MUSSO 2.9TD - mussolinii
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 24 lis 2012, 11:59
No dobra... założyłem i "swój" wątek aby czasem tu coś wrzucić. Auto, które jest z nami (moją rodziną) w zasadzie od początku czyli od momentu kupna w salonie, a pod moimi skrzydłami dzielnie daje rade od ok.4rech lat.
Na początek "buty". Kupiłem GY Wrangler Duratrac w rozmiarze 235/75R15 czyli standart. Wybór padł na nie gdyż:
1. Cena za 31" jest dla mnie za duża,
2. 95% czasu jaki spędzam w pojezdzie to głównie drogi czarne,
3. Mniejsze zużycie paliwa, lepsza dynamika na weższych oponach.
4. Zakusy na MT bo "ładnie" wyglada pojazd i można się nim gdzieś tam zapuścić w jakieś chaszcze.
5. Homologacja na EU, oznaczenia M+S, śnieżynki czyli wielosezonowość (jeden zestaw felg i jeden komplet opon).
Poprzednio jedziłem na czymś takim jak poniżej czyli FULDA Tramp 4x4 w wersji jak widać raczej AP* niż AT.
AP* - All position czyli raczej opony na drogi utwardzone.
Opony te przejeździły na MUSSO w sumie ok. 80tkm. tj ok. 5lat. Długo jak na jeden komplet. Oczywiście zima lato. Bieżnik tej opony nie bardzo nadaje się do lasu czy na pole. Małe lamele, zbyt gęsto usytłowana "kostka" powodowały to że opony często wpadały w poślizg na trawie czy błocie (śniegu). Oczywiście załączenie przodu niwelowało dość skutecznie ten efekt ale... wiadomo jak to jest.
Opony wyglądały nastepująco:
Na początek "buty". Kupiłem GY Wrangler Duratrac w rozmiarze 235/75R15 czyli standart. Wybór padł na nie gdyż:
1. Cena za 31" jest dla mnie za duża,
2. 95% czasu jaki spędzam w pojezdzie to głównie drogi czarne,
3. Mniejsze zużycie paliwa, lepsza dynamika na weższych oponach.
4. Zakusy na MT bo "ładnie" wyglada pojazd i można się nim gdzieś tam zapuścić w jakieś chaszcze.
5. Homologacja na EU, oznaczenia M+S, śnieżynki czyli wielosezonowość (jeden zestaw felg i jeden komplet opon).
Poprzednio jedziłem na czymś takim jak poniżej czyli FULDA Tramp 4x4 w wersji jak widać raczej AP* niż AT.
AP* - All position czyli raczej opony na drogi utwardzone.
Opony te przejeździły na MUSSO w sumie ok. 80tkm. tj ok. 5lat. Długo jak na jeden komplet. Oczywiście zima lato. Bieżnik tej opony nie bardzo nadaje się do lasu czy na pole. Małe lamele, zbyt gęsto usytłowana "kostka" powodowały to że opony często wpadały w poślizg na trawie czy błocie (śniegu). Oczywiście załączenie przodu niwelowało dość skutecznie ten efekt ale... wiadomo jak to jest.
Opony wyglądały nastepująco:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 24 lis 2012, 12:03
Tydzień temu zakupiłem nowe "buty" i wczoraj udało mi się je wymienić i założyć.
Wyglądają następująco:
Wyglądają następująco:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 24 lis 2012, 12:16
No więc na żywca:
1. Opony są ciche... hałas jest porównywany z poprzednimi czyli żaden... mógłbym się pokusić o stwierdzenie że jest ciszej niż na tych FULDAch!
2. Ogumienie jest bardziej miekkie, pojazd przy "usztywnionym", podniesionym zawieszeniu czyli MONROE (amory i springi tył) prowadzi się teraz bardziej komfortowo.. chodzi mi o jazde po bruku, płytach innych nierównościach. To jest zapewne spowodowane tym, że opony posiadają gruby bieżnik i on lekko sprężynuje całość gdzie w FULDAch bieżnika nie było już zbyt wiele.
3. Większa dynamika przy przyspieszaniu - inna guma i inne przyleganie do podłoża (wieksze lamele).
4. to co powyżej powoduje też że układ wspomagania działa lżej.
5. Przy ok. 50-60km/h lekko czuć na kierownicy te kostkę na oponach... ktoś jakby wsiadł pierwszy raz do tego pojazdu to raczej nie byłby w stanie tego wychwycić.
Oznaczenia i inne walory GY Wrangler duratrac:
Posiadają oznaczenia EU i M+S oraz śnieżynke co widać na foto poniżej.
Dodatkowo opona ma rant zabezpieczający felgi przed otarciem, uszkodzeniem.
Dodatkowe ząbki na zewnętrznej stronie opony podobno poprawiają trakcje, prowadzenie we wbłocie - sprawdzimy
1. Opony są ciche... hałas jest porównywany z poprzednimi czyli żaden... mógłbym się pokusić o stwierdzenie że jest ciszej niż na tych FULDAch!
2. Ogumienie jest bardziej miekkie, pojazd przy "usztywnionym", podniesionym zawieszeniu czyli MONROE (amory i springi tył) prowadzi się teraz bardziej komfortowo.. chodzi mi o jazde po bruku, płytach innych nierównościach. To jest zapewne spowodowane tym, że opony posiadają gruby bieżnik i on lekko sprężynuje całość gdzie w FULDAch bieżnika nie było już zbyt wiele.
3. Większa dynamika przy przyspieszaniu - inna guma i inne przyleganie do podłoża (wieksze lamele).
4. to co powyżej powoduje też że układ wspomagania działa lżej.
5. Przy ok. 50-60km/h lekko czuć na kierownicy te kostkę na oponach... ktoś jakby wsiadł pierwszy raz do tego pojazdu to raczej nie byłby w stanie tego wychwycić.
Oznaczenia i inne walory GY Wrangler duratrac:
Posiadają oznaczenia EU i M+S oraz śnieżynke co widać na foto poniżej.
Dodatkowo opona ma rant zabezpieczający felgi przed otarciem, uszkodzeniem.
Dodatkowe ząbki na zewnętrznej stronie opony podobno poprawiają trakcje, prowadzenie we wbłocie - sprawdzimy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Motomysz
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 lut 2011, 7:41
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: Motomysz » 24 lis 2012, 12:19
Witam.
Opony bardzo ładne. Skoro jeździsz główne po czarnym, to myślę, że wybór był trafny. A tak z ciekawości - jakie największe opony wejdą na takie felgi, jak twoje (i przy okazji moje)? Musso 3.2 miało fabrycznie inne alusy (które zresztą bardzo mi się podobają, ale ciężko je gdziekolwiek dostać) i opony 255/70/15 - czyżby na nasze nie wejdzie nic szerszego niż 235/75?
Pozdrawiam
Opony bardzo ładne. Skoro jeździsz główne po czarnym, to myślę, że wybór był trafny. A tak z ciekawości - jakie największe opony wejdą na takie felgi, jak twoje (i przy okazji moje)? Musso 3.2 miało fabrycznie inne alusy (które zresztą bardzo mi się podobają, ale ciężko je gdziekolwiek dostać) i opony 255/70/15 - czyżby na nasze nie wejdzie nic szerszego niż 235/75?
Pozdrawiam
let's kick the facebook out of the internet
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 24 lis 2012, 12:27
3.2i ma felgi alu z otworami ze względu na moc silnika - felga musi przenieść większe obciążenia. Poza wyglądem niczym innym się nie różni. Ogumieni do 3.2i czy 2.9td jest takie samo. U mnie w instrukcji do wszystkich mussakow jest napisane:
1. 235/75R15 = 30x9,50R15
lub
2. 275/75R15 = 31x10.50R15
Jak założysz te większe czyli 31" to może być konieczna regulacja skrętu i ewentualny demontaż przednich chlapaczy.
Do większych opon trzeba już mocno podnosić pojazd i ewentualnie "rezac" błotniki.
1. 235/75R15 = 30x9,50R15
lub
2. 275/75R15 = 31x10.50R15
Jak założysz te większe czyli 31" to może być konieczna regulacja skrętu i ewentualny demontaż przednich chlapaczy.
Do większych opon trzeba już mocno podnosić pojazd i ewentualnie "rezac" błotniki.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Motomysz
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 lut 2011, 7:41
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: Motomysz » 24 lis 2012, 12:37
Z kolei w mojej instrukcji jest napisane, że 2.9TD ma mieć 235/75/15, a 3.2i 255/70/15. Znajomy ma 3.2i i od samego początku ma 255. Z tego, co widzę, indeks nośności Twoich opon, to 104/101 - bardzo dobrze, bo spotkałem się z kosmicznie wyglądającymi MT, ale o nośności bodajże 94. A wracając do felg od 3.2i, to powinny pasować do TD bez problemu(?)
let's kick the facebook out of the internet
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 24 lis 2012, 12:45
Tak, widziałem na 2.9 felgi z 3.2 i na odwrót. Rozstaw śrub, otwór na piastę jest ten sam.
Ja się z takim rozmiarem jak piszesz nie spotkałem w 3.2. Może ktoś sobie takie sam założył? Myślę, że więcej w tej spawie to napiszą użytkownicy 3.2i
Ja się z takim rozmiarem jak piszesz nie spotkałem w 3.2. Może ktoś sobie takie sam założył? Myślę, że więcej w tej spawie to napiszą użytkownicy 3.2i
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Motomysz
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 lut 2011, 7:41
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: Motomysz » 24 lis 2012, 12:49
Postaram się dzisiaj przesłać skan strony z instrukcji.
let's kick the facebook out of the internet
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 24 lis 2012, 13:00
Generalnie zawierzam więc nie ma takiej potrzeby.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Motomysz
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 lut 2011, 7:41
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: Motomysz » 24 lis 2012, 14:06
Załączam zdjęcie - coś tam chyba widać. Wynika z niego, że zarówno w TD, jak i 3.2i była możliwość wyboru pomiędzy 235 i 255. W oryginalnym katalogu części do Musso znalazłem info, że do każdej wersji można było zamówić opony 215, 235 oraz 255 (!), ale może przed liftem. Ja z kolei w każdym 3.2 widziałem 255.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
let's kick the facebook out of the internet
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: dragsterdh » 24 lis 2012, 18:13
Ja mam u siebie takie same Wranglery w rozmiarze 31", tyle że zjechane prawie do ogranicznika. Przy wysokości nadkoli 80 cm są nieco za duże. Na Twoim przykładzie widzę, że niekoniecznie muszę kupować 31". Zobaczymy, co mi przywiozą
Jest to pierwsze Musso w tym kolorze, które mi się podoba
Jest to pierwsze Musso w tym kolorze, które mi się podoba
"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 24 lis 2012, 19:43
Motomysz pisze:Załączam zdjęcie - coś tam chyba widać. Wynika z niego, że zarówno w TD, jak i 3.2i była możliwość wyboru pomiędzy 235 i 255.....
Zgadza sie - mea culpa - ale... zobacz na strone 7-25 (user manual - w wersji angielskiej). To samo jest tez w polskiej, przetlumaczonej instrukcji uzytkowania mussaka. Jest tam podany wymiar 255/75R15 - chodzi o wysokosc opony. Producent pojazdu sugeruje by opony byly niezmienne w wysokosci. Piszac, ze niespotkalem sie z wymiarem 255/70 mialem na mysli to ze chyba wlasnie jest to pomylka bo cos mi swita ze chyba ciezko dostac opony 4x4 o takim wymiarze.... a moze sie myle? Gdzies jest blad - ciekawe gdzie.
dragsterdh pisze:Jest to pierwsze Musso w tym kolorze, które mi się podoba
Mi ten kolor (mojego musso) srednio sie podoba ale... nie ma wyboru. Osobiscie preferuje jasne barwy typu np. srebrny.
Ale milo ze przylukrowales moje serce.
Dzis byl test - chrzest ogumienia. Jestem bardzo zadowolony z ich mozliwosci. Przesmignalem sie po blockach po progi z oczywiscie dolaczonym przodem. Powiem Wam ze te boczne kolce bardzo pomagaja wyjezdzac z kolein. Samochod sie nie slizgal i nie stawal "bokiem". Wychodzilem z kazdej koleiny praktycznie bez problemu.. samooczyszczanie dziala pieknie na tym biezniku. Co jakis czas wysiadalem i ogladalem czy blocko zalega w oponie, jest super - polecam.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Motomysz
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 lut 2011, 7:41
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: Motomysz » 24 lis 2012, 20:43
Mussolinii, to prawda z bałaganem w tych manualach i serwisówkach. Parę razy spotkałem się z totalnymi bzdurami powpisywanymi w serwisówkę. Tak, czy inaczej, mogę powiedzieć na 100%:
1. Były fabryczne Musso z 235/75/15 - Mama pojechała do salonu i kupiła - 2.9 TD
2. Były fabryczne Musso z 255/70/15 - widziałem w salonie w 2000 r. - 3.2i
3. 235 były na "naszych" felgach
4. 255 były na felgach, które nie dają mi spokojnie zasnąć
5. I których od dłuższego czasu bezskutecznie szukam (chociażby do renowacji, byle proste)
... o właśnie takich
1. Były fabryczne Musso z 235/75/15 - Mama pojechała do salonu i kupiła - 2.9 TD
2. Były fabryczne Musso z 255/70/15 - widziałem w salonie w 2000 r. - 3.2i
3. 235 były na "naszych" felgach
4. 255 były na felgach, które nie dają mi spokojnie zasnąć
5. I których od dłuższego czasu bezskutecznie szukam (chociażby do renowacji, byle proste)
... o właśnie takich
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
let's kick the facebook out of the internet
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 24 lis 2012, 21:30
Wrzucę jeszcze dla potomnych renowację osłony pod silnik.
Swego czasu zdemontowałem, dałem do piaskowania i ocynkowania ogniowego. Wygląda to tak jak poniżej.
Swego czasu zdemontowałem, dałem do piaskowania i ocynkowania ogniowego. Wygląda to tak jak poniżej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MUSSO 2.9TD - mussolinii
Postautor: mussolinii » 24 lis 2012, 21:32
A tu efekt końcowy:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość