, 21:22
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Katalog części Rexton - https://bit.ly/3leO7oa
Emulator narzędzia serwisowego SsangYong (CASCADE 0.9.4) - https://bit.ly/3pbNZbC
Program do diagnostyki skrzyni BTR M74 (BTRAScan 0.8b) - https://bit.ly/3pbOl1W
Emulator narzędzia serwisowego SsangYong (CASCADE 0.9.4) - https://bit.ly/3pbNZbC
Program do diagnostyki skrzyni BTR M74 (BTRAScan 0.8b) - https://bit.ly/3pbOl1W
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 30
- Rejestracja: 29 paź 2020, 9:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mój Rexton 2.9 w automacie, lift 2 cale
Postautor: abc » 09 lut 2022, 12:42
UPDATE: okazało się, że do wykręcenia wtrysków potrzebny jest specjalny klucz, żeby nie pourywać króćców przelewu, co sterczą sobie po bokach.
Katalog części Rexton - https://bit.ly/3leO7oa
Emulator narzędzia serwisowego SsangYong (CASCADE 0.9.4) - https://bit.ly/3pbNZbC
Program do diagnostyki skrzyni BTR M74 (BTRAScan 0.8b) - https://bit.ly/3pbOl1W
Emulator narzędzia serwisowego SsangYong (CASCADE 0.9.4) - https://bit.ly/3pbNZbC
Program do diagnostyki skrzyni BTR M74 (BTRAScan 0.8b) - https://bit.ly/3pbOl1W
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Mój Rexton 2.9 w automacie, lift 2 cale
Postautor: krisw11 » 09 lut 2022, 15:30
Ciesz sie ,że nie masz silnika 2.7 ! Tam często wtryski sie zapiekają i urywają a to już koszta nie małe......z tym co masz ,to poradzisz sobie bez problemu. Odpowiedni klucz i po temacie.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 704
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Mój Rexton 2.9 w automacie, lift 2 cale
Postautor: trol48 » 09 lut 2022, 19:47
TE SILNIKI są odporne na na styl PSJ (w tym wypadku to automat decyduje) i oleje tzw. wysokopopiołowe (lepiej używać niskopopiołowe w/g normy mercedesa)
po okresie euforii za ile sprzedasz rexa
po okresie euforii za ile sprzedasz rexa
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 30
- Rejestracja: 29 paź 2020, 9:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mój Rexton 2.9 w automacie, lift 2 cale
Postautor: abc » 10 lut 2022, 3:19
Znalazłem niedaleko warsztat Mercedesa. Tam gość, który wyglądał jakby robił te samochody od kilkudziesięciu lat, rzucił okiem i stwierdził, że cieknie z wężyka podłaczonego do przelewu wtryskiwacza, bo był do dupy i się rozpadł. Ja to oglądałem przez pół godziny i nie zauważyłem skąd cieknie, a jemu zajęło to dosłownie pół sekundy. Powiedział też, że nieszczelność powodująca bąbelki sama zniknie z czasem (brud, rdza, nagar itd. to uszczelnią) i żeby tego nie ruszać, bo można spieprzyć.
Wymienili mi tam wszystkie przewody od przelewów i przy okazji dowiedziałem się, że przewód paliwowy, który zamontowałem we wtorek, to jakiś badziew i powinienem założyć taki, jak fabryczne.
Rexa jeszcze będę dalej szykował i zamierzam nim zjechać Europę, tak więc kilka lat musi posłużyć. Po to robiłem ramę
Wymienili mi tam wszystkie przewody od przelewów i przy okazji dowiedziałem się, że przewód paliwowy, który zamontowałem we wtorek, to jakiś badziew i powinienem założyć taki, jak fabryczne.
Rexa jeszcze będę dalej szykował i zamierzam nim zjechać Europę, tak więc kilka lat musi posłużyć. Po to robiłem ramę
Katalog części Rexton - https://bit.ly/3leO7oa
Emulator narzędzia serwisowego SsangYong (CASCADE 0.9.4) - https://bit.ly/3pbNZbC
Program do diagnostyki skrzyni BTR M74 (BTRAScan 0.8b) - https://bit.ly/3pbOl1W
Emulator narzędzia serwisowego SsangYong (CASCADE 0.9.4) - https://bit.ly/3pbNZbC
Program do diagnostyki skrzyni BTR M74 (BTRAScan 0.8b) - https://bit.ly/3pbOl1W
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 30
- Rejestracja: 29 paź 2020, 9:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mój Rexton 2.9 w automacie, lift 2 cale
Postautor: abc » 28 kwie 2022, 8:48
Wklejka sprzed paru dni.
Gdyby komuś przestał działać przycisk WINTER/POWER to informuję, że żeby to naprawić nie trzeba rozbierać środkowej konsoli i wyciągać całej dźwigni zmiany biegów (tak jak ja to zrobiłem). Przycisk trzeba przełączyć w któryś tryb i delkatnie podważyć od spodu obie krawędzie, żeby zeskoczył z zawiasów. W środku na dole jest taka metalowa "huśtawka", którą trudno wyciągnąć, ale trzeba to zrobić, żeby ją wyczyścić z syfu.
Ma ktoś patent na zdejmowanie kosoli środkowej bez konieczności rozpinania linki ręcznego? Założenie tego z powrotem to jakaś masakra.
Gdyby komuś przestał działać przycisk WINTER/POWER to informuję, że żeby to naprawić nie trzeba rozbierać środkowej konsoli i wyciągać całej dźwigni zmiany biegów (tak jak ja to zrobiłem). Przycisk trzeba przełączyć w któryś tryb i delkatnie podważyć od spodu obie krawędzie, żeby zeskoczył z zawiasów. W środku na dole jest taka metalowa "huśtawka", którą trudno wyciągnąć, ale trzeba to zrobić, żeby ją wyczyścić z syfu.
Ma ktoś patent na zdejmowanie kosoli środkowej bez konieczności rozpinania linki ręcznego? Założenie tego z powrotem to jakaś masakra.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Katalog części Rexton - https://bit.ly/3leO7oa
Emulator narzędzia serwisowego SsangYong (CASCADE 0.9.4) - https://bit.ly/3pbNZbC
Program do diagnostyki skrzyni BTR M74 (BTRAScan 0.8b) - https://bit.ly/3pbOl1W
Emulator narzędzia serwisowego SsangYong (CASCADE 0.9.4) - https://bit.ly/3pbNZbC
Program do diagnostyki skrzyni BTR M74 (BTRAScan 0.8b) - https://bit.ly/3pbOl1W
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości