MUSSO 2.9TD - mussolinii
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: dragsterdh » 25 lis 2012, 14:13
Ona bardzo delikatne wrażenie sprawia i zastanawiam się, czy nie zrobić pełnej z ryfla. Nie wiem tylko czy chłodnica nie będzie zza bardzo przysłonięta
"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
- bartsmigiel
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 18 maja 2011, 22:39
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Śmigiel (WLKP)
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: bartsmigiel » 25 lis 2012, 19:04
mówisz o chłodnicy 0leju?? nie martw się o nią. moja jest ciągle zawalona błockiem, bo założyłem osłonę właśnie tej chłodnicy (przy kupnie mussiaka jej nie było) no i zrobiłem ją z lekka za krótką. Ciągle się zalepia ta szczelina ale żadnych negatywnych zmian nie zauważyłem (kontrolka się żadna nie pali), także nie masz powodów by obawiać się, że zasłonięcie jej blachą negatywnie wpłynie na jej pracę. Cyrkulacja powietrza na pewno będzie występować, więc spokojnie da radę. Pozdrawiam B.Cz.
- Motomysz
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 lut 2011, 7:41
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: Motomysz » 30 lis 2012, 8:00
Witam.
Dokopałem się w końcu do historycznego prospektu pobranego z zielonogórskiego Polmozbytu w dniu zakupu. A tam ciekawostka - wersja 3.2i z oponami 255/70/15 w wersji z manualną skrzynią biegów i 255/75/15 z automatem. Ciekawe....
Pozdrawiam
Motomysz
Dokopałem się w końcu do historycznego prospektu pobranego z zielonogórskiego Polmozbytu w dniu zakupu. A tam ciekawostka - wersja 3.2i z oponami 255/70/15 w wersji z manualną skrzynią biegów i 255/75/15 z automatem. Ciekawe....
Pozdrawiam
Motomysz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
let's kick the facebook out of the internet
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 30 lis 2012, 8:10
Zuzycie paliwa jest dosc interesujace we wszystkich modelach Zwlaszcza podoba mi sie ten podzial na manual i automat.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: Gonzo » 30 lis 2012, 23:25
przy moim się zgadza idealnie Choć latem udało mi się zejść do 10l na setke w mieście.
P.s. Ładne buciki Mussolini.
P.s. Ładne buciki Mussolini.
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 06 gru 2012, 21:28
Gonzo pisze:P.s. Ładne buciki Mussolini.
W zach-pom. leży troche śniegu, ulice rano białe, dziś nawet miejscami bwały "lodowiska". Na nowych "butach" cały czas jeżdżę na 2H. Nie ma potrzeby nawet załączać przodu. Wszędzie pojazd świetnie sobie radzi. Gumy sa lekko miękki i świetnie się sprawują na białym i lodzie. Ani razu nie zadziałał jeszcze TCS
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 09 gru 2012, 18:36
Pada dzis przez pol dnia... napadalo dosc sporo i sa zaspy. Opony sa rewelacyjne. Jestem z nich bardzo zadowolony. Da sie bez problemu jezdzic na 2H chociaz z niedociazonym tylem czasami zarzuca w zakretach. Na 4H nie ma lewara... miodzio.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 11 gru 2012, 18:44
W Szczecinie mamy 25cm sniegu. Dzis holowalem LT-ka. Wciagalem go na linie na podworko do kolegi i musze Wam powiedziec ze na 4L pojazd mi dal bez problemu rade. Myslalem ze na 4L nie dziala TCS a tu prosze... dziala.. ciekawe czy na przod tez?
GY Wrangler - rewelacja.
GY Wrangler - rewelacja.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Motomysz
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 lut 2011, 7:41
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: Motomysz » 11 gru 2012, 21:03
Witam.
W okolicach Słubic mamy jeszcze więcej śniegu. Podjazd do domu praktycznie awykonalny (lód+brak przedniego napędu+BF Goodrich Long Trail T/A - kiepska kombinacja na taką pogodę). Mój Musolot, to obecnie raczej driftowóz niż terenówka. Long Trail T/A są bardzo dobre na suchą nawierzchnię, ew. umiarkowane błotko, ale lód i głęboki śnieg je zdecydowanie przerasta. Jestem pod wrażeniem Twoich Wranglerów, Mussolinii.
Pozdrawiam
W okolicach Słubic mamy jeszcze więcej śniegu. Podjazd do domu praktycznie awykonalny (lód+brak przedniego napędu+BF Goodrich Long Trail T/A - kiepska kombinacja na taką pogodę). Mój Musolot, to obecnie raczej driftowóz niż terenówka. Long Trail T/A są bardzo dobre na suchą nawierzchnię, ew. umiarkowane błotko, ale lód i głęboki śnieg je zdecydowanie przerasta. Jestem pod wrażeniem Twoich Wranglerów, Mussolinii.
Pozdrawiam
let's kick the facebook out of the internet
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 11 gru 2012, 22:11
Opony naprawde sa godne polecenia. Zobaczymy po zimie stan bieznika.
Dzis przetestowalem holowanie na 4L. Zrobilem to dlatego gdyz troszke szkoda mi sprzegla, a od nowosci nie bylo zmieniane.
4L na 5tym biegu przy ok.2500obrotow to 40km/h. Do holowania pare kilometrow w zupelnosci wystarczylo.
BTW: Kolega, ktory kupil razem ze mna te opony rowniez bardzo jest zadowolony mimo tego ze ma uszkodzony przedni naped i smiga tylko na tyle.
Dzis przetestowalem holowanie na 4L. Zrobilem to dlatego gdyz troszke szkoda mi sprzegla, a od nowosci nie bylo zmieniane.
4L na 5tym biegu przy ok.2500obrotow to 40km/h. Do holowania pare kilometrow w zupelnosci wystarczylo.
BTW: Kolega, ktory kupil razem ze mna te opony rowniez bardzo jest zadowolony mimo tego ze ma uszkodzony przedni naped i smiga tylko na tyle.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 10 lis 2013, 13:19
Dzis (niedziela) zawalczylem z tym telepiacym sie paskiem wielorowkowym (w koncu po roku czasu). Przypomne ze powymienialem rolki posrednie, a pasek dalej latal (skakal) przy wolnych obrotach. Efektem tego wyje... sie napinacz ten amortyzatorek. Kupilem nowy a po jakims czasie nowy tez sie rozlecial a dokladnie tuleka gumowometalowa na koncu napinacza. Juz nie bardzo wiedzialem co wymieniac i blady cien padl na kolko alternatora. Ja mam altka z kolkiem w ktorym jest sprzeglo. Dzis sie za to zabralem z kolega. Nie poszlo latwo. Po roku czasu szarpania paskiem kolko sie tak dociagnelo na gwincie ze nie szlo go odkrecic. Musielismy je ciac fleksem. Udalo sie, zalozylem nowe kolko i okazalo sie ze pasek sie teraz za krotki. Na szczescie kolega mial nowy dluzszy o 4cm, ktory kiedys kupil przez pomylke.. hehehe. Po odpaleniu silnika okazalo sie ze jest git... paskiem nie szarpie, silnik chodzi ciszej, sciagnalem mu obroty biegu jalowego i jest cacy. Do wymiany (regeneracji) mam niestety wiskoze
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: Trawus » 11 lis 2013, 5:19
Wiskozę wentylatora ? Ja bym tego g nie regenerował tylko wywalił całkiem a w zamian założył duży elektryk od innej wersji. Tak zrobiłem u siebie bo mój model Rexa obdarzono wiskozowym wentylatorem. Huczy głośno i nie może całkowicie wyłączyć ruchu wiatraka. Po założeniu elektryka silnik nagrzewa się szybciej do optymalnej temperatury ( szczególnie w zimie) a poziom hałasu wyraźnie się obniżył. Można nad to dołożyć jeszcze dwa małe z przodu chłodnicy ( jak wejdą ? u mnie dały się zapakować na chłodnicę klimy - ciasno ale spoko, w lato jak znalazł bo klima lepiej chodzi nawet w korkach ulicznych)
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 11 lis 2013, 15:40
Po tym calym ambarasie z paskiem wielorowkowym zmniejszylem predkosc obrotowa silnika na biegu jalowym. Ustawielem tak chyba z 600-700. Alternator sie nie wzbudza przy tej predkosci. Jak dodam gazu tak z 800-900obrotow to jest ok. Jak puszczam gaz i obroty sa 600-700 to alternator nie laduje. CZy to normalne? Wg mnie chyba nie. Pytam oczywiscie uzytkownikow musso w starym dieslu. Tez tak macie?
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: krzychu » 11 lis 2013, 18:01
Obroty na poziomie 650-750 - druga kreska powyżej pierwszej grubej
Ładowanie na poziomie 13.8 - 14.2 bez włączonych odbiorników.
Ładowanie na poziomie 13.8 - 14.2 bez włączonych odbiorników.
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 11 lis 2013, 19:38
No u mnie chyba nie ma ladowania... nie wiem czemu. Kontrolka od akumulatora ta czerwona sie nie swieci podczas pracy silnika ale cos jest nieteges. :-/
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości