Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 27 lip 2008, 20:42
Witam, chciałem się pochwalić swoim nabytkiem - mussashim z silniczkiem 140 koników TDI zakupionym 21.07.08. w Niemczech. Samochód miał przejechane 211 tyś.km. Dopiero rejestruję go. Auto spodobało mi się, oferta z mobile.de i pojechałem 1500 km. po samochód. Kupiłem go na żywca, bez jazdy próbnej po oglądnięciu samochodu przez 15 min i załatwieniu formalności w urzędzie niemieckim w ciągu 25 min. - auto było wymeldowane.
Wcześniej kilkakrotnie jeździłem mussiakiem służbowym robiąc łącznie około 1000 km. Stąd poznałem to auto i mi się spodobało. Po rozpoczęciu jazdy nowym nabytkiem zorientowałem się, że przy hamowaniu silnikiem od dołu słychać jakiś terkot, drgania jakby coś wchodziło w rezonans. Jechałem ze szwagrem - inżynierem po budowie silników lotniczych i po technikum samochodowym - uspokoił mnie że panikuję - bo jak Niemiec powiedział, że dojadę do Polski to dojadę i już, a z usterek samochodu miało tylko dzwonić sprzęgło na luzie. Przejechałem spokojnie 500km. do Monachium, a następnego dnia ruszyłem sam do Polski. Po przejechaniu ok. 90 km. na autostradzie przy próbie wrzucenia 5 padła skrzynia biegów. Stwierdziłem, że z biegów funkcjonuje tylko 4, natomiast wszystkie pozostałe łącznie ze wstecznym nie działały. Na tym właśnie biegu przejechałem przez Niemcy, Austrię, Słowację, i przez Hyżne dojechałem do miejsca zamieszkania. Sprzęgło bardziej przytarłem na samym przejściu w Hyżnem, gdzie jest remont drogi i stromy wjazd w górę. Jestem właśnie przed wizytą u zaufanego mechanika, który dopiero oceni powstałe straty . Motor pracuje świetnie, cała elektronika też - jak na razie. Tylko ta skrzynia. A' propos przeróbek, poprzedni właściciel wzmocnił konstrukcję ramy samochodu w specjalistycznym zakładzie co potwierdziło badanie TUF i stosowne wpisy w dokumenty. Po wizycie u mechanika i badaniu technicznym napiszę coś o tej przeróbce. Zamieszczam zdjęcia mercomussiaka.
Wcześniej kilkakrotnie jeździłem mussiakiem służbowym robiąc łącznie około 1000 km. Stąd poznałem to auto i mi się spodobało. Po rozpoczęciu jazdy nowym nabytkiem zorientowałem się, że przy hamowaniu silnikiem od dołu słychać jakiś terkot, drgania jakby coś wchodziło w rezonans. Jechałem ze szwagrem - inżynierem po budowie silników lotniczych i po technikum samochodowym - uspokoił mnie że panikuję - bo jak Niemiec powiedział, że dojadę do Polski to dojadę i już, a z usterek samochodu miało tylko dzwonić sprzęgło na luzie. Przejechałem spokojnie 500km. do Monachium, a następnego dnia ruszyłem sam do Polski. Po przejechaniu ok. 90 km. na autostradzie przy próbie wrzucenia 5 padła skrzynia biegów. Stwierdziłem, że z biegów funkcjonuje tylko 4, natomiast wszystkie pozostałe łącznie ze wstecznym nie działały. Na tym właśnie biegu przejechałem przez Niemcy, Austrię, Słowację, i przez Hyżne dojechałem do miejsca zamieszkania. Sprzęgło bardziej przytarłem na samym przejściu w Hyżnem, gdzie jest remont drogi i stromy wjazd w górę. Jestem właśnie przed wizytą u zaufanego mechanika, który dopiero oceni powstałe straty . Motor pracuje świetnie, cała elektronika też - jak na razie. Tylko ta skrzynia. A' propos przeróbek, poprzedni właściciel wzmocnił konstrukcję ramy samochodu w specjalistycznym zakładzie co potwierdziło badanie TUF i stosowne wpisy w dokumenty. Po wizycie u mechanika i badaniu technicznym napiszę coś o tej przeróbce. Zamieszczam zdjęcia mercomussiaka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: mussolinii » 27 lip 2008, 21:49
2.9TD ma zdaje sie 120KM a nie 140.
Milej eksploatacji. Pozdrawiam.
PS: Linki dzwigni zmiany biegow - od tego zacznij sprawe problemow z biegami.
Milej eksploatacji. Pozdrawiam.
PS: Linki dzwigni zmiany biegow - od tego zacznij sprawe problemow z biegami.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 27 lip 2008, 23:05
mussolinii pisze:2.9TD ma zdaje sie 120KM a nie 140.
Milej eksploatacji. Pozdrawiam.
100 krotne dzięki za radę, przez cały czas mam nadzieję, że to jest właśnie to ustrojstwo i tylko to tzn. jedynie stare linki poszły od skrzyni biegów - jak będę wiedział więcej to chętnie podzielę się z forumowiczami. Natomiast jeżeli chodzi o silnik to jest to silnik 140 konny TDI - tak stoi w "Daten zum Fahrzeugbrief" :SsangYong MUSSO 2,9L/5MT (Huber 103 KW /140 PS) Musso 2,9L TDI. "Leistung KW bei min -1 - K103/4200 " symbol silnika OM662TDI. Do auta dostałem oryginalną kartę gwarancyjną - dowód zakupu, książkę serwisową pojazdu - tylko cztery wpisy, niemiecką instrukcję obsługi - całość zapakowane w skórzaną teczuszkę z symbolem SY + rachunki naprawy, certyfikaty TUV dot. wzmocnienia podwozia itp. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: soup5 » 28 lip 2008, 14:23
Stac to sobie tam moze i 500 HP. Te silniki mialy 120 i ani jednego wiecej. Chyba, ze cos bylo przerabiane, ale 20HP dodac w takim silniku to juz sporo. Sprawdz na hamowni to bedziesz pewny.
Jedziemy w góry...
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 29 lip 2008, 17:35
soup5 pisze:Stac to sobie tam moze i 500 HP. Te silniki mialy 120 i ani jednego wiecej. Chyba, ze cos bylo przerabiane, ale 20HP dodac w takim silniku to juz sporo. Sprawdz na hamowni to bedziesz pewny.
Tak naprawde to dla mnie nie jest istotne te 20KM wiecej. Wazne zeby auto jezdzilo i przynosilo jakies zadowolenie z jazdy, a to niestety juz tydzien stoi i czeka na moc przerobowa mechanika. Moc 103 KW wpisana jest w brifie dlatego tez taka napisalem w poscie -nie zalezy mi na jej weryfikacji na hamowni bo to nie rakieta tylko nosorozec !!!
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 29 lip 2008, 17:43
Nadmienie tylko, ze celni zdarli ze mnie blisko 2000PLN za akcyze na to auto - starch sie bac, istny rozboj. No i pewnie koszty skrzyni ale to juz zobaczymy pozniej.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: mussolinii » 29 lip 2008, 18:28
A przerejestrowales juz?? Jak nie to czeka Cie jeszcze oplata recyclingowa w wysokosci 500zl wplacana na fundusz ochrony srodowiska
Mam nadzieje ze nie bedziesz mial problemu przy rejestracji z tymi kilowatami/konie. ja w zasadzie problemow nie mialem chociaz Pani z urzedu zakwestionowala przeprowadzone badanie techniczne diagnosty. Jednak gdy powiedzialem ze diagnosta liczyl naciski na osie i inne duperele 3 razy i stwierdzil ze chyba jest cos blednie wpisane w ksiazke pojazdu to Pani zadzwonila by umyslny gdzies tam z przepascistych urzedniczych szaf wyciagnal swiadectwo homologacji. Po analizie dokumentow przyznala racje ze blad jest w ksiazce pojazdu. Dodatkowo okazalo sie ze w dowodzie zamiast KW wpisano kiedys KM.
Niemcy tez moga sie mylic. 2.9TD ma moc 88kW/120KM. Moc o ktorej piszesz jest w musso z silnikiem 2.3i (benzyna) i tam wlasnie jest 103kW/140KM. Pewno niemiec omylkowo wpisal dane do brief'u. Jak zrobisz pierwszy przeglad w PL to diagnosta powinien to zweryikowac.
Pozdro.
Mam nadzieje ze nie bedziesz mial problemu przy rejestracji z tymi kilowatami/konie. ja w zasadzie problemow nie mialem chociaz Pani z urzedu zakwestionowala przeprowadzone badanie techniczne diagnosty. Jednak gdy powiedzialem ze diagnosta liczyl naciski na osie i inne duperele 3 razy i stwierdzil ze chyba jest cos blednie wpisane w ksiazke pojazdu to Pani zadzwonila by umyslny gdzies tam z przepascistych urzedniczych szaf wyciagnal swiadectwo homologacji. Po analizie dokumentow przyznala racje ze blad jest w ksiazce pojazdu. Dodatkowo okazalo sie ze w dowodzie zamiast KW wpisano kiedys KM.
Niemcy tez moga sie mylic. 2.9TD ma moc 88kW/120KM. Moc o ktorej piszesz jest w musso z silnikiem 2.3i (benzyna) i tam wlasnie jest 103kW/140KM. Pewno niemiec omylkowo wpisal dane do brief'u. Jak zrobisz pierwszy przeglad w PL to diagnosta powinien to zweryikowac.
Pozdro.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 29 lip 2008, 20:19
mussolinii pisze:A przerejestrowales juz?? Jak nie to czeka Cie jeszcze oplata recyclingowa w wysokosci 500zl wplacana na fundusz ochrony srodowiska
Mam nadzieje ze nie bedziesz mial problemu przy rejestracji z tymi kilowatami/konie. ja w zasadzie problemow nie mialem chociaz Pani z urzedu zakwestionowala przeprowadzone badanie techniczne diagnosty. Jednak gdy powiedzialem ze diagnosta liczyl naciski na osie i inne duperele 3 razy i stwierdzil ze chyba jest cos blednie wpisane w ksiazke pojazdu to Pani zadzwonila by umyslny gdzies tam z przepascistych urzedniczych szaf wyciagnal swiadectwo homologacji. Po analizie dokumentow przyznala racje ze blad jest w ksiazce pojazdu. Dodatkowo okazalo sie ze w dowodzie zamiast KW wpisano kiedys KM.
Niemcy tez moga sie mylic. 2.9TD ma moc 88kW/120KM. Moc o ktorej piszesz jest w musso z silnikiem 2.3i (benzyna) i tam wlasnie jest 103kW/140KM. Pewno niemiec omylkowo wpisal dane do brief'u. Jak zrobisz pierwszy przeglad w PL to diagnosta powinien to zweryikowac.
Pozdro.
Wydaje mi sie, ze o pomylce nie moze byc mowy, gdyz celni znalezli w Euro Taxie taki model musso TDI , a nie samo TD i z silnikiem o mocy 103 KW, również byłem dzisiaj u rzeczoznawców, co do ewentualnej wyceny samochodu w celu zmniejszenia akcyzy i oni znalezli w w biuletynie Info Ekspert na ktorym sie opieraja w szacowaniu wartosci auta ten same model 1998 TDI z silnikiem o mocy 103 KW, takze spoko - traktuje to raczej jako kolejna ciekawostke tego pojazdu. Martwia mnie tylko te koszty, bo ktoz lubi wydawac forse w bloto, tj. na struktury niewydolnej administracji biurokratyczno-panstwowej. Ale coz moze pieniadze trafia na badanie wod geotermalnych w Toruniu.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: soup5 » 29 lip 2008, 23:34
Samo TD ma jeszcze mniej koni, to właśnie TDI mają 120HP. Dokładnie silniki OM662TDI-ich specyfikacje można gdzieś tu znaleźć. Koniec i kropka.
PS Rzeczoznawcy, w morde ich mać...
PS Rzeczoznawcy, w morde ich mać...
Jedziemy w góry...
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 29 lip 2008, 23:39
Nie zgadzam się z tą opinią, gdyż wolnossący diesel 2,9 z musso ma dokładnie 99 KM, z turbo ma 120KM , a TDI ma 140 KM . Koniec i basta.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: soup5 » 30 lip 2008, 1:39
No! Zuch chłopaki z Koreańców (albo Niemców) skoro udało im się przez samo dodanie Intercoolera uzyskać 20HP, czyli 17% mocy więcej.
Mam Musso 2.9TDI już od jakiegoś czasu i trochę zębów na nim zjadłem, a tu jajko stara się być mądrzejsze od kury. Pogoogluj zanim coś napiszesz.
Mam Musso 2.9TDI już od jakiegoś czasu i trochę zębów na nim zjadłem, a tu jajko stara się być mądrzejsze od kury. Pogoogluj zanim coś napiszesz.
Jedziemy w góry...
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: mussolinii » 30 lip 2008, 8:08
Moj jest 2.9TD i rowniez ma intercooler i tylko 120HP. To oznaczenie TDI nie wystepowalo przy tego typu silnikach. To sa zwykle diesle ze zwykla pompa rzedowa smarowana z silnika. W nowszysch egzemplarzach dorzucili dodatkowo turbine celem podniesenia mocy. Nie ma tam rzadnych pomp sterowanych elektronicznie i pompowtryskiwaczy. To nie jest zadne TDI. TDI jest w VW i jest to oznaczenie silnika zastrzezone. Dziwi mnie zatem fakt takich danych w briefie. Najlepiej byloby gdybys zrobil fotki silnika i wrzucil nam je na forum... mysle ze wszystkie watpliwosci zostalyby wtedy rozwiane.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: czałczesku » 31 lip 2008, 8:12
Ja bym tą naklejkę Mercedesa usunął bo jeszcze jakiś niedoświadczony amator czyjejś własności podwędzi ci bryke i będziesz miał dodatkowe koszty
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: Roberttt » 31 lip 2008, 15:32
i nikt nam nie bedzie mowil, ze czarne jest czarne, a biale jest biale )))
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 31 lip 2008, 18:18
Emblemat merca nakleił wcześniejszy właściciel auta - Niemiec, a zdjęcia samochodu pochodzą jeszcze z ogłoszeń w internecie. Ja zostawię go gdyż tak jest weselej . Poniżej zamieszczam zdjęcia silnika z 3 stron a wieczorem dorzucę skany niemieckich dokumentów stwierdzających moc silnika samochodu oraz wpis o silniku , że jest to TDI. Zwróćcie uwagę na moment obrotowy : 4200 i przy tych obrotach ma moc 103 KW.Ale wszystko to to betka. Najważniejsze, że pojechał samodzielnie do mechanika, a ja jutro wyjeżdżam na 14 dni nad morze, bez internetu, telewizji i gazet - ale niestety z komórką. Mus to mus. Zabrzmiało prawie jak Musso.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości