MUSSO 2.9TD - mussolinii
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: krzychu » 11 lis 2013, 20:49
Może regulator napięcia
Kuchnia felek, jak miałeś altek wyjęty trza było sprawdzić i ewentualnie przelutować wszystkie połączenia elektryczne.
Kuchnia felek, jak miałeś altek wyjęty trza było sprawdzić i ewentualnie przelutować wszystkie połączenia elektryczne.
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 11 lis 2013, 20:58
Cholera przed wyciaganem dzialal dobrze. Moze szczotki sie podwiesily? Cholera wie... wtyczke od uzwojenia wzbudzienia na 100% zatrzasnalem. Czeka mnie zatem ponowne wyciaganie. Szlag by to trafil.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: krzychu » 11 lis 2013, 22:49
Dojście do altka wyjścia rzeczywiście przej..ane.
Może przy okazji zafunduj mu dobry przegląd i czyszczenie cobyś tego trzeci raz nie musiał robić
Może przy okazji zafunduj mu dobry przegląd i czyszczenie cobyś tego trzeci raz nie musiał robić
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 14 lis 2013, 20:42
Na jutro wzialem wolne w pracy i wyciagam altka. Nie ma ladowania a lampka skubana gasnie po uruchomieniu silnika... jak gdyby nigdy nic
Jutro tez przyjedzie do mnie wisko... 340zl, wiec przy okazji je wymienie.
Jutro tez przyjedzie do mnie wisko... 340zl, wiec przy okazji je wymienie.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: krzychu » 14 lis 2013, 21:00
Rób zdjęcia i opisy dla potomnych
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 14 lis 2013, 21:01
Przy wymianie visco? eee.. no jedna sruba je trzyma przeca Obudowe wentylatora trzeba zdjac jedynie (3srubki), z zamknietymi oczami pamietam gdzie sie znajduja
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 15 lis 2013, 17:53
Na Visco dzis juz nie starczylo mi sil... altek zrobilony. Trzeba bylo mostek z diodami i regulator wymienic. Niby nic nadzwyczajnego ale musialem autobusem dwa razy do sklepu zaiwaniac Raz po jedno a raz po drugie. Pol dnia zlecialo ale ogarniete.
Zauwazylem dzis ze wiazka przy alterantorze posiada jeszcze dwia dodatkowe wtyczki, ktore nie sa do niczego podlaczone... prawdopodobnie zatem mozna tam wsadzic inne altki i bedzie plug&play. Tyle tylko ze mimo tego ze mam niby BOSCHa to regulator i mostek diodowy sa made by korea bo jest zupelne inne podlaczenie na wtyczki i nawet na gruby kabel od zasilania tez jest jakas magiczna sruba - inna niz w niemieckim boshu.
Zauwazylem dzis ze wiazka przy alterantorze posiada jeszcze dwia dodatkowe wtyczki, ktore nie sa do niczego podlaczone... prawdopodobnie zatem mozna tam wsadzic inne altki i bedzie plug&play. Tyle tylko ze mimo tego ze mam niby BOSCHa to regulator i mostek diodowy sa made by korea bo jest zupelne inne podlaczenie na wtyczki i nawet na gruby kabel od zasilania tez jest jakas magiczna sruba - inna niz w niemieckim boshu.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Piotr8888
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 17 lis 2013, 22:43
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 29
- Gadu-Gadu: 0
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: Piotr8888 » 21 lis 2013, 22:23
JA ZAMONTOWALEM USIEBIE NOWY ALTERNATOR ZA 280 ZL PODROBKE BOSCHA OD MERCEDESA PASOWAL JEDYNIE PODLACZENIE MUSIALEM ZMODERNIZOWAC ALE LADUJE 14.3V W STARYM POPSULY SIE LOZYSKA WIRNIK I STOJAN NIEBYLO KALKULACJU NAPRAWY
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 28 cze 2014, 21:45
Jakiś czas temu padła mi pompa hamulcowa. Jakoże mam akurat model DU, w którym poszczęściło mi się posiadać układ MANDO to zdobycie samej pompy hamulcowej (w przystępnej cenie) w zasadzie było nie osiągalne. Otóż przypadłość zdarzyła się taka, że jedna sekcja w pompie nie dawała ciśnienia. Na szczęście lub też nieszczęście była to sekcja na tył. Hamował więc tylko przód. Przekulałem się wiec dobry miesiąc chociaż miałem kilka sytuacji podbramkowych jak padał deszcz.
Łudziłem się jeszcze że uda mi się ją zregenerować ale niestety - nic z tego. Po rozebraniu tego ustrojstwa okazał się to być dość złożony i skomplikowany zespół tłoczysk z zaworkami podtrzymującymi ciśnienia w poszczególnych sekcjach... nawet naciskanie pedału powoduje że najpierw podawane jest ciśnienie na przednią oś by wciskając pedał głębiej podać za moment wieksze ciśnienie na tylną oś. Po rozebraniu tego cuda okazało się że tłoczki są OK ino zaworek, którego zasada działania do końca nie została przeze mnie wyjaśniona - padł. Dałem se spokój z regenerowaniem tego czegoś i całe szczęście udało mi się kupić nową pompę. Po założeniu heble są tak ostre, że samochód po muśnięciu pedału staje dęba. Ktoś kiedyś szukał środka na poprawę skuteczności hamowania musso. U mnie wystarczyło wymienić pompę.
Łudziłem się jeszcze że uda mi się ją zregenerować ale niestety - nic z tego. Po rozebraniu tego ustrojstwa okazał się to być dość złożony i skomplikowany zespół tłoczysk z zaworkami podtrzymującymi ciśnienia w poszczególnych sekcjach... nawet naciskanie pedału powoduje że najpierw podawane jest ciśnienie na przednią oś by wciskając pedał głębiej podać za moment wieksze ciśnienie na tylną oś. Po rozebraniu tego cuda okazało się że tłoczki są OK ino zaworek, którego zasada działania do końca nie została przeze mnie wyjaśniona - padł. Dałem se spokój z regenerowaniem tego czegoś i całe szczęście udało mi się kupić nową pompę. Po założeniu heble są tak ostre, że samochód po muśnięciu pedału staje dęba. Ktoś kiedyś szukał środka na poprawę skuteczności hamowania musso. U mnie wystarczyło wymienić pompę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: Trawus » 28 cze 2014, 22:26
Piękna sprawa, nówka sztuka, - Mussolini jesteś łowny jak kocur, niezłe polowanko ci wyszło z tą pompą.
Pompa hamulcowa ASHIKA 68-S0-099 w zamiennikach kosztuje chyba z 9 stówek ? Inne dochodzą nawet do 2 tysi. Ździerstwo !
Ile dałeś ?
Co do alternatorów i rozruszników - w Wawie na Pradze jeden gość wyspecjalizował się w regeneracji - wymienia łożyska i komutatory , koszt takiej regeneracji to ok. 100 zł . Regulatorów nie dotyka, tylko mechaniczna naprawa. W jego komutatorach, które są jego produkcji, są znacznie grubsze pierścienie miedziane więc ewentualnie można później przeszlifować. Fabryczne mają specjalnie taką cieniznę żeby się szybko wycierała do białego i wymiana - a samych wirników dranie nie sprzedają. Jakie to marnotrawstwo ! Ludzie to wredny gatunek.
Pompa hamulcowa ASHIKA 68-S0-099 w zamiennikach kosztuje chyba z 9 stówek ? Inne dochodzą nawet do 2 tysi. Ździerstwo !
Ile dałeś ?
Co do alternatorów i rozruszników - w Wawie na Pradze jeden gość wyspecjalizował się w regeneracji - wymienia łożyska i komutatory , koszt takiej regeneracji to ok. 100 zł . Regulatorów nie dotyka, tylko mechaniczna naprawa. W jego komutatorach, które są jego produkcji, są znacznie grubsze pierścienie miedziane więc ewentualnie można później przeszlifować. Fabryczne mają specjalnie taką cieniznę żeby się szybko wycierała do białego i wymiana - a samych wirników dranie nie sprzedają. Jakie to marnotrawstwo ! Ludzie to wredny gatunek.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 29 cze 2014, 9:10
Nic poza oryginałem nie idzie dostać... wszystkie ashiki i inne firmy są niedostępne w sprzedaży mimo iż widnieją u większości sprzedawców. Oryginał 1200-1900zł w zależności od tego czy jest z serwem czy bez.
Ja ściągnąłem to z Korei. Wyszło 670zł z watem i przesyłką. Bez tego się nie da jeździć, a w dodatku są to hamulce czyli w zasadzie jeden z najważniejszych układów w samochodzie. Stwierdziłem że nie ma sensu na tym oszczędzać bo bezpieczeństwo jest najważniejsze.
Co ciekawe pompa z tego numeru dedykowana jest do pojazdów po 2003r. Mój jest z 1999. Prawdopodobnie zmienili w niej wadliwy zaworek albo "korek" i dali nowy numer katalogowy. Tak poza tym to jest "plug&play". Pasuje wszystko jak trzeba.
Gdyby ktoś kupował kiedyś pompę hamulcową to pamiętajcie, że ważne jest czy samochód posiada ABS/TCS. Pompy z tymi systemami mają dwa różne wyjścia - jedno na M10 (przód pojazdu) a drugie M12 na tył. Pompy do pojazdów bez systemów mają 2xM10.
Ja ściągnąłem to z Korei. Wyszło 670zł z watem i przesyłką. Bez tego się nie da jeździć, a w dodatku są to hamulce czyli w zasadzie jeden z najważniejszych układów w samochodzie. Stwierdziłem że nie ma sensu na tym oszczędzać bo bezpieczeństwo jest najważniejsze.
Co ciekawe pompa z tego numeru dedykowana jest do pojazdów po 2003r. Mój jest z 1999. Prawdopodobnie zmienili w niej wadliwy zaworek albo "korek" i dali nowy numer katalogowy. Tak poza tym to jest "plug&play". Pasuje wszystko jak trzeba.
Gdyby ktoś kupował kiedyś pompę hamulcową to pamiętajcie, że ważne jest czy samochód posiada ABS/TCS. Pompy z tymi systemami mają dwa różne wyjścia - jedno na M10 (przód pojazdu) a drugie M12 na tył. Pompy do pojazdów bez systemów mają 2xM10.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: Trawus » 29 cze 2014, 15:10
Gratuluję dobrego pomysłu, może jak wszyscy by tak robili to zbankrutowali by nasi krajowi ździercy biorący części z unijnych magazynów, które dobijają taką marżę, że wszelkie cła to pikuś.
Ja też już od dawna nie kupuję nic w kraju tylko ściągam z poza pazerniackiej Unii. Ale szukam bliżej, w Rosji. Tam sprawę traktuje się uczciwiej, są dostępne w sieci katalogi części , jest opcja " poisk po VIN " a ceny wraz cłem wychodzą o połowę taniej niż w kraju. No bo tam nie ma demokracji a Ssang ma serwis znacznie lepiej rozwinięty niż w Polsce.
Ja też już od dawna nie kupuję nic w kraju tylko ściągam z poza pazerniackiej Unii. Ale szukam bliżej, w Rosji. Tam sprawę traktuje się uczciwiej, są dostępne w sieci katalogi części , jest opcja " poisk po VIN " a ceny wraz cłem wychodzą o połowę taniej niż w kraju. No bo tam nie ma demokracji a Ssang ma serwis znacznie lepiej rozwinięty niż w Polsce.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 29 cze 2014, 15:30
Nigdy tego nie byłem w stanie zrozumieć - skończyła się epoka Daewoo to po wyczyszczeniu magazynów, skończyły się normalne ceny. Jeszcze tak całkiem niedawno miałem okazję, z racji wykonywanego zawodu, buszować miedzy półkami w magazynie polmozbytu i grzebiąc na półkach z częściami do MUSSO, zakupiłem kilka oryginalnych nakrętek do kół za cenę - po 2zł sztuka. Niestety te czasu już nie wrócą. W Rosji może i taniej ale ja jakoś mniej im ufam niż koreańcom. Niemniej szlaki trzeba przecierać i warto o tym pisać by nie dać się zwariować.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 05 cze 2015, 20:51
Jakiś czas temu spindolił mi się opornik dmuchawy... na alleeeee... same używki, nowy, dedykowany do musso jakieś dziwne pieniądze kosztował.
Pakupiłem więc opornik od Leganzy czy nubiry... w każdym razie nowy za 1/3ceny.
Obudowa jest zdziebko inna. Niby pasuje - na chama da się go zamontować ino będzie obrócony o 90st. w stosunku do oryginału. Grzeje się to ustrojstwo wiec postanowiłem że zrobię go tak jak w oryginale.
Pakupiłem więc opornik od Leganzy czy nubiry... w każdym razie nowy za 1/3ceny.
Obudowa jest zdziebko inna. Niby pasuje - na chama da się go zamontować ino będzie obrócony o 90st. w stosunku do oryginału. Grzeje się to ustrojstwo wiec postanowiłem że zrobię go tak jak w oryginale.
DSC04016_resize.JPG
DSC04017_resize.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2015, 21:01 przez mussolinii, łącznie zmieniany 1 raz.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 05 cze 2015, 20:55
Tak wygląda ten od nubirki z przodu. Widać że układ złącz jest taki sam tylko odwrócony o 180st.
A tak wygląda oryginał typu HCC. U mnie cała dmuchawa i klima jest HCC. To dość ważne bo sa dwa rodzaje klim.
DSC04018_resize.JPG
A tak wygląda oryginał typu HCC. U mnie cała dmuchawa i klima jest HCC. To dość ważne bo sa dwa rodzaje klim.
DSC04019_resize.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości